UNESCO:Το Ρίο ντε Τζανέιρο «Παγκόσμια Πρωτεύουσα Αρχιτεκτονικής» για το 2020

UNESCO:Το Ρίο ντε Τζανέιρο «Παγκόσμια Πρωτεύουσα Αρχιτεκτονικής» για το 2020 Facebook Twitter
0

Το Ρίο ντε Τζανέιρο της Βραζιλίας θα είναι η «Παγκόσμια Πρωτεύουσα Αρχιτεκτονικής» για το 2020.

Με αυτόν τον τρόπο, γίνεται η πρώτη μητρόπολη του πλανήτη που ανακηρύσσεται από την UNESCO παγκόσμια πρωτεύουσα αρχιτεκτονικής.

Πρόκειται για μια καινούργια πρωτοβουλία της UNESCO σε συνεργασία με τη Διεθνή Ένωση Αρχιτεκτόνων (UIA), με στόχο την καθιέρωση ενός διεθνούς φόρουμ όπου θα μπορούν να αναζητηθούν λύσεις σε θέματα που αφορούν τον πολιτισμό, την πολιτιστική κληρονομιά, τον πολεοδομικό σχεδιασμό και την αρχιτεκτονική.

«Στόχος μας είναι να δημιουργήσουμε καινούργιες συνέργειες μεταξύ κουλτούρας και αρχιτεκτονικής σε έναν ολοένα και περισσότερο αστικό κόσμο, στον οποίο οι πόλεις είναι κόμβοι ιδεών, εμπορίου, πολιτισμού, επιστήμης και κοινωνικής ανάπτυξης, ιδιαίτερα» υπογράμμισε ο αναπληρωτής γενικός διευθυντής για θέματα πολιτισμού στην UNESCO, Ερνέστο Οτόνε Ρ.

«Η φιλοδοξία μας είναι να διασφαλίσουμε ότι είναι εφικτό να βλέπουμε αυτές τις πόλεις ως ανοιχτούς και δημιουργικούς χώρους για ανταλλαγή, εφεύρεση και καινοτομία» συμπλήρωσε, στην ανακοίνωσή του.

Το 2020, η UNESCO και η Ένωση θα συνεργαστούν με ιδρύματα που έχουν την έδρα τους στο Ρίο, αρχιτέκτονες, πολεοδόμους, αξιωματούχους που χαράσσουν πολιτικές, καλλιτέχνες και συγγραφείς για να διοργανωθούν εκδηλώσεις ανταλλαγής ιδεών.

«Μέσα από τη γκάμα και την ποιότητα των δραστηριοτήτων της, η «Παγκόσμια Πρωτεύουσα Αρχιτεκτονικής» στο Ρίο θα αναδείξει τον κρίσιμο ρόλο της αρχιτεκτονικής και του πολιτισμού στον βιώσιμο πολεοδομικό σχεδιασμό» τόνισε ο Οτόνε Ρ.

Ο χαρακτηρισμός «Παγκόσμια Πρωτεύουσα Αρχιτεκτονικής» θα δίνεται κάθε τρία χρόνια (σε διαφορετική πόλη κάθε φορά) για να συμπίπτει με το Παγκόσμιο Συνέδριο της UIA, το οποίο και θα φιλοξενείται από την πόλη που θα έχει επιλεγεί.

Θα υπάρχει συγκεκριμένο θέμα, και για το 2020 στο Ρίο ντε Τζανέιρο το θέμα θα είναι «Όλοι οι κόσμοι. Μόνον ένας κόσμος». Το συγκεκριμένο θέμα σχετίζεται με τον 11ο στόχο στην 2030 Agenda for Sustainable Development: «Να κάνουμε τις πόλεις και τους οικισμούς περιεκτκούς, ασφαλείς, ανθεκτικούς και βιώσιμους».

Το Ρίο είναι το σπίτι πάνω από έξι εκατομμυρίων ανθρώπων, που ζουν σε γειτονιές ακραίων οικονομικών διαφορών: από τη μια, οι φαβέλες στα βουνά, από την άλλη, οι πλούσιες γειτονιές κοντά στη θάλασσα.

Αυτή η ανισότητα μπήκε στο επίκεντρο των προβολέων όταν η πόλη φιλοξένησε, το 2016, τους Ολυμπιακούς και Παραολυμπιακούς: μεγάλα αρχιτεκτονικά πρόζεκτ και πρότζεκτ υποδομών δίπλα σε περιοχές ακραίας φτώχιας.

Επιπλέον λόγω της εξαιρετικής διαμόρφωσης του εδάφους, η UNESCO έδωσε, το 2012, σε ένα τμήμα της βραζιλιάνικης μητρόπολης τον χαρακτηρισμό «World Heritage Site», περιγράφοντάς το ως «εξαιρετικό αστικό τοπίο».

Το Ρίο είναι επίσης η πόλη σημαντικότατων πολιτιστικών ιδρυμάτων, όπως η Biblioteca Nacional, το National Museum of Fine Arts, το Carmen Miranda Museum και το Museum of Tomorrow που ολοκλήρωσε προσφάτως ο Σαντιάγκο Καλατράβα.

Πλούσια είναι και η κληρονομιά μοντερνισμού στην πόλη, συμπεριλαμβανομένων πολλών κτηρίων του εκλιπόντος διάσημου αρχιτέκτονα Όσκαρ Νιμέγερ, μεταξύ αυτών, η οικία του Casa de Canoas και το ανακαινισθέν ξενοδοχείο Hotel Nacional που, από το 2017, ξαναδέχεται πελάτες.

Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ

Culture
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
ΕΛΕΝΗ ΤΖΑΝΝΑΤΟΥ
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Culture / Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Η συναυλία του βραβευμένου αθηναϊκού συνόλου, το οποίο φημίζεται για τις ιστορικές πρακτικές ερμηνείας του σε όργανα εποχής, αποτελεί συμπαραγωγή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών και των Μουσικών της Καμεράτας.