Τέλος η Κοσκινά από το ΕΜΣΤ - Δημόσια Προκήρυξη για νέο Καλλιτεχνικό Διευθυντή στο μουσείο

Τέλος η Κοσκινά από το ΕΜΣΤ - Δημόσια Προκήρυξη για νέο Καλλιτεχνικό Διευθυντή στο μουσείο Facebook Twitter
Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO
1

Τη Δημόσια Προκήρυξη για τη θέση νέου Καλλιτεχνικού Διευθυντή στο Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης ανακοίνωσε σήμερα το Υπουργείο Πολιτισμού καθώς σε ένα περίπου μήνα η κυρία Κατερίνα Κοσκινά ολοκληρώνει τη θητεία της.

Συγκεκριμένα, και σύμφωνα με την ανακοίνωση, με δημόσια προκήρυξη θα πληρωθεί η θέση του/της Καλλιτεχνικού Διευθυντή/ντριας στο Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης (ΕΜΣΤ).

Η προκήρυξη έχει δρομολογηθεί, καθώς η θητεία της νυν Καλλιτεχνικής Διευθύντριας, Κατερίνας Κοσκινά, λήγει στις 4 Δεκεμβρίου 2018.


Η νυν διευθύντρια έχει ήδη ενημερωθεί από την ίδια την Υπουργό, και η σχετική διοικητική διαδικασία θα προχωρήσει με ταχείς ρυθμούς.

Η Πρόσκληση Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος για τη θέση Διευθυντή στο ΕΜΣΤ πρόκειται να δημοσιευθεί εντός των ημερών και η προθεσμία για την υποβολή των αιτήσεων και των απαραίτητων δικαιολογητικών ορίζεται αποκλειστικά στις 30 ημέρες.

Την αξιολόγηση των υποψηφιοτήτων θα αναλάβει ειδική πενταμελής Επιτροπή, η οποία θα συγκροτηθεί άμεσα με «προσωπικότητες εγνωσμένου κύρους στον χώρο του Πολιτισμού και των Καλών Τεχνών, μέλη ΔΕΠ/ΑΕΙ, διευθυντές μουσείων ή μεγάλων πολιτισμικών οργανισμών της ημεδαπής που εποπτεύονται από το ΥΠΠΟΑ».

Σημαντικό ζητούμενο, που δείχνει και το πνεύμα της Προκήρυξης, είναι η υποχρέωση των υποψηφίων να υποβάλουν πρόταση-υπόμνημα όπου θα συνοψίζουν το όραμά τους αλλά και το πλαίσιο πραγματοποίησής του για τον συγκεκριμένο φορέα, καθώς και τις προτάσεις τους για τη βέλτιστη επίτευξη των σκοπών του έργου τους, όπως αυτοί επαναπροσδιορίζονται από τη σχετική Πρόσκληση, σύμφωνα με τον ιδρυτικό Νόμο του ΕΜΣΤ και τον εσωτερικό Κανονισμό λειτουργίας του.


Η πρόθεση της νέας ηγεσίας του ΥΠΠΟΑ να προχωρήσει στην πλήρωση θέσεων ευθύνης στους εποπτευόμενους φορείς του είτε με ανανέωση της πρώτης θητείας όπου η αρμονική και επιτυχής λειτουργία έχει πραγματοποιηθεί, είτε με δημόσιες προκηρύξεις και όχι με τη μέθοδο του διορισμού, ανοίγει μια καινούργια σελίδα στην πολιτισμική διακυβέρνηση. Αποτελεί μια προσπάθεια για εκδημοκρατισμό και εξορθολογισμό στη λειτουργία των (40 συνολικά) εποπτευόμενων φορέων του ΥΠΠΟΑ.


Η συγκεκριμένη Προκήρυξη λειτουργεί και ως πυξίδα για τη νέα αντίληψη αναφορικά με τους στρατηγικούς στόχους της ανανεωμένης πολιτισμικής πολιτικής του Υπουργείου για τον Σύγχρονο Πολιτισμό.

Συγκεκριμένα όπως αναφέρεται στο κείμενο, ο/η Διευθυντής/ντρια του ΕΜΣΤ καλείται:
«... να υπηρετεί μία διευρυμένη αντίληψη για ένα μουσείο σύγχρονης τέχνης, ανοιχτό στην κοινωνία και σε διαφορετικές κατηγορίες κοινού, προκειμένου το Μουσείο να ισχυροποιήσει την ταυτότητά του, τη σχέση του με την πόλη και τη διεισδυτικότητά του στην καθημερινότητα των πολιτών». Είναι σημαντικό «να μεριμνά για την ισχυροποίηση της διασύνδεσης του Μουσείου με την καλλιτεχνική κοινότητα και να εργάζεται με στόχο τη διεύρυνση του κοινού –με ειδικό ενδιαφέρον για ομάδες πολιτών με περιορισμένη πρόσβαση στη σύγχρονη τέχνη– και για τη συγκρότηση δικτύων συνεργασίας με αντίστοιχα ιδρύματα και πολιτισμικούς φορείς, τόσο στην Ελλάδα, όσο και στο εξωτερικό». Ακόμη, πρέπει «να συμπορεύεται με το πνεύμα της εποχής μας που δεν αποδέχεται τα συμβατικά όρια ανάμεσα στις τέχνες, αλλά πρεσβεύει τη διαθεματικότητα, την συμπερίληψη, την παρέμβαση στη δημόσια σφαίρα και την ώσμωση των τεχνών, καθώς επίσης να επιδεικνύει ως προς τις επιλογές, μορφολογική, εκφραστική και θεωρησιακή πολυμέρεια, χωρίς ειδολογικούς και θεωρησιακούς αποκλεισμούς». Χρειάζεται όμως και κοντά στα άλλα προσόντα του να διαθέτει «επικοινωνιακές δεξιότητες και πνεύμα συνεργασίας» αλλά και «εμπειρία αποτελεσματικής λειτουργίας σε ομαδικά σχήματα».


Κρίσιμη είναι επίσης η συνεργασία του/της Διευθυντή/ντριας με το Διοικητικό Συμβούλιο, καθώς όπως αναφέρεται στην προκήρυξη «είναι υπεύθυνος/η για τον στρατηγικό σχεδιασμό του οράματος, της φυσιογνωμίας και της βιωσιμότητας του Μουσείου σε συνεργασία με το Διοικητικό Συμβούλιο, την κατάρτιση, διαχείριση και εμπλουτισμό των συλλογών, τον σχεδιασμό των εκθέσεων, των εκπαιδευτικών, ερευνητικών και λοιπών προγραμμάτων και δράσεων, καθώς και για την περαιτέρω ανάπτυξη του ιδρύματος και την προσέλκυση πόρων από δημόσιες και ιδιωτικές πηγές».


Η θητεία του/της Διευθυντή/ντριας του ΕΜΣΤ ορίζεται στην προκήρυξη τετραετής με δυνατότητα ανανέωσης για μία μόνο φορά, κάτι επίσης νέο για τα ελληνικά δεδομένα.

Culture
1

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
ΕΛΕΝΗ ΤΖΑΝΝΑΤΟΥ
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Culture / Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Η συναυλία του βραβευμένου αθηναϊκού συνόλου, το οποίο φημίζεται για τις ιστορικές πρακτικές ερμηνείας του σε όργανα εποχής, αποτελεί συμπαραγωγή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών και των Μουσικών της Καμεράτας.

σχόλια

1 σχόλια
Η θητεία της κ. Κοσκινά λήγει στις 4 Δεκεμβρίου και "Η Πρόσκληση Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος για τη θέση Διευθυντή στο ΕΜΣΤ πρόκειται να δημοσιευθεί εντός των ημερών και η προθεσμία για την υποβολή των αιτήσεων και των απαραίτητων δικαιολογητικών ορίζεται αποκλειστικά στις 30 ημέρες."Δηλαδή, ΑΚΟΜΗ ΣΗΜΕΡΑ δεν έχει δημοσιευθεί Πρόσκληση Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος και όταν θα έχει αποχωρήσει την 4η Δεκεμβρίου η κ. Κοσκινά, ΑΚΟΜΗ ΤΟΤΕ θα υπβάλλονται αιτήσεις για την χηρεύουσα θέση !Αναμφίβολα, δεν παιζόμαστε στον προγραμματισμό !!