«Είμαι της παύσης»

«Είμαι της παύσης» Facebook Twitter
0

Συναντάω τη Δήμητρα Παπαδοπούλου βράδυ Παρασκευής στο καμαρίνι της, λίγο πριν αρχίσει η καινούργια της παράσταση Δεν μπορώ να μείνω μόνη μου. Καθισμένη κάτω από τα μισοχαμηλωμένα φώτα. Απλωμένα μπροστά της είναι μια σειρά από πινέλα του μακιγιάζ, τακτοποιημένα προσεκτικά σε μια μαύρη θήκη. Κάθεται σε μια μαύρη καρέκλα, μιλάει σιγά και αργά, στρίβει ένα τσιγάρο, παίζει με τα μαλλιά της. Δεν μιλάει πολύ. Συχνά πυκνά με κοιτάει λοξά από τον καθρέφτη.

Πώς σας ήρθε η ιδέα για το Δεν μπορώ να μείνω μόνη μου;

Το συγκεκριμένο θεατρικό έργο είναι μια ιδέα που είχα χρόνια πριν - αλλά τότε δεν ήταν της μόδας τα black και τα θρίλερ. Η κωμωδία ήτανε λίγο ποτισμένη από την ελληνική πραγματικότητα, από τον Σακελλάριο, τον Πρετεντέρη. Αυτή την ιδέα την είχα χρόνια πριν και τώρα που είδα ότι έχει πέσει λίγο αμερικανιά είπα εντάξει. Σκέφτηκα πως αυτή η ιδέα θα περάσει μια χαρά τώρα.

Σκέφτεστε και εμπορικά λοιπόν.

Ναι, σκέφτομαι και εμπορικά, αλλά όχι ότι αυτό μου αλλοιώνει την πραγματική μου επιθυμία. Αυτό είναι το περιτύλιγμα. Το περιτύλιγμα, λέω, να το βάλω σε σακούλα βιολογική που είναι της μόδας ή σε νάιλον; Το βλέπω σαν προϊόν, δεν αλλάζω αυτό που γουστάρω με τίποτα.

Τους χαρακτήρες τους γράφετε σκεπτόμενη τον εαυτό σας;

Σκέφτομαι τον εαυτό μου σε μια βάση πάρα πολύ ακραία και γελοία, μαζί με πάρα πολλές γυναίκες - μια κοινή συνισταμένη γυναικών. Συνήθως περιλαμβάνονται πολλές γυναίκες σε κάθε ρόλο. Και στους Απαράδεκτους είναι μια κοπέλα της διπλανής πόρτας και στο Σ' αγαπώ, μ' αγαπάς είναι η μητρότητα και εδώ είναι ο φόβος της γυναίκας για μοναξιά.

Ποιος είναι αυτός ο φόβος της γυναίκας για τη μοναξιά;

Το έργο είναι για το φόβο μιας γυναίκας που δεν μπορεί να μείνει μόνη της -ο φόβος για το σκοτάδι-, ένα αρχέγονο θρίλερ. Το έργο έχει πολύ χαβαλέ, αλλά αν το πάρει κάποιος σκηνοθέτης πολύ δραματικός μπορεί να το κάνει δράμα άνετα. Έχει μια παρωδία των φόβων μας, μια παρωδία του αμερικάνικου θρίλερ, των Β-movies, οι κραυγές, τα πνεύματα. Είναι ένα ιδιόρρυθμο έργο και έχει πολλά να πει, αν και δεν με αφορά καθόλου αν τα λέει. Με νοιάζει μόνο να έχει φάση και να περνάει ο κόσμος καλά. Ό,τι παίρνει ο καθένας σαν πληροφορία για πάρτη του ή αν έχει κάποια φοβία και τον αγγίξει, καλώς. Αλλιώς πέρασε δυο ώρες καλά.

Βλέπετε τηλεόραση; Σας αρέσει;

Όχι, δεν μ' αρέσει. Σήμερα ειδικά άνοιξα το μεσημέρι την τηλεόραση κι ένιωσα κατάθλιψη. Είδα έναν τύπο βαμμένο, με περούκα, που έβριζε μια τύπισσα που δεν έχει σημασία ποια ήταν, ένας πανάγνωστος ντυμένος γυναίκα έλεγε «εγώ που έφτυσα αίμα για να κάνω όνομα» και κάποια στιγμή σταμάτησε να έχει πλάκα. Εκεί λες: «Μαλάκα! Τι γίνεται; Πού ζούμε; Έχει χαθεί η μπάλα - βγαίνει ο κάθε κουλός και λέει ότι του 'ρθει». Δηλαδή αυτό το ελεύθερο βήμα που δίνεται σε όλους, αυτή η κερδοσκοπία της τηλεόρασης...

Πώς σας φαίνεται που οι Απαράδεκτοι έχουν επιτυχία μετά από τόσα χρόνια; Πέρσι που ήταν τα δέκα χρόνια Mega έκαναν πολύ υψηλές ακροαματικότητες.

Ακούω ότι ακόμα τους βλέπουνε. Εντάξει, γουστάρω πολύ. Τι; Μαλακίες να σου πω; Καταρχήν χαίρομαι που το χιούμορ είναι διαχρονικό, γιατί οι Απαράδεκτοι ήταν πάρα πολύ η ζωή μου όλη μέχρι εκείνη την εποχή, κι ακόμα το χιούμορ, το βάθος βάθος χιούμορ το δικό μου δεν νομίζω ότι έχει αλλάξει.

Δραματικό ρόλο έχετε σκεφτεί να παίξετε;

Όχι.

Γιατί;

Γιατί δεν έχει νόημα. Τίποτα δεν μου λέει το δράμα. Α, πα, πα. Πλήττω πολύ. Κοίταξε να δεις, αν υπήρχε μπορεί και να τον έπαιζα έναν τέτοιο ρόλο, αλλά εγώ να κάτσω να γράψω για τον εαυτό μου τη δραματική πλευρά της ζωής; Με τίποτα. Δεν το θεωρώ σωστό. Νομίζω ότι δεν είναι ωφέλιμο για κανέναν το δράμα. Το δικό μου το δράμα - των αλλωνών μπορεί να είναι.

Με το τηλεπαιχνίδι που κάνατε πέρσι στη ΝΕΤ το «Πώς τον λέν' τον ποταμό;» είστε ευχαριστημένη;

Εντάξει, μωρέ, ένα παιχνίδι έκανα. Ήθελα να δω πώς είναι ένα παιχνίδι, να κάνεις μια εκπομπή χωρίς να τα γράφεις εσύ, να τα κοιτάζεις εσύ, να τα προσέχεις εσύ. Κάτι εύκολο...

Γιατί είχε κακές κριτικές, πόσω μάλλον που ήταν στη ΝΕΤ και ο κόσμος είναι πάντα πιο αυστηρός με την κρατική τηλεόραση - κυρίως γιατί την πληρώνει.

Λογικό είναι. Εντάξει, τηλεπαιχνίδι είναι, δεν είναι κάτι στο οποίο περιμένει κανείς να με δει. Είναι σαν να βγω ένα βράδυ με περούκα και να βάλω και βλεφαρίδες. Θα πούνε, τι κάνει αυτή; Δεν είναι το γήπεδό μου.

Πώς σας φαίνεται που σας αναγνωρίζουν και σας μιλάνε στο δρόμο;

Τώρα πια δεν με ενοχλεί. Νομίζω ότι συνεννοήθηκα με τον κόσμο, έχει πια καταλάβει ποια είμαι. Έχει καταλάβει και τις περισσότερες φορές δεν κάνει καραγκιοζιλίκια.

Βέβαια και εσείς όλα αυτά τα χρόνια έχετε χτίσει μια πολύ προσιτή περσόνα. Πρέπει να σας μιλάνε συνέχεια.

Ναι, μου μιλάνε, αλλά όχι όπως παλιά που ήταν ενοχλητικό. Οι άνθρωποι έχουνε πιάσει ότι δεν είμαι για πολλά πολλά, ότι δεν είμαι στο δρόμο για να κάνω κολλητιλίκια. Το νιώθουνε. Νομίζω ότι έχουμε συνεννοηθεί.

Δεν μιλάτε για τον εαυτό σας πολύ;

Να σου πω κάτι; Τις συνεντεύξεις δεν τις πολυγουστάρω. Πιστεύω πως ό,τι είναι να πει κάποιος το λέει με το έργο του. Απλά πρέπει να το επικοινωνήσει για να το μάθει ο κόσμος. Αλλά αν μου 'λεγες, ας πούμε, μην κάνεις καμία συνέντευξη γιατί απαγορεύτηκαν δια νόμου, δεν θα κατέβαινα στην πορεία για να γίνουν συνεντεύξεις. Δεν θα το 'κανα όμως με το ζόρι. Κι άμα δεν γουστάρω ένα έντυπο, δεν το κάνω με τίποτα.

Βαριέστε ή απλά δεν σας αρέσει να μιλάτε για τον εαυτό σας;

Γενικά δεν μιλάω πολύ. Αν μιλήσω πολύ ή έχω νευρικότητα ή καίγομαι για ένα θέμα που είναι γαμώ τα θέματα... Αλλά έτσι στο μπίρι-μπίρι όχι... Είμαι της παύσης.

Είναι αστείο αυτό, γιατί έχετε φτιάξει αυτή την κωμική, αστεία περσόνα που όλο μιλάει, γελάει και έχει μια απίστευτη εξωστρέφεια...

Τώρα θα βγω στη σκηνή, θα κάνω ένα τελείως άλλο πράγμα. Αλλά για σκέψου να ‘μουνα και στο καμαρίνι αυτό το πράγμα. Θα 'χα πάει στο Δαφνί!

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μπομπ Γουίλσον

Απώλειες / Μπομπ Γουίλσον (1941-2025): Το προκλητικό του σύμπαν ήταν ένα και μοναδικό

Μεγάλωσε σε μια κοινότητα όπου το θέατρο θεωρούνταν ανήθικο. Κι όμως, με το ριζοσπαστικό του έργο σφράγισε τη σύγχρονη τέχνη του 20ού αιώνα, σε παγκόσμιο επίπεδο. Υποκλίθηκε πολλές φορές στο αθηναϊκό κοινό – και εκείνο, κάθε φορά, του ανταπέδιδε την τιμή.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
H ανάληψη του Οιδίποδα αναβάλλεται επ’ αόριστον

Θέατρο / H ανάληψη του Οιδίποδα αναβάλλεται επ’ αόριστον

Ο «Οιδίποδας» του Γιάννη Χουβαρδά συνενώνει τον «Τύραννο» και τον «Επί Κολωνώ» σε μια παράσταση, παίρνοντας τη μορφή μιας πυρετώδους ανασκαφής στο πεδίο του ασυνείδητου - Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Ζιλιέτ Μπινός: Η Ιουλιέτα των Πνευμάτων στην Επίδαυρο

Θέατρο / Ζιλιέτ Μπινός: Η Ιουλιέτα των Πνευμάτων στην Επίδαυρο

Η βραβευμένη με Όσκαρ ηθοποιός προσπαθεί να παραμείνει συγκεντρωμένη μέχρι την κάθοδό της στο αργολικό θέατρο. Παρ’ όλα αυτά, βρήκε τον χρόνο να μας μιλήσει για τους γυναικείους ρόλους που τη συνδέουν με την Ελλάδα και για τη σημασία της σιωπής.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Όλα όσα ζήσαμε στο 79ο Φεστιβάλ της Αβινιόν: από το «La Distance» του Ροντρίγκες έως τη μεγάλη επιτυχία του Μπανούσι

Θέατρο / Όλα όσα ζήσαμε στο 79ο Φεστιβάλ της Αβινιόν

Οι θερμές κριτικές της «Liberation» και της «Le Monde» για το «ΜΑΜΙ» του Μπανούσι σε παραγωγή της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση είναι απλώς μια λεπτομέρεια μέσα στις απανωτές εκπλήξεις που έκρυβε το πιο γνωστό θεατρικό φεστιβάλ στον κόσμο.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Κωνσταντίνος Ζωγράφος: Ο «Ορέστης» του Τερζόπουλου

Θέατρο / Κωνσταντίνος Ζωγράφος: «Ο Τερζόπουλος σου βγάζει τον καλύτερό σου εαυτό»

Ο νεαρός ηθοποιός που πέρυσι ενσάρκωσε τον Πυλάδη επιστρέφει φέτος ως Ορέστης. Με μια ήδη πλούσια διαδρομή στο θέατρο δίπλα σε σημαντικούς δημιουργούς, ετοιμάζει ένα νέο έργο εμπνευσμένο από το Νεκρομαντείο του Αχέροντα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Μάλιστα κύριε Ζαμπέτα»: Αξίζει η παράσταση για τον «μάγκα» του ελληνικού πενταγράμμου;

The Review / «Μάλιστα κύριε Ζαμπέτα»: Αξίζει η παράσταση για τον «μάγκα» του ελληνικού πενταγράμμου;

Με αφορμή την παράσταση γι’ αυτόν τον αυθεντικό δημιουργό που τις δεκαετίες του 1950 και του 1960 μεσουρανούσε, ο Χρήστος Παρίδης και η Βένα Γεωργακοπούλου σχολιάζουν τον αντίκτυπό του στο κοινό σήμερα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Οιδίπους Τύραννος» και «Οιδίπους επί Κολωνώ» του Σοφοκλή: Η άνοδος, πτώση και η αποθέωση

Αρχαίο Δράμα Explained / «Οιδίπους Τύραννος» και «Οιδίπους επί Κολωνώ» του Σοφοκλή: Η άνοδος, η πτώση και η αποθέωση

Τι μας μαθαίνει η ιστορία του Οιδίποδα, ενός ανθρώπου που έχει τα πάντα και τα χάνει εν ριπή οφθαλμού; Η κριτικός θεάτρου Λουίζα Αρκουμανέα επιχειρεί μια θεωρητική ανάλυση του έργου του Σοφοκλή.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Αλίκη Βουγιουκλάκη: Στη ζωή έσπαγε τα ταμπού, στο θέατρο τα ταμεία

Θέατρο / Αλίκη Βουγιουκλάκη: Πώς έσπαγε τα ταμεία στο θέατρο επί 35 χρόνια

Για δεκαετίες έχτισε, με το αλάνθαστο επιχειρηματικό της ένστικτο, μια σχέση με το θεατρικό κοινό που ακολουθούσε υπνωτισμένο τον μύθο της εθνικής σταρ. Η πορεία της ως θιασάρχισσας μέσα από παραστάσεις-σταθμούς και τις μαρτυρίες συνεργατών της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Νίκος Καραθάνος: «Εμείς είμαστε οι χώρες, τα κείμενα, οι πόλεις, εμείς είμαστε οι μύθοι»

Θέατρο / Νίκος Καραθάνος: «Εμείς είμαστε οι χώρες, τα κείμενα, οι πόλεις, εμείς είμαστε οι μύθοι»

Στον πολυαναμενόμενο «Οιδίποδα» του Γιάννη Χουβαρδά, ο Νίκος Καραθάνος επιστρέφει, 23 χρόνια μετά, στον ομώνυμο ρόλο, ακολουθώντας την ιστορία από το τέλος προς την αρχή και φωτίζοντας το ανθρώπινο βάθος μιας τραγωδίας πιο οικείας απ’ όσο νομίζουμε.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένα δώρο που άργησε να φτάσει

Θέατρο / «Κοιτάξτε πώς φέρονταν οι αρχαίοι στους ξένους! Έτσι πρέπει να κάνουμε κι εμείς»

Ένα δώρο που έφτασε καθυστερημένα, μόλις είκοσι λεπτά πριν το τέλος της παράστασης - Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για το «ζ-η-θ, ο Ξένος» σε σκηνοθεσία Μιχαήλ Μαρμαρινού.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Η Κασσάνδρα της Έβελυν Ασουάντ σημάδεψε το φετινό καλοκαίρι

Θέατρο / Η Κασσάνδρα της Έβελυν Ασουάντ σημάδεψε την «Ορέστεια»

Η «Ορέστεια» του Θεόδωρου Τερζόπουλου συζητήθηκε όσο λίγες παραστάσεις: ενθουσίασε, προκάλεσε ποικίλα σχόλια και ανέδειξε ερμηνείες υψηλής έντασης και ακρίβειας. Ξεχώρισε εκείνη της Έβελυν Ασουάντ, η οποία, ως Κασσάνδρα, ερμήνευσε ένα αραβικό μοιρολόι που έκανε πολλούς να αναζητήσουν το όνομά της. Το φετινό καλοκαίρι, η παράσταση επιστρέφει στη Θεσσαλονίκη, στους Δελφούς και στο αρχαίο θέατρο Φιλίππων.
M. HULOT
Η Λίνα Νικολακοπούλου υπογράφει και σκηνοθετεί τη μουσικοθεατρική παράσταση «Χορικά Ύδατα»

Θέατρο / «Χορικά Ύδατα»: Ο έμμετρος κόσμος της Λίνας Νικολακοπούλου επιστρέφει στη σκηνή

Τραγούδια που αποσπάστηκαν από το θεατρικό τους περιβάλλον επιστρέφουν στην πηγή τους, σε μια σκηνική τελετουργία γεμάτη εκπλήξεις που φωτίζει την τεράστια καλλιτεχνική παρακαταθήκη της στιχουργού.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Το ημέρωμα της στρίγγλας»: Ήταν ο Σαίξπηρ μισογύνης;

The Review / «Το ημέρωμα της στρίγγλας»: Ήταν ο Σαίξπηρ μισογύνης;

Γιατί εξακολουθεί να κερδίζει το σύγχρονο κοινό η διάσημη κωμωδία του Άγγλου βάρδου κάθε φορά που ανεβαίνει στη σκηνή; Ο Χρήστος Παρίδης και η Βένα Γεωργακοπούλου συζητούν με αφορμή την παράσταση που σκηνοθετεί η Εύα Βλασσοπούλου.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Darkest White»: Ένα σύμπαν που εξερευνά την ανθεκτικότητα και τη δύναμη της γυναίκας 

Θέατρο / «Darkest White»: Ο εμφύλιος από την πλευρά των χαμένων

Το έργο της Δαφίν Αντωνιάδου που θα δούμε στο Φεστιβάλ Αθηνών, εξερευνά μέσω προσωπικών και ιστορικών αναμνήσεων και μέσα από την ανθεκτικότητα και τη δύναμη της γυναικείας παρουσίας, ιστορίες εκτοπισμού και επιβίωσης. 
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Beytna: Μια παράσταση χορού που είναι στην ουσια ένα τραπέζι με φίλους

Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας / Beytna: Μια παράσταση χορού που είναι στην ουσία ένα τραπέζι με φίλους

Ο σπουδαίος λιβανέζος χορευτής και χορογράφος Omar Rajeh, επιστρέφει με την «Beytna», μια ιδιαίτερη περφόρμανς με κοινωνικό όσο και γαστριμαργικό αποτύπωμα, που θα παρουσιαστεί στο πλαίσιο του φετινού 31ου Διεθνούς Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η νύφη και το «Καληνύχτα, Σταχτοπούτα»

Θέατρο / Η Καρολίνα Μπιάνκι παίρνει το ναρκωτικό του βιασμού επί σκηνής. Τι γίνεται μετά;

Μια παράσταση-περφόρμανς που μέσα από έναν εξαιρετικά πυκνό και γοητευτικό λόγο, ένα κολάζ από εικόνες, αναφορές, εξομολογήσεις, όνειρα και εφιάλτες μάς κάνει κοινωνούς μιας ακραίας εμπειρίας, χωρίς να σοκάρει.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ