LIVE!

Στις μεγάλες αίθουσες

Στις μεγάλες αίθουσες Facebook Twitter
WEST SIDE STORY Πενήντα χρόνια μετά την πρώτη παράσταση, το διάσημο μιούζικαλ έρχεται και στην Αθήνα.
0

» Την εσωστρέφεια χτύπησαν οριστικά το θέατροBadminton και το Παλλάς, δύο χώροι μεγάλης χωρητικότητας, με μεγάλη σκηνή και υλικοτεχνική υποδομή που επιτρέπουν την παρουσίαση θεαμάτων που... δεν έρχονταν ποτέ στην Αθήνα, λ.χ. μιούζικαλ με μεγάλη επιτυχία στις μητροπόλεις του είδους, όπως το Catsπαλαιότερα και το Mamma miaπριν από λίγο καιρό. Σύντομες παρενθέσεις, όπως το θαυμάσιο Book of Longing τουΦίλιπ Γκλας που είδαμε τον περασμένο Ιούλιο, αλλοιώνουν ευχάριστα την κυρίαρχη εντύπωση των καθαρά εμπορικών, mainstream θεαμάτων, δικαιολογώντας την προσμονή και για πράγματα που μπορεί να μην προσελκύουν το μαζικό κοινό αλλά κάνουν την ποιοτική διαφορά.

Στο Badminton έχουν δοκιμαστεί τ' αντανακλαστικά του κοινού ως προς τα θεάματα family entertainement, που κυρίως ενδιαφέρουν τηνAdaM Productions, γι' αυτό και είναι ήδη έτοιμο το πρόγραμμα για όλη την περίοδο που ακολουθεί. Πρώτο στη σειρά το πολυδιαφημισμένο West Side Story, σε επετειακό ανέβασμα που περιοδεύει για τα 50 χρόνια του μιούζικαλ -θα σταματήσει στην Αθήνα από 10 έως 29 Σεπτεμβρίου. Οι πιστοί φίλοι του τάνγκο και του φλαμένκο έχουν να περιμένουν την ομάδα Tango Fireμε ζωντανή ορχήστρα (15-20 Oκτωβρίου) και τη σπουδαία Κάρμεντου Σάουρα σε χορογραφία Antonio Gades από την ομώνυμη ομάδα του (30 Οκτωβρίου-2 Νοεμβρίου) και στη συνέχεια το μπαλέτο του Εθνικού Θεάτρου της Πράγας θα παρουσιάσει διπλό πρόγραμμα (Solo for Three: Βrel, Vysotsky, Kryl στις 19-23 Νοεμβρίου και Romeo and Julietστις 26-30 Νοεμβρίου). Το νέο τσίρκο έχει ήδη κατακτήσει πολλούς και στην Αθήνα, οι οποίοι και θα σπεύσουν να δουν την καινούργια παράσταση θεατρικού τσίρκο -χωρίς ζώα- και ποιητικής ευαισθησίας του Cirque Eloize. Έχει τίτλο Rainκαι θα βρίσκεται στο Badminton από 4 έως 21 Δεκεμβρίου.

Η δυναμική της αγοράς των show-bizz είναι ακόμη σε φάση δοκιμών και επεξεργασίας των δεδομένων. Οι εταιρείες που δραστηριοποιούνται, μέχρι πρότινος περιορίζονταν σε μετακλήσεις παραστάσεων. Τώρα δοκιμάζονται και στην παραγωγή, γεγονός που μπορεί να λειτουργήσει ανακουφιστικά σ' ένα χώρο που στο μεγάλο μέρος του συντηρείται με αλλεπάλληλες δυσκολίες και ταπεινώσεις από το διαρκώςπενώμενο υπουργείο Πολιτισμού. Η παρουσία της ιδιωτικής παραγωγής στις παραστατικές τέχνες επιτρέπει να περιμένουμε ακόμη και εξαγωγές ελληνικών παραστάσεων στο εξωτερικό. Για την ώρα η AdaM Productions μετράει δυνάμεις και συνθήκες με την καινούργια παράσταση των Τiger Lillies ( τον προσεχή Ιανουάριο). Δοκιμάζεται όμως για πρώτη φορά και στην καθαρά ελληνική θεατρική παραγωγή, της οποίας αποδέκτης είναι το κοινό της Αθήνας. Έτσι στις 30 Οκτωβρίου έχει πρεμιέρα στο θέατρο Πόρτα το Rock 'n' Roll(2006) του Τομ Στόπαρντ, σκηνοθετημένο από τον Γιώργο Κοτανίδη (παραγωγή της AdaM Productions σε συνεργασία με την ομάδα Σαλτιμπάγκοι). Παίζουν ο Γιώργος Κοτανίδης, η Αιμιλία Βάλβη, ο Αλέκος Συσσοβίτης, η Ίρις Χατζηαντωνίου, η Εύα Κοτανίδου, ο Σταύρος Μερμήγκης κ.ά.

Αντίστροφη πορεία ακολουθεί η Ελληνική Θεαμάτωνσε σχέση με το Παλλάς, καθώς οι δικές της (ελληνικές) παραγωγές έχουν μεγαλύτερη βαρύτητα στο σύνολο του προγράμματός του. Ήταν μάλλον αναμενόμενο αφού η Ελλ.Θεα. είχε ήδη χρήσιμη εμπειρία από τα άλλα θέατρά της (Αποθήκη, Εμπορικόν, Κιβωτός κ.λπ.). Επιπλέον, το 2τουΔημήτρη Παπαϊωάννου εγκαινίασε πανηγυρικά την ανακαινισμένη περίοδο του ιστορικού κινηματοθεάτρου της Βουκουρεστίου, αποδεικνύοντας ότι μια μεγάλη ελληνική παραγωγή, στημένη σ' ένα χώρο 1.500 θέσεων, μπορεί να συνδυάσει εμπορική και καλλιτεχνική επιτυχία. Ανάλογη ανταπόκριση αναμένεται να έχει η Μήδεια2του Παπαϊωάννου, που θα ανοίξει το Παλλάς στις 3 Οκτωβρίου.

Στη συνέχεια το Παλλάς θα φιλοξενήσει μια σειρά συναυλιών με σημαντικά ονόματα (από Kronos Quartet στις 20 Οτωβρίου, έως Residents στις 16 Νοεμβρίου) και στις 18 και 19 Νοεμβρίου θα επαναληφθεί η παράσταση της Μπρούσκου Λεωφορείον ο Πόθοςμε την Όλια Λαζαρίδου στο ρόλο της Μπλανς Ντιμπουά. Με ανυπομονησία περιμένουμε τους Σανκάι Τζούκου, την πλέον καταξιωμένη ομάδα χορού Μπούτο που θα παρουσιάσει στην Αθήνα το Kinkan Shonen (O σπόρος του κουμκουάτ) από τις 15 έως τις 17 Φεβρουαρίου. Τον ίδιο μήνα αναμένεται και η πρεμιέρα του μιούζικαλ Το Κλουβί με τις τρελές, μια πλούσια παραγωγή που ετοιμάζει οΣταμάτης Φασουλής με πρωταγωνιστές τον ίδιο και τον Γιάννη Μπέζο.Τη μεγάλη επιτυχία του μιούζικαλ στο Μπρόντγουεϊ το 1983 (με έξι βραβεία Τόνι, μεταξύ των οποίων και Καλύτερου Μιούζικαλ) προετοίμασε το θεατρικό του Ζαν Πουαρέ(1973), αλλά κυρίως η γαλλο-ιταλική ταινία του 1978, μία από τις πιο επιτυχημένες ευρωπαϊκές ταινίες που προβλήθηκαν ποτέ στις ΗΠΑ, με τον Ούγκο Τονιάτσι και τον Μισέλ Σερό.

Ο χώρος των παραστατικών τεχνών αλλάζει, νέοι παράγοντες επεμβαίνουν και διαφοροποιούν το τοπίο, η πόλη επικοινωνεί πια καλύτερα με τις μητροπόλεις του θεάματος και, προς όφελος όλων, οι επιλογές για θεάτρο, χορό, μουσική, μεικτά θεάματα είναι πλέον και πολλές και ενδιαφέρουσες.

Επαναλήψεις

Αρκετές παραστάσεις που παρουσιάστηκαν με επιτυχία την προηγούμενη θεατρική σεζόν θα έχουμε τη δυνατότητα να απολαύσουμε και φέτος. Στο Παλλάς για δύο μόνο βραδιές το Λεωφορείον ο Πόθος στις 18-19/11. Στην Αποθήκη για 10ησυνεχή περίοδο το Σεσουάρ για δολοφόνουςκαι η έκπληξη της περσινής χρονιάς Ninja TV Live. Για δεύτερο χρόνο το Φούστα-Μπλούζα στο θέατρο Πειραιώς 131, το Λα πουπέ στη σκηνή της Σφενδόνης, όπως επίσης τα Δυο τρελοί-τρελοί παραγωγοί στο θέατρο Αλίκη και Δεν μπορώ να μείνω μόνη μουστο Κιβωτός. Στο Αμφι-Θέατρο του Σπύρου Ευαγγελάτου συνεχίζονται για τρίτη χρονιά η Είσοδος Κινδύνου και η Ερωτευμένη Νεκρή. Στο Απλό Θέατρο, το Ταξίδι μιας μεγάλης μέρας μέσα στη νύχτα. Μην ξεχνάμε τους Ήρωες στο Μικρό Παλλάς και Τα 39 σκαλοπάτια στο Κνωσός. Ξανά στο θέατρο του Νέου Κόσμου τα Κατερίνα Ισμαήλοβα, η Λαίδη Μακβέθ του Μτσενσκ και Ένας στους δέκα. Το Θέατρο Τέχνης επαναλαμβάνειΤο αμάρτημα της μητρός μου και τηΜέθοδο Gronholm. Τέλος, στο Μουσείο Μπενάκη του κτιρίου της Πειραιώς θα δείτε το Rodokanakis Rediscovered 1908-2008. Το βυσσινί τριαντάφυλλο από τις 20-23/09.

0

LIVE!

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Φάουστ» του Άρη Μπινιάρη, ένα μιούζικαλ από την Κόλαση

Θέατρο / Φάουστ: Ένα μιούζικαλ από την κόλαση

«Ζήσε! Μας λέει ο θάνατος, ζήσε!», είναι το ρεφρέν του τραγουδιού που επαναλαμβάνεται ξανά και ξανά, εν μέσω ομαδικών βακχικών περιπτύξεων – Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για την παράσταση «Φάουστ» του Γκαίτε σε σκηνοθεσία Άρη Μπινιάρη στο Εθνικό Θέατρο.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Η Αριάν Μνουσκίν τα βάζει με τους δράκους της Ιστορίας

Θέατρο / Η Αριάν Μνουσκίν τα βάζει με τους δράκους της Ιστορίας

Η μεγάλη προσωπικότητα του ευρωπαϊκού θεάτρου Αριάν Μνουσκίν επιστρέφει στο Φεστιβάλ Αθηνών με το Θέατρο του Ήλιου για να μιλήσουν για τα τέρατα της Ιστορίας που παραμονεύουν πάντα και απειλούν τον ελεύθερο κόσμο. Με αφορμή την παράσταση που αποθεώνει τη σημασία του λαϊκού θεάτρου στην εποχή μας μοιραζόμαστε την ιστορία της ζωής και της τέχνης της, έννοιες άρρηκτα συνδεδεμένες, που υπηρετούν με πάθος την πρωτοπορία, την εγγύτητα που δημιουργεί η τέχνη και τη μεγαλειώδη ουτοπία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ ΤΙΤΛΟΙ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ Νίκος Χατζόπουλος

Νίκος Χατζόπουλος / «Αν σκέφτεσαι μόνο το ταμείο, κάποια στιγμή το ταμείο θα πάψει να σκέφτεται εσένα»

Ο Νίκος Χατζόπουλος έχει διανύσει μια μακρά πορεία ως ηθοποιός, σκηνοθέτης, μεταφραστής και δάσκαλος υποκριτικής. Μιλά στη LIFO για το πόσο έχει αλλάξει το θεατρικό τοπίο σήμερα, για τα πρόσφατα περιστατικά λογοκρισίας στην τέχνη, καθώς και για τις προσεχείς συνεργασίες του με τον Γιάννη Χουβαρδά και τον Ακύλλα Καραζήση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τι θα δούμε φέτος στο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας;

Χορός / Τι θα δούμε φέτος στο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας;

Maguy Marin, Χρήστος Παπαδόπουλος, Damien Jalet, Omar Rajeh και άλλα εμβληματικά ονόματα του χορού πρωταγωνιστούν στις 20 παραστάσεις του φετινού προγράμματος του 31ου Διεθνούς Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, που θα πραγματοποιηθεί από τις 18-27 Ιουλίου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Μια άλλη Θήβα»: Η πιο αθόρυβη επιτυχία της θεατρικής Αθήνας

The Review / «Μια άλλη Θήβα»: Η παράσταση-φαινόμενο που ξεπέρασε τους 100.000 θεατές

O Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με τη Βένα Γεωργακοπούλου για την θεατρική παράσταση στο Θεάτρο του Νέου Κόσμου, σε σκηνοθεσία Βαγγέλη Θεοδωρόπουλου, που διανύει πλέον την τρίτη της σεζόν σε γεμάτες αίθουσες. Ποιο είναι το μυστικό της επιτυχίας της; Το ίδιο το έργο ή οι δύο πρωταγωνιστές, ο Θάνος Λέκκας και ο Δημήτρης Καπουράνης, που καθήλωσαν το κοινό;
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Διαβάζοντας Ευριπίδη καταλαβαίνεις πού πάτησε η ακροδεξιά»

Θέατρο / «Διαβάζοντας Ευριπίδη καταλαβαίνεις πού πάτησε η ακροδεξιά»

Η Μαρία Πρωτόπαππα σκηνοθετεί την «Ανδρομάχη» στην Επίδαυρο, με άντρες ηθοποιούς στους γυναικείους ρόλους, εξερευνώντας τις πολιτικές και ηθικές διαστάσεις του έργου του Ευριπίδη. Η δημοκρατία, η ελευθερία, η ηθική και η ευθύνη ηγετών και πολιτών έρχονται σε πρώτο πλάνο σε μια πολιτική και κοινωνική τραγωδία με πολυδιάστατη δομή.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η «Χρυσή Εποχή»

Αποστολή στο Νόβι Σαντ / Κωνσταντίνος Ρήγος: «Ήθελα ένα υπέροχο πάρτι όπου όλοι είναι ευτυχισμένοι»

Στη νέα παράσταση του Κωνσταντίνου Ρήγου «Χρυσή Εποχή», μια συμπαραγωγή της ΕΛΣ με το Φεστιβάλ Χορού Βελιγραδίου, εικόνες από μια καριέρα 35 ετών μεταμορφώνονται ‒μεταδίδοντας τον ηλεκτρισμό και την ενέργειά τους‒ σε ένα ολόχρυσο ξέφρενο πάρτι.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
CHECK Απόπειρες για τη ζωή της: Ψάχνοντας την αλήθεια για τις υπέροχες, βασανισμένες γυναίκες και τις τραγικές εμπειρίες τους

Θέατρο / Η βάρβαρη εποχή που ζούμε σε μια παράσταση

Ο Μάρτιν Κριμπ στο «Απόπειρες για της ζωή της» που ανεβαίνει στο Θέατρο Θησείον σκιαγραφεί έναν κόσμο όπου κυριαρχεί ο πόλεμος, ο θάνατος, η καταπίεση, η τρομοκρατία, η φτώχεια, ο φασισμός, αλλά και ο έρωτας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
To νόημα τού να ανεβάζεις Πλάτωνα στην εποχή του ΤikTok

Άννα Κοκκίνου / To νόημα τού να ανεβάζεις το Συμπόσιο του Πλάτωνα στην εποχή του tinder

Η Άννα Κοκκίνου στη νέα της παράσταση αναμετριέται με το «Συμπόσιο» του Πλάτωνα και τις πολλαπλές όψεις του Έρωτα. Εξηγεί στη LiFO για ποιον λόγο επέλεξε να ανεβάσει το αρχαίο φιλοσοφικό κείμενο, πώς το προσέγγισε δραματουργικά και κατά πόσο παραμένουν διαχρονικά τα νοήματά του.
M. HULOT
«Άμα σε λένε “αδελφή”, πώς να δεχτείς την προσβολή ως ταυτότητά σου;»

Θέατρο / «Άμα σε λένε “αδελφή”, πώς να δεχτείς την προσβολή ως ταυτότητά σου;»

Η παράσταση TERAΣ διερευνά τις queer ταυτότητες και τα οικογενειακά τραύματα, μέσω της εμπειρίας της αναγκαστικής μετανάστευσης. Μπορεί τελικά ένα μέλος της ΛΟΑΤΚΙΑ+ κοινότητας να ζήσει ελεύθερα σε ένα μικρό νησί;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Αντώνης Αντωνόπουλος από μικρός είχε μια έλξη για τα νεκροταφεία ή Όλα είναι θέατρο αρκεί να στρέψεις το βλέμμα σου πάνω τους ή Η παράσταση «Τελευταία επιθυμία» είναι ένα τηλεφώνημα από τον άλλο κόσμο

Θέατρο / «Ας απολαύσουμε τη ζωή, γιατί μας περιμένει το σκοτάδι»

Ο Αντώνης Αντωνόπουλος, στη νέα του παράσταση «Τελευταία Επιθυμία», δημιουργεί έναν χώρο όπου ο χρόνος για λίγο παγώνει, δίνοντάς μας τη δυνατότητα να συναντήσουμε τους νεκρούς αγαπημένους μας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Όσα (δε) βλέπουν τα μέντιουμ

Θέατρο / Όσα (δε) βλέπουν τα μέντιουμ

«Δεν πηγαίνουμε ποτέ στη Μόσχα, όμως η επιθυμία γι’ αυτήν κυλάει διαρκώς μέσα μας» - Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για τη sold-out παράσταση «Τρεις Αδελφές» του Τσέχοφ, σε σκηνοθεσία Μαρίας Μαγκανάρη στο Εθνικό Θέατρο.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Θέμελης Γλυνάτσης: Ας ξεκινήσουμε με το να είμαστε πολύ πιο τολμηροί με τους ρόλους που δίνουμε στους νέους καλλιτέχνες, κι ας μην είναι τέλειοι

Θέατρο / Μια όπερα με πρωταγωνιστές παιδιά για πρώτη φορά στην Ελλάδα

Μεταξύ χειροποίητων σκηνικών και σκέψεων γύρω από τη θρησκεία και την εξουσία, «Ο Κατακλυσμός του Νώε» δεν είναι άλλη μια παιδική παράσταση, αλλά ανοίγει χώρο σε κάτι μεγαλύτερο: στη δυνατότητα τα παιδιά να γίνουν οι αυριανοί δημιουργοί, όχι απλώς οι θεατές.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ηow to resuscitate a dinosaur/ Έι, Romeo, πώς δίνεις το φιλί της ζωής σε έναν δεινόσαυρο;

Guest Editors / «Ο Καστελούτσι σκηνοθετεί μια υπόσχεση· και κάνει τέχνη εκκλησιαστική»

«Πέρασαν μέρες από την πρώτη μου επαφή με τη Βερενίκη. Μάντρωσα ένα κοπάδι σκέψεις» – ο Κυριάκος Χαρίτος γράφει για μια από τις πολυσυζητημένες παραστάσεις της σεζόν, που ανέβηκε στη Στέγη.
ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΧΑΡΙΤΟΣ