Όλο το καλό ελληνικό θέατρο που θα δούμε φέτος το καλοκαίρι

Όλο το καλό ελληνικό θέατρο που θα δούμε φέτος το καλοκαίρι Facebook Twitter
Η σφαγή των Παρισίων. Φωτο: Μαριλένα Σταφυλίδου
0

Με μία από τις πιο πετυχημένες παραστάσεις του περσινού προγράμματος του Φεστιβάλ, τη Σφαγή των Παρισίων της Ορχήστρας των Μικρών Πραγμάτων, που επιστρέφει για τρεις βραδιές στη σκηνή της Πειραιώς 260, ανοίγει η αυλαία του φετινού Φεστιβάλ Αθηνών για το Σύγχρονο Ελληνικό Θέατρο την 1η Ιουνίου. Το αινιγματικό και παρεξηγημένο έργο του Κρίστοφερ Μάρλοου εστιάζει σε μία από τις πιο αιματηρές σελίδες της Ιστορίας, στο 1572, ανήμερα της γιορτής του Αγίου Βαρθολομαίου, όταν Γάλλοι καθολικοί έσφαξαν γύρω στους 3.000 Ουγενότους (Γάλλους προτεστάντες). Μια τέτοια νύχτα κάθε άνθρωπος μπορεί να έχει μόνο έναν ρόλο, ή του σφαγιαστή ή του σφαγιαζόμενου. Μέσα από τη γρήγορη, σχεδόν κινηματογραφική πλοκή του έργου, οι δημιουργοί της παράστασης αναδεικνύουν την ποίηση που κρύβεται πίσω από τη δράση και εστιάζουν στον αέναο κύκλο της βίας, με εργαλεία τη χορικότητα, την κίνηση και τη μουσική.

Χρήστος Θεοδωρίδης, Ορχήστρα των Μικρών Πραγμάτων, Η σφαγή των Παρισίων του Κρίστοφερ Μάρλοου, 1-4 Ιουνίου, Πειραιώς 260, Χώρος Δ, 21:00


Στις 9 και 10 Ιουνίου ο Νικίτα Μιλιβόγεβιτς παρουσιάζει Το γεφύρι του Δρίνου, ένα μυθιστόρημα-ορόσημο των σερβικών γραμμάτων, αντίστοιχο του Πόλεμος και Ειρήνη. Πρόκειται για το πιο διάσημο έργο του Ίβο Άντριτς, ο οποίος παραμένει ο πλέον μεταφρασμένος Σέρβος λογοτέχνης και ο μοναδικός συγγραφέας της πρώην Γιουγκοσλαβίας που έχει τιμηθεί με το βραβείο Νόμπελ. Η ιστορία μιας γέφυρας που παραμένει σταθερό σημείο αναφοράς ανά τους αιώνες, ενώ γύρω της τα πάντα έρχονται και παρέρχονται, μεταφέρεται στη σκηνή από έναν κορυφαίο σκηνοθέτη της Σερβίας, τον Νικίτα Μιλιβόγεβιτς.

Νικίτα Μιλιβόγεβιτς, Το γεφύρι του Δρίνου από το μυθιστόρημα του Ίβο Άντριτς, 9 & 10 Ιουνίου, Πειραιώς 260, Χώρος Η, 21:00

Όλο το καλό ελληνικό θέατρο που θα δούμε φέτος το καλοκαίρι Facebook Twitter
Σίμος Κακάλας. Φωτο: Μαριλένα Σταφυλίδου

Για τις 12 (έως και 14) Ιουνίου ο Σίμος Κακάλας έχει ετοιμάσει ένα αυτοσαρκαστικό, αυτοαναφορικό βαριετέ «πριν καταρρεύσει το οικοδόμημα του θεάτρου πάνω στα σαστισμένα κεφάλια μας». Πρόκειται για έναν χορό σεσημασμένων καλλιτεχνών, καταδικασμένων από την Πανελλήνια Ένωση Κριτικών Διαδικτύου να βρίσκονται ισοβίως επί σκηνής, με την υποχρέωση να παράγουν συνεχώς άρτια καλλιτεχνικά προϊόντα, να διασκεδάζουν και να γοητεύουν κοινό και κριτικούς. Βαθιά μέσα τους ξέρουν ότι, σε περίπτωση αποτυχίας, τους περιμένει ο καλλιτεχνικός Καιάδας του καλοκαιριού, η πείνα και ο θάνατος. Η παράσταση αφιερώνεται στη μνήμη των «εκατοντάδων θυμάτων της διαδικτυακής κριτικής».

Σίμος Κακάλας, Εταιρεία Θεάτρου Χώρος, Greek Freak - all star game, 12-14 Ιουνίου, Θέατρο Ολύμπια, 21:00

Όλο το καλό ελληνικό θέατρο που θα δούμε φέτος το καλοκαίρι Facebook Twitter
Νίκος Χατζόπουλος, Ο Αλαβροστοισειώτης του Παύλου Λιασίδη


Με ένα έμμετρο έργο, γραμμένο σε ιαμβικό δεκαπεντασύλλαβο στην Κύπρο του '60 από τον λαϊκό ποιητή Παύλο Λιασίδη, τον Αλαβροστοισειώτη («ο ονειροπαρμένος, ο κυριευμένος από νεράιδες»), που πραγματεύεται τη σύγκρουση ανάμεσα στο φυσικό και στο μεταφυσικό, ο Νίκος Χατζόπουλος παίρνει τη σκυτάλη στις 15 Ιουνίου. Η παράσταση, που είναι συμπαραγωγή του Φεστιβάλ Αθηνών με το Σπίτι της Κύπρου, ανιχνεύει τη συγγένεια του έργου με την αρχαία τραγωδία. Πέντε υποκριτές ισορροπούν ανάμεσα στην ταύτιση και στην αφήγηση, κρατώντας αναλλοίωτο το στοιχείο της γλώσσας, το τοπικό χρώμα της κυπριακής διαλέκτου και το στίγμα της εποχής κατά την οποία γράφτηκε το έργο.

Νίκος Χατζόπουλος, Σπίτι της Κύπρου, Ο Αλαβροστοισειώτης του Παύλου Λιασίδη, 15-18 Ιουνίου, Πειραιώς 260, Χώρος Β, 21:00


Μια διαφορετική παράσταση, ραδιοφωνική, που θα δώσει στους θεατές την ευκαιρία να παρακολουθήσουν τη διαδικασία ηχογράφησης μιας παράστασης για το ραδιόφωνο είναι Ο Οικοδιδάσκαλος ή το δικαίωμα στην αμεριμνησία του Γιάννη Κωνσταντινίδη που σκηνοθετεί ο Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος. Επιχειρώντας μια «βίαιη» διασκευή του έργου του Γιάκομπ Μίχαελ Ράινχολντ Λεντς (1751-1792), ο Γιάννης Κωνσταντινίδης παραδίδει μια πολυσύνθετη ιστορία πίστης και προδοσίας που εξελίσσεται στην Πρωσία του 1774 και στην οποία οι ασύδοτοι γλιτώνουν χωρίς σημαντικές απώλειες, ενώ οι δίκαιοι και συνεπείς εξολοθρεύονται ποικιλοτρόπως, αφού παγιδευτούν στα αδιέξοδά τους. Το κείμενο του Κωνσταντινίδη διαφοροποιείται ως προς το ότι αναγνωρίζει το δικαίωμα αυτής της «μεσαίας τάξης που φέρει τον πολιτισμό, τη διανόηση, τον ηθικό νόμο και το βάρος της προάσπισης του κοινωνικού ιστού» να προαπαιτεί ένα ελάχιστο διευκολύνσεων διαβίωσης. Όμως δεν χύνει ούτε ένα δάκρυ για τον χαμό της από την απροθυμία και την ανημποριά της να ξιφουλκήσει όταν οφείλει να το κάνει. Το έργο έχει 20 πρόσωπα, τα οποία θα αποδοθούν από 10 ηθοποιούς. Η ηχογράφηση θα μεταδοθεί στις 2 Ιουλίου, στις 10 το βράδυ από το Τρίτο Πρόγραμμα.

Ο οικοδιδάσκαλος ή το δικαίωμα στην αμεριμνησία του Γιάννη Κωνσταντινίδη, Ραδιοφωνικό θέατρο παρουσία κοινού, με ελεύθερη είσοδο, 16 Ιουνίου, Ραδιομέγαρο ΕΡΤ, Στούντιο C, 19:00

Όλο το καλό ελληνικό θέατρο που θα δούμε φέτος το καλοκαίρι Facebook Twitter
Φωτεινή Παπαδόδημα,Όταν σε λίγο κατεβήκαμε στη θάλασσα. Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO


Πέντε νέοι ηθοποιοί-τραγουδιστές και πέντε μουσικοί επί σκηνής δημιουργούν μια δική τους γλώσσα στη μουσική παράσταση Όταν σε λίγο κατεβήκαμε στη θάλασσα της Φωτεινής Παπαδόδημα, παίζοντας με τον λόγο, τον ρυθμό, τη μελωδία, το σώμα. Ανοίγουν έναν διάλογο ανάμεσα στην ομηρική Οδύσσεια και στη σύγχρονη πραγματικότητα. Μέσα από μαρτυρίες, στοχασμούς, ανοιχτά ερωτήματα, τραγούδια και μουσική μιλούν για τη μνήμη, την απώλεια, τον ξεριζωμό, τη νοσταλγία, την αγωνία, τη δικαιοσύνη, το πρόσωπο, την ταυτότητα, τον ξένο, το οικείο και το ανοίκειο – θεματικές επίκαιρες για όλους σε μια Ευρώπη που διαρκώς μεταλλάσσεται.

Φωτεινή Παπαδόδημα, Όταν σε λίγο κατεβήκαμε στη θάλασσα, μουσική παράσταση με αφετηρία την «Οδύσσεια», 21-23 Ιουνίου, Πειραιώς 260, Χώρος Β, 21:00

Όλο το καλό ελληνικό θέατρο που θα δούμε φέτος το καλοκαίρι Facebook Twitter
Βασίλης Νούλας, Nova Melancholia, Θερμά θαλάσσια λουτρά. Φωτο: Kική Παπαδοπούλου


Στον πυρήνα της νέας παράστασης της πρωτοποριακής ομάδας Nova Melancholia, σε σκηνοθεσία Βασίλη Νούλα, βρίσκονται τρία σύντομα διηγήματα του Η.Χ. Παπαδημητρακόπουλου από τη συλλογή Θερμά θαλάσσια λουτρά. Η περφόρμανς θα κινηθεί σε μια ατμόσφαιρα θερινής αμεριμνησίας και ραστώνης. Η μελαγχολία, όμως, και το υπαρξιακό άλγος ελλοχεύουν, όπως τα σκοτεινά φύκια κάτω από τη γαλανή θάλασσα. Με τον χαρακτηριστικό παιγνιώδη και αποδομητικό τρόπο της ομάδας, η αποχαυνωμένη ονειροπόληση του καλοκαιριού ακολουθείται από μια διάθεση απομαγευτική, με έναν ελαφρύ αυτοσαρκασμό. Η περφόρμανς θα αντλήσει επιπλέον υλικό από κινηματογραφικές επιτυχίες και τραγούδια που συνδέονται με το καλοκαίρι και την παραθαλάσσια ζωή.

Βασίλης Νούλας, Nova Melancholia, Θερμά θαλάσσια λουτρά, βασισμένο σε διηγήματα του Η.Χ. Παπαδημητρακόπουλου, 24 & 25 Ιουνίου, Πειραιώς 260, Χώρος Η, 21:00

Όλο το καλό ελληνικό θέατρο που θα δούμε φέτος το καλοκαίρι Facebook Twitter
Μαρία Πανουργιά, Ο θρύλος του αγίου Κάρτακ και το μικρό λουλούδι. Φωτο: Kική Παπαδοπούλου


Η παράσταση της Μαρίας Πανουργιά Ο θρύλος του αγίου Κάρτακ και το μικρό λουλούδι, που στήνεται ως παραμύθι μέσα σε μια εφήμερη κατασκευή, είναι βασισμένη στο τελευταίο διήγημα του συγγραφέα Γιόζεφ Ροτ, σε διασκευή του Ευθύμη Φιλίππου. Ο ήρωας, προσκολλημένος σε μια «αιώνια» καθημερινότητα, διασταυρώνεται με ένα «θαύμα». Ακόμη και αν τα θαύματα έρχονται ξανά και ξανά για να τον στηρίξουν, να τον περιθάλψουν, εκείνος επιστρέφει, ασκητικά, στο ποτό. Μια «ελεήμων ειρωνεία» τον ακολουθεί έως τη συνάντησή του με το «μικρό λουλούδι», την Αγία Τερέζα. Εάν η ζωή κάθε ανθρώπου προς το τέλος της γίνεται βίος αγίου, τότε η μέθη και το άδοξο τέλος του ήρωα δεν είναι μόνο τεκμήρια μιας αγιοσύνης παράδοξης αλλά και μια υπενθύμιση ότι η αιώνια ζωή συνδέεται με την αγιότητα, όπως και με το αντίθετό της. Τέσσερις ηθοποιοί θα παραστήσουν τα δέκα πρόσωπα του αφηγήματος. Πέντε γυναίκες θα τραγουδήσουν ζωντανά το «θαύμα».

Μαρία Πανουργιά, Ο θρύλος του αγίου Κάρτακ και το μικρό λουλούδι, από τον «Θρύλο του Αγίου Πότη» του Γιόζεφ Ροτ, 27 & 28 Ιουνίου, 21:00, 29 Ιουνίου, Πειραιώς 260, Χώρος Ε, 23:00

Όλο το καλό ελληνικό θέατρο που θα δούμε φέτος το καλοκαίρι Facebook Twitter
Blitz, Το Ινστιτούτο της Παγκόσμιας Μοναξιάς. Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO


Ο Ιούνιος κλείνει με την καινούργια παραγωγή της ομάδας blitz, Το Ινστιτούτο της Παγκόσμιας Μοναξιάς. Η ομάδα blitz, επηρεασμένη από την ατμόσφαιρα του Μαγικού Βουνού του Τόμας Μαν, γράφει και σκηνοθετεί την ιστορία μιας ομάδας ανθρώπων που έχουν καταφύγει οικειοθελώς σε ένα ιδιότυπο ινστιτούτο, μακριά από τον υπόλοιπο κόσμο, προκειμένου να θεραπευτούν από τον ιό της μοναξιάς που απειλεί την ανθρωπότητα. Κάποιοι είναι εκεί για χρόνια, κάποιοι θεωρούν τη διαμονή τους πρόσκαιρη, μια κατάσταση που δεν θα κρατήσει πολύ, κάποιοι είναι χαρούμενοι, καθώς πιστεύουν ότι η μοναξιά είναι πάντα ένας τρόπος να ατενίζει κανείς την εσωτερική του ησυχία. Η παράσταση αφηγείται το ημερήσιο πρόγραμμα στο ινστιτούτο, τις ασκήσεις εναντίον της μοναξιάς, τις εξομολογήσεις των ηρώων για τη ζωή τους, τα παιχνίδια που επινοούν προκειμένου να περάσει ο χρόνος, τις συζητήσεις τους αργά το βράδυ. Το Ινστιτούτο της Παγκόσμιας Μοναξιάς είναι μια παράδοξη κωμωδία που μιλά για τη μοναξιά του ανθρώπου μέσα στην πόλη και κάτω από τον άδειο ουρανό, για τη μοναξιά της Ευρώπης και την απομόνωση της Δύσης, αλλά και για τη μοναχικότητα ως απαραίτητη προϋπόθεση προκειμένου να αντιληφθεί κανείς το μυστήριο του χρόνου και της ζωής.

Blitz, Το Ινστιτούτο της Παγκόσμιας Μοναξιάς, εμπνευσμένο από το «Μαγικό Βουνό» του Τόμας Μαν, 30 Ιουνίου & 1 Ιουλίου, Πειραιώς 260, Χώρος Η, 21:00


Επίσης, έρχονται τον Ιούλιο:

Λίλο Μπάουρ, Το κορίτσι που πέφτει, πέφτει, πέφτει, εμπνευσμένο από διηγήματα του Ντίνο Μπουτζάτι, 4-6/7, Εθνικό Θέατρο/ΡΕΞ, 21:00

Γεωργία Μαυραγάνη, Εταιρεία Θεάτρου Χάπι Εντ, Ξαφνικά πέρυσι το καλοκαίρι του Τέννεσση Γουίλλιαμς, 4&5/7, Πειραιώς 260, Χώρος Δ, 21:00

Γιάννης Παρασκευόπουλος, ΚΘΒΕ, Festen/Οικογενειακή γιορτή, βασισμένο στην ταινία του Τόμας Βίντερμπεργκ, 6-9/7, Εθνικό Θέατρο, Κτίριο Τσίλλερ, Αίθουσα Εκδηλώσεων, 21:00, κατάλληλο μόνο για ενηλίκους

Ζωή Χατζηαντωνίου, Οι προεδρίνες του Βέρνερ Σβαμπ, 10-12/7, Πειραιώς 260, Χώρος Ε, 21:00

Ένκε Φεζολλάρι, Ορκισμένη παρθένα, από το μυθιστόρημα της Ελβίρας Ντόνες, 13 & 14 Ιουλίου, Πειραιώς 260, Χώρος Ε, 21:00

Δημήτρης Κουρτάκης, Αποτυχημένες απόπειρες αιώρησης στο εργαστήριό μου, βασισμένο σε πεζά του Σάμιουελ Μπέκετ, 18-20/7, Πειραιώς 260, Χώρος Δ, 21:00

• Αφιέρωμα στη μνήμη του Σπύρου Ευαγγελάτου, Αμύντας του Γεωργίου Μόρμορη, 22 & 23/9, Ηρώδειο.

 

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO

Θέατρο
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ερωτευμένος με τον Κρέοντα

Θέατρο / Ο Rasche αγάπησε τον Κρέοντα περισσότερο από την Αντιγόνη

«Η εκφορά του λόγου παραδίδεται αμαχητί σε μια άκρατη δραματικότητα, σε ένα υπερπαίξιμο, σε μια βεβιασμένη εμφατικότητα, σε έναν στόμφο παλιακό που θα νόμιζε κανείς πως έχει εξαλειφθεί πλέον. Η σοβαροφάνεια σε όλο το (γοερό) μεγαλείο της». Έτσι ξεκίνησε φέτος η Επίδαυρος.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Πολεμικοί Ανταποκριτές: Ψάχνοντας την αλήθεια μέσα στο ζόφο του πολέμου

Θέατρο / Πολεμικοί Ανταποκριτές: Ψάχνοντας την αλήθεια μέσα στον ζόφο του πολέμου

Σε μια περίοδο που ο πόλεμος αποτελεί βασικό συστατικό της καθημερινότητάς μας, μια παράσταση εξετάζει όσα μεσολαβούν μεταξύ γεγονότος και πληροφορίας και πώς διαμορφώνουν την τελική καταγραφή και την ιστορική μνήμη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η τραγική ιστορία και η άγρια δολοφονία μιας θαρραλέας περφόρμερ

Θέατρο / Η τραγική ιστορία και η άγρια δολοφονία μιας θαρραλέας περφόρμερ

Όταν η Πίπα Μπάκα ξεκίνησε να κάνει oτοστόπ από την Ιταλία για να φτάσει στην Ιερουσαλήμ δεν φαντάστηκε ότι αυτό το ταξίδι-μήνυμα ειρήνης θα κατέληγε στον βιασμό και τη δολοφονία της. Mια παράσταση που θα δούμε στο Φεστιβάλ Αθηνών αναφέρεται στην ιστορία της.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Σίμος Κακάλας ξορκίζει τα χάλια μας με μια κωμωδία γέλιου και αίματος

Θέατρο / Ο Σίμος Κακάλας ξορκίζει τα χάλια μας με μια κωμωδία γέλιου και αίματος

Τα «Κακά σκηνικά» είναι «μια κωμική κόλαση» αφιερωμένη στη ζοφερή ελληνική πραγματικότητα, μια απόδραση από τα χάλια της χώρας, του θεάτρου, του παγκόσμιου γεωπολιτικού γίγνεσθαι, ένα ξόρκι στην κατάθλιψη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Χρήστος Παπαδόπουλος: «Κάθε μορφή τέχνης χρειάζεται το εσωτερικό βάθος»

Θέατρο / Χρήστος Παπαδόπουλος: «Mε αφορά πολύ το "μαζί"»

Το «τρομερό παιδί» από τη Νεμέα που συμπληρώνει φέτος δέκα χρόνια στη χορογραφία ανοίγει το φετινό 31ο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας με τους Dance On Ensemble και το «Mellowing», μια παράσταση για τη χάρη και το σθένος της ωριμότητας.  
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Κάνεις χορό γιατί αυτή είναι η μεγάλη σου ανάγκη

Χορός / «Κάνουμε χορό γιατί αυτή είναι η μεγάλη μας ανάγκη»

Με αφορμή την παράσταση EPILOGUE, ο διευθυντής σπουδών της σχολής της Λυρικής Σκηνής Γιώργος Μάτσκαρης και έξι χορευτές/χορεύτριες μιλούν για το δύσκολο στοίχημα τού να ασχολείται κανείς με τον χορό στην Ελλάδα σήμερα.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μαρία Κωνσταντάρου: «Ερωτεύτηκα αληθινά στα 58»

Οι Αθηναίοι / Μαρία Κωνσταντάρου: «Δεν παίζω πια γιατί δεν υπάρχουν ρόλοι για την ηλικία μου»

Μεγάλωσε χωρίς τη μάνα της, φώναζε «μαμά» μια θεία της, θυμάται ακόμα τις παιδικές της βόλτες στον βασιλικό κήπο. Όταν είπε πως θέλει να γίνει ηθοποιός, ο πατέρας της είπε «θα σε σφάξω». Η αγαπημένη ηθοποιός που έπαιξε σε μερικές από τις σημαντικότερες θεατρικές παραστάσεις αλλά και ταινίες της εποχής της είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Γιάννος Περλέγκας ανεβάζει τον «Κατσούρμπο» του Χορτάτση

Θέατρο / Γιάννος Περλέγκας: «Ο Κατσούρμπος μας είναι μια απόπειρα να γίνουμε πιο αθώοι»

Ο Γιάννος Περλέγκας σκηνοθετεί το έργο του Χορτάτση στο πλαίσιο του στο πλαίσιο του Κύκλου Ρίζες του Φεστιβάλ Αθηνών. Τον συναντήσαμε στις πρόβες όπου μας μίλησε για την αξία του Κρητικού συγγραφέα και του έργου του και την ανάγκη για περισσότερη λαϊκότητα στο θέατρο. Κάτι που φιλοδοξεί να μας δώσει με αυτό το ανέβασμα.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Βασίλης Παπαβασιλείου

Απώλειες / Βασίλης Παπαβασιλείου (1949-2025): Ένας σπουδαίος διανοητής του ελληνικού θεάτρου

«Αυτό, λοιπόν, το οφείλω στο θέατρο: τη σωτηρία από την κακομοιριά μου»: Ο σκηνοθέτης, μεταφραστής, ηθοποιός και δάσκαλος Βασίλης Παπαβασιλείου πέθανε σε ηλικία 76 ετών.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΓΚΟΤΣΟΠΟΥΛΟΣ

Θέατρο / Δημήτρης Γκοτσόπουλος: «Ήμουν ένα αγρίμι που είχε κατέβει από τα βουνά»

Ο ταλαντούχος ηθοποιός φέτος ερμηνεύει τον Νεοπτόλεμο στον «Φιλοκτήτη» του Σοφοκλή. Πώς κατάφερε από ένα αγροτικό περιβάλλον να πρωταγωνιστήσει σε μεγάλες τηλεοπτικές επιτυχίες και γιατί πέρασε ένα ολόκληρο καλοκαίρι στην Πολύαιγο, διαβάζοντας «Βάκχες»;
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιάννης Χουβαρδάς: «Το κοινό που έρχεται να σε δει είναι ο καθρέφτης σου»

Θέατρο / Γιάννης Χουβαρδάς: «Το κοινό που έρχεται να σε δει είναι ο καθρέφτης σου»

Ο κορυφαίος Έλληνας σκηνοθέτης διασκευάζει φέτος τις τραγωδίες του Οιδίποδα σε ένα ενιαίο έργο και μιλά στη LiFO, για το πώς η μοίρα είναι μια παρεξηγημένη έννοια, ενώ σχολιάζει το αφήγημα περί «καθαρότητας» της Επιδαύρου, καθώς και τις ακραίες αντιδράσεις που έχει δεχθεί από το κοινό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΓΙΑ 28 ΜΑΙΟΥ Elena Souliotis: Η Ελληνίδα που θα γινόταν η επόμενη Κάλλας 

Θέατρο / Elena Souliotis: Η Ελληνίδα που θα γινόταν η επόμενη Κάλλας 

Σαν σήμερα, το 1943, γεννήθηκε η Ελληνίδα σοπράνο που διέπρεψε για μια ολόκληρη δεκαετία στην Ευρώπη και την Αμερική, αλλά κάηκε εξαιτίας μιας σειράς ιδιαίτερα απαιτητικών ρόλων, τους οποίους ερμήνευσε πολύ νωρίς. Ο κόντρα τενόρος Άρης Χριστοφέλλης, ένας από τους λίγους στην Ελλάδα που γνωρίζουν σε βάθος την πορεία της, περιγράφει την άνοδο και την πτώση της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Δημήτρης Καπουράνης: «Το αόρατο νήμα που ενώνει τα παιδιά μεταναστών είναι το πένθος»

Θέατρο / Δημήτρης Καπουράνης: «Το αόρατο νήμα που ενώνει τα παιδιά μεταναστών είναι το πένθος»

Από τους Αγίους Σαράντα της Αλβανίας μέχρι τη σκηνή του Εθνικού Θεάτρου, η ζωή του βραβευμένου ηθοποιού, τραγουδιστή και σεναριογράφου είναι μια διαρκής προσπάθεια συμφιλίωσης με την απώλεια. Η παράσταση «Μια άλλη Θήβα» τον καθόρισε, ενώ ο ρόλος του στο «Brokeback Mountain» τού έσβησε κάθε ομοφοβικό κατάλοιπο. Δηλώνει πως αυτό που τον ενοχλεί βαθιά είναι η αδράνεια απέναντι σε όσα συμβαίνουν γύρω μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Μιχαήλ Μαρμαρινός: Το έπος μάς έμαθε να αναπνέουμε ΟΙ ΥΠΟΛΟΙΠΟΙ ΑΡΚΕΤΟΙ ΤΙΤΛΟΙ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ

Θέατρο / Μιχαήλ Μαρμαρινός: «Από μια κοινωνία της αιδούς, γίναμε μια κοινωνία της ξεδιαντροπιάς»

Με τη νέα του παράσταση, ο Μιχαήλ Μαρμαρινός επιστρέφει στην Οδύσσεια και στον Όμηρο και διερευνά την έννοια της φιλοξενίας. Αναλογίζεται το «απύθμενο θράσος» της εποχής μας, εξηγεί τη στενή σχέση του έπους με το βίωμα και το θαύμα που χάσαμε και παραμένει σχεδόν σιωπηλός για τη νέα του θέση ως καλλιτεχνικός διευθυντής του Φεστιβάλ Αθηνών.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
13 λόγοι για να πάμε φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Θέατρο / 13 λόγοι για να πάμε φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Τέχνη με φαντασία, αστείρευτη δημιουργία, πρωτοποριακές προσεγγίσεις: ένα επετειακό, εορταστικό, πολυσυλλεκτικό πρόγραμμα για τα 70 χρόνια του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου μέσα από 83 επιλογές από το θέατρο, τη μουσική και τον χορό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κυνηγώντας τον χαμένο χρόνο σε ένα έργο για την εξουσία

Θέατρο / «Δελφίνοι ή Καζιμίρ και Φιλιντόρ»: Ένα έργο για τη μόνιμη ήττα μας από τον χρόνο

Ο Θωμάς Μοσχόπουλος σκηνοθετεί και γράφει ένα έργο-παιχνίδι, εξετάζοντας τις σχέσεις εξουσίας, τον δημιουργικό αντίλογο και τη μάταιη προσπάθεια να ασκήσουμε έλεγχο στη ζωή.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ