Υπάρχουν οδηγίες στον έρωτα; O πρωταγωνιστής της παράστασης «Σεξ Λεξικόν», Γιώργος Αμούτζας, απαντά

Υπάρχουν οδηγίες στον έρωτα; O πρωταγωνιστής της παράστασης «Σεξ Λεξικόν», Γιώργος Αμούτζας, απαντά Facebook Twitter
Για να ανακαλύψεις τον έρωτα πρέπει να περάσεις από σαράντα κύματα και με αυτόν τον τρόπο ο Τάκης και η Κάτια θα κάνουν τη βουτιά τους σε αυτή την τρικυμία του έρωτα.
0

Το έργο του Σπύρου Δ. Μιχαλόπουλου ανεβαίνει στο θερινό θέατρο Λαμπέτη σε σκηνοθεσία Σταύρου Σβήγκου, σε μια παράσταση που απαντά στην ερώτηση: «Υπάρχουν οδηγίες στον έρωτα;» Κάποτε υπήρχαν, με ένα «Σεξ Λεξικόν»! Βρισκόμαστε στο 1978, μια εποχή προσδοκιών, διεκδικήσεων και μετασχηματισμών και δύο νέοι είναι έτοιμοι να γνωρίσουν την υπέροχη τρικυμία του έρωτα. Μέσα από αυτό το ταξίδι, που οργανώνουν καιρό, με προορισμό την πρώτη τους φορά οι δύο ήρωες θα αναμετρηθούν και θα μετρήσουν τα «εγώ» τους. Ο πανικός της άγνοιας θα τους οδηγήσει σε ένα ηθικοπλαστικό λυσάρι παλαιών αρχών, στο Σεξ Λεξικόν που ανακαλύπτουν σε μια βιβλιοθήκη.

Αυτό το «αναχρονιστικό, οπισθοδρομικό, παλιομοδίτικο λεξικό» θα τους βάλει σε μεγάλους μπελάδες. Εκείνο που σχεδίαζαν τόσο καιρό θα τους φέρει αντιμέτωπους με πολλά ευτράπελα και θα κληθούν να ξεπεράσουν τις δυσκολίες μιας ολόκληρης ζωής μέσα σε μία ώρα. Η ιστορία των δυο παιδιών μάς θυμίζει με απόλυτη τρυφερότητα και χιούμορ εκείνη την πρώτη φόρα, η οποία διέπεται από τα ίδια συναισθήματα, είτε είμαστε στην εποχή της Μεταπολίτευσης είτε στη σύγχρονη.

Ο πρωταγωνιστής Γιώργος Αμούτζας μας μιλά για τον έρωτα αλλά και για τις προκλήσεις του ρόλου του σε μία από τις πιο γλυκές κωμωδίες που θα απολαύσουμε φέτος το καλοκαίρι.

Η παράσταση είναι σαν ένα ταξίδι για τον ηθοποιό. Μετά την υπόκλιση αισθάνομαι πως έχουμε κάνει μια πραγματική κατάθεση ψυχής και μου παίρνει αρκετές ώρες για να ηρεμήσω σωματικά και πνευματικά.

— Τι σημαίνει έρωτας για τους πρωταγωνιστές του έργου και πώς διαχειρίζονται την πρωτόγνωρη γι' αυτούς κατάσταση;

Για να ανακαλύψεις τον έρωτα πρέπει να περάσεις από σαράντα κύματα και με αυτόν τον τρόπο ο Τάκης και η Κάτια θα κάνουν τη βουτιά τους σε αυτή την τρικυμία του έρωτα.

  

— Τι προκλήσεις συνάντησες σε σχέση με τον ρόλο σου;

Ο ρόλος του Τάκη είναι ιδιαίτερα απαιτητικός. Θα μπορούσα να πω πως πρόκειται για το πιο δύσκολο υποκριτικό στοίχημα που έχω βάλει μέχρι σήμερα. Στη σκηνή ξεδιπλώνεται μια μεγάλη γκάμα συναισθημάτων. Υπάρχουν πολλές διακυμάνσεις στις εντάσεις αλλά και στη ρυθμολογία του έργου, καθώς και μια μόνιμη συνεργασία ανάμεσα στον ηθοποιό, τα φώτα και τις μουσικές.

— Πόσο εύκολο ή δύσκολο είναι να είσαι συνέχεια πάνω στη σκηνή μαζί με τη συμπρωταγωνίστριά σου επί δύο ώρες;

Δεν ξέρω αν είναι δύσκολο, ξέρω πως σίγουρα δεν είναι εύκολο, αλλά δεν έχει ιδιαίτερη σημασία γιατί το συναίσθημα είναι μοναδικό και από τα πρώτα λεπτά μπαίνεις ολόψυχα σε αυτή την ιστορία. Η παράσταση είναι σαν ένα ταξίδι για τον ηθοποιό. Μετά την υπόκλιση αισθάνομαι πως έχουμε κάνει μια πραγματική κατάθεση ψυχής και μου παίρνει αρκετές ώρες για να ηρεμήσω σωματικά και πνευματικά.

— Υπάρχει λεξικό για τον έρωτα; Τι είναι αυτό που μπορεί να αγγίξει τους θεατές αυτής της παράστασης;

Στην παράστασή μας υπάρχει λεξικό, που οι ήρωές μας αποδεικνύουν πως δεν χρησιμεύει πουθενά. Στη ζωή η θεωρία απέχει πολλές φορές από την πραγματικότητα. Έτσι και στον έρωτα, οφείλεις να αφεθείς και να ζήσεις κάθε στιγμή. 

Θέατρο Λαμπέτη, λεωφ. Αλεξάνδρας 106, 2106435706, Facebook, Instagram, Παραστάσεις: 22-26/7/20

Θέατρο
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μπομπ Γουίλσον

Απώλειες / Μπομπ Γουίλσον (1941-2025): Το προκλητικό του σύμπαν ήταν ένα και μοναδικό

Μεγάλωσε σε μια κοινότητα όπου το θέατρο θεωρούνταν ανήθικο. Κι όμως, με το ριζοσπαστικό του έργο σφράγισε τη σύγχρονη τέχνη του 20ού αιώνα, σε παγκόσμιο επίπεδο. Υποκλίθηκε πολλές φορές στο αθηναϊκό κοινό – και εκείνο, κάθε φορά, του ανταπέδιδε την τιμή.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
H ανάληψη του Οιδίποδα αναβάλλεται επ’ αόριστον

Θέατρο / H ανάληψη του Οιδίποδα αναβάλλεται επ’ αόριστον

Ο «Οιδίποδας» του Γιάννη Χουβαρδά συνενώνει τον «Τύραννο» και τον «Επί Κολωνώ» σε μια παράσταση, παίρνοντας τη μορφή μιας πυρετώδους ανασκαφής στο πεδίο του ασυνείδητου - Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Ζιλιέτ Μπινός: Η Ιουλιέτα των Πνευμάτων στην Επίδαυρο

Θέατρο / Ζιλιέτ Μπινός: Η Ιουλιέτα των Πνευμάτων στην Επίδαυρο

Η βραβευμένη με Όσκαρ ηθοποιός προσπαθεί να παραμείνει συγκεντρωμένη μέχρι την κάθοδό της στο αργολικό θέατρο. Παρ’ όλα αυτά, βρήκε τον χρόνο να μας μιλήσει για τους γυναικείους ρόλους που τη συνδέουν με την Ελλάδα και για τη σημασία της σιωπής.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Όλα όσα ζήσαμε στο 79ο Φεστιβάλ της Αβινιόν: από το «La Distance» του Ροντρίγκες έως τη μεγάλη επιτυχία του Μπανούσι

Θέατρο / Όλα όσα ζήσαμε στο 79ο Φεστιβάλ της Αβινιόν

Οι θερμές κριτικές της «Liberation» και της «Le Monde» για το «ΜΑΜΙ» του Μπανούσι σε παραγωγή της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση είναι απλώς μια λεπτομέρεια μέσα στις απανωτές εκπλήξεις που έκρυβε το πιο γνωστό θεατρικό φεστιβάλ στον κόσμο.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Κωνσταντίνος Ζωγράφος: Ο «Ορέστης» του Τερζόπουλου

Θέατρο / Κωνσταντίνος Ζωγράφος: «Ο Τερζόπουλος σου βγάζει τον καλύτερό σου εαυτό»

Ο νεαρός ηθοποιός που πέρυσι ενσάρκωσε τον Πυλάδη επιστρέφει φέτος ως Ορέστης. Με μια ήδη πλούσια διαδρομή στο θέατρο δίπλα σε σημαντικούς δημιουργούς, ετοιμάζει ένα νέο έργο εμπνευσμένο από το Νεκρομαντείο του Αχέροντα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Μάλιστα κύριε Ζαμπέτα»: Αξίζει η παράσταση για τον «μάγκα» του ελληνικού πενταγράμμου;

The Review / «Μάλιστα κύριε Ζαμπέτα»: Αξίζει η παράσταση για τον «μάγκα» του ελληνικού πενταγράμμου;

Με αφορμή την παράσταση γι’ αυτόν τον αυθεντικό δημιουργό που τις δεκαετίες του 1950 και του 1960 μεσουρανούσε, ο Χρήστος Παρίδης και η Βένα Γεωργακοπούλου σχολιάζουν τον αντίκτυπό του στο κοινό σήμερα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Οιδίπους Τύραννος» και «Οιδίπους επί Κολωνώ» του Σοφοκλή: Η άνοδος, πτώση και η αποθέωση

Αρχαίο Δράμα Explained / «Οιδίπους Τύραννος» και «Οιδίπους επί Κολωνώ» του Σοφοκλή: Η άνοδος, η πτώση και η αποθέωση

Τι μας μαθαίνει η ιστορία του Οιδίποδα, ενός ανθρώπου που έχει τα πάντα και τα χάνει εν ριπή οφθαλμού; Η κριτικός θεάτρου Λουίζα Αρκουμανέα επιχειρεί μια θεωρητική ανάλυση του έργου του Σοφοκλή.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Αλίκη Βουγιουκλάκη: Στη ζωή έσπαγε τα ταμπού, στο θέατρο τα ταμεία

Θέατρο / Αλίκη Βουγιουκλάκη: Πώς έσπαγε τα ταμεία στο θέατρο επί 35 χρόνια

Για δεκαετίες έχτισε, με το αλάνθαστο επιχειρηματικό της ένστικτο, μια σχέση με το θεατρικό κοινό που ακολουθούσε υπνωτισμένο τον μύθο της εθνικής σταρ. Η πορεία της ως θιασάρχισσας μέσα από παραστάσεις-σταθμούς και τις μαρτυρίες συνεργατών της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Νίκος Καραθάνος: «Εμείς είμαστε οι χώρες, τα κείμενα, οι πόλεις, εμείς είμαστε οι μύθοι»

Θέατρο / Νίκος Καραθάνος: «Εμείς είμαστε οι χώρες, τα κείμενα, οι πόλεις, εμείς είμαστε οι μύθοι»

Στον πολυαναμενόμενο «Οιδίποδα» του Γιάννη Χουβαρδά, ο Νίκος Καραθάνος επιστρέφει, 23 χρόνια μετά, στον ομώνυμο ρόλο, ακολουθώντας την ιστορία από το τέλος προς την αρχή και φωτίζοντας το ανθρώπινο βάθος μιας τραγωδίας πιο οικείας απ’ όσο νομίζουμε.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένα δώρο που άργησε να φτάσει

Θέατρο / «Κοιτάξτε πώς φέρονταν οι αρχαίοι στους ξένους! Έτσι πρέπει να κάνουμε κι εμείς»

Ένα δώρο που έφτασε καθυστερημένα, μόλις είκοσι λεπτά πριν το τέλος της παράστασης - Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για το «ζ-η-θ, ο Ξένος» σε σκηνοθεσία Μιχαήλ Μαρμαρινού.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Η Κασσάνδρα της Έβελυν Ασουάντ σημάδεψε το φετινό καλοκαίρι

Θέατρο / Η Κασσάνδρα της Έβελυν Ασουάντ σημάδεψε την «Ορέστεια»

Η «Ορέστεια» του Θεόδωρου Τερζόπουλου συζητήθηκε όσο λίγες παραστάσεις: ενθουσίασε, προκάλεσε ποικίλα σχόλια και ανέδειξε ερμηνείες υψηλής έντασης και ακρίβειας. Ξεχώρισε εκείνη της Έβελυν Ασουάντ, η οποία, ως Κασσάνδρα, ερμήνευσε ένα αραβικό μοιρολόι που έκανε πολλούς να αναζητήσουν το όνομά της. Το φετινό καλοκαίρι, η παράσταση επιστρέφει στη Θεσσαλονίκη, στους Δελφούς και στο αρχαίο θέατρο Φιλίππων.
M. HULOT
Η Λίνα Νικολακοπούλου υπογράφει και σκηνοθετεί τη μουσικοθεατρική παράσταση «Χορικά Ύδατα»

Θέατρο / «Χορικά Ύδατα»: Ο έμμετρος κόσμος της Λίνας Νικολακοπούλου επιστρέφει στη σκηνή

Τραγούδια που αποσπάστηκαν από το θεατρικό τους περιβάλλον επιστρέφουν στην πηγή τους, σε μια σκηνική τελετουργία γεμάτη εκπλήξεις που φωτίζει την τεράστια καλλιτεχνική παρακαταθήκη της στιχουργού.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Το ημέρωμα της στρίγγλας»: Ήταν ο Σαίξπηρ μισογύνης;

The Review / «Το ημέρωμα της στρίγγλας»: Ήταν ο Σαίξπηρ μισογύνης;

Γιατί εξακολουθεί να κερδίζει το σύγχρονο κοινό η διάσημη κωμωδία του Άγγλου βάρδου κάθε φορά που ανεβαίνει στη σκηνή; Ο Χρήστος Παρίδης και η Βένα Γεωργακοπούλου συζητούν με αφορμή την παράσταση που σκηνοθετεί η Εύα Βλασσοπούλου.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Darkest White»: Ένα σύμπαν που εξερευνά την ανθεκτικότητα και τη δύναμη της γυναίκας 

Θέατρο / «Darkest White»: Ο εμφύλιος από την πλευρά των χαμένων

Το έργο της Δαφίν Αντωνιάδου που θα δούμε στο Φεστιβάλ Αθηνών, εξερευνά μέσω προσωπικών και ιστορικών αναμνήσεων και μέσα από την ανθεκτικότητα και τη δύναμη της γυναικείας παρουσίας, ιστορίες εκτοπισμού και επιβίωσης. 
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Beytna: Μια παράσταση χορού που είναι στην ουσια ένα τραπέζι με φίλους

Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας / Beytna: Μια παράσταση χορού που είναι στην ουσία ένα τραπέζι με φίλους

Ο σπουδαίος λιβανέζος χορευτής και χορογράφος Omar Rajeh, επιστρέφει με την «Beytna», μια ιδιαίτερη περφόρμανς με κοινωνικό όσο και γαστριμαργικό αποτύπωμα, που θα παρουσιαστεί στο πλαίσιο του φετινού 31ου Διεθνούς Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η νύφη και το «Καληνύχτα, Σταχτοπούτα»

Θέατρο / Η Καρολίνα Μπιάνκι παίρνει το ναρκωτικό του βιασμού επί σκηνής. Τι γίνεται μετά;

Μια παράσταση-περφόρμανς που μέσα από έναν εξαιρετικά πυκνό και γοητευτικό λόγο, ένα κολάζ από εικόνες, αναφορές, εξομολογήσεις, όνειρα και εφιάλτες μάς κάνει κοινωνούς μιας ακραίας εμπειρίας, χωρίς να σοκάρει.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ