Ηδονοθήρας, σεξομανής και αγρίως εκκεντρικός: Η μυστική ζωή του Βίκτωρος Ουγκό

Ηδονοθήρας, σεξομανής και αγρίως εκκεντρικός: Η μυστική ζωή του Βίκτωρος Ουγκό Facebook Twitter
Σκηνή από την πρόσφατη τηλεοπτική μεταφορά των "Άθλιων" παραγωγής BBC που προβλήθηκε τις μέρες των γιορτών και στη χώρα μας
0

Η πρόσφατη τηλεοπτική μεταφορά των «Άθλιων» επιχειρεί να αναδείξει τα βαθύτερα στοιχεία της πλοκής του διάσημου έργου, μ' αυτή την αφορμή όμως ας δούμε κάποιες από τις λιγότερο γνωστές πτυχές της προσωπικότητας του συγγραφέα του, ο οποίος εκτός από πολέμιος της ανισότητας και ένθερμος θερμός υποστηρικτής της ελεύθερης εκπαίδευσης για όλα τα παιδιά και της κατάργησης της θανατικής ποινής, υπήρξε κι ένας από τους πιο εκκεντρικούς ηδονοθήρες της εποχής του.

Υπάρχει μνημείο που σηματοδοτεί το ακριβές σημείο όπου τον συνέλαβαν οι γονείς του

Στο Mont Donon της Γαλλίας που βρίσκεται στα Βόσγια όρη, μπορεί να απολαύσει κανείς μια πανοραμική θεά της συνοριακής γραμμής ανάμεσα στη Γαλλία, την Ελβετία και τη Γερμανία. Τον Μάιο του 1801 όμως, ο Ταγματάρχης Ουγκό και η σύζυγός του δεν έχασαν το χρόνο τους με τη θέα.

160 και πλέον χρόνια αργότερα, ο επιμελητής ενός γαλλικού μουσείου αποφάσισε να τιμήσει τη μνήμη του συγγραφέα αναρτώντας στο σημείο μνημείο από ψαμμόλιθο. Ο ίδιος ο Ουγκό πάντως είχε ήδη προσθέσει τις δικές του μυθοπλαστικές πινελιές στην ιστορία, μεταφέροντας στις αφηγήσεις του το σημείο της σύλληψής του στο πιο 'γκλάμορους' Mont Blanc, ενώ συχνά έλεγε ότι η μητέρα του καταγόταν από άγρια φυλή του Αμαζονίου (η γυναίκα είχε γεννηθεί στη Ναντ πάντως).

Ήταν ίσως ο πιο 'παραγωγικός' σεξομανής του 19ου αιώνα

Σύμφωνα με τις αφηγήσεις του ίδιου, κατά την πρώτη νύχτα του γάμου του με την Αντέλ Φουσέρ έκαναν έρωτα εννιά φορές. Κι όταν όμως το ζεύγος έχασε την ερωτική θέρμη της σχέσης του, ο Ουγκό κατέφυγε στα πολλά και εκλεκτά πορνεία του Παρισιού, τα οποία επισκεπτόταν πρωί, μεσημέρι και βράδυ. Όταν πέθανε, τα ιδρύματα αυτά έκλεισαν για μια ολόκληρη εβδομάδα πενθώντας την απώλεια του πιο τακτικού τους πελάτη.

Ήταν η ψυχή του πάρτι...

Στο μεγαλύτερο κομμάτι της ενήλικης ζωής του, ο Ουγκό φιλοξενούσε πάνω από τριάντα καλεσμένους για δείπνο και ό,τι ήθελε προκύψει κάθε βράδυ. Ακόμα και η κηδεία του εξελίχθηκε κατόπιν σ' ένα τεράστιο πάρτι στη μνήμη του. Οι φήμες έλεγαν ότι εννιά μήνες ακριβώς μετά, σημειώθηκε μια πρωτοφανής αύξηση γεννήσεων.

...αλλά πάνω απ' όλα αγαπούσε τη φήμη

Δύσκολο εδώ που τα λέμε να μη φουσκώσει το εγώ σου όταν είσαι τόσο διάσημος ώστε ζεις σε δρόμο που έχει πάρει το όνομά σου. Τα τελευταία χρόνια της ζωής του, ο Ουγκό κατοικούσε στη Λεωφόρο Βίκτωρος Ουγκό ενώ οι επιστολές προς τον ίδιον έφεραν ως διεύθυνση παραλήπτη τη φράση «Κύριον Ουγκό, στη λεωφόρο του, Παρίσι». Η ημέρα των 80ων γενεθλίων του, το 1881, κηρύχτηκε εθνική αργία και ο ίδιος την πέρασε στο μπαλκόνι του χαιρετώντας ένα πλήθος 600.000 ανθρώπων που περνούσε από κάτω.

Ηδονοθήρας, σεξομανής και αγρίως εκκεντρικός: Η μυστική ζωή του Βίκτωρος Ουγκό Facebook Twitter
ΒIKTΩΡ ΟΥΓΚΟ, PARTY ANIMAL: Ακόμα και η κηδεία του εξελίχθηκε σ' ένα τεράστιο πάρτι στη μνήμη του. Οι φήμες έλεγαν ότι εννιά μήνες ακριβώς μετά, σημειώθηκε μια πρωτοφανής αύξηση γεννήσεων.

Ο προστάτης των φτωχών και των κατατρεγμένων δεν υπήρξε ποτέ φτωχός και κατατρεγμένος

Κατά τη διάρκεια των διαπραγματεύσεων για την κυκλοφορία των «Άθλιων», ο Ουγκό απαίτησε απλά από τον εκδότη του αμοιβή μεγαλύτερη από οποιαδήποτε άλλη στην ιστορία των εκδόσεων. Τα 300.000 φράγκα που πήρε τελικά (πάνω από 3 εκατομμύρια σε σημερινά ευρώ) αποτελούν ακόμα το υψηλότερο ποσό που καταβλήθηκε ποτέ για ένα λογοτεχνικό έργο.

Έκρυβε τα ρούχα του για να μη μπει στον πειρασμό να βγει έξω όταν έγραφε

Όποτε δούλευε σε μια καινούρια νουβέλα, ο Ουγκό περνούσε τη μέρα κλειδωμένος στο γραφείο του αφού είχε βγάλει όλα τα ρούχα του από τις ντουλάπες και τα είχε παραδώσει στο υπηρετικό προσωπικό με την εντολή να μην τα επιστρέψουν πριν ολοκληρώσει κάποιο κεφάλαιο.

Στα απομνημονεύματά της, η σύζυγός του είχε γράψει ότι όταν εκείνος έγραφε την «Παναγία των Παρισίων», είχε αγοράσει ένα τεράστιο σάλι το οποίο κάλυπτε όλο του το σώμα και είχε κλειδώσει τα ρούχα του για να μην μπει στον πειρασμό να βγει έξω: «Έμπαινε στο γράψιμο της νουβέλας σα να έμπαινε σε φυλακή. Ήταν πολύ θλιβερός».

Με στοιχεία από τον Guardian

Βιβλίο
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο Νίκος Παναγιωτόπουλος ήταν πάντα με τη μεριά της ζωής

Το Πίσω Ράφι / Ο Νίκος Παναγιωτόπουλος ήταν πάντα με τη μεριά της ζωής

Ο Έλληνας σκηνοθέτης μάζεψε από «το καλάθι των αχρήστων» όλες τις εμπειρίες του κι έφτιαξε την αυτοβιογραφία του, μια ζωντανή αφήγηση γεμάτη ιστορίες, συναντήσεις, αποφθέγματα και κρίσεις, λογοτεχνικές και σινεφίλ αναφορές.
ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΠΑΠΑΣΠΥΡΟΥ
Για τα περάσματα που δεν βρέθηκαν ποτέ: η ιστορία του underground περιοδικού «Ανοιχτή Πόλη»

Βιβλίο / «Ανοιχτή Πόλη»: Ένα από τα πιο επιδραστικά εναλλακτικά έντυπα της Ελλάδας

Οι δημιουργοί του Κώστας Μανδηλάς και Βλάσσης Ρασσιάς, καταγράφουν την πορεία του στο βιβλίο «Για τα περάσματα που δεν βρέθηκαν ποτέ: Η ιστορία του περιοδικού “Ανοιχτή Πόλη”».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η Ράνια Οικονομίδου διαβάζει το διήγημα «Η μεγαλύτερη λεία του Μινγκ» της Πατρίσια Χάισμιθ

Lifo Videos / Η Ράνια Οικονομίδου διαβάζει ένα διήγημα της Πατρίσια Χάισμιθ

«Η μεγαλύτερη λεία του Μινγκ»: Μια ιστορία έρωτα, αγάπης, αφοσίωσης, ανταγωνισμού, μίσους και φόνου μεταξύ ενός ζευγαριού και ενός σιαμέζικου γάτου, ένα μυστηριώδες διήγημα της δημιουργού των πιο σαγηνευτικών αντιηρώων.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Οι μικρές αριστουργηματικές σειρές των εκδοτών

Βιβλίο / Οι μικρές αριστουργηματικές σειρές των εκδοτών

Ολοένα περισσότερο διευρύνεται η τάση έκδοσης κλασικών και σπάνιων κειμένων σε μικρό μέγεθος που τοποθετούνται δίπλα στο ταμείο και συνιστούν την προσπάθεια ενός εκδοτικού οίκου να φέρει σπουδαία έργα στο ευρύ αναγνωστικό κοινό.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
I love Dick: Eίναι το βιβλίο της Κρις Κράους το πιο τολμηρό του αιώνα μας;

Βιβλίο / I love Dick: Eίναι το βιβλίο της Κρις Κράους το πιο τολμηρό του αιώνα μας;

Η θεωρητικός, εικαστικός, κριτικός, συγγραφέας και εκδότρια Κρις Κράους μπορεί να μην άλλαξε τα δεδομένα στον αγγλόφωνο κόσμο εκδίδοντας τα βιβλία των Γάλλων θεωρητικών αλλά προκάλεσε άπειρες συζητήσεις με το πρωτότυπο φεμινιστικό βιβλίο της.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Η αρχή της ηδονής: Μια σουρεαλιστική, σέξι ιστορία στην καλοκαιρινή Ανάφη 

Βιβλίο / Η αρχή της ηδονής: Μια σουρεαλιστική, σέξι ιστορία στην καλοκαιρινή Ανάφη 

Ένα τολμηρό καλλιτεχνικό project έγινε η αφορμή για να κάνει ο εικαστικός René Habermacher ένα ταξίδι στη θάλασσα με πλήρωμα έξι ναύτες κι έναν καπετάνιο, απαθανατίζοντας μια σουρεαλιστική εμπειρία που κατέληξε σε ναυάγιο. Το βιβλίο «The Pleasure Principle» καταγράφει αυτό το ταξίδι μέσα από φωτογραφίες του René, κείμενα και εικαστικά έργα, σε μια εξαιρετικά ενδιαφέρουσα έκδοση.
M. HULOT
Νίκος Μάντης «Το χιόνι του καλοκαιριού»

Το πίσω ράφι / Για τις απουσίες που μας κάνουν αργούς στα αισθήματα

Καλοκαίρι στην Πελοπόννησο, στη σκιά της δεκαετίας του ’80: ένα πληγωμένο παιδί, μια μητέρα που επιστρέφει αλλαγμένη και μυστικά που βαραίνουν τη σιωπή των ενηλίκων - αυτά ξετυλίγει ο Νίκος Α. Μαντής στο πρώτο του μυθιστόρημα.
ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΠΑΠΑΣΠΥΡΟΥ
Νέα βιβλία που περιμένουμε ως το τέλος του χρόνου, και κάποιες επανεκδόσεις

Fall Preview 2025 / 13 βιβλία που περιμένουμε ως το τέλος της χρονιάς

Ο πάντα επίκαιρος Καβάφης, νέα, σύγχρονα και παλιότερα ονόματα της λογοτεχνικής σκηνής και κάποιες ξεχωριστές επανεκδόσεις που δικαίως θα διεκδικήσουν χώρο στη βιβλιοθήκη όλων, βιβλιόφιλων και μη.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Το πίσω ράφι/ Εμανουέλ Καρέρ «Ένα ρωσικό μυθιστόρημα»

Το πίσω ράφι / Ένα επτασφράγιστο μυστικό που προκάλεσε αμηχανία και πάταγο

Προκλητικός, ωμός, συχνά σοκαριστικός, ο Εμανουέλ Καρέρ εξερευνά στο «Ένα ρωσικό μυθιστόρημα» το οικογενειακό του παρελθόν, φέρνοντας σε δύσκολη θέση ακόμα και τα πιο κοντινά του πρόσωπα.
ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΠΑΠΑΣΠΥΡΟΥ