Αν μη τι άλλο ο θεσμός των Όσκαρ έχει εμπλακεί όσο λίγοι στο κίνημα του #MeToo. Ειδικά πέρσι, πολλές γυναίκες με χρόνια και εμπειρία στη σκηνοθεσία και στη συγγραφή σεναρίων είχαν μιλήσει για την αποσιώπηση της εργασίας τους στον χώρο του θεάματος και των βραβεύσεων. 

 

Συμπερασματικά, θα περίμενε κανείς ότι φέτος μετά από όλες αυτές τις ζυμώσεις και την κινητοποίηση, οι υποψηφιότητες γυναικών δημιουργών θα ήταν σαφώς περισσότερες. Όμως, όχι: μόλις δύο σεναριογράφοι και απολύτως καμία γυναίκα σκηνοθέτις βρίσκονται στις υποψηφιότητες των φετινών Όσκαρ. 

 

Στα χρονικά των Όσκαρ, μόλις 5 γυναίκες έχουν προταθεί για το αγαλματίδιο στην κατηγορία του Καλύτερου Σκηνοθέτη, ενώ μέσα σε 91 ολόκληρα χρόνια μόνο μία το έχει κατακτήσει (ο λόγος για την Kathryn Bigelow). Ας σημειωθεί ότι μέσα στο 2018 ούτε μία, ούτε δύο, αλλά 7 ταινίες με γυναικεία σκηνοθετική υπογραφή συζητήθηκαν, ξεχώρισαν και πολλοί υπέθεσαν ότι θα φτάσουν μέχρι τα Όσκαρ, αλλά τελικά δεν τα κατάφεραν. 

 

Πλέον, εκείνο που τονίζεται στα ξένα Μέσα είναι η πιθανότητα τα Όσκαρ να έχασαν το στοίχημα και ο τρόπος με τον οποίο γίνεται η επιλοή των -προς βράβευση- ταινιών να γίνεται με την ίδια πατριαρχική φιλοσοφία που γινόταν τα προηγούμενα χρόνια.