Puro Theatro

Puro Theatro Facebook Twitter
0

Δεκάδες είναι οι παραστάσεις που θα ξεκινήσουν στο επόμενο διάστημα. Νέοι σκηνοθέτες και ηθοποιοί, πλάι στους δοκιμασμένους και αναγνωρισμένους, εμπλουτίζουν τις θεατρικές δυνάμεις της πόλης, νέα έργα σύγχρονου προβληματισμού δίπλα στα σταθερού ενδιαφέροντος έργα του κλασικού ρεπερτορίου διαμορφώνουν το πλούσιο, πολυφωνικό, ζωντανό τοπίο του αθηναϊκού θεάτρου. Oι σκηνές είναι πολλές και η επιλογή δύσκολη. Γι' αυτό, για αρχή, ξεχωρίσαμε δεκαπέντε, αν και είναι ακόμα πολύ νωρίς για να κάνουμε προβλέψεις για τα σκηνικά αποτελέσματα.

* Οι πρώτες από τις 18 παραγωγές που έχει προγραμματίσει για την περίοδο 2007-8 τοΕθνικό Θέατρο έχουν πρεμιέρα στις αρχές Νοεμβρίου. Συγκεκριμένα, στις 2 Νοεμβρίου ξεκινούν οι παραστάσεις του Εμπόρου του Λας Βέγκας, που βασίζεται στον σαιξπηρικό Έμπορο της Βενετίας, στο Κοτοπούλη (Rex). Η διασκευή και η σκηνοθεσία είναι του Μαρκ φον Χένιγκ. Παίζουν ο Αλέξανδρος Μυλωνάς, ο Γεννάδιος Πάτσης, ο Δημήτρης Λιγνάδης, ο Γιάννος Περλέγκας, η Μαρία Σκουλά, η Ηλέκτρα Νικολούζου, ο Κοσμάς Φουντούκης κ.ά. ΣτοΘέατρο Κάππα ο Βίκτωρ Αρδίττης θα σκηνοθετήσει την Κασετίνατου Καρλ Στερνχάιμ. Στη διανομή συμμετέχουν ο Ταξιάρχης Χάνος, η Έρση Μαλικένζου, η Εύη Σαουλίδου, η Σύρμω Κεκέ, ο Κλέων Γρηγοριάδης, ο Θανάσης Δήμου και η Έμιλυ Κολιανδρή. Πρεμιέρα στις 9 Νοεμβρίου. Αρχαία τραγωδία είναι η πρώτη παραγωγή της Νέας Σκηνής, που φέτος θα φιλοξενηθεί στο Σύγχρονο Θέατρο Αθήνας. Ο Σωτήρης Χατζάκης θα σκηνοθετήσει τον Νίκο Αρβανίτη, τη Λυδία Φωτοπούλου, τον Θέμη Πάνου, τον Χρίστο Νίνη, τον Αριστοτέλη Αποσκίτη και δωδεκαμελή Χορό στον Προμηθέα Δεσμώτη. Πρεμιέρα στις 15 Νοεμβρίου. Τέλος, στο Από Μηχανής Θέατρο, όπου στεγάζεται προσωρινά ηΠειραματική Σκηνή του Εθνικού, θα συνεχιστούν οι παραστάσεις του Ηλίθιουτου Ντοστογιέφκσι σε σκηνοθεσία Στάθη Λιβαθηνού. Από 19 Οκτωβρίου.

* ΣτοΘέατρο Τέχνης της οδού Φρυνίχου θα δούμε τις «Τρεις Αδελφές» του Τσέχωφ, αλλά μεταφερμένες στη Σοβιετική Ένωση της δεκαετίας του ‘80. Την παράσταση«Τρεις Αδελφές-Περεστρόικα» θα σκηνοθετήσει η Μαριάννα Κάλμπαρη. Παίζουν η Ναταλία Δραγούμη, η Γωγώ Μπρέμπου, η Φαίη Ξυλά, ο Θόδωρος Γράμψας, ο Λεωνίδας Κακούρης, ο Δημήτρης Μαύρος, η Μιλάνα Γιουσόποβα κ.ά. Πρεμιέρα στις 15 Νοεμβρίου.

* Το Σπιρτόκουτο του κινηματογραφιστή Γιάννη Οικονομίδη θα παρουσιάσουν ο σκηνοθέτης Δημήτρης Κομνηνός και η ομάδα 90ºC στο Θέατρο Βικτώρια από 4 Οκτωβρίου. Η σκληρή ρεαλιστική ταινία του Οικονομίδη προκάλεσε θύελλα συζητήσεων κι αντιδράσεων στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης του 2003, κι ένας λόγος ήταν ότι δεν απέσπασε άλλο βραβείο πλην αυτού της Πανελλήνιας Ένωσης Κριτικών Κινηματογράφου. Τη θεατρική προσαρμογή υπογράφει η Χαρά Τσιώλη. Παίζουν Κώστας Μπάρας, Τζένη Σκαρλάτου, Μελέτης Γεωργιάδης, Μαριάννα Λαμπίρη, Γιώργος Κατινάς, Άρης Τσαμπαλίκας, Χριστίνα Δενδρινού

* Τον επόμενο μήνα ξεκινούν και οι παραστάσεις του έργου του Μάρτιν Κριμπ Απόπειρες(1997) στο Θέατρο Ιλίσια-Ντενίση. Το πνεύμα της αντισυμβατικής δομής του έργου του Κριμπ είναι σαφώς πολιτικό και ειρωνικό, αφού θίγει θέματα όπως η οικολογία, ο πόλεμος, η μετανάστευση, ο ρατσισμός, η τρομοκρατία αλλά και ο έρωτας και η μοναξιά. Τη μετάφραση και τη σκηνοθεσία υπογράφει η Αθανασία Καραγιαννοπούλου. Παίζουν έντεκα ηθοποιοί, μεταξύ των οποίων και ο Προμηθέας Αλειφερόπουλος, ο Μιλτιάδης Φιορέντζης, ο Δημήτρης Μπογδάνος, η Λορίνα Κατσιώτη, η Πηνελόπη Αναστασοπούλου, ο Δημήτρης Παπαγεωργίου κ.ά.

* Γιώργος Μιχαηλίδης καταπιάνεται για δεύτερη φορά με το Όνειρο Καλοκαιρινής Νύχτας. Η καινούργια σκηνική ανάγνωση της σαιξπηρικής κωμωδίας εστιάζει στις αντιφάσεις της ανθρώπινης φύσης, στη ρευστότητα των σχέσεων, στην αστάθεια του έρωτα, σ' έναν ερωτισμό που συχνά φτάνει έως τη βιαιότητα και την κτηνωδία. Παίζουν, μεταξύ άλλων, η Βίβιαν Κοντομάρη, ο Σαράντος Γεωγλερής, ο Ραφαέλο Γεωργίτσης, η Εύη Στοΐδου, ο Γιώργος Ψυχογιός, ο Χριστόφορος Βασματζόγλου, η Χριστίνα Κουλουμπή κ.ά. Στο Ανοιχτό Θέατρο από τις 12 Οκτωβρίου.

* ΣτοΘέατρο της Οδού Κεφαλληνίας ο Στάθης Λιβαθηνός θα σκηνοθετήσει τη Βάσσα, την πρώτη εκδοχή (του 1910) του τρίπρακτου ρεαλιστικού δράματος του Μαξίμ Γκόρκι. Οι ηθοποιοί που συμμετέχουν στη διανομή εγγυώνται μια ενδιαφέρουσα παράσταση: Μπέττυ Αρβανίτη, Μάνος Βακούσης, Κώστας Γαλανάκης, Μαρία Καλλιμάνη, Άννα Κουτσαφτίκη, Δημοσθένης Παπαδόπουλος, Τζίνη Παπαδοπούλου κ.ά. Πρεμιέρα στις 20 Νοεμβρίου.

* Το Θέατρο του Νέου Κόσμου επανέρχεται στο θέμα της μετανάστευσης, δίνοντας βήμα στη δεύτερη γενιά μεταναστών. Σε δικές τους εμπειρίες βασίζεται η παράσταση Ένας στους δέκα(ο τίτλος αναφέρεται στο ποσοστό των μεταναστών στο συνολικό πληθυσμό), που ξεκινά στο Δώμα στις 3 Οκτωβρίου. Η διαμόρφωση του κειμένου και η σκηνοθεσία είναι του Λαέρτη Βασιλείου. Παίζουν οι ηθοποιοί Δαβίδ Μαλτέζε, Κρις Ραντάνοφ, Ένκελεντ Φεζολλάρι.

* Στην κεντρική σκηνή του ίδιου θεάτρου ο Bαγγέλης Θεοδωρόπουλος θα σκηνοθέτησει το έργο του Σάιμον Στίβενς Motortown. Γραμμένο το 2005, τις μέρες που το Λονδίνο ζούσε τον πανικό των βομβιστικών επιθέσεων στο μετρό, το Motortownδίνει προκλητική απάντηση στον πόλεμο αλλά και στο αντιπολεμικό κίνημα. Τους ρόλους θα ερμηνεύσουν ο Γιώργος Γάλλος, ο Γιάννης Tσορτέκης, ο Eυθύμιος Παπαδημητρίου, ο Παντελής Δεντάκης, η Kατερίνα Λυπηρίδου, η Aιμιλία Bάλβη, ο Παναγιώτης Λάρκου και η Νατάσα Ζάγκα.

* Το Ταξίδι μιας μεγάλης μέρας μέσα στη νύχτα του Ευγένιου Ο' Νιλ, έργο σπαραγμού και διαθήκη του Ο' Νιλ στους Αμερικανούς θεατρικούς συγγραφείς που τον «διαδέχθηκαν», θα σκηνοθετήσει ο Αντώνης Αντύπας στο Απλό Θέατρο. Τους ρόλους θα ερμηνεύσουν ο Δημήτρης Καταλειφός, η Ράνια Οικονομίδου, ο Άλκης Κούρκουλος, ο Κώστας Βασαρδάνης και η Σοφία Κελεμκερίδου. Στη Νέα Σκηνή του ίδιου θεάτρου θα δούμε και τη Δεσποινίδα Τζούλια του Στρίντμπεργκ σε σκηνοθεσία Νικαίτης Κοντούρη. Η Ταμίλα Κουλίεβα, ο Άρης Λεμπεσόπουλος και η Λαμπρινή Αγγελίδου θα ζωντανέψουν τους ρόλους. Πρεμιέρα στις αρχές Νοεμβρίου.

* Το Ψυγείο του γνωστού Αργεντίνου καρτουνίστα (και θεατρικού συγγραφέα) Copi θα δούμε στο Θέατρο Πορεία από 23 Οκτωβρίου. Μία τραβεστί, συγγραφέας και πρώην μανεκέν, στα πεντηκοστά της γενέθλια παίρνει δώρο από τη μητέρα της ένα ψυγείο. Χαστούκι στον καθωσπρεπισμό, με αφοπλιστικό χιούμορ και πολλές εκπλήξεις, η κωμωδία του Copi θα παρουσιαστεί σε σκηνοθεσία της Εστέρ Αντρέ Γκονζάλες. Ερμηνεύουν ο Δημήτρης Οικονομίδης και ο Γιάννης Στεφόπουλος.

* Μέσα στον Οκτώβριο θα ξεκινήσει η νέα παράσταση του Μιχαήλ Μαρμαρινού Ποιος είναι ο κύριος Κέλερμαν και γιατί λέει αυτά τα βρωμερά πράγματα για μένα; (οι ελάχιστες παραστάσεις που δόθηκαν στα τέλη της περασμένης άνοιξης ήταν in progress). Ο υπότιτλος επεξηγεί ότι πρόκειται για μια «Μια Επίσκεψη στον "Πύργο" του Κάφκα». Αφηγητές είναι ο Ακύλλας Καραζήσης, η Σάσα Κρίτση, η Τατιάνα Πίττα, ο Βασίλης Σπυρόπουλος, η Θεοδώρα Τζήμου και ο Λάμπρος Φιλίππου. Η σκηνογραφία και τα κοστούμια είναι της Ντόρας Λελούδα και η μουσική του Δημήτρη Καμαρωτού.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Αλεξάνδρα Λαδικού: «Η κριτική, ως επί το πλείστον, είναι κατευθυνόμενη. Μα είναι όλα επιτυχίες;»

Οι Αθηναίοι / Αλεξάνδρα Λαδικού: «Δεν νοσταλγώ τίποτα. Πέρασα και ωραία και καλά»

Ξεκίνησε από τα καλλιστεία, για μία ψήφο δεν στέφθηκε Μις Κόσμος, έπαιξε δίπλα στον Κουν, υπήρξε μούσα του Τάκη Κανελλόπουλου, αλλά κυρίως του Ανδρέα Βουτσινά. Στα 92 της ακόμα οδηγεί και παρακολουθεί θέατρο, ελπίζοντας πάντα να βρει καλά στοιχεία, ακόμα και σε κακές παραστάσεις.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μπομπ Γουίλσον

Απώλειες / Μπομπ Γουίλσον (1941-2025): Το προκλητικό του σύμπαν ήταν ένα και μοναδικό

Μεγάλωσε σε μια κοινότητα όπου το θέατρο θεωρούνταν ανήθικο. Κι όμως, με το ριζοσπαστικό του έργο σφράγισε τη σύγχρονη τέχνη του 20ού αιώνα, σε παγκόσμιο επίπεδο. Υποκλίθηκε πολλές φορές στο αθηναϊκό κοινό – και εκείνο, κάθε φορά, του ανταπέδιδε την τιμή.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
H ανάληψη του Οιδίποδα αναβάλλεται επ’ αόριστον

Θέατρο / H ανάληψη του Οιδίποδα αναβάλλεται επ’ αόριστον

Ο «Οιδίποδας» του Γιάννη Χουβαρδά συνενώνει τον «Τύραννο» και τον «Επί Κολωνώ» σε μια παράσταση, παίρνοντας τη μορφή μιας πυρετώδους ανασκαφής στο πεδίο του ασυνείδητου - Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Ζιλιέτ Μπινός: Η Ιουλιέτα των Πνευμάτων στην Επίδαυρο

Θέατρο / Ζιλιέτ Μπινός: Η Ιουλιέτα των Πνευμάτων στην Επίδαυρο

Η βραβευμένη με Όσκαρ ηθοποιός προσπαθεί να παραμείνει συγκεντρωμένη μέχρι την κάθοδό της στο αργολικό θέατρο. Παρ’ όλα αυτά, βρήκε τον χρόνο να μας μιλήσει για τους γυναικείους ρόλους που τη συνδέουν με την Ελλάδα και για τη σημασία της σιωπής.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Όλα όσα ζήσαμε στο 79ο Φεστιβάλ της Αβινιόν: από το «La Distance» του Ροντρίγκες έως τη μεγάλη επιτυχία του Μπανούσι

Θέατρο / Όλα όσα ζήσαμε στο 79ο Φεστιβάλ της Αβινιόν

Οι θερμές κριτικές της «Liberation» και της «Le Monde» για το «ΜΑΜΙ» του Μπανούσι σε παραγωγή της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση είναι απλώς μια λεπτομέρεια μέσα στις απανωτές εκπλήξεις που έκρυβε το πιο γνωστό θεατρικό φεστιβάλ στον κόσμο.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Κωνσταντίνος Ζωγράφος: Ο «Ορέστης» του Τερζόπουλου

Θέατρο / Κωνσταντίνος Ζωγράφος: «Ο Τερζόπουλος σου βγάζει τον καλύτερό σου εαυτό»

Ο νεαρός ηθοποιός που πέρυσι ενσάρκωσε τον Πυλάδη επιστρέφει φέτος ως Ορέστης. Με μια ήδη πλούσια διαδρομή στο θέατρο δίπλα σε σημαντικούς δημιουργούς, ετοιμάζει ένα νέο έργο εμπνευσμένο από το Νεκρομαντείο του Αχέροντα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Μάλιστα κύριε Ζαμπέτα»: Αξίζει η παράσταση για τον «μάγκα» του ελληνικού πενταγράμμου;

The Review / «Μάλιστα κύριε Ζαμπέτα»: Αξίζει η παράσταση για τον «μάγκα» του ελληνικού πενταγράμμου;

Με αφορμή την παράσταση γι’ αυτόν τον αυθεντικό δημιουργό που τις δεκαετίες του 1950 και του 1960 μεσουρανούσε, ο Χρήστος Παρίδης και η Βένα Γεωργακοπούλου σχολιάζουν τον αντίκτυπό του στο κοινό σήμερα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Οιδίπους Τύραννος» και «Οιδίπους επί Κολωνώ» του Σοφοκλή: Η άνοδος, πτώση και η αποθέωση

Αρχαίο Δράμα Explained / «Οιδίπους Τύραννος» και «Οιδίπους επί Κολωνώ» του Σοφοκλή: Η άνοδος, η πτώση και η αποθέωση

Τι μας μαθαίνει η ιστορία του Οιδίποδα, ενός ανθρώπου που έχει τα πάντα και τα χάνει εν ριπή οφθαλμού; Η κριτικός θεάτρου Λουίζα Αρκουμανέα επιχειρεί μια θεωρητική ανάλυση του έργου του Σοφοκλή.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Αλίκη Βουγιουκλάκη: Στη ζωή έσπαγε τα ταμπού, στο θέατρο τα ταμεία

Θέατρο / Αλίκη Βουγιουκλάκη: Πώς έσπαγε τα ταμεία στο θέατρο επί 35 χρόνια

Για δεκαετίες έχτισε, με το αλάνθαστο επιχειρηματικό της ένστικτο, μια σχέση με το θεατρικό κοινό που ακολουθούσε υπνωτισμένο τον μύθο της εθνικής σταρ. Η πορεία της ως θιασάρχισσας μέσα από παραστάσεις-σταθμούς και τις μαρτυρίες συνεργατών της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Νίκος Καραθάνος: «Εμείς είμαστε οι χώρες, τα κείμενα, οι πόλεις, εμείς είμαστε οι μύθοι»

Θέατρο / Νίκος Καραθάνος: «Εμείς είμαστε οι χώρες, τα κείμενα, οι πόλεις, εμείς είμαστε οι μύθοι»

Στον πολυαναμενόμενο «Οιδίποδα» του Γιάννη Χουβαρδά, ο Νίκος Καραθάνος επιστρέφει, 23 χρόνια μετά, στον ομώνυμο ρόλο, ακολουθώντας την ιστορία από το τέλος προς την αρχή και φωτίζοντας το ανθρώπινο βάθος μιας τραγωδίας πιο οικείας απ’ όσο νομίζουμε.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένα δώρο που άργησε να φτάσει

Θέατρο / «Κοιτάξτε πώς φέρονταν οι αρχαίοι στους ξένους! Έτσι πρέπει να κάνουμε κι εμείς»

Ένα δώρο που έφτασε καθυστερημένα, μόλις είκοσι λεπτά πριν το τέλος της παράστασης - Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για το «ζ-η-θ, ο Ξένος» σε σκηνοθεσία Μιχαήλ Μαρμαρινού.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Η Κασσάνδρα της Έβελυν Ασουάντ σημάδεψε το φετινό καλοκαίρι

Θέατρο / Η Κασσάνδρα της Έβελυν Ασουάντ σημάδεψε την «Ορέστεια»

Η «Ορέστεια» του Θεόδωρου Τερζόπουλου συζητήθηκε όσο λίγες παραστάσεις: ενθουσίασε, προκάλεσε ποικίλα σχόλια και ανέδειξε ερμηνείες υψηλής έντασης και ακρίβειας. Ξεχώρισε εκείνη της Έβελυν Ασουάντ, η οποία, ως Κασσάνδρα, ερμήνευσε ένα αραβικό μοιρολόι που έκανε πολλούς να αναζητήσουν το όνομά της. Το φετινό καλοκαίρι, η παράσταση επιστρέφει στη Θεσσαλονίκη, στους Δελφούς και στο αρχαίο θέατρο Φιλίππων.
M. HULOT
Η Λίνα Νικολακοπούλου υπογράφει και σκηνοθετεί τη μουσικοθεατρική παράσταση «Χορικά Ύδατα»

Θέατρο / «Χορικά Ύδατα»: Ο έμμετρος κόσμος της Λίνας Νικολακοπούλου επιστρέφει στη σκηνή

Τραγούδια που αποσπάστηκαν από το θεατρικό τους περιβάλλον επιστρέφουν στην πηγή τους, σε μια σκηνική τελετουργία γεμάτη εκπλήξεις που φωτίζει την τεράστια καλλιτεχνική παρακαταθήκη της στιχουργού.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Το ημέρωμα της στρίγγλας»: Ήταν ο Σαίξπηρ μισογύνης;

The Review / «Το ημέρωμα της στρίγγλας»: Ήταν ο Σαίξπηρ μισογύνης;

Γιατί εξακολουθεί να κερδίζει το σύγχρονο κοινό η διάσημη κωμωδία του Άγγλου βάρδου κάθε φορά που ανεβαίνει στη σκηνή; Ο Χρήστος Παρίδης και η Βένα Γεωργακοπούλου συζητούν με αφορμή την παράσταση που σκηνοθετεί η Εύα Βλασσοπούλου.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Darkest White»: Ένα σύμπαν που εξερευνά την ανθεκτικότητα και τη δύναμη της γυναίκας 

Θέατρο / «Darkest White»: Ο εμφύλιος από την πλευρά των χαμένων

Το έργο της Δαφίν Αντωνιάδου που θα δούμε στο Φεστιβάλ Αθηνών, εξερευνά μέσω προσωπικών και ιστορικών αναμνήσεων και μέσα από την ανθεκτικότητα και τη δύναμη της γυναικείας παρουσίας, ιστορίες εκτοπισμού και επιβίωσης. 
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Beytna: Μια παράσταση χορού που είναι στην ουσια ένα τραπέζι με φίλους

Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας / Beytna: Μια παράσταση χορού που είναι στην ουσία ένα τραπέζι με φίλους

Ο σπουδαίος λιβανέζος χορευτής και χορογράφος Omar Rajeh, επιστρέφει με την «Beytna», μια ιδιαίτερη περφόρμανς με κοινωνικό όσο και γαστριμαργικό αποτύπωμα, που θα παρουσιαστεί στο πλαίσιο του φετινού 31ου Διεθνούς Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ