Plays for the masses

Plays for the masses Facebook Twitter
0

» Το δεύτερο δεκαήμερο του Οκτωβρίου προγραμματίζει ο Σπύρος Παπαδόπουλος την πρεμιέρα του έργου τουΞενόπουλου Το φιόρο του Λεβάντε στο Θέατρο Άνεσις (για τα επόμενα δέκα χρόνια θα είναι η θεατρική του στέγη). Θα ερμηνεύσει το ρόλο του τετραπέρατου, γαλίφη και καταφερτζή Ζακυνθινού, που αφήνει την ιδιαίτερη πατρίδα του επειδή φοβάται τους σεισμούς κι έρχεται στην Αθήνα. Τη σκηνοθεσία υπογράφει ο Κώστας Τσιάνος. Παίζουν ακόμη ο Χάρης Σώζος, η Χριστίνα Αλεξανιάν, η Ευαγγελία Μουμούρη, ο Άγγελος Μπούρας, η Ιζαμπέλα Κογιέβινα, η Τζένη Θεωνά, η Μελίνα Βαμβακά κ.ά.

» Στο Θέατρο Κιβωτός θα παρουσιάσει το καινούργιο της έργο η Δήμητρα Παπαδοπούλου, μια κωμωδία-θρίλερ με τίτλο Δεν μπορώ να μείνω μόνη μου. Η ιστορία εξελίσσεται σ' ένα παλιό αρχοντικό στην Κηφισιά, όπου κυκλοφορούν κακά πνεύματα. Εδώ καταφθάνει η ιδιοκτήτρια, έπειτα από χρόνια απουσίας στην Ινδία. Την περιτριγυρίζουν η Ρουμάνα (από τα μέρη του κόμη Δράκουλα) υπηρέτρια, ένας συγγραφέας έργων τρόμου, ένας ροκάς και ένας Κρητικός, συγχωριανός της - η ετερόκλητη σύναξη εγγυάται το αστείον της υπόθεσης. Παίζουν: Δήμητρα Παπαδοπούλου, Κώστας Αποστολάκης, Γιάννης Δρακόπουλος, Ελένη Καρακάση, Κατερίνα Νικολοπούλου, Γιώργος Σεϊταρίδης, Γιώργος Χρανιώτης. Σκηνοθετεί ο Θοδωρής Αθερίδης.

» Η Κάτια Δανδουλάκηστρέφεται στην ελληνική εμπορική κωμωδία: Παρακαλώ... ας μείνει μεταξύ μας των Αλέξανδρου Ρήγα και Δημήτρη Αποστόλου. Η ιστορία του έργου αφορά μια ντίβα του θεάτρου που έχει ανάγκη μια μεγάλη εμπορική επιτυχία, μια υπεύθυνη θεάτρου με εμμονή στην ποιότητα, δύο συγγραφείς που αναζητούν την καλλιτεχνική καταξίωση, μια θεατρική επιχειρηματία που ψάχνει για απλήρωτο σεξ και πολλούς άλλους που εμπλέκονται με τον ένα ή άλλο τρόπο (έναν ζεν πρεμιέ, ηθοποιούς, έναν βοηθό σκηνοθέτη κι έναν ντετέκτιβ). Στο θίασο συμμετέχουν ο Γιώργος Μαρίνος, η Κατιάνα Μπαλανίκα, ο Αλέξανδρος Μπουρδούμης, ο Κώστας Σπυρόπουλος και ο Γρηγόρης Σταμούλης. Σκηνοθετεί ο Αλέξανδρος Ρήγας.

» Μέσα στον Οκτώβριο ξεκινά και η Φιλουμένα Μαρτουράνο στο Θέατρο Βασιλάκου. Τη δημοφιλή ηρωίδα του Εντουάρντο ντε Φίλιππο θα ερμηνεύσει η Αθηνά Τσιλύρα, έχοντας δίπλα της τον Τάσο Χαλκιά, τον Κώστα Φλωκατούλα, την Αλίκη Αλεξανδράκη, τον Θόδωρο Μπογιατζή, την Κατερίνα Τσάβαλου, την Ηλεάννα Μπάλα κ.ά. Σκηνοθετεί η Εστέρ Αντρέ Γκονζάλες.

» Φούστα-μπλούζα είναι ο τίτλος της καινούργιας φαρσοκωμωδίας τουΘανάση Παπαθανασίου και του Μιχάλη Ρέππα. Η Μαίρη (Δάφνη Λαμπρόγιαννη) εγκαταλείφθηκε έγκυος από τον αγαπημένο της, ο οποίος επιστρέφει, 18 χρόνια μετά, ως χορεύτρια από το Λας Βέγκας ονόματι Φλορίντα (Ελισάβετ Μουτάφη)! Η ιστορία περιπλέκεται κι άλλο, καθώς ο άνδρας που εν τω μεταξύ παντρεύτηκε η Μαίρη (Αλέξανδρος Αντωνόπουλος) ξελογιάζεται με τη Φλορίντα. Στην τρελή ιστορία ανακατεύονται ακόμη μια καθηγήτρια αρχαίων ελληνικών (Ελένη Κρίτα), μια αλαφροΐσκιωτη χήρα (Μαρία Κατσανδρή), ένας μακιγιέρ (Πάνος Σταθακόπουλος), ένας ηθικολόγος πρόεδρος συλλόγου γονέων και κηδεμόνων (Τάκης Παπαματθαίου) και η Ρωσίδα υπηρέτρια (Σοφία Μουτίδου). Την παράσταση σκηνοθετούν οι συγγραφείς. ΣτοΘέατρο Πειραιώς 131.

» Σόλο στο Κόρονετ οΓεράσιμος Γεννατάς. Από 18 Οκτωβρίου θα υποδύεται τον Caveman (σαν να λέμε, άνθρωπος των σπηλαίων, πρωτόγονος), έναν μονόλογο που αποτέλεσε τη μακροβιότερη παράσταση στο Μπρόντγουεϊ με έναν ηθοποιό. Ο ήρωας, μετά από έναν καυγά με τη γυναίκα του, βρίσκεται στο δρόμο μαζί μ' όλα του τα πράγματα. Το γνωστό ζήτημα των σχέσεων ξεδιπλώνεται σε ποικίλες εκδοχές από την προϊστορική εποχή έως σήμερα. Η συμμετοχή του κοινού είναι καθοριστική στην εξέλιξη της παράστασης, οδηγώντας σε ανατροπές που προκαλούν εκρήξεις γέλιου. Η σκηνοθεσία είναι της Αναστασίας Παπαστάθη.   

» Η Ζωή Λάσκαρη θα παρουσιάσει στο θέατρό της στην Αθηναΐδα τον Καυγατζή του Ζαν Ζενέ. Το μυθιστόρημα του Ζενέ συνδέθηκε για πάντα με την τελευταία ταινία του Φασμπίντερ στην οποία πρωταγωνιστούσαν ο Μπραντ Ντέιβις, ο Φράνκο Νέρο και η Ζαν Μορό. Η ιστορία μάς μεταφέρει στο λιμάνι της Βρέστης, όπου βρίσκεται ο φημισμένος οίκος ανοχής «Παράδεισος». Κουμάντο στον «Παράδεισο» κάνει ο Νόνο και η γυναίκα του, η Μαντάμ Λιζιέν. Για να πάνε οι πελάτες με τη Λιζιέν, πρέπει να κερδίσουν πρώτα στα ζάρια τον Νόνο - αλλιώς οφείλουν να συνευρεθούν μαζί του. Ο Καυγατζής (Κερέλ) πηγαίνει στον «Παράδεισο» για να βρει τον αδελφό του, που τους τελευταίους 6 μήνες είναι εραστής της Λιζιέν. Τι ακολουθεί θα το δούμε επί σκηνής. Την παράσταση σκηνοθετεί η Βάνα Πεφάνη (η οποία υπογράφει και τη διασκευή). Τη μουσική έγραψε ο Παναγιώτης Καλατζόπουλος και τους στίχους ο Άρης Δαβαράκης. Τη Μαντάμ Λιζιέν θα αναλάβει η Ζωή Λάσκαρη. Παίζουν ακόμη: Στέλιος Γεράνης, Αντώνης Καρυστινός, Κυριάκος Κοσμίδης, Νίκος Νίκας, Μανόλης Αφολάνιο, Μαρία Σολωμού, Αννέτα Κορτσαρίδου και η Βάνα Πεφάνη.

» Στα τέλη της δεκαετίας του '50 στη Νέα Υόρκη ένας πρώην επιτυχημένος θεατρικός παραγωγός κι ένας κακομοίρης λογιστής αποφασίζουν να μαζέψουν «χορηγίες» από διψασμένες για έρωτα πλούσιες γηραιές κυρίες για να ανεβάσουν στο Μπρόντγουεϊ την απόλυτη αποτυχία. Αν κατέβαινε αμέσως μετά την πρεμιέρα, θα μπορούσαν να βάλουν στην τσέπη τους τα συγκεντρωμένα για την παραγωγή χρήματα. Προς τούτο βρίσκουν το χειρότερο μιούζικαλ που γράφτηκε ποτέ, έναν άσχετο σκηνοθέτη και τους πλέον ατάλαντους ηθοποιούς. Πλην όμως, η τεράστια επιτυχία της παράστασής τους θα οδηγήσει σε απρόβλεπτες εξελίξεις. Τους δημοφιλείς Producers του Μελ Μπρουκς σκηνοθετεί στο θέατρο Αλίκη ο Σταμάτης Φασουλής, με τον ελληνικό τίτλο Δύο τρελοί-τρελοί παραγωγοί. Πρωταγωνιστούν ο Παύλος Χαϊκάλης και ο Αντώνης Λούδαρος. Μαζί τους ο Γιάννης Βούρος, ο Παντελής Καναράκης, ο Απόστολος Γκλέτσος και η Βίκυ Καγιά.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Φάουστ» του Άρη Μπινιάρη, ένα μιούζικαλ από την Κόλαση

Θέατρο / Φάουστ: Ένα μιούζικαλ από την κόλαση

«Ζήσε! Μας λέει ο θάνατος, ζήσε!», είναι το ρεφρέν του τραγουδιού που επαναλαμβάνεται ξανά και ξανά, εν μέσω ομαδικών βακχικών περιπτύξεων – Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για την παράσταση «Φάουστ» του Γκαίτε σε σκηνοθεσία Άρη Μπινιάρη στο Εθνικό Θέατρο.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Η Αριάν Μνουσκίν τα βάζει με τους δράκους της Ιστορίας

Θέατρο / Η Αριάν Μνουσκίν τα βάζει με τους δράκους της Ιστορίας

Η μεγάλη προσωπικότητα του ευρωπαϊκού θεάτρου Αριάν Μνουσκίν επιστρέφει στο Φεστιβάλ Αθηνών με το Θέατρο του Ήλιου για να μιλήσουν για τα τέρατα της Ιστορίας που παραμονεύουν πάντα και απειλούν τον ελεύθερο κόσμο. Με αφορμή την παράσταση που αποθεώνει τη σημασία του λαϊκού θεάτρου στην εποχή μας μοιραζόμαστε την ιστορία της ζωής και της τέχνης της, έννοιες άρρηκτα συνδεδεμένες, που υπηρετούν με πάθος την πρωτοπορία, την εγγύτητα που δημιουργεί η τέχνη και τη μεγαλειώδη ουτοπία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ ΤΙΤΛΟΙ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ Νίκος Χατζόπουλος

Νίκος Χατζόπουλος / «Αν σκέφτεσαι μόνο το ταμείο, κάποια στιγμή το ταμείο θα πάψει να σκέφτεται εσένα»

Ο Νίκος Χατζόπουλος έχει διανύσει μια μακρά πορεία ως ηθοποιός, σκηνοθέτης, μεταφραστής και δάσκαλος υποκριτικής. Μιλά στη LIFO για το πόσο έχει αλλάξει το θεατρικό τοπίο σήμερα, για τα πρόσφατα περιστατικά λογοκρισίας στην τέχνη, καθώς και για τις προσεχείς συνεργασίες του με τον Γιάννη Χουβαρδά και τον Ακύλλα Καραζήση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τι θα δούμε φέτος στο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας;

Χορός / Τι θα δούμε φέτος στο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας;

Maguy Marin, Χρήστος Παπαδόπουλος, Damien Jalet, Omar Rajeh και άλλα εμβληματικά ονόματα του χορού πρωταγωνιστούν στις 20 παραστάσεις του φετινού προγράμματος του 31ου Διεθνούς Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, που θα πραγματοποιηθεί από τις 18-27 Ιουλίου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Μια άλλη Θήβα»: Η πιο αθόρυβη επιτυχία της θεατρικής Αθήνας

The Review / «Μια άλλη Θήβα»: Η παράσταση-φαινόμενο που ξεπέρασε τους 100.000 θεατές

O Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με τη Βένα Γεωργακοπούλου για την θεατρική παράσταση στο Θεάτρο του Νέου Κόσμου, σε σκηνοθεσία Βαγγέλη Θεοδωρόπουλου, που διανύει πλέον την τρίτη της σεζόν σε γεμάτες αίθουσες. Ποιο είναι το μυστικό της επιτυχίας της; Το ίδιο το έργο ή οι δύο πρωταγωνιστές, ο Θάνος Λέκκας και ο Δημήτρης Καπουράνης, που καθήλωσαν το κοινό;
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Διαβάζοντας Ευριπίδη καταλαβαίνεις πού πάτησε η ακροδεξιά»

Θέατρο / «Διαβάζοντας Ευριπίδη καταλαβαίνεις πού πάτησε η ακροδεξιά»

Η Μαρία Πρωτόπαππα σκηνοθετεί την «Ανδρομάχη» στην Επίδαυρο, με άντρες ηθοποιούς στους γυναικείους ρόλους, εξερευνώντας τις πολιτικές και ηθικές διαστάσεις του έργου του Ευριπίδη. Η δημοκρατία, η ελευθερία, η ηθική και η ευθύνη ηγετών και πολιτών έρχονται σε πρώτο πλάνο σε μια πολιτική και κοινωνική τραγωδία με πολυδιάστατη δομή.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η «Χρυσή Εποχή»

Αποστολή στο Νόβι Σαντ / Κωνσταντίνος Ρήγος: «Ήθελα ένα υπέροχο πάρτι όπου όλοι είναι ευτυχισμένοι»

Στη νέα παράσταση του Κωνσταντίνου Ρήγου «Χρυσή Εποχή», μια συμπαραγωγή της ΕΛΣ με το Φεστιβάλ Χορού Βελιγραδίου, εικόνες από μια καριέρα 35 ετών μεταμορφώνονται ‒μεταδίδοντας τον ηλεκτρισμό και την ενέργειά τους‒ σε ένα ολόχρυσο ξέφρενο πάρτι.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
CHECK Απόπειρες για τη ζωή της: Ψάχνοντας την αλήθεια για τις υπέροχες, βασανισμένες γυναίκες και τις τραγικές εμπειρίες τους

Θέατρο / Η βάρβαρη εποχή που ζούμε σε μια παράσταση

Ο Μάρτιν Κριμπ στο «Απόπειρες για της ζωή της» που ανεβαίνει στο Θέατρο Θησείον σκιαγραφεί έναν κόσμο όπου κυριαρχεί ο πόλεμος, ο θάνατος, η καταπίεση, η τρομοκρατία, η φτώχεια, ο φασισμός, αλλά και ο έρωτας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
To νόημα τού να ανεβάζεις Πλάτωνα στην εποχή του ΤikTok

Άννα Κοκκίνου / To νόημα τού να ανεβάζεις το Συμπόσιο του Πλάτωνα στην εποχή του tinder

Η Άννα Κοκκίνου στη νέα της παράσταση αναμετριέται με το «Συμπόσιο» του Πλάτωνα και τις πολλαπλές όψεις του Έρωτα. Εξηγεί στη LiFO για ποιον λόγο επέλεξε να ανεβάσει το αρχαίο φιλοσοφικό κείμενο, πώς το προσέγγισε δραματουργικά και κατά πόσο παραμένουν διαχρονικά τα νοήματά του.
M. HULOT
«Άμα σε λένε “αδελφή”, πώς να δεχτείς την προσβολή ως ταυτότητά σου;»

Θέατρο / «Άμα σε λένε “αδελφή”, πώς να δεχτείς την προσβολή ως ταυτότητά σου;»

Η παράσταση TERAΣ διερευνά τις queer ταυτότητες και τα οικογενειακά τραύματα, μέσω της εμπειρίας της αναγκαστικής μετανάστευσης. Μπορεί τελικά ένα μέλος της ΛΟΑΤΚΙΑ+ κοινότητας να ζήσει ελεύθερα σε ένα μικρό νησί;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Αντώνης Αντωνόπουλος από μικρός είχε μια έλξη για τα νεκροταφεία ή Όλα είναι θέατρο αρκεί να στρέψεις το βλέμμα σου πάνω τους ή Η παράσταση «Τελευταία επιθυμία» είναι ένα τηλεφώνημα από τον άλλο κόσμο

Θέατρο / «Ας απολαύσουμε τη ζωή, γιατί μας περιμένει το σκοτάδι»

Ο Αντώνης Αντωνόπουλος, στη νέα του παράσταση «Τελευταία Επιθυμία», δημιουργεί έναν χώρο όπου ο χρόνος για λίγο παγώνει, δίνοντάς μας τη δυνατότητα να συναντήσουμε τους νεκρούς αγαπημένους μας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Όσα (δε) βλέπουν τα μέντιουμ

Θέατρο / Όσα (δε) βλέπουν τα μέντιουμ

«Δεν πηγαίνουμε ποτέ στη Μόσχα, όμως η επιθυμία γι’ αυτήν κυλάει διαρκώς μέσα μας» - Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για τη sold-out παράσταση «Τρεις Αδελφές» του Τσέχοφ, σε σκηνοθεσία Μαρίας Μαγκανάρη στο Εθνικό Θέατρο.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Θέμελης Γλυνάτσης: Ας ξεκινήσουμε με το να είμαστε πολύ πιο τολμηροί με τους ρόλους που δίνουμε στους νέους καλλιτέχνες, κι ας μην είναι τέλειοι

Θέατρο / Μια όπερα με πρωταγωνιστές παιδιά για πρώτη φορά στην Ελλάδα

Μεταξύ χειροποίητων σκηνικών και σκέψεων γύρω από τη θρησκεία και την εξουσία, «Ο Κατακλυσμός του Νώε» δεν είναι άλλη μια παιδική παράσταση, αλλά ανοίγει χώρο σε κάτι μεγαλύτερο: στη δυνατότητα τα παιδιά να γίνουν οι αυριανοί δημιουργοί, όχι απλώς οι θεατές.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ηow to resuscitate a dinosaur/ Έι, Romeo, πώς δίνεις το φιλί της ζωής σε έναν δεινόσαυρο;

Guest Editors / «Ο Καστελούτσι σκηνοθετεί μια υπόσχεση· και κάνει τέχνη εκκλησιαστική»

«Πέρασαν μέρες από την πρώτη μου επαφή με τη Βερενίκη. Μάντρωσα ένα κοπάδι σκέψεις» – ο Κυριάκος Χαρίτος γράφει για μια από τις πολυσυζητημένες παραστάσεις της σεζόν, που ανέβηκε στη Στέγη.
ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΧΑΡΙΤΟΣ
Onassis Dance Days 2025: Ένας ύμνος στα αδάμαστα σώματα

Θέατρο / Onassis Dance Days 2025: Ένας ύμνος στα αδάμαστα σώματα

Ένα νέο, αλλιώτικο σύμπαν για τον «χορό» ξεδιπλώνεται από τις 3 έως τις 6 Απριλίου στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση, μέσα από τα πρωτοποριακά έργα τεσσάρων κορυφαίων Ελλήνων χορογράφων και του διεθνούς φήμης Damien Jalet.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ