Ο Κωνσταντίνος Χατζής παιδεύεται με τον Ντοστογιέφσκι από 11 χρονών

Ο Κωνσταντίνος Χατζής παιδεύεται με τον Ντοστογιέφσκι από 11 χρονών Facebook Twitter
Ήμουν πολύ φίλος με την Αναγνωστάκη. Κάποια στιγμή της είχα πει «Λούλα μου, Λούλα μου, τι σπουδαίος συγγραφέας είναι ο Ντοστογιέφσκι!». «Μην είσαι ανόητος» μου απαντά. «Ο Ντοστογιέφσκι δεν είναι συγγραφέας. Ο Ντοστογιέφσκι είναι ο Ντοστογιέφσκι». Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν / LiFO
0

Τολμηρό και εξαιρετικά φιλόδοξο το διπλό φετινό σκηνοθετικό χτύπημα του Κωνσταντίνου Χατζή. Το πολυμορφικό υπόγειο του Ιδρύματος Μιχάλη Κακογιάννη ετοιμάζεται να υποδεχθεί δύο σκηνικές μεταφορές έργων του Φιοντόρ Ντοστογιέφσκι, σε κυλιόμενο πρόγραμμα, τους εμβληματικούς Δαιμονισμένους και τον Μεγάλο Ιεροεξεταστή, με μια δυναμική, πρωτότυπη σκηνογραφική εγκατάσταση που περιλαμβάνει μετακινούμενα κεκλιμένα επίπεδα και θα προσαρμόζεται ανάλογα με τις ανάγκες της κάθε παράστασης. Στην πρώτη ο σκηνοθέτης έχει εμπιστευθεί τη διανομή σε μια ομάδα νεαρών, ταλαντούχων ηθοποιών, ενώ στη δεύτερη τον μονόλογο έχει αναλάβει η πάντα εξαιρετική Λυδία Κονιόρδου. Έπειτα από πρόβες που διήρκεσαν όλο το καλοκαίρι, ο εμψυχωτής του όλου εγχειρήματος δείχνει σίγουρος για τις προθέσεις του και ενθουσιασμένος με το ανέβασμα δύο εκ των αγαπημένων του κειμένων του μεγάλου Ρώσου λογοτέχνη, τα οποία θεωρεί πως είναι εξαιρετικά επίκαιρα, όπως μας εξηγεί στη συζήτηση που είχαμε στο δροσερό υπόγειο του ιδρύματος. Παρούσα και η Λία Ασβεστά, σκηνογράφος των παραστάσεων, παρεμβαίνει για να περιγράψει τις αναπάντεχες επιλογές της στη σκηνική προσέγγιση των έργων.

— Γιατί αποφάσισες να ανεβάσεις παράλληλα δύο διαφορετικές παραστάσεις;

Έχω πάρα πολλή μεγάλη αγάπη στον Ντοστογιέφσκι, έχω μεγαλώσει μαζί του. Ξεκίνησα με τους Δαιμονισμένους, που είναι ατελές έργο, και κατάλαβα ότι δημιουργεί μόνο ερωτήματα, χωρίς να τα απαντάει. Και ξαφνικά, διαβάζοντας τον Μεγάλο Ιεροεξεταστή, που θέλαμε να τον κάνουμε χρόνια με τη Λυδία και απλά δεν είχαμε προλάβει, είδα ότι στην πραγματικότητα απαντά στους Δαιμονισμένους.

— Οπότε βρέθηκε μια σύνδεση.

Ναι και μάλιστα το έχει πει και ο ίδιος, χωρίς να το ξέρω.

— Και αποφάσισες να τα ανεβάσεις σαν ένα άτυπο δίπτυχο. Παρασκευή το ένα, Σάββατο το άλλο και Κυριακή και τα δύο.

Ακριβώς, για να μπορεί ο κόσμος να έχει το περιθώριο να φάει το δυομισάωρο της Κυριακής, συνολικά.

Καταλαβαίνω τους Ρώσους. Έχουν πολύ συγκεκριμένη ψυχολογία. Από τη μία μπορεί να τους βλέπεις να ουρλιάζουν και την επόμενη στιγμή να βάζουν τα κλάματα επειδή αισθάνονται απίστευτη ενοχή. Αυτό το καταλαβαίνω πολύ καλά.

— Αγαπάς γενικά τους Ρώσους συγγραφείς.

Ήμουν 11 χρονών όταν η μαμά μου διάβαζε το Υπόγειο. Έλεγε με τη φίλη της πόσο σπουδαίο ήταν το έργο και είχα μια τρομερή ζήλια, ως μοναχοπαίδι κιόλας. Θυμάμαι να είμαι στην παραλία προσπαθώντας να το διαβάσω. Τελικά τα κατάφερα, μετά κόπων και βασάνων. Κάτι μου είχε δημιουργηθεί, κάτι είχα ψιλοκαταλάβει και μετά άρχισα σε όλη μου την εφηβεία να διαβάζω Ντοστογιέφσκι, συνέχεια. Είναι τεράστιος συγγραφέας και πολύ προφητικός. Ήμουν πολύ φίλος με την Αναγνωστάκη. Κάποια στιγμή της είχα πει «Λούλα μου, Λούλα μου, τι σπουδαίος συγγραφέας είναι ο Ντοστογιέφσκι!». «Μην είσαι ανόητος» μου απαντά. «Ο Ντοστογιέφσκι δεν είναι συγγραφέας. Ο Ντοστογιέφσκι είναι ο Ντοστογιέφσκι».

Ο Κωνσταντίνος Χατζής παιδεύεται με τον Ντοστογιέφσκι από 11 χρονών Facebook Twitter
Παίζω και πιάνο ζωντανά. Το πρελούδιο του Ραχμάνινοφ σε ντο δίεση μινόρε. Και στην παράσταση της Κονιόρδου έχουμε Μπαχ, από την πέμπτη σουίτα, ο Ευγένιος Βούλγαρης παίζει γυαλί ταμπούρ. Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν / LiFO

— Δεν κατηγοριοποιείται δηλαδή.

Όχι, είναι από μόνος του μια δύναμη της φύσης. Όπως ο Πικάσο. Καταλαβαίνω τους Ρώσους. Έχουν πολύ συγκεκριμένη ψυχολογία. Από τη μία μπορεί να τους βλέπεις να ουρλιάζουν και την επόμενη στιγμή να βάζουν τα κλάματα επειδή αισθάνονται απίστευτη ενοχή. Αυτό το καταλαβαίνω πολύ καλά.

— Ποια μετάφραση χρησιμοποιείς εδώ;

Είναι μια δική μας απόδοση και στα δύο έργα που την κάνουμε μαζί από τα ρωσικά με τη Βιολέτα Ιωαννίδου. Επίσης στους Δαιμονισμένους έχω κρατήσει την τετράδα της οργάνωσης και είναι όλο γύρω από τον Σταυρόγκιν, χωρίς να χάνεται ούτε το πολιτικό ούτε το φιλοσοφικό και θρησκευτικό περιεχόμενο.

— Η συνεργασία με την Κονιόρδου πώς εξελίσσεται;

Τέταρτη φορά! Με τη Λυδία πια συνεννοούμαστε απόλυτα με τα μάτια.

— Ξέρεις, όλα είναι κάπως διαφορετικά μετά τη θητεία της ως υπουργού. Νομίζω ότι το κάθε της βήμα είναι πολύ συγκεκριμένο και όλοι την περιμένουν.

Έτσι. Η γιαγιά της Λυδίας ήταν από τη Ρωσία, οπότε έχει λίγο ρωσικό αίμα. Είπαμε ότι τώρα είναι η στιγμή να το κάνουμε. Κάθεσαι και της λες «θέλω αυτό κι αυτό», ανεβαίνει και το κάνει. Ακούει απόλυτα.

— Δηλαδή παρά τα τόσα χρόνια εμπειρίας είναι και πολύ εύπλαστη;

Ναι, απίστευτα. Βάζει φυσικά τον εαυτό της μέσα και την εμπειρία της, αλλά είναι ένα εργαλείο πολύ εύκολο, εύπλαστο, το κάνεις ό,τι θέλεις.

Ο Κωνσταντίνος Χατζής παιδεύεται με τον Ντοστογιέφσκι από 11 χρονών Facebook Twitter
Στο ρόλο του Μεγάλου Ιεροεξεταστή η Λυδία Κονιόρδου

— Από τη μία έχεις τον θρύλο Κονιόρδου και από την άλλη νεαρούς ηθοποιούς. Πώς λειτουργεί αυτό σε επίπεδο προβών;

Επίτηδες το ήθελα. Να έχω νέους ηθοποιούς, να ξεκινήσουμε από την αρχή και να τα ψάξουμε μαζί. Οι πρόβες εξελίσσονται παράλληλα, μας βλέπει και η Λυδία, είμαστε παρεάκι. Οι νέοι ηθοποιοί έχουν το άλλο, δεν έχουν μανιέρες, είναι εύπλαστοι με άλλο τρόπο. Είναι πολύ δύσκολοι ρόλοι αυτοί για να παιχτούν από παιδιά 22-23 χρονών, αλλά όλοι έχουν δουλέψει πολύ σκληρά, έχουν διαβάσει πολύ. Επίσης, όσο θεατρικά κι αν γράφει ο Ντοστογιέφσκι, είναι λογοτεχνικοί οι ήρωές του, οπότε οι ηθοποιοί πρέπει να φέρουν τον εαυτό τους μαζί με την ιδέα του ήρωα. Δεν μπορείς να παίξεις τον Πιοτρ, δεν γίνεται. Πρέπει να καταλάβεις αυτό που εκπροσωπεί τι σου δημιουργεί μέσα σου, με όση αλήθεια έχεις. Επίσης παίζω κι εγώ, μετά από καιρό!

— Πώς νιώθεις γι' αυτό;

Πολύ ωραία. Παλιά φοβόμουν να το κάνω, τώρα αισθάνθηκα μεγάλη ασφάλεια. Ήθελα να δώσω λίγο τον τόνο.

— Πολλά διαφορετικά επίπεδα προετοιμασίας.

Παίζω και πιάνο ζωντανά. Το πρελούδιο του Ραχμάνινοφ σε ντο δίεση μινόρε. Και στην παράσταση της Κονιόρδου έχουμε Μπαχ, από την πέμπτη σουίτα, ο Ευγένιος Βούλγαρης παίζει γυαλί ταμπούρ.

— Πώς ήταν το καλοκαίρι σου;

Μόνο πρόβες. Αλλά τον μελετάω καιρό τον Ντοστογιέφσκι. Είναι ενάμισης χρόνος δουλειάς, ξέρω όλο το έργο απ' έξω.

— Ποια θέση πιστεύεις ότι έχουν αυτά τα τόσο κλασικά κείμενα στη θεατρική Αθήνα του 2019; Γιατί κάποιος να έρθει να τα δει;

Γιατί είναι αυτό ακριβώς που συμβαίνει τώρα. Ο Μέγας Ιεροεξεταστής λέει κάποια στιγμή ότι εμείς θα σας κάνουμε ό,τι θέλουμε. Μας προσκυνάτε, είστε μια αγέλη κι εμείς θα σας πάμε όπου θέλουμε, γιατί εμείς το θέλουμε. Οι επαναστάσεις δεν υπάρχουν.

Ο Κωνσταντίνος Χατζής παιδεύεται με τον Ντοστογιέφσκι από 11 χρονών Facebook Twitter
Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν / LiFO

— Θα είναι κάπως σαν meta σχόλιο να τα ακούμε αυτά από το στόμα της Κονιόρδου, που συμμετείχε στην αριστερή κυβέρνηση της προηγούμενης τετραετίας.

Ακριβώς. Και όλα αυτά που γίνονται με τα κινητά, που μας παρακολουθούν, όλοι κάνουμε τα ίδια πράγματα, ντυνόμαστε το ίδιο. Όλη αυτή η αποξένωση. Είμαστε μια αγέλη και πάμε. Στους Δαιμονισμένους, σε έναν μονόλογο, ο Πιοτρ λέει «θα βάλουμε φωτιά γιατί η φωτιά είναι η πιο διαδεδομένη λαϊκή λύση για ψήφους και καταστροφή». Πολύ επίκαιρο με αυτό που συνέβη στο Μάτι. Επίσης αναπτύσσει θέματα ναζισμού, απολυταρχίας, τα πάντα. Απλά σε πηγαίνει από το κακό για να δεις την αλήθεια. Είναι πολύ σκοτεινή η διαδρομή.

— Το υπόγειο του Κακογιάννη είναι πάντα ένας χώρος πρόκληση στη θεατρική του εκμετάλλευση. Πώς καταλήξατε σε αυτή τη σκηνογραφία;

Ήθελα να έχω πολλά επίπεδα παταριών, να παίζουν διαφορετικά ύψη και να δημιουργήσω μια απόσταση. Ένα εντελώς άδειο πράγμα που να σου επιτρέπει να φαντάζεσαι. Είναι πολύ αποστασιοποιημένη η κίνηση και ο λόγος. (Οι κεκλιμένες πλατφόρμες) μετακινούνται, αλλάζουν θέση, σκάνε κάτω με δύναμη όταν αυτοκτονούν οι ήρωες ή πεθαίνουν, και στο τέλος δημιουργείται ένας σταυρός πάνω στον οποίο παίζει η Λυδία. Επίσης οι φωτισμοί θα είναι με φακούς, χειροποίητοι, ο ένας θα φωτίζει τον άλλο. Παίζω χρόνια με τις σκιές και το σκοτάδι.


Λία Ασβεστά: Θα βάλουμε πούδρα καουτσούκ από κάτω, που να θυμίζει κάτι γήινο και μη γήινο, κάτι λιτό, που να μην ενοχλεί αλλά να δίνει και την αίσθηση ότι κάτι συμβαίνει, χωρίς να τραβά την προσοχή και τη σκέψη από όλες αυτές τις διαστάσεις που έδωσε ο Κωνσταντίνος. Είναι ανακυκλώσιμο το υλικό, σύγχρονο, μπαίνουμε σε νέα κατάσταση. Ταυτόχρονα δίνει την ψευδαίσθηση του χώματος χωρίς να είναι χώμα. Η επαφή με τη φύση και την πραγματικότητα έχουν μία συνάφεια αλλά τόσο ώστε να μην παρασύρουν παραπέρα.

— Πώς βλέπεις την πρόσφατη αλλαγή ηγεσίας στους μεγάλους καλλιτεχνικούς μας θεσμούς, Φεστιβάλ Αθηνών και Εθνικό Θέατρο;

Κατ' αρχάς θεωρώ πολύ σημαντικό το γεγονός ότι μπήκε μια γυναίκα στο Φεστιβάλ Αθηνών. Η Κατερίνα (Ευαγγελάτου) είναι ένα πλάσμα που μπορεί να τα καταφέρει πολύ καλά – όπως και ο Δημήτρης (Λιγνάδης) το ίδιο. Ξέρει καλά το Εθνικό, έχει δουλέψει χρόνια. Είναι καλά πρόσωπα και τα δύο. Και η Μενδώνη το ξέρει το υπουργείο. Γενικά θεωρώ ότι πάντα έκανε καλές επιλογές η Νέα Δημοκρατία, επί Λούκου κ.λπ. Είναι πολύ σημαντικές αυτές οι δύο θέσεις και νομίζω ότι αυτοί που επελέγησαν θα τα πάνε καλά.

Info

Μέγας Ιεροεξεταστής – Δαιμονισμένοι

Φιοντόρ Ντοστογιέφσκι 

Σκηνοθεσία: Κωνσταντίνος Χατζής

Πρεμιέρα: Παρασκευή 4 Οκτωβρίου 2019

Παραστάσεις: 4/10/2019 - 1/12/2019

Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης (Πειραιώς 206, Ταύρος) - Υπόγειος Χώρος

Παρασκευή: Δαιμονισμένοι, 21.00

Σάββατο: Ο Μέγας Ιεροεξεταστής, 21.00

Κυριακή: Δαιμονισμένοι & Ο Μέγας Ιεροεξεταστής, 18:00 (ενιαία παράσταση με ενδιάμεσο διάλειμμα)

Μέγας Ιεροεξεταστής

Διασκευή-Απόδοση-Σκηνοθεσία: Κωνσταντίνος Χατζής

Σκηνική Εγκατάσταση: Λία Ασβεστά – Κωνσταντίνος Χατζής

Βοηθός σκηνοθέτη: Ηλέκτρα Καρτάνου

Γυαλί Ταμπούρ: Ευγένιος Βούλγαρης

Μέγας Ιεροεξεταστής: Λυδία Κονιόρδου

Δαιμονισμένοι

Διασκευή-Απόδοση-Σκηνοθεσία: Κωνσταντίνος Χατζής

Διεύθυνση Παραγωγής: Κωνσταντίνα Αγγελέτου

Σκηνική Εγκατάσταση: Λία Ασβεστά – Κωνσταντίνος Χατζής

Ζωγραφικά πορτραίτα: Βαγγέλης Κοτσολάκος

Πρωτότυπη μουσική σύνθεση: Αλέξανδρος Μέντης

Κίνηση: Άγγελος Παπαδόπουλος

Ακροβατικά: Ηλέκτρα Καρτάνου

Βοηθός Σκηνοθέτη: Μαρίλια Μητρούση – Ηλέκτρα Καρτάνου

Ειδικό μακιγιάζ: Λιλά Μαρή

Κοστούμια: Miranda Dempsey

Παίζουν: Θεοχάρης Ιωαννίδης, Ηλέκτρα Καρτάνου, Νίκος Λεκάκης, Νίκος Μάνεσης, Κωνσταντίνος Χατζής

Τιμές εισιτηρίων:

Παραστάσεις Παρασκευής και Σαββάτου: προπώληση 12€ - στην είσοδο 15€, μειωμένο: 12€

Ενιαία παράσταση Κυριακής: γενική είσοδος: 20€

Θέατρο
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Νίκος Καραθάνος: Ο θάνατος είναι μια αποθέωση 

Θέατρο / Νίκος Καραθάνος: «Εμείς είμαστε οι χώρες, τα κείμενα, οι πόλεις, εμείς είμαστε οι μύθοι»

Στον πολυαναμενόμενο «Οιδίποδα» του Γιάννη Χουβαρδά, ο Νίκος Καραθάνος επιστρέφει, 23 χρόνια μετά, στον ομώνυμο ρόλο, ακολουθώντας την ιστορία από το τέλος προς την αρχή και φωτίζοντας το ανθρώπινο βάθος μιας τραγωδίας πιο οικείας απ’ όσο νομίζουμε.
THE LIFO TEAM
Ένα δώρο που άργησε να φτάσει

Θέατρο / «Κοιτάξτε πώς φέρονταν οι αρχαίοι στους ξένους! Έτσι πρέπει να κάνουμε κι εμείς»

Ένα δώρο που έφτασε καθυστερημένα, μόλις είκοσι λεπτά πριν το τέλος της παράστασης - Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για το «ζ-η-θ, ο Ξένος» σε σκηνοθεσία Μιχαήλ Μαρμαρινού.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Η Κασσάνδρα της Έβελυν Ασουάντ σημάδεψε το φετινό καλοκαίρι

Θέατρο / Η Κασσάνδρα της Έβελυν Ασουάντ σημάδεψε την «Ορέστεια»

Η «Ορέστεια» του Θεόδωρου Τερζόπουλου συζητήθηκε όσο λίγες παραστάσεις: ενθουσίασε, προκάλεσε ποικίλα σχόλια και ανέδειξε ερμηνείες υψηλής έντασης και ακρίβειας. Ξεχώρισε εκείνη της Έβελυν Ασουάντ, η οποία, ως Κασσάνδρα, ερμήνευσε ένα αραβικό μοιρολόι που έκανε πολλούς να αναζητήσουν το όνομά της. Το φετινό καλοκαίρι, η παράσταση επιστρέφει στη Θεσσαλονίκη, στους Δελφούς και στο αρχαίο θέατρο Φιλίππων.
M. HULOT
Η Λίνα Νικολακοπούλου υπογράφει και σκηνοθετεί τη μουσικοθεατρική παράσταση «Χορικά Ύδατα»

Θέατρο / «Χορικά Ύδατα»: Ο έμμετρος κόσμος της Λίνας Νικολακοπούλου επιστρέφει στη σκηνή

Τραγούδια που αποσπάστηκαν από το θεατρικό τους περιβάλλον επιστρέφουν στην πηγή τους, σε μια σκηνική τελετουργία γεμάτη εκπλήξεις που φωτίζει την τεράστια καλλιτεχνική παρακαταθήκη της στιχουργού.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Το ημέρωμα της στρίγγλας»: Ήταν ο Σαίξπηρ μισογύνης;

The Review / «Το ημέρωμα της στρίγγλας»: Ήταν ο Σαίξπηρ μισογύνης;

Γιατί εξακολουθεί να κερδίζει το σύγχρονο κοινό η διάσημη κωμωδία του Άγγλου βάρδου κάθε φορά που ανεβαίνει στη σκηνή; Ο Χρήστος Παρίδης και η Βένα Γεωργακοπούλου συζητούν με αφορμή την παράσταση που σκηνοθετεί η Εύα Βλασσοπούλου.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Darkest White»: Ένα σύμπαν που εξερευνά την ανθεκτικότητα και τη δύναμη της γυναίκας 

Θέατρο / «Darkest White»: Ο εμφύλιος από την πλευρά των χαμένων

Το έργο της Δαφίν Αντωνιάδου που θα δούμε στο Φεστιβάλ Αθηνών, εξερευνά μέσω προσωπικών και ιστορικών αναμνήσεων και μέσα από την ανθεκτικότητα και τη δύναμη της γυναικείας παρουσίας, ιστορίες εκτοπισμού και επιβίωσης. 
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Beytna: Μια παράσταση χορού που είναι στην ουσια ένα τραπέζι με φίλους

Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας / Beytna: Μια παράσταση χορού που είναι στην ουσία ένα τραπέζι με φίλους

Ο σπουδαίος λιβανέζος χορευτής και χορογράφος Omar Rajeh, επιστρέφει με την «Beytna», μια ιδιαίτερη περφόρμανς με κοινωνικό όσο και γαστριμαργικό αποτύπωμα, που θα παρουσιαστεί στο πλαίσιο του φετινού 31ου Διεθνούς Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η νύφη και το «Καληνύχτα, Σταχτοπούτα»

Θέατρο / Η Καρολίνα Μπιάνκι παίρνει το ναρκωτικό του βιασμού επί σκηνής. Τι γίνεται μετά;

Μια παράσταση-περφόρμανς που μέσα από έναν εξαιρετικά πυκνό και γοητευτικό λόγο, ένα κολάζ από εικόνες, αναφορές, εξομολογήσεις, όνειρα και εφιάλτες μάς κάνει κοινωνούς μιας ακραίας εμπειρίας, χωρίς να σοκάρει.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Ακούγεσαι Λυδία, Ακούγεσαι ίσαμε το στάδιο

Επίδαυρος / «Ακούγεσαι, Λυδία, ίσαμε το στάδιο ακούγεσαι»

Κορυφαίο πρόσωπο του αρχαίου δράματος, συνδεδεμένη με εμβληματικές παραστάσεις, ανατρέχει σε δεκαπέντε σταθμούς της καλλιτεχνικής της ζωής στην Επίδαυρο και αφηγείται προσωπικές ιστορίες, επιτυχίες και ματαιώσεις, εξαιρετικές συναντήσεις και συνεργασίες, σε μια πορεία που αγγίζει τις πέντε δεκαετίες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Ούρλιχ Ράσε και το παρασκήνιο της ιστορίας της Ισμήνης

Θέατρο / Η σκηνή του Ούρλιχ Ράσε στριφογύριζε - και πέταξε έξω την Ισμήνη

Στην παράσταση που άνοιξε την Επίδαυρο, ο Γερμανός σκηνοθέτης επέλεξε να ανεβάσει μια Αντιγόνη χωρίς Ισμήνη. Η απομάκρυνση της Κίττυς Παϊταζόγλου φωτίζει τις λεπτές –και άνισες– ισορροπίες εξουσίας στον χώρο του θεάτρου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Θάνος Παπακωνσταντίνου μέσα στη γοητεία και στον τρόμο του Δράκουλα

Πρώτες Εικόνες / Dracula: Η υπερπαραγωγή που έρχεται το φθινόπωρο στην Αθήνα

Ο Θάνος Παπακωνσταντίνου μιλά αποκλειστικά στη LiFO για την πιο αναμενόμενη παράσταση της επερχόμενης σεζόν, για τη διαχρονική γοητεία του μύθου που φαντάστηκε ο Μπραμ Στόκερ στα τέλη του 19ου αιώνα, για το απόλυτο και το αιώνιο μιας ιστορίας που, όπως λέει, τον «διαλύει».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ερωτευμένος με τον Κρέοντα

Θέατρο / Ο Rasche αγάπησε τον Κρέοντα περισσότερο από την Αντιγόνη

«Η εκφορά του λόγου παραδίδεται αμαχητί σε μια άκρατη δραματικότητα, σε ένα υπερπαίξιμο, σε μια βεβιασμένη εμφατικότητα, σε έναν στόμφο παλιακό που θα νόμιζε κανείς πως έχει εξαλειφθεί πλέον. Η σοβαροφάνεια σε όλο το (γοερό) μεγαλείο της». Έτσι ξεκίνησε φέτος η Επίδαυρος.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Πολεμικοί Ανταποκριτές: Ψάχνοντας την αλήθεια μέσα στο ζόφο του πολέμου

Θέατρο / Πολεμικοί Ανταποκριτές: Ψάχνοντας την αλήθεια μέσα στον ζόφο του πολέμου

Σε μια περίοδο που ο πόλεμος αποτελεί βασικό συστατικό της καθημερινότητάς μας, μια παράσταση εξετάζει όσα μεσολαβούν μεταξύ γεγονότος και πληροφορίας και πώς διαμορφώνουν την τελική καταγραφή και την ιστορική μνήμη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η τραγική ιστορία και η άγρια δολοφονία μιας θαρραλέας περφόρμερ

Θέατρο / Η τραγική ιστορία και η άγρια δολοφονία μιας θαρραλέας περφόρμερ

Όταν η Πίπα Μπάκα ξεκίνησε να κάνει oτοστόπ από την Ιταλία για να φτάσει στην Ιερουσαλήμ δεν φαντάστηκε ότι αυτό το ταξίδι-μήνυμα ειρήνης θα κατέληγε στον βιασμό και τη δολοφονία της. Mια παράσταση που θα δούμε στο Φεστιβάλ Αθηνών αναφέρεται στην ιστορία της.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Σίμος Κακάλας ξορκίζει τα χάλια μας με μια κωμωδία γέλιου και αίματος

Θέατρο / Ο Σίμος Κακάλας ξορκίζει τα χάλια μας με μια κωμωδία γέλιου και αίματος

Τα «Κακά σκηνικά» είναι «μια κωμική κόλαση» αφιερωμένη στη ζοφερή ελληνική πραγματικότητα, μια απόδραση από τα χάλια της χώρας, του θεάτρου, του παγκόσμιου γεωπολιτικού γίγνεσθαι, ένα ξόρκι στην κατάθλιψη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Χρήστος Παπαδόπουλος: «Κάθε μορφή τέχνης χρειάζεται το εσωτερικό βάθος»

Θέατρο / Χρήστος Παπαδόπουλος: «Mε αφορά πολύ το "μαζί"»

Το «τρομερό παιδί» από τη Νεμέα που συμπληρώνει φέτος δέκα χρόνια στη χορογραφία ανοίγει το φετινό 31ο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας με τους Dance On Ensemble και το «Mellowing», μια παράσταση για τη χάρη και το σθένος της ωριμότητας.  
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ