Η γυναικεία πρωτοπορία στην φωτογραφία Facebook Twitter
Florence (2018). Φωτ.: Eliza Hatch

Η γυναικεία πρωτοπορία στην φωτογραφία

0

Eliza Hatch, Clara (2017) και Florence (2018)

Η Eliza Hatch είναι φωτορεπόρτερ με έδρα το Λονδίνο. Από το 2017 εργάζεται στο Cheer Up Luv, ένα διεθνές φωτογραφικό project που καταγράφει γυναίκες που έχουν βιώσει σεξουαλική παρενόχληση οποιασδήποτε κλίμακας σε δημόσιο χώρο. Το έργο συνδυάζει τη φωτογραφία με τη δημοσιογραφία, τον ακτιβισμό και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και έχει κερδίσει το ενδιαφέρον όλου του κόσμου. Τα υποκείμενα φωτογραφίζονται σε δημόσιους χώρους που σχετίζονται με την εμπειρία της παρενόχλησής τους, και στη συνέχεια οι ιστορίες παρουσιάζονται στο @cheerupluv και στο cheerupluv.com.

Η εκστρατεία έχει ως στόχο να εκπροσωπήσει όσους δεν έχουν δημόσια φωνή και να δημιουργήσει μια κοινότητα κοινών εμπειριών, ενώ παράλληλα ευαισθητοποιεί για την καθημερινή παρενόχληση. Η καμπάνια έχει λάβει κάλυψη από τα i-D, Dazed, Wallpaper, BBC και Refinery29, για να αναφέρουμε μερικά μόνο μέσα, και έχει εκτεθεί στη Βαρσοβία, τη Νέα Υόρκη, το Βερολίνο και το Λονδίνο.

Η γυναικεία πρωτοπορία στην φωτογραφία Facebook Twitter
Φωτ.: Eliza Hatch, Clara (2017)

Bindi Vora, Skin Colour Is Not Reasonable Suspicion (2020-2021)

Η Vora ενδιαφέρεται για τον τρόπο με τον οποίο τα υλικά ή τα εφήμερα μπορούν να επαναχρησιμοποιηθούν ή να ανακυκλωθούν για να δημιουργήσουν νέες αφηγήσεις, αλλά μπορούν να αναχθούν σε άλλα έργα, σχεδόν σαν συνδεδεμένοι ιστοί. Μέσα στο φωτογραφικό της έργο μπορούμε να παρατηρήσουμε λεπτά σημάδια, χρώματα και σχήματα, ενδείξεις των υλικών που χρησιμοποιεί. Οι λεπτομέρειες αυτές εξετάζουν τις ιδέες της αντίληψης και της αναπαράστασης του φωτογραφικού αποτυπώματος.

Η γυναικεία πρωτοπορία στην φωτογραφία Facebook Twitter
Φωτ.: Bindi Vora, Skin Colour Is Not Reasonable Suspicion (2020-2021)

Sarah Maple, Votes for Women (2011)

Η Maple είναι μια βραβευμένη εικαστικός γνωστή για τα τολμηρά και ενίοτε σκανδαλώδη έργα της που αμφισβητούν τις έννοιες της ταυτότητας, της θρησκείας και του status quo. Μεγάλο μέρος της έμπνευσης της Maple προέρχεται από το γεγονός ότι μεγάλωσε ως μουσουλμάνα, με γονείς με μικτό θρησκευτικό και πολιτισμικό υπόβαθρο.

Η γυναικεία πρωτοπορία στην φωτογραφία Facebook Twitter
Φωτ.: Sarah Maple, Votes for Women (2011)

Anna Fox, The Village (1993)

Χρησιμοποιώντας εικόνες και κείμενα που παρωδούν το ύφος του φωτορεπορτάζ , το έργο της Fox παρουσιάζει μια σατιρική άποψη της σύγχρονης νότιας Αγγλίας.

Η γυναικεία πρωτοπορία στην φωτογραφία Facebook Twitter
Φωτ.: Anna Fox, The Village (1993)

Maisie Cousins, Finger (2015) & Grass Bum (2015)

Η Maisie Cousins είναι μια Βρετανή φωτογράφος με έδρα το Λονδίνο. Η προσέγγισή της στη δημιουργία τέχνης είναι ηδονιστική και αυτοϊκανοποιητική. Εξερευνά θέματα εξουσίας, θηλυκότητας, φύσης, τεχνολογίας, σώματος και απόλαυσης.

Η γυναικεία πρωτοπορία στην φωτογραφία Facebook Twitter
Φωτ.: Maisie Cousins, Finger (2015)
Η γυναικεία πρωτοπορία στην φωτογραφία Facebook Twitter
Φωτ.: Maisie Cousins, Grass Bum (2015)

Shirley Baker, Children Playing on a Street Corner, Manchester (1961) & Manchester (1968)

Η Baker αναγνωρίζεται σήμερα ως μία από τις σημαντικότερες Βρετανίδες φωτογράφους της μεταπολεμικής περιόδου και μία από τις ελάχιστες γυναίκες street φωτογράφων στη μεταπολεμική Αγγλία.

Η γυναικεία πρωτοπορία στην φωτογραφία Facebook Twitter
Φωτ.: Shirley Baker, Children Playing on a Street Corner, Manchester (1961)
Η γυναικεία πρωτοπορία στην φωτογραφία Facebook Twitter
Φωτ.: Shirley Baker, Manchester (1968)

Karen Knorr, The Principles of Political Economy (1990)

Οι ευφάνταστες φωτογραφίες της Knorr εγείρουν κοινωνιολογικούς και αλληγορικούς προβληματισμούς. Η παλαιότερη σειρά της, η οποία χρησιμοποιεί εικόνες και κείμενο, αποτελεί μια ειρωνική σπουδή του βρετανικού ταξικού συστήματος από την εποχή της Θάτσερ, απευθυνόμενη στις συντηρητικές αξίες και τις φιλοδοξίες του τρόπου ζωής της υψηλής κοινωνίας του Λονδίνου.

Η γυναικεία πρωτοπορία στην φωτογραφία Facebook Twitter
Φωτ.: Karen Knorr, The Principles of Political Economy (1990)

Susan Hiller, Writing Her Own Script (1982)

Η έκθεση πήρε το όνομά της από αυτή τη φωτογραφία μεγάλης κλίμακας της Susan Hiller. Ευρέως αναγνωρισμένη ως πρωτοπόρος της τέχνης των εγκαταστάσεων και των πολυμέσων, η Hiller (1940-2019) ήταν μία από τις πιο επιδραστικές καλλιτέχνιδες της γενιάς της. Από τότε που έκανε για πρώτη φορά καινοτόμο χρήση της τεχνολογίας ήχου και βίντεο στις αρχές της δεκαετίας του '80, οι πρωτοποριακές εγκαταστάσεις της, τα βίντεο πολλαπλών οθονών και τα ηχητικά έργα της πέτυχαν διεθνή αναγνώριση.

Η γυναικεία πρωτοπορία στην φωτογραφία Facebook Twitter
Φωτ.: Susan Hiller, Writing Her Own Script (1982)

Grace Robertson, Pub Outing (1954)

Η Robertson έχει περιγράψει τον εαυτό της ως έναν παρατηρητή της κοινωνίας. Προσπαθώντας να αποβάλλει την παρουσία της από το φωτογραφικό της κάδρο, αναζήτησε την κινητήριο δύναμη των γυναικών της γενιάς της στην καθημερινότητά τους.

Η γυναικεία πρωτοπορία στην φωτογραφία Facebook Twitter
Φωτ.: Grace Robertson, Pub Outing (1954)
Φωτογραφία
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο Νίκος Φλώρος είναι ο τελευταίος φωτορεπόρτερ μιας άλλης Αθήνας

Φωτογραφία / Ο Νίκος Φλώρος είναι ο τελευταίος φωτορεπόρτερ μιας άλλης Αθήνας

Μέσα σε μια ξεχασμένη στοά της Πανεπιστημίου, ένα από τα παλαιότερα φωτογραφεία της Αθήνας φυλά φιλμ και αρνητικά που κρύβουν μισό αιώνα ζωής της πόλης – από πολιτικές πορείες και εγκλήματα μέχρι καθημερινές στιγμές που έχουν χαθεί για πάντα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Susan Meiselas: Η θρυλική φωτογράφος που απαθανάτισε τη ζωή των στρίπερ στην Αμερική των '70s

Φωτογραφία / Susan Meiselas: Η θρυλική φωτογράφος που απαθανάτισε τη ζωή των στρίπερ στην Αμερική των '70s

Σήμερα, η Meiselas θεωρείται ότι άνοιξε τον δρόμο όχι μόνο για τους πολιτικά δεσμευμένους φωτογράφους που καταγράφουν προσεκτικά, προβληματίζονται και πλαισιώνουν το έργο τους, αλλά και για τους φωτογράφους που επίμονα εργάζονται σε συνεργασία με τα θέματά τους.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Απαγορεύεται η είσοδος στους γονείς»: Εφηβικά δωμάτια στις δεκαετίες του ’80 και του ΄90

Φωτογραφία / «Απαγορεύεται η είσοδος στους γονείς»: Εφηβικά δωμάτια στις δεκαετίες του ’80 και του ΄90

Τριάντα χρόνια μετά την πρώτη του κυκλοφορία επανεκδίδεται αυτό τον μήνα το φωτογραφικό λεύκωμα της Adrienne Salinger με πορτρέτα εφήβων στα υπνοδωμάτιά τους, σε μια εποχή πριν τα smartphones και τα social media.
THE LIFO TEAM
Nelly's: Η μεγαλύτερη αναδρομική έκθεση για τη σπουδαιότερη Ελληνίδα φωτογράφο

Φωτογραφία / Nelly's: Η κορυφαία Ελληνίδα φωτογράφος

Πεθαίνει σαν σήμερα η γυναίκα που είναι μέχρι τις μέρες μας η πιο γνωστή Ελληνίδα φωτογράφος. Ποια ήταν η Έλλη Σουγιουλτζόγλου; Και πώς έφτασε να φωτογραφίζει διάσημες χορεύτριες στην Ακρόπολη; Η Αλίκη Τσίργιαλου, υπεύθυνη των φωτογραφικών αρχείων του Μουσείου Μπενάκη μας εξηγεί.
M. HULOT
«Τράβηξα τη φωτογραφία ενώ λιμοκτονούσα κι ο ίδιος»: Η ιστορία της εικόνας-σύμβολο του λιμού στη Γάζα

Φωτογραφία / «Τράβηξα τη φωτογραφία ενώ λιμοκτονούσα κι ο ίδιος»: Η ιστορία της εικόνας-σύμβολο του λιμού στη Γάζα

Ο φωτορεπόρτερ Αχμέντ αλ-Αρίνι περιγράφει τις συνθήκες που οδήγησαν στην φωτογραφία που έχει κάνει το γύρο του κόσμου ως σύμβολο της ανθρωπιστικής καταστροφής που μαστίζει τη Λωρίδα.
THE LIFO TEAM
Spyros Rennt: «Το nightlife είναι καταφύγιο για τους queer ανθρώπους»

Φωτογραφία / Spyros Rennt: «Το nightlife είναι καταφύγιο για τους queer ανθρώπους»

Ο Αθηναίος φωτογράφος που έχει καταγράψει την ξέφρενη –αλλά και τρυφερή– νυχτερινή ζωή του Βερολίνου μπορεί να άργησε να βρει τον δρόμο του, αλλά μέσα από τη φωτογραφία νιώθει ότι τελικά η διαδρομή του απέκτησε ένα νόημα.
M. HULOT
Μια έκθεση με φωτογραφίες του Α. Εμπειρίκου που δεν έχουν παρουσιαστεί ποτέ πριν 

Φωτογραφία / Φωτογραφίες του Ανδρέα Εμπειρίκου παρουσιάζονται για πρώτη φορά σε μια νέα έκθεση

54 φωτογραφίες από το πολύτιμο αρχείο του θα παρουσιαστούν από την Eleftheria Tseliou Gallery, στον χώρο της Τοσίτσα 3, σε μια έκθεση που επιχειρεί να αναδείξει πως υπήρξε εξίσου σημαντικός ως φωτογράφος, όσο και ως ποιητής και ψυχαναλυτής.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ