Τα πλαστικά ομοιώματα φαγητού της Ιαπωνίας Facebook Twitter

Τα πλαστικά ομοιώματα φαγητού της Ιαπωνίας

0

Έναν χρόνο αφότου μετακόμισε στο Παλαιό Φάληρο, ο Αμερικανός φωτογράφος Marco Arguelo από το Μακάλεν του Τέξας βρέθηκε να ταξιδεύει και πάλι στην Ιαπωνία. Είχε επισκεφθεί τη χώρα λίγα χρόνια νωρίτερα και τότε ήταν που εντόπισε για πρώτη φορά την τάση των Ιαπώνων να δημιουργούν πλαστικές τροφές και εδέσματα τα οποία συνήθως τοποθετούνται στις βιτρίνες των εστιατορίων. Τότε δεν το σκέφθηκε και πολύ. Το κατέταξε κι αυτό στο μυαλό του ως άλλη μια ιδιόμορφη πτυχή της ιαπωνικής κουλτούρας που δεν πολυκαταλάβαινε.

Όταν λοιπόν το θέμα κάπως ξαναπροέκυψε ως συζήτηση βρέθηκε να το προτείνει στο WePresent, το δημιουργικό σάιτ της δημοφιλούς μηχανής αποστολής αρχείων WeTransfer. Η πρόταση βρήκε αποδοχή κι έτσι βρέθηκε να ταξιδεύει στο Γκούτζο Χατσίταν, μια πόλη ανάμεσα στο Τόκιο και το Κιότο, όπου χτυπά η καρδιά αυτής της ιδιότυπης ιαπωνικής χειροτεχνίας.

Οι σχεδιαστές αναφέρουν υπερήφανοι πως για να τελειοποιήσει κανείς την τεχνική χρειάζεται μια δεκαετία, δηλαδή όσο χρειάζεται κάποιος για να γίνει σούσι σεφ.

Εκεί συνάντησε τους ανθρώπους που δημιουργούν αυτά τα πλαστικά φαγητά και αποφάνθηκε ότι πρόκειται για πραγματικούς καλλιτέχνες. Φύλλα gyoza, κομμάτια ωμού τόνου, μπολ με ράμεν, μανταρίνια και γαρίδες. Κάθε κόκκος ρυζιού είναι χειροποίητος και οι μπάλες ρυζιού πλάθονται επίσης στο χέρι.

Τα πλαστικά ομοιώματα φαγητού της Ιαπωνίας Facebook Twitter
©Marco Arguello

Τα πλαστικά ομοιώματα φαγητού είναι η απομίμηση κάποιας τροφής που περιλαμβάνεται στο μενού ενός εστιατορίου, φτιαγμένη από βινύλιο. Παρασκευάζεται έτσι ώστε να έχει το ακριβές μέγεθος, σχήμα και χρώμα της πραγματικής τροφής. Τέτοια φαγητά προς επίδειξη συναντώνται σε διάφορες μορφές—από παραδοσιακά ιαπωνικά πιάτα, όπως είναι το σούσι, μέχρι σπεσιαλιτέ της Δύσης, όπως είναι το χοτ ντογκ και το σπαγγέτι.

Υπάρχουν επίσης απομιμήσεις αναψυκτικών, ορεκτικών και επιδορπίων. Η ποικιλία είναι πραγματικά εκπληκτική. Οι πλαστικές τροφές μοιάζουν εντελώς αληθινές. Μικρές λεπτομέρειες—όπως τα μικροσκοπικά εξογκώματα στην πέτσα του αλευρωμένου τηγανητού ψαριού, οι ραβδώσεις στο φυλλαράκι του μαϊντανού και η γυαλάδα της κόκκινης σάλτσας στη μακαρονάδα—τονίζονται με μεγάλη επιδεξιότητα.

Οι σχεδιαστές αναφέρουν υπερήφανοι πως για να τελειοποιήσει κανείς την τεχνική χρειάζεται μια δεκαετία, δηλαδή όσο χρειάζεται κάποιος για να γίνει σούσι σεφ.

Τα πλαστικά ομοιώματα φαγητού της Ιαπωνίας Facebook Twitter
©Marco Arguello
Τα πλαστικά ομοιώματα φαγητού της Ιαπωνίας Facebook Twitter
©Marco Arguello
Τα πλαστικά ομοιώματα φαγητού της Ιαπωνίας Facebook Twitter
©Marco Arguello
Τα πλαστικά ομοιώματα φαγητού της Ιαπωνίας Facebook Twitter
©Marco Arguello
Τα πλαστικά ομοιώματα φαγητού της Ιαπωνίας Facebook Twitter
©Marco Arguello
Τα πλαστικά ομοιώματα φαγητού της Ιαπωνίας Facebook Twitter
©Marco Arguello
Τα πλαστικά ομοιώματα φαγητού της Ιαπωνίας Facebook Twitter
©Marco Arguello
Τα πλαστικά ομοιώματα φαγητού της Ιαπωνίας Facebook Twitter
©Marco Arguello
Τα πλαστικά ομοιώματα φαγητού της Ιαπωνίας Facebook Twitter
©Marco Arguello
Τα πλαστικά ομοιώματα φαγητού της Ιαπωνίας Facebook Twitter
©Marco Arguello
Τα πλαστικά ομοιώματα φαγητού της Ιαπωνίας Facebook Twitter
©Marco Arguello
Τα πλαστικά ομοιώματα φαγητού της Ιαπωνίας Facebook Twitter
©Marco Arguello
Τα πλαστικά ομοιώματα φαγητού της Ιαπωνίας Facebook Twitter
©Marco Arguello
Τα πλαστικά ομοιώματα φαγητού της Ιαπωνίας Facebook Twitter
©Marco Arguello
Τα πλαστικά ομοιώματα φαγητού της Ιαπωνίας Facebook Twitter
©Marco Arguello
Τα πλαστικά ομοιώματα φαγητού της Ιαπωνίας Facebook Twitter
©Marco Arguello

 Δείτε περισσότερα από τον Marco Arguello εδώ.

 

Φωτογραφία
0

Μερόπη Κοκκίνη

Η Μερόπη Κοκκίνη γεννήθηκε στην Κύπρο. Άρχισε να δημοσιογραφεί στο περιοδικό «01». Ανήκει στην συντακτική ομάδα της LIFO.
Email: [email protected]
ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ ΤΟΥ ΣΥΝΤΑΚΤΗ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Τράβηξα τη φωτογραφία ενώ λιμοκτονούσα κι ο ίδιος»: Η ιστορία της εικόνας-σύμβολο του λιμού στη Γάζα

Φωτογραφία / «Τράβηξα τη φωτογραφία ενώ λιμοκτονούσα κι ο ίδιος»: Η ιστορία της εικόνας-σύμβολο του λιμού στη Γάζα

Ο φωτορεπόρτερ Αχμέντ αλ-Αρίνι περιγράφει τις συνθήκες που οδήγησαν στην φωτογραφία που έχει κάνει το γύρο του κόσμου ως σύμβολο της ανθρωπιστικής καταστροφής που μαστίζει τη Λωρίδα.
THE LIFO TEAM
Spyros Rennt: «Το nightlife είναι καταφύγιο για τους queer ανθρώπους»

Φωτογραφία / Spyros Rennt: «Το nightlife είναι καταφύγιο για τους queer ανθρώπους»

Ο Αθηναίος φωτογράφος που έχει καταγράψει την ξέφρενη –αλλά και τρυφερή– νυχτερινή ζωή του Βερολίνου μπορεί να άργησε να βρει τον δρόμο του, αλλά μέσα από τη φωτογραφία νιώθει ότι τελικά η διαδρομή του απέκτησε ένα νόημα.
M. HULOT
Μια έκθεση με φωτογραφίες του Α. Εμπειρίκου που δεν έχουν παρουσιαστεί ποτέ πριν 

Φωτογραφία / Φωτογραφίες του Ανδρέα Εμπειρίκου παρουσιάζονται για πρώτη φορά σε μια νέα έκθεση

54 φωτογραφίες από το πολύτιμο αρχείο του θα παρουσιαστούν από την Eleftheria Tseliou Gallery, στον χώρο της Τοσίτσα 3, σε μια έκθεση που επιχειρεί να αναδείξει πως υπήρξε εξίσου σημαντικός ως φωτογράφος, όσο και ως ποιητής και ψυχαναλυτής.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Ένας μύθος λέει πως αν χάσεις κάτι στην Αθήνα, θα το βρεις στον Ελαιώνα»

Βιβλίο / «Ένας μύθος λέει πως αν χάσεις κάτι στην Αθήνα, θα το βρεις στον Ελαιώνα»

Στο νέο του βιβλίο, «Lost Things Found», που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Hyper Hypo, ο εικαστικός φωτογράφος Αντώνης Θεοδωρίδης εξερευνά τον μαγικό κόσμο της υπαίθριας αγοράς του Ελαιώνα.
ΙΩΝΑΣ ΚΑΛΛΙΜΑΝΗΣ
Το φωτογραφικό έργο της Ανιές Βαρντά σε μια νέα έκθεση/ Το Παρίσι της Ανιές Βαρντά έχει χιούμορ/ Η Ανιές Βαρντά εκτός από το σινεμά αγάπησε με πάθος και τη φωτογραφία/ Το ανορθόδοξο και διψασμένο για ζωή βλέμμα της Ανιές Βαρντά

Φωτογραφία / Η Ανιές Βαρντά εκτός από το σινεμά αγάπησε με πάθος και τη φωτογραφία

Μία νέα έκθεση στο Μουσείο Καρναβαλέ στο Παρίσι παρουσιάζει το ελάχιστα γνωστό φωτογραφικό έργο της σπουδαίας Γαλλίδας σκηνοθέτριας της Νουβέλ Βαγκ, αναδεικνύοντας τη λοξή και χιουμοριστική ματιά της στην πόλη του Παρισιού.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Οι γονείς μου κρατιούνται χέρι-χέρι μετά τον υποβοηθούμενο θάνατό τους

Φωτογραφία / Οι γονείς μου κρατιούνται χέρι-χέρι μετά τον υποβοηθούμενο θάνατό τους

«Η ζωή τους γινόταν όλο και πιο δύσκολη. Δεν ήθελαν να πάνε σε οίκο ευγηρίας και κανένας από τους δύο δεν ήθελε να ζήσει χωρίς τον άλλον. Έτσι έφυγαν από τη ζωή μαζί». Η πιο προσωπική φωτογραφία του Martin Roemers
THE LIFO TEAM
Αποτυπώνοντας την ολοκληρωτική χαρά του ποδοσφαίρου σε μια και μόνο στιγμή

Φωτογραφία / Αποτυπώνοντας την έκσταση του ποδοσφαίρου σε μερικά κλικ

Ο φωτογράφος André Coelho βρέθηκε στο στάδιο Nilton Santos στο Ρίο ντε Τζανέιρο, που ήταν γεμάτο με χιλιάδες οπαδούς της Μποταφόγκο που δεν μπόρεσαν να ταξιδέψουν για να δουν την αγαπημένη τους ομάδα από κοντά.
THE LIFO TEAM
Νίκος Οικονομόπουλος: «Οι μοδάτοι φωτογραφίζουν σήμερα με φιλμ· αλλά η ψηφιακή είναι μακράν ανώτερη φωτογραφία»

Νίκος Οικονομόπουλος / Νίκος Οικονομόπουλος: «Οι μοδάτοι φωτογραφίζουν σήμερα με φιλμ· αλλά η ψηφιακή είναι μακράν ανώτερη φωτογραφία»

Σε μια σπάνια συνέντευξή του, ο διεθνούς φήμης φωτογράφος του Magnum μιλά στον M. Hulot για την συναρπαστική φωτογραφική του ανέλιξη και τις σκέψεις του πάνω στα αιώνια διλήμματα της τέχνης του.
M. HULOT