Στην μακρινή Ινδονησία η διαχωριστική γραμμή μεταξύ ζωής και θανάτου είναι ασαφής Facebook Twitter

Στην μακρινή Ινδονησία η διαχωριστική γραμμή μεταξύ ζωής και θανάτου είναι ασαφής

0

Ο φωτογράφος Claudio Sieber ταξίδεψε στην Ινδονησία στο ανατολικό Sulawesi όπου οι άνθρωποι της φυλής των Torajan ζουν για να πεθάνουν.

Μουμιοποιημένα πτώματα που διατηρούνται με φορμόλη παραμένουν στο σπίτι της οικογένειας για χρόνια, ίσως και για δεκαετίες μετά τον θάνατό τους. Μέχρι την κηδεία τους - ένα πολυδάπανο γεγονός που διαρκεί μέρες και γιορτάζεται με τη σφαγή πολλών ζώων προς τιμήν της επόμενης μετενσάρκωσης - οι νεκροί δεν είναι νεκροί. Για τους Torajan είναι απλώς "To makula", δηλαδή άρρωστοι.

Μετά από μια κηδεία, τα πτώματά τους τοποθετούνται σε μια σπηλιά. Αλλά κάθε χρόνο, τον Αύγουστο, γιορτάζεται το τελετουργικό Ma'Nene.

Τότε βγάζουν τα σώματα από τη σπηλιά, τα ντύνουν και τα περιποιούνται, τα καλλωπίζουν, ποζάρουν για τις απαραίτητες οικογενειακές φωτογραφίες-ζωντανοί και νεκροί μαζί - και μερικές φορές, τα πηγαίνουν για μια ακόμα βόλτα στο χωριό.

Ο Ελβετός φωτογράφος βρέθηκε εκεί και κατέγραψε το τελετουργικό Ma'Nene και τις κηδείες των Torajan. Η δουλειά του περιλαμβάνει δεκάδες συναισθηματικές, αστείες και δυσάρεστες εικόνες που τράβηξε κατά τη διάρκεια των τελευταίων 3 εβδομάδων του Αυγούστου.

Μετά από μια κηδεία, τα πτώματά τους τοποθετούνται σε μια σπηλιά. Αλλά κάθε χρόνο, τον Αύγουστο, γιορτάζεται το τελετουργικό Ma'Nene.

Για τον ίδιο η κατάσταση δεν ήταν προκλητική. «Εξοικειώθηκα πολύ γρήγορα. Και άλλαξα την οπτική μου, γιατί γι' αυτούς είναι η ζωή που πάει πέρα από τον θάνατο».

Μπορείτε να δείτε περισσότερα για την δουλειά του Claudio Sieber στην ιστοσελίδα του claudiosieberphotography.com

Στην μακρινή Ινδονησία η διαχωριστική γραμμή μεταξύ ζωής και θανάτου είναι ασαφής Facebook Twitter
Φωτογραφία: Claudio Sieber
Στην μακρινή Ινδονησία η διαχωριστική γραμμή μεταξύ ζωής και θανάτου είναι ασαφής Facebook Twitter
Φωτογραφία: Claudio Sieber
Στην μακρινή Ινδονησία η διαχωριστική γραμμή μεταξύ ζωής και θανάτου είναι ασαφής Facebook Twitter
Φωτογραφία: Claudio Sieber
Στην μακρινή Ινδονησία η διαχωριστική γραμμή μεταξύ ζωής και θανάτου είναι ασαφής Facebook Twitter
Φωτογραφία: Claudio Sieber
Στην μακρινή Ινδονησία η διαχωριστική γραμμή μεταξύ ζωής και θανάτου είναι ασαφής Facebook Twitter
Φωτογραφία: Claudio Sieber
Φωτογραφία
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Pissing Women: H φωτογραφική σειρά των ‘90s επιστρέφει τριάντα χρόνια μετά

Φωτογραφία / Pissing Women: H φωτογραφική σειρά των ‘90s επιστρέφει τριάντα χρόνια μετά

Οι φωτογραφίες της Sophy Rickett με τις νεαρές γυναίκες που το 1995 ουρούσαν δημοσίως στις ζώνες εξουσίας του Λονδίνου φορώντας εταιρική ενδυμασία, εκτίθενται αυτές τις μέρες στην βρετανική μητρόπολη.
THE LIFO TEAM
Anders Petersen: Συμβουλές σε νέους φωτογράφους από έναν κορυφαίο του είδους

Φωτογραφία / Anders Petersen: Συμβουλές σε νέους φωτογράφους από έναν κορυφαίο του είδους

Με αφορμή την έκθεση που φιλοξενείται στο Nationalmuseum της Στοκχόλμης και τη μεγάλη ρετροσπεκτίβα που ετοιμάζεται να παρουσιαστεί στο Liljevalchs, ανατρέχουμε στην καλλιτεχνική φιλοσοφία του κορυφαίου Ευρωπαίου φωτογράφου, η οποία συνοψίζεται σε μία φράση: Νιώσε – δεν χρειάζεται να προσπαθείς ιδιαίτερα.
THE LIFO TEAM
Juergen Teller, ο φωτογράφος που αποθέωσε την ατέλεια 

Φωτογραφία / Juergen Teller, ο φωτογράφος που αποδόμησε το glamour έρχεται στην Αθήνα

Στις εικόνες του ξεδιπλώνει με θάρρος, ωμότητα και χιούμορ την ανθρώπινη ιστορία. Διέλυσε τη γυαλιστερή όψη των περιοδικών και έβαλε, μέσω αυτών, σε κάθε σπίτι τις αντιθέσεις ενός ολόκληρου κόσμου. Σύντομα θα εγκαινιάσει το Onassis Ready με την έκθεση «you are invited».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Νίκος Φλώρος είναι ο τελευταίος φωτορεπόρτερ μιας άλλης Αθήνας

Φωτογραφία / Ο Νίκος Φλώρος είναι ο τελευταίος φωτορεπόρτερ μιας άλλης Αθήνας

Μέσα σε μια ξεχασμένη στοά της Πανεπιστημίου, ένα από τα παλαιότερα φωτογραφεία της Αθήνας φυλά φιλμ και αρνητικά που κρύβουν μισό αιώνα ζωής της πόλης – από πολιτικές πορείες και εγκλήματα μέχρι καθημερινές στιγμές που έχουν χαθεί για πάντα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Susan Meiselas: Η θρυλική φωτογράφος που απαθανάτισε τη ζωή των στρίπερ στην Αμερική των '70s

Φωτογραφία / Susan Meiselas: Η θρυλική φωτογράφος που απαθανάτισε τη ζωή των στρίπερ στην Αμερική των '70s

Σήμερα, η Meiselas θεωρείται ότι άνοιξε τον δρόμο όχι μόνο για τους πολιτικά δεσμευμένους φωτογράφους που καταγράφουν προσεκτικά, προβληματίζονται και πλαισιώνουν το έργο τους, αλλά και για τους φωτογράφους που επίμονα εργάζονται σε συνεργασία με τα θέματά τους.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Απαγορεύεται η είσοδος στους γονείς»: Εφηβικά δωμάτια στις δεκαετίες του ’80 και του ΄90

Φωτογραφία / «Απαγορεύεται η είσοδος στους γονείς»: Εφηβικά δωμάτια στις δεκαετίες του ’80 και του ΄90

Τριάντα χρόνια μετά την πρώτη του κυκλοφορία επανεκδίδεται αυτό τον μήνα το φωτογραφικό λεύκωμα της Adrienne Salinger με πορτρέτα εφήβων στα υπνοδωμάτιά τους, σε μια εποχή πριν τα smartphones και τα social media.
THE LIFO TEAM
Nelly's: Η μεγαλύτερη αναδρομική έκθεση για τη σπουδαιότερη Ελληνίδα φωτογράφο

Φωτογραφία / Nelly's: Η κορυφαία Ελληνίδα φωτογράφος

Πεθαίνει σαν σήμερα η γυναίκα που είναι μέχρι τις μέρες μας η πιο γνωστή Ελληνίδα φωτογράφος. Ποια ήταν η Έλλη Σουγιουλτζόγλου; Και πώς έφτασε να φωτογραφίζει διάσημες χορεύτριες στην Ακρόπολη; Η Αλίκη Τσίργιαλου, υπεύθυνη των φωτογραφικών αρχείων του Μουσείου Μπενάκη μας εξηγεί.
M. HULOT
«Τράβηξα τη φωτογραφία ενώ λιμοκτονούσα κι ο ίδιος»: Η ιστορία της εικόνας-σύμβολο του λιμού στη Γάζα

Φωτογραφία / «Τράβηξα τη φωτογραφία ενώ λιμοκτονούσα κι ο ίδιος»: Η ιστορία της εικόνας-σύμβολο του λιμού στη Γάζα

Ο φωτορεπόρτερ Αχμέντ αλ-Αρίνι περιγράφει τις συνθήκες που οδήγησαν στην φωτογραφία που έχει κάνει το γύρο του κόσμου ως σύμβολο της ανθρωπιστικής καταστροφής που μαστίζει τη Λωρίδα.
THE LIFO TEAM
Spyros Rennt: «Το nightlife είναι καταφύγιο για τους queer ανθρώπους»

Φωτογραφία / Spyros Rennt: «Το nightlife είναι καταφύγιο για τους queer ανθρώπους»

Ο Αθηναίος φωτογράφος που έχει καταγράψει την ξέφρενη –αλλά και τρυφερή– νυχτερινή ζωή του Βερολίνου μπορεί να άργησε να βρει τον δρόμο του, αλλά μέσα από τη φωτογραφία νιώθει ότι τελικά η διαδρομή του απέκτησε ένα νόημα.
M. HULOT