Σκληρή απάντηση Μενδώνη στη Ζορμπά για τα Γλυπτά του Παρθενώνα « Ή κάνετε λάθος, ή λέτε ψέματα»

Σκληρή απάντηση Μενδώνη στη Ζορμπά για τα Γλυπτά του Παρθενώνα « Ή κάνετε λάθος, ή λέτε ψέματα» Facebook Twitter
11

Με αντιπαράθεση μεταξύ κυβέρνησης και αντιπολίτευσης συνοδεύεται η είδηση για το αίτημα του Κυριάκου Μητσοτάκη στον Μπόρις Τζόνσον σχετικά με τον δανεισμό των Γλυπτών του Παρθενώνα.

Η Μυρσίνη Ζορμπά επιτέθηκε χθες στον πρωθυπουργό, αλλά και στην Υπουργό Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη. Σήμερα ωστόσο υπάρχει αντίδραση από την Λίνα Μενδώνη με μια ανακοίνωση από το Υπουργείο της.

Η απάντηση του Υπουργείου Πολιτισμού:

Με αφορμή τη συνέντευξη του Πρωθυπουργού κ. Κυριάκου Μητσοτάκη στον Observer, η τέως υπουργός Πολιτισμού κ. Μυρσίνη Ζορμπά υπαγόρευσε στον ΣΥΡΙΖΑ μακροσκελή ανακοίνωση. Αν βέβαια έμπαινε στον κόπο να διαβάσει τη συνέντευξη, θα έβλεπε όχι μόνο την ορθή διατύπωση του παγίου αιτήματος από τον Πρωθυπουργό για την οριστική επιστροφή των Γλυπτών του Παρθενώνα στην Αθήνα, αλλά και σαφώς διατυπωμένη τη θέση του ότι «το Βρετανικό Μουσείο δίνει μια χαμένη μάχη».


Ο Πρωθυπουργός δήλωσε στον Observer ότι σε καμία περίπτωση η Ελλάδα δεν αποποιείται το πάγιο αίτημά της για την οριστική επιστροφή των Γλυπτών του Παρθενώνα και επ' ουδενί τρόπω αναγνωρίζει καμία κυριότητα στην βρετανική πλευρά, θεωρώντας ότι μία ενδεχόμενη αποδοχή της πρότασής του θα αποτελούσε σημαντική χειρονομία καλής θελήσεως, εμπεριέχουσα την ουσιαστική αναγνώριση των Βρετανών για το δίκαιο της απαίτησης.


O ΣΥΡΙΖΑ και η τέως υπουργός αγνοούν την ουσιαστική σημασία της λέξης κυνισμός.


Κυνισμός σημαίνει να μεταβιβάζει ο ΣΥΡΙΖΑ ως κυβέρνηση χιλιάδες αρχαιολογικούς χώρους στο Υπερταμείο, συμπεριλαμβανομένης της Κνωσού.


Κυνισμός σημαίνει να υπάρχουν εκατοντάδες χιλιάδες ευρήματα «φυλακισμένα» στις αποθήκες των μουσείων, αντί να ταξιδεύουν ως περιοδικές εκθέσεις, στο πλαίσιο πάντα των διατάξεων του Αρχαιολογικού Νόμου, διδάσκοντας την διαχρονική συνεισφορά της Ελλάδας στον παγκόσμιο Πολιτισμό.


Κυνισμός σημαίνει να εγκαταλείπονται στην τύχη τους μνημεία και αρχαιολογικοί χώροι επί πέντε έτη, λόγω ιδεοληψιών και αδιαφορίας.
Κυνισμός σημαίνει ότι στο πλαίσιο της πολιτιστικής διπλωματίας, δεν έγινε καμία απολύτως προετοιμασία επί πέντε έτη για την διοργάνωση ανάλογων εμβληματικών εκθέσεων από το ΥΠΠΟΑ για το εξωτερικό.

Επί πλέον η κ. Ζορμπά είτε έκανε ένα λάθος είτε απλά είπε ψέματα. Τι είναι χειρότερο; Διότι οι εμβληματικές εκθέσεις στις οποίες αναφέρεται, στην Κίνα και την Αμερική -δηλαδή Heaven and Earth, Greeks, Το ναυάγιο των Αντικυθήρων- προετοιμάζονταν από το 2010 και εγκαινιάστηκαν για πρώτη φορά το 2013 και το 2014. Αυτές οι εκθέσεις ταξίδευαν τα προηγούμενα πέντε χρόνια.

Culture
11

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
ΕΛΕΝΗ ΤΖΑΝΝΑΤΟΥ
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Culture / Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Η συναυλία του βραβευμένου αθηναϊκού συνόλου, το οποίο φημίζεται για τις ιστορικές πρακτικές ερμηνείας του σε όργανα εποχής, αποτελεί συμπαραγωγή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών και των Μουσικών της Καμεράτας.

σχόλια

6 σχόλια
επειδη η Μελινα βρηκε μια πατατα για να μπει στο ματι των κατοικων της χωρας αυτο δεν σημαινει οτι υπαρχει νομικο δικαιο για την Ελλαδα. Αντε λοιπον που παραμυθιαζεστε με τον καθε πολιτικο που θελει την ψηφο σας
Σε ρωτάνε αν όταν ζητάς να δανειστείς αυτόματα παραδέχεσαι ότι αυτό που δανείζεσαι δεν είναι δικό σου αλλά δικό τους και απαντάς άλλα ντ΄άλλα και της Κυριακής το γάλα.Αν αυτά τα αρχαία που είναι κλειδωμένα στα υπόγεια ήταν τόσο σημαντικά, κάπου θα είχαμε βρει να τα βάλουμε. Εξάλλου έχουμε τον μεγαλύτερο κατα κεφαλή αριθμό μουσείων σε όλο τον κόσμο.
Μαλωνουν τα κομματα στην Ελλαδα αντι να δημοσιευουν επιχειρηματα σε ΞΕΝΕΣ εφημεριδες και να τα παρουσιαζουν σε ΞΕΝΑ πανεπιστημιακα αμφιθεατρα.Που ειναι οι χιλιαδες πανεπιστημιακοι της ελληνικης διασπορας ;;;Θα σας ελεγα που ειναι τωρα......
Οι Έλληνες πανεπιστημιακοί - γενικά και συλλήβδην - της Διασποράς φταίνε για τα Μάρμαρα που δεν τα επιστρέφουν οι Βρετανοί ;Αρβελέρ :"Οσο για τα Μάρμαρα του Παρθενώνα νομίζω ότι μόνο η κινητοποίηση της ΔΙΕΘΝΟΥΣ επιστημονικής κοινότητας θα οδηγούσε τους Βρετανούς να έρθουν σε σύμβαση αρχαιολογικού ενδιαφέροντος με τα ελληνικά μουσεία."(συνέντευξη στο "Ποντίκι, 2014").Που αυτό, είναι έργο των πολιτικών να το μεθοδεύσουν.Αλλιώς, θα "χρεώνουμε" στους Έλλήνες πανεπιστημιακούς της Διασποράς την θεραπεία πάσας "νόσου και μαλακίας" των πολιτικών ;Όταν μάλιστα, οι πολιτικοί στην Ελλάδα τους έχουν "γράψει" κανονικά, όποτε κατά καιρούς έχουν συμβουλεύσει τις εκάστοτε κυβερνήσεις για διαχείριση θεμάτων της αρμοδιότητάς τους - και όχι μόνον.Συνεπώς, τι τους ζητάμε ;
Λες : "Αλλιώς, θα "χρεώνουμε" στους Έλλήνες πανεπιστημιακούς της Διασποράς την θεραπεία πάσας "νόσου και μαλακίας" των πολιτικών" ; Δεν ειπα αυτο αγαπητε ΕΛΠΟ. Μιλησα για το συγκεκριμενο ζητημα της επιστροφης των γλυπτων. Και το ειπα γιατι για το συγκεκριμενο ζητημα, σε επικοινωνιακο και ακαδημαικο επιπεδο, οι χιλιαδες πανεπιστημιακοι της Διασπορας εχουν α) καλυτερη γνωση των ξενων, "οικοδεσποτικων" μηντια, αφου σε αντιθεση με τους ασχετους τις περισσοτερες φορες πολιτικους 'η εκπροσωπους του κρατους ( δηλαδη τα δυο τρια "ανακυκλωμενα" μελη των γραφειων τυπου των πρεσβειων μας 'η του ενος πολιτιστικου εκπροσωπου - και αν υπαρχει αυτος, ειδικα τωρα με την κριση ) ειναι μονιμοι κατοικοι και β ) γνωση του αντικειμενου σε ακαδημαικο επιπεδο σ οτι αφορα ιστορικους, αρχαιολογους, δημοσιογραφους κοκ, οι οποιοι μεσα απο το πρεστιζ της θεσης τους θα μπορουσαν να εξασκησουν πιεση στα ΞΕΝΑ ( οχι τα ελληνικα ) ΜΗΝΤΙΑ. Παροτι στο εξωτερικο δε χρειαζεται κανεις το ΟΚ ενος ελληνα πρωθυπουργου για να δραστηροποιηθει, για να μη προκαλεσω, εκφραζομαι - συν τοις αλλοις - ΤΥΠΙΚΑ : δηλαδη δινω το ΤΥΠΙΚΟ δικαιωμα στον πρωθυπουργο να κανει το αυτονοητο : να ορισει εκεινος μια επιτροπη πανεπιστημιακων να μαζεψουν τα επιχειρηματα. Αλλα ως εκει. Αφου μιλαμε για τον πολιτισμο. Γιατι αν προσωπικοποιουμε πολιτικα τον πολιτισμο γινομαστε Ιρακ εποχη Σανταμ, οχι Ελλαδα !Αυτο ειπα, πανω κατω.
Και να συμπληρώσω περί ευθύνης των πολιτικών για το θέμα.Ποιο ελληνικό κόμμα ή - ακόμη καλύτερα -, ποια ελληνική Βουλή εξήγγειλε διαδοχικές συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας στο Σύνταγμα, στην πλατεία Αριστοτέλους, στην Κρήτη, στην Πάτρα κλπ για την επιστροφή των Μαρμάρων ;Αν και νομίζω ότι μπορεί σκόπιμα να μην έχει γίνει αυτό, γιατί απλά, ο μέσος Έλληνας πολίτης ΔΕΝ ΑΙΣΘΑΝΕΤΑΙ - ΛΟΓΩ ΕΛΛΙΠΟΥΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ - ΚΑΜΙΑ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΣΥΓΓΕΝΕΙΑ ΜΕ ΤΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΟ ΦΟΡΤΙΟ ΤΩΝ ΜΑΡΜΑΡΩΝ. Και αντίθετα, ο λαός "τσιμπάει" και συρρέει ευκολότερα για να διαμαρτυρηθεί σαν "αγανακτισμένος", γιατί αισθάνεται πνευματικά ότι αυτά τα αιτήματα προέχουν. Αυτό όμως ΕΙΝΑΙ ΕΥΘΥΝΗ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ, δηλαδή, που ο μέσος Έλληνας θυμάται τον Φειδία και τον Πλάτωνα, όχι επειδή διδάχθηκε και "εμπεριέχει" το πνευματικό τους έργο, αλλά μόνο για να πει κομπλεξικά στους ξένους "κάτσε καλά πίθηκε, μη σου ρίξω ένα ...Πλάτωνα και σου δείξω τι σημαίνει Έλληνας"...Αυτά, σταματώ γιατί το θέμα είναι πολύ μεγάλο, αλλά μην τα ρίχνουμε στους πανεπιστημιακούς της Διασποράς.
Λες : "Ποιο ελληνικό κόμμα ή - ακόμη καλύτερα -, ποια ελληνική Βουλή εξήγγειλε διαδοχικές συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας στο Σύνταγμα, στην πλατεία Αριστοτέλους, στην Κρήτη, στην Πάτρα κλπ για την επιστροφή των Μαρμάρων ; "Ειπαμε, δεν ειμαστε Ιρακ, ειμαστε ελληνες. Εκτος κι αν κανεις πλακα. Αυτο με τις συγκεντρωσεις το ειδαμε και με το σκοπιανο ποσο βοηθησαν.....+++Κατα καιρους εχω αναφερθει στους πανεπιστημιακους της διασπορας. Με τριαντα χρονια προσωπικη εμπειρια και πατερα πανεπιστημιακο τους εχω κατηγορησει για δυο μονο πραγματα : α ) ελλειμμα εμπλοκης τους στα ΞΕΝΑ μηντια και β) ελλειμμα εμπλοκης τους στην δημιουργια εκπαιδευτικης υποδομης στις ελληνικες κοινοτητες της διασπορας.Δε ξερω τι γνωσεις εχεις για τη Διασπορα, αλλα προσωπικα, μιλω συγκεκριμενα. Το κομματι που αφορα την επιστροφη των γλυπτων και την ευθυνη των πανεπιστημιακων πιο πανω πεφτει φυσικα στο α).