Σεισμός

Ένας Έλληνας φωτογράφος διασχίζει το Μαρόκο Facebook Twitter
Hercule, Γιάννης Χατζηασλάνης Intersections, 2013. Με την ευγενική παραχώρηση των Kalfayan Galleries, Αθήνα-Θεσσαλονίκη

Ένας Έλληνας φωτογράφος διασχίζει το Μαρόκο

0

Καζαμπλάνκα, Ταγγέρη, Φεζ, Μαρακές, μικρές πόλεις, μεγάλες πόλεις, παραθαλάσσιες, καταχωνιασμένες στην έρημο, τουριστικές, κρυφές, χιλιοφωτογραφημένες ή ξεχασμένες. Επί 23 μέρες ο φωτογράφος Γιάννης Χατζηασλάνης ταξίδευσε απ' άκρη σ΄ άκρη του Μαρόκου, από τον πράσινο μεσογειακό βορρά μέχρι τον άνυδρο και ξερό νότο, καταγράφοντας ένα «κρυμμένο» τοπίο. Το δικό του τοπίο μιας διάσημης χώρας που θέλησε μέσα από τον φακό του να την ξανακαλύψει και να την «διηγηθεί» με έναν τρόπο προσωπικό, αναδεικνύοντας πλευρές της που μέχρι τώρα έμεναν στην αφάνεια.

Δέχτηκε την πρόσκληση – ανάθεση της πρεσβείας του Μαρόκου στην Αθήνα και διέσχισε την χώρα αυτή της Μεσογείου με τον σπουδαίο πολιτισμό, με ακριβώς αυτόν το σκοπό. Να μπορέσει να δει αυτόν τον εκπληκτικό τόπο που ήδη ήξερε μέσα από φωτογραφίες -που είναι άλλωστε σε όλους μας γνωστές-, μέσα από τον φακό του αλλά και από την υποκειμενικότητα του καλλιτέχνη και της ανακάλυψης της λεπτομέρειας. Έτσι, κατάφερε να καταγράψει την πολυεπίπεδη σύγχρονη ταυτότητα, τις αντιθέσεις, και τις εκπλήξεις μιας χώρας που μεταλλάσσεται, όπου παράδοση και σύγχρονη εποχή εναλλάσσονται μεταξύ βορρά και νότου, παλιού και νέου.

Αποτέλεσμα η έκθεση Intersections που εκθέτει στις Kalfayan Galleries της οδού Χάριτος, η οποία αποτελείται από φωτογραφικά δίπτυχα – ζεύγη στα οποία οι αντιθέσεις φωτίζουν ακόμα περισσότερο αυτό το μακρινό εσωτερικό ταξίδι στην ισλαμική χώρα. Εκεί όπου συναντιούνται η αφρικανική ήπειρος και η Ευρώπη, η Μεσόγειος Θάλασσα και ο Ατλαντικός Ωκεανός, ο αραβικός πολιτισμός με τον δυτικό, το μοντέρνο με το αρχαίο. Σταυροδρόμια, άλλοτε πραγματικά αλλά συχνότερο νοητά όπου ο Χατζηασλάνης καταγράφει εξαιρετικά μέσα από το βλέμμα του δοξολογώντας τις μικρές και μεγαλύτερες «ανακαλύψεις» του μιας ανεπανάληπτης σκηνογραφίας.

Ένας Έλληνας φωτογράφος διασχίζει το Μαρόκο Facebook Twitter
Atlas, Γιάννης Χατζηασλάνης Intersections, 2013. Με την ευγενική παραχώρηση των Kalfayan Galleries, Αθήνα-Θεσσαλονίκη
Ένας Έλληνας φωτογράφος διασχίζει το Μαρόκο Facebook Twitter
Info Point, Γιάννης Χατζηασλάνης Intersections, 2013. Με την ευγενική παραχώρηση των Kalfayan Galleries, Αθήνα-Θεσσαλονίκη
Ένας Έλληνας φωτογράφος διασχίζει το Μαρόκο Facebook Twitter
Intersection, Γιάννης Χατζηασλάνης Intersections, 2013. Με την ευγενική παραχώρηση των Kalfayan Galleries, Αθήνα-Θεσσαλονίκη
Ένας Έλληνας φωτογράφος διασχίζει το Μαρόκο Facebook Twitter
Djema, Γιάννης Χατζηασλάνης Intersections, 2013. Με την ευγενική παραχώρηση των Kalfayan Galleries, Αθήνα-Θεσσαλονίκη
Ένας Έλληνας φωτογράφος διασχίζει το Μαρόκο Facebook Twitter
Mall, Γιάννης Χατζηασλάνης Intersections, 2013. Με την ευγενική παραχώρηση των Kalfayan Galleries, Αθήνα-Θεσσαλονίκη
Ένας Έλληνας φωτογράφος διασχίζει το Μαρόκο Facebook Twitter
Prayer Rugs, Γιάννης Χατζηασλάνης Intersections, 2013. Με την ευγενική παραχώρηση των Kalfayan Galleries, Αθήνα-Θεσσαλονίκη
Ένας Έλληνας φωτογράφος διασχίζει το Μαρόκο Facebook Twitter
Roundabout, Γιάννης Χατζηασλάνης Intersections, 2013. Με την ευγενική παραχώρηση των Kalfayan Galleries, Αθήνα-Θεσσαλονίκη
0

Χρήστος Παρίδης

Γεννήθηκα στη Θεσσαλονίκη. Σπούδασα στο Bard College της Νέας Υόρκης θέατρο και κινηματογράφο. Έχω γράψει για τα περιοδικά SL, Πρόσωπα, 01, Εικόνες του Κόσμου, Symbol του Επενδυτή, όπως και για τις σημαντικότερες ελληνικές εφημερίδες.
ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ ΤΟΥ ΣΥΝΤΑΚΤΗ

Σεισμός

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο κόσμος μας μέσα απο τα βραβεία του World Press Photo 2024

Φωτογραφία / Ο κόσμος μας μέσα από 28 βραβευμένες φωτογραφίες του World Press Photo 2024

Αντιπροσωπεύοντας τις πιο προβεβλημένες αλλά και παραγνωρισμένες ιστορίες, τα βραβευμένα έργα στρέφουν το βλέμμα σε μερικά από τα πιο σημαντικότερα ζητήματα που αντιμετωπίζει ο κόσμος σήμερα.
THE LIFO TEAM
Μπερτ Χάρντι: Μια έκθεση για έναν σπουδαίο λησμονημένο φωτορεπόρτερ

Φωτογραφία / Μπερτ Χάρντι: Μια έκθεση για έναν σπουδαίο, λησμονημένο φωτορεπόρτερ

Χάρη στην αυτοπεποίθηση και το θάρρος του, δημιούργησε κάποιες από τις πιο εμβληματικές εικόνες πολέμου του 20ού αιώνα αλλά και σουρεαλιστικές, πνευματώδεις φωτογραφίες δρόμου. Είναι περισσότερο γνωστός για τη ζεστή και ανθρώπινη αποτύπωση της καθημερινής Βρετανίας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Πηνελόπη Γερασίμου

Οι Αθηναίοι / Πηνελόπη Γερασίμου: «Βαρεθήκαμε στα υπόγεια, η διασκέδαση πρέπει να στραφεί προς το φως»

Η μουσική είναι απόλυτα συνδεδεμένη με τη δουλειά της, τα τελευταία χρόνια καταγράφει με τον φακό της μερικά από τα πιο σημαντικά events της Aθήνας. Η φωτογράφος που γνωρίζει καλά πώς κινείται η νύχτα της πόλης ξέρει πως πια παίζουν και πάρτι στα οποία δεν «χωράει», γιατί εκείνοι που τα διοργανώνουν δεν θέλουν να τα μάθει.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ