"Γυναίκα μετρίου αναστήματος"

"Γυναίκα μετρίου αναστήματος" Facebook Twitter
0

Για τη Ρούλα Γεωργακοπούλου θα πω μόνο αυτό. Είναι ένας ακέραιος άνθρωπος. Από τους ελάχιστους μέσα στη δημοσιογραφία που δεν παίζουν παιχνίδι, που δεν υπηρετούν σκοπιμότητες, που δεν κατευθύνει τη σκέψη τους ο δόλος. Γι' αυτό το λόγο το χρονογράφημά της έχει αξία. Είναι ένα μικρό διήγημα για το σήμερα. Μια αναφορά καθαρή κι ειλικρινή που συνήθως ανοίγει παράθυρο στη σκέψη. Μια ψυχραιμία που μας ανακουφίζει.

Και καλό θα είναι, για όσους γνωρίζουν το χαρακτήρα της, να μην αρχίσουν τις υπερφίαλες λογοτεχνικές τους αναλύσεις. Δεν της ταιριάζει.

Η στήλη υποβάλλει ανυπόκριτα το σεβασμό της σε αυτή την εξαιρετική δημοσιογράφο και σπάνια γυναίκα.

 

Μπόνους τρακ: Από όλα αυτά, λοιπόν, που τόσα χρόνια διαβάζαμε στα ΝΕΑ από τη Ρούλα, αυτό είναι το αγαπημένο μας κείμενό της. Δεν έχει σημασία που δε μπήκε τελικά στο βιβλίο. Σημασία έχει η συγκίνηση που νιώθουμε κάθε φορά που το διαβάζουμε. Γι' αυτό και θέλαμε να το μοιραστούμε μαζί σας.

"Παπουτσοθήκη λακαριστή"

Της Ρούλας Γεωργακοπούλου

"Χαζεύω τις λίστες με την οικοσκευή της Βίκυς Σταμάτη και δεν βρίσκω τίποτα απολύτως να της σουφρώσω. Τα κρόσσια μού γυρίζουν τ άντερα και τα τραπεζάκια στο χωλ με ρίχνουν σε βαθιά μελαγχολία. Για την λακαρισμένη παπουτσοθήκη στο υπόγειο δεν έχω άποψη, αρκεί να μην την βλέπω. Εκείνο που επίσης δεν βλέπω στα δούναι αυτού του οίκου είναι να έχει σπαταληθεί έστω μισό σεντ για βιβλιοθήκη. Δεν είναι η πρώτη φορά που φρικάρω μπαίνοντας σε ξένο σπίτι και αυτό μην το εκλάβετε σαν κουτσομπολιό. Στην πραγματικότητα είναι κλάμα. Κλάμα γοερό και αυθόρμητο για τις ζωές των άλλων που πιέζουν αφόρητα τη δική μου. Πόσα να πεις και πόσα να κάνεις πάνω σ έναν καναπέ τριανταπέντε χιλιάδων ευρώ; Εγώ λέω, απολύτως τίποτα, ιδίως όταν δεν έχεις την άνεση, μετά τη δουλειά, να ριχτείς πάνω του με τα παπούτσια και να τραβήξεις την κουβερτούλα σου ίσα με το λαιμό. Παραμερίζω τα λιλιά και κρόσσια και ψάχνω για ίχνη ζωής στα εσώτερα. Υπάρχει ψυχή ζώσα μέσα στα ελληνικά σπίτια; Παίζει τίποτα; Ακούγεται τίποτα; Διαμείβεται τίποτα εκεί πέρα μέσα ή πόρτα ανοίγει-πόρτα κλείνει με βαρύ αναστεναγμό; Με τόσα στεγαστικά που φορτώσαμε στην πλάτη μας, θα περίμενε κανείς να είχαμε λύσει και τον διαχωρισμό του ιδιωτικού από το δημόσιο ακόμη και στα τετραγωνικά μιας γκαρσονιέρας. Μέχρι πού σούρνω εγώ την παντόφλα μου και μέχρι πού εσύ τη δική σου; Ποιος είναι ο κατάλληλος χρόνος και ο τόπος για συναθροίσεις με δίσκους και ποτήρια στο πάτωμα και ποιος θα είναι ο βαρυποινίτης της ημέρας που θα πλύνει τα πιάτα και θα κατεβάσει το σκυλί προς νερού του; Εγώ σπίτι μου σκυλί δεν έχω. Έχω όμως ένα μέσα μου. Να με αλυχτάει όταν αργώ και να ξύνει με τα νυχάκια του την πόρτα όταν με βαριέται.

 

 

Βιβλίο
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η πρώτη αγάπη: Ένας τόπος όπου ζεις πραγματικά

Βιβλίο / Αρρώστια είναι ν’ αγαπάς, αρρώστια που σε λιώνει*

«Ανοίξτε, ουρανοί»: Το queer μυθιστόρημα ενηλικίωσης του Βρετανοϊρλανδού ποιητή Σον Χιούιτ αποτελεί το εντυπωσιακό ντεμπούτο του στην πεζογραφία, προσφέροντας μια πιστή, ποιητική και βαθιά συγκινητική απεικόνιση του πρώτου έρωτα.
ΕΙΡΗΝΗ ΓΙΑΝΝΑΚΗ
Είναι το «Singapore Sling» η πιο παρεξηγημένη ταινία του ελληνικού σινεμά;

Βιβλίο / Είναι το «Singapore Sling» η πιο παρεξηγημένη ταινία του ελληνικού σινεμά;

Μια συζήτηση με τη Μαρί Λουίζ Βαρθολομαίου Νικολαΐδου για την ταινία που αδικήθηκε στην εποχή της, αλλά σήμερα προκαλεί εκ νέου το ενδιαφέρον, και για την «επιστροφή» της μέσα από ένα βιβλίο.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Ντόμινικ Αμερένα: «Έκανα το πειραματόζωο σε ιατρικές δοκιμές για να έχω χρόνο να γράφω ελεύθερα»

Βιβλίο / Ντόμινικ Αμερένα: «Έκανα το πειραματόζωο σε ιατρικές δοκιμές για να έχω χρόνο να γράφω ελεύθερα»

Το πρώτο βιβλίο του Αυστραλού συγγραφέα Ντόμινικ Αμερένα, με τίτλο «Τα θέλω όλα», που πήρε διθυραμβικές κριτικές, κυκλοφορεί στα ελληνικά. Βασικό του θέμα είναι πόσο μπορείς να προσποιηθείς ότι είσαι κάποιος άλλος για να καταφέρεις τους στόχους σου.
M. HULOT
ΕΠΕΞ Μπορούμε να αγαπήσουμε ξανά την Πανεπιστημίου;

Βιβλίο / Μπορούμε να αγαπήσουμε ξανά την Πανεπιστημίου;

«Ένας δρόμος που μοιάζει με κοίτη ποταμού και παρασύρει τους πάντες χωρίς περιορισμούς και απαγορεύσεις», όπως γράφουν οι συγγραφείς του βιβλίου «Οδός Πανεπιστημίου (19ος-20ός αιώνας) - Ιστορία και ιστορίες», Θανάσης Γιοχάλας και Ζωή Βαΐου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Γιάννης Σολδάτος: «Ο μεγαλύτερος εχθρός μου είναι ο μικροαστισμός» ή «Το σινεμά ως μαζικό λαϊκό θέαμα έχει σχεδόν τελειώσει»

Βιβλίο / Γιάννης Σολδάτος: «Το σινεμά ως μαζικό λαϊκό θέαμα έχει σχεδόν τελειώσει»

Μια συζήτηση με τον σκηνοθέτη, εκδότη και συγγραφέα της συνοπτικής «Ιστορίας του Ελληνικού Κινηματογράφου» που πρόσφατα επανακυκλοφόρησε εμπλουτισμένη και σε ενιαία μορφή από τις εκδόσεις Αιγόκερως.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Απόστολος Βέττας: «Στο θέατρο οι πιστοί δηλώνουν την πίστη τους με το χειροκρότημα»

Βιβλίο / Απόστολος Βέττας: «Στο θέατρο οι πιστοί δηλώνουν την πίστη τους με το χειροκρότημα»

Ο σπουδαίος σκηνογράφος συγκέντρωσε την πολύτιμη σαραντάχρονη εμπειρία του σε ένα δίτομο λεξικό για τη σκηνογραφία, αναδεικνύοντάς την ως αυτόνομη τέχνη και καταγράφοντας την εξέλιξή της στο ελληνικό θέατρο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μ. Αναγνωστάκης «Η χαμηλή φωνή»

Το πίσω ράφι / Μανόλης Αναγνωστάκης: «Τι μένει λοιπόν από τον ποιητή, αν μένει τίποτα;»

Τρεις δεκαετίες μετά την πρώτη της δημοσίευση, η προσωπική ανθολογία του Μανόλη Αναγνωστάκη «Χαμηλή Φωνή» παρουσιάζεται στην Ελληνοαμερικανική Ένωση, υπενθυμίζοντας τους θεωρούμενους ήσσονες ποιητές μας, όσους έμειναν έξω από κάθε μορφής υψηλή ποίηση.
ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΠΑΠΑΣΠΥΡΟΥ
Το παρασκήνιο της διαγραφής του Αντώνη Σαμαρά και άλλες ιστορίες…

Βιβλίο / Το παρασκήνιο της διαγραφής του Αντώνη Σαμαρά και άλλες ιστορίες

Προδημοσίευση από τα «Αδημοσίευτα», το νέο βιβλίο του Νίκου Χασαπόπουλου, όπου ο έμπειρος πολιτικός συντάκτης αποκαλύπτει ιστορίες και παρασκήνια που διαμόρφωσαν την πολιτική ζωή της χώρας.
THE LIFO TEAM
Δημήτρης Καράμπελας: «Σήμερα κανείς δεν πιστεύει στην αλληγορία»

Βιβλίο / Δημήτρης Καράμπελας: «Σήμερα κανείς δεν πιστεύει στην αλληγορία»

Ένας από τους ελάχιστους διανοούμενους στη χώρα, που υπήρξε προνομιακός συνομιλητής του Παπαγιώργη και του Λορεντζάτου. Το τελευταίο του βιβλίο «Το πνεύμα και το τέρας» συνιστά μια ανανέωση του δοκιμιακού λόγου στην Ελλάδα.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Για τον Ομάρ Καγιάμ

Ποίηση / «Πίνε, και μη θαρρείς κουτέ, και συ πως είσαι κάτι»: Τα Ρουμπαγιάτ του Ομάρ Καγιάμ

Πεθαίνει σαν σήμερα το 1131 ο μεγάλος Ιρανός ποιητής που έγραψε αριστουργηματικά ποιήματα για τη ματαιότητα των πραγμάτων, τη μεγαλοσύνη της στιγμής και το νόμο του εφήμερου.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΝΤΑΜΟΝ ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ
Το πίσω ράφι/ Μαρία Πάουελ «Δεσμά αίματος»

Το πίσω ράφι / «Η ευλογία αλλά και η κατάρα που είναι η οικογένεια»

Η Μαρία Πάουελ, με τη νουβέλα της «Δεσμά αίματος», ζωντάνεψε μια βυθισμένη στη μοναξιά και κυριευμένη από πάθος γυναίκα χωρίς να μαρτυρήσει ούτε ένα από τα εξωτερικά της χαρακτηριστικά, κι εξερεύνησε ένα θέμα που ίσως δεν θα πάψει ποτέ να μας ταλανίζει, την οικογένεια.
ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΠΑΠΑΣΠΥΡΟΥ
«Από τότε που με έφεραν εδώ, έχω πειστεί ότι έχω πεθάνει»

Βιβλίο / «Από τότε που με έφεραν εδώ, έχω πειστεί ότι έχω πεθάνει»

Το πρωτότυπο science fiction μυθιστόρημα «Οι υπάλληλοι» της Δανής Όλγκα Ράουν κερδίζει υποψηφιότητα για Booker, προβλέποντας εικόνες από τη ζωή αλλόκοτων υπαλλήλων στο μέλλον, βγαλμένες από το πιο ζοφερό παρόν.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Ευάρεστος Πιμπλής: «Η ηδονή σήμερα τρομάζει – και αυτό λέει πολλά για εμάς»

Βιβλίο / Ευάρεστος Πιμπλής: «Η ηδονή σήμερα τρομάζει και αυτό λέει πολλά για εμάς»

Ο πρωτοεμφανιζόμενος συγγραφέας μιλά στη LiFO με αφορμή το βιβλίο του «Πέρα από τη συναίνεση» για μερικά από τα πιο δύσκολα ζητήματα της εποχής: τη βία μέσα στη φαντασίωση, τον νέο πουριτανισμό, τα όρια της επιθυμίας και την εύθραυστη, συνεχώς μεταβαλλόμενη έννοια του τι σημαίνει να είσαι άνδρας σήμερα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Μοντ Ρουαγιέ: «Πού θα βρίσκονται σε δέκα χρόνια όλοι αυτοί που μας επιτίθενται;»

Lgbtqi+ / Μοντ Ρουαγιέ: «Πού θα βρίσκονται σε δέκα χρόνια όλοι αυτοί που μας επιτίθενται;»

Στο εξαιρετικά ενδιαφέρον βιβλίο «Τρανσφοβία» που μόλις κυκλοφόρησε στα ελληνικά, η τρανσφεμινίστρια Μοντ Ρουαγιέ επιχειρεί να καταγράψει τη νέα πραγματικότητα για την τρανς συνθήκη και τα τρανς δικαιώματα.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ