Μεγάλα θέατρα, μεγάλο κοινό: Τα θεατρικά blockbusters της σεζόν είναι εδώ

Μεγάλα θέατρα, μεγάλο κοινό: Τα θεατρικά blockbusters της σεζόν είναι εδώ Facebook Twitter
Το Ξύπνα Βασίλη του Δημήτρη Ψαθά στο Εθνικό Θέατρο επιστρέφει για όλους όσοι δεν είχαν την ευκαιρία να το δουν. Φωτο: Πάτροκλος Σκαφίδας
0

Επιστρέφει για 4η χρόνια, μετά από πολλές περιοδείες σε Ελλάδα και Κύπρο και 180.000 καταγεγραμμένους θεατές, η σπαρταριστή κωμωδία Δείπνο Ηλιθίων (Le dîner des cons) του Φρανσίς Βεμπέρ στο θέατρο Κάππα. Σπύρος Παπαδόπουλος και Πυγμαλίων Δαδακαρίδης δίνουν ρεσιτάλ ερμηνείας και αποδεικνύουν την αξία του να είσαι πηγαία κωμικός στο θέατρο. Τα δείπνα του πλούσιου Παριζιάνου μεγαλοεκδότη που πάντα στόχο έχουν να διακωμωδούν έναν από τους καλεσμένους παίρνει την αντίθετη τροπή όταν ο «ηλίθιος» είναι ο αθώος, αφελής και συμπαθέστατος Φρανσουά Πινιόν.


Στη Μιμή Ντενίση οφείλεται ο τίτλος της μεγαλύτερης εμπορικής επιτυχίας στο ελληνικό θέατρο με την παράσταση Σμύρνη μου αγαπημένη. Το ίδιο αναμένεται να γίνει και φέτος με τη νέα της παραγωγή, που φέρει τον τίτλο Κι από Σμύρνη... Σαλονίκη και στην ουσία αποτελεί το πρώτο ελληνικό θεατρικό σίκουελ, αφού ακολουθεί τους ήρωες του πρώτου έργου κατά τη μετάβασή τους από τη Σμύρνη στη Θεσσαλονίκη μετά τη Μικρασιατική Καταστροφή. Το Θέατρον στην Πειραιώς 254 περιμένει τα ίδια πλήθη να συρρεύσουν για να απολαύσουν ένα θέαμα που συγκινεί.

Τα δείπνα του πλούσιου Παριζιάνου μεγαλοεκδότη που πάντα στόχο έχουν να διακωμωδούν έναν από τους καλεσμένους παίρνει την αντίθετη τροπή όταν ο «ηλίθιος» είναι ο αθώος, αφελής και συμπαθέστατος Φρανσουά Πινιόν.


Μετά από δύο αρχαίες τραγωδίες (Μήδεια, Πέρσες), έναν καταραμένο Έλληνα ποιητή (Σκαρίμπας) και μια προσπάθεια να δει με μια σύγχρονη ματιά την Επανάσταση του 1821, ο Άρης Μπινιάρης, που «ηλεκτροδότησε» τη σκηνή με τις ροκ μουσικές του και την ολοζώντανη, γεμάτη ενέργεια σκηνοθετική του προσέγγιση, αποφάσισε να ασχοληθεί με την κωμωδία και το Ξύπνα Βασίλη του Δημήτρη Ψαθά στο Εθνικό Θέατρο. Αποτέλεσμα; Το απόλυτο sold out της περσινής χρονιάς, που ευτυχώς επιστρέφει για όλους όσοι δεν είχαν την ευκαιρία να το δουν. Στη Σκηνή «Νίκος Κούρκουλος» οι ουρές έχουν ξεκινήσει ήδη.


Στο θέατρο Παλλάς, έναν χώρο συνώνυμο των μεγάλων εμπορικών θεατρικών επιτυχιών τα τελευταία χρόνια, μόλις ξεκίνησε η πολυσυζητημένη παράσταση Ωνάσης - Τα θέλω όλα. Η παράσταση του Σταμάτη Φασουλή, αποτελούμενη από έναν θίασο 25 ηθοποιών και βασισμένη σε διεθνή βιβλιογραφία, δημοσιογραφική έρευνα και προσωπικές μαρτυρίες, αποτελεί τη θεατρική απόδοση της ζωής του Ωνάση. Στον ρόλο του Έλληνα κροίσου ο Σταμάτης Φασουλής. Σε ό,τι αφορά τις γυναίκες της ζωής του, την Τζάκι Κένεντι υποδύεται η Δήμητρα Ματσούκα, τη Μαρία Κάλλας η Κατερίνα Παπουτσάκη και την Τίνα Λιβανού η Ευγενία Δημητροπούλου. Στον ρόλο του δαιμόνιου δημοσιογράφου που ερευνά και καταγράφει τη ζωή του ο Μέμος Μπεγνής.

Μεγάλα θέατρα, μεγάλο κοινό: Τα θεατρικά blockbusters της σεζόν είναι εδώ Facebook Twitter
Η νέα της παραγωγή της Μιμής Ντενίση φέρει τον τίτλο Κι από Σμύρνη... Σαλονίκη.

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO.

Θέατρο
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Αργύρης Ξάφης: «Η φράση “πάμε κι ό,τι γίνει” είναι ενδεικτική μιας νοοτροπίας που μας έχει γαμήσει σε αυτή τη χώρα σε κάθε επίπεδο»

Θέατρο / Αργύρης Ξάφης: «Να μου προτείνουν τι; Να αναλάβω το Εθνικό; Δεν με ενδιαφέρει»

Το «Πιο όμορφο σώμα που έχει βρεθεί ποτέ σε αυτό το μέρος» είναι από τις πιο επιτυχημένες παραστάσεις της σεζόν και με την ευκαιρία βρεθήκαμε με τον Αργύρη Ξάφη στο θέατρο Θησείο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Τι συμβαίνει με το Θεατρικό Μουσείο;

Θέατρο / Τι συμβαίνει με το Θεατρικό Μουσείο;

Η υπουργός Πολιτισμού, Λίνα Μενδώνη, μιλά για τις εργασίες μεταστέγασής του στην οικία Αλεξάνδρου Σούτσου, για την πολύτιμη αρχειακή συλλογή αλλά και για το τι αναμένεται να γίνει με τα καμαρίνια σπουδαίων ηθοποιών.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Περιμένοντας τον Γκοντό του Θεόδωρου Τερζόπουλου

Θέατρο / «Περιμένοντας τον Γκοντό»: Ο Θεόδωρος Τερζόπουλος ανατρέπει όσα γνωρίζαμε για το αριστούργημα του Μπέκετ

Ένα ταξίδι, μια παράσταση, μια συνάντηση με τον σημαντικότερο εν ζωή Έλληνα σκηνοθέτη: από το Μιλάνο στην Αθήνα, από το Piccolo Teatro στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση, το «Περιμένοντας τον Γκοντό» του Θεόδωρου Τερζόπουλου προσφέρει μια ριζοσπαστική ανάγνωση του έργου του Μπέκετ.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Σαν πλοίο που ναυάγησε, σα νούφαρο που μάδησε

Κριτική Θεάτρου / Σαν πλοίο που ναυάγησε, σαν νούφαρο που μάδησε

Επιχειρώντας να αποδώσει τη «φαινομενικά ασύνδετη μορφή ενός ονείρου που υπακούει στη δική του λογική», όπως αναφέρει ο Στρίνμπεργκ στο «Ονειρόδραμα», η Γεωργία Μαυραγάνη επέλεξε να μιλήσει για το ίδιο το θέατρο.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
42' με τον Βασίλη Βηλαρά

Θέατρο / Βασίλης Βηλαράς: «Το θέατρο είναι ένα ομοφοβικό και χοντροφοβικό επάγγελμα»

Στην Πειραματική Σκηνή του Εθνικού Θεάτρου και στον «Καταποντισμό» ο ηθοποιός και σκηνοθέτης φέρνει στο φως μαρτυρίες από την γκέι Ελλάδα της Μεταπολίτευσης μέσα από επιστολές που στάλθηκαν στο περιοδικό ΑΜΦΙ, το πρώτο μέσο που άρθρωσε δημόσια λόγο στην Ελλάδα για την εμπειρία των ΛΟΑΤΚΙ+ ατόμων.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Καύσωνας: Το όνειρο και ο εφιάλτης του ελληνικού καλοκαιριού σε μια παράσταση

Θέατρο / Καύσωνας: Το όνειρο και ο εφιάλτης του ελληνικού καλοκαιριού σε μια παράσταση

Βασισμένος σε διηγήματα της Βίβιαν Στεργίου, μέσα από αποσπασματικές αφηγήσεις χαρακτηριστικών συμπεριφορών ντόπιων, τουριστών και expats, ο σκηνοθέτης Γιάννης Παναγόπουλος διερευνά τη μεταβατική φάση από τα ’90s μέχρι το 2020, μιλώντας για την πραγματικότητα της γενιά του -των millennials- στην παράσταση που ανεβαίνει στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Οι γριές που μαζεύουν την τσουκνίδα», μάγισσες και μαγείρισσες της μυστικής Θεσσαλίας

Θέατρο / «Οι γριές που μαζεύουν την τσουκνίδα», οι μάγισσες και οι μαγείρισσες της μυστικής Θεσσαλίας σε μια παράσταση

Με έμπνευση από τη θεσσαλική λαογραφία και σε σύγχρονη σκηνική φόρμα, ο Κωνσταντίνος Ντέλλας σκηνοθετεί μια παράσταση για τις αόρατες γυναίκες της παράδοσης, αποκαλύπτοντας την κοινωνική απομόνωση, τον παραγκωνισμό τους, ακόμα και την απόκρυψη του γυναικείου σώματος.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ράνια Σχίζα: «Να γουστάρεις, αυτό είναι το κέρδος. Μόνο έτσι προχωράς στη ζωή»

Θέατρο / Ράνια Σχίζα: «Να γουστάρεις, αυτό είναι το κέρδος. Μόνο έτσι προχωράς στη ζωή»

Μια ηθοποιός με λεπτές ποιότητες, εξαιρετικές συνεργασίες, επιμονή και πάθος μιλά για την επιλογή της να δώσει προτεραιότητα στην οικογένειά της σε πολλές φάσεις της καριέρας της.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένας λυκάνθρωπος πρωταγωνιστεί στη νέα, απίστευτη παράσταση του Ευριπίδη Λασκαρίδη

Θέατρο / Ένας λυκάνθρωπος πρωταγωνιστεί στη νέα, απίστευτη παράσταση του Ευριπίδη Λασκαρίδη

Ο τρόμος στο θέατρο και τον κινηματογράφο, η περίοδος γύρω από τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο και ο γερμανικός εξπρεσιονισμός, οι εικαστικές τέχνες, τα αμερικανικά μιούζικαλ και οι μεταμορφώσεις χωράνε στο «Lapis Lazuli» που ανεβαίνει στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση.
M. HULOT