Παιχνίδια στην άμμο Facebook Twitter
Φωτ.: Charles Traub

Ανέμελα καλοκαίρια στη δημοκρατία του ήλιου

0

Μέχρι το 1969, περισσότεροι από μισό εκατομμύριο Αμερικανοί άνδρες επιστρατεύτηκαν στις Ένοπλες Δυνάμεις και στάλθηκαν να πολεμήσουν στο Βιετνάμ. Δύο εβδομάδες πριν από την αναχώρηση τους, ο στρατιώτης πεζικού Charles Traub προσβλήθηκε από μια ασθένεια και στη συνέχεια απολύθηκε – ένα τυχερό γεγονός που άλλαξε τη ζωή του για πάντα.

Με νέα πνοή στη ζωή, ο Traub αποφάσισε να ακολουθήσει το πάθος του για τη φωτογραφία στο Chicago Institute of Design. «Η φωτογραφία ήταν ακόμα "στο υπόγειο", όπως λένε, στα μουσεία και σε άλλες σχολές, και ήταν πραγματικά συναρπαστικό να βρίσκομαι σε ένα μέρος όπου την έπαιρναν πολύ σοβαρά ως μορφή τέχνης», λέει σε συνέντευξή του στο AnOther ο Traub, ο οποίος ολοκλήρωσε τις σπουδές του δίπλα σε σπουδαίους φωτογράφους όπως οι Aaron Siskind, Garry Winogrand και Arthur Siegel.

Κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του 1970 ο Traub άρχισε να δημιουργεί τρεις ασπρόμαυρες φωτογραφικές σειρές, τις Street, Parties και Beach, η τελευταία από τις οποίες έγινε η πρώτη του μονογραφία το 1977. Αφού ολοκλήρωσε το Beach, αφοσιώθηκε στην έγχρωμη φωτογραφία, δημιουργώντας το Lunchtime, μια σειρά από ζωντανά πορτρέτα δρόμου των Νεοϋορκέζων το μεσημέρι.

Είτε πρόκειται για το Ρίο, τη Τζαμάικα, το Σικάγο, το Λος Άντζελες ή τη Νέα Υόρκη, οι δημόσιες παραλίες είναι εξαιρετικά δημοκρατικές. Δεν ξέρεις ποιος είναι ποιος. Είναι όλα ελεύθερα. Είναι μια μεγάλη απόδραση και όλοι είναι παιχνιδιάρηδες. Βγάζουν τη μάσκα και ο ανθρωπισμός ξεχειλίζει προς τα έξω

Αλλά η παραλία ήταν πάντα εκεί για τον Traub, ο οποίος δεν σταμάτησε ποτέ να επιστρέφει στην ακτή, αποτυπώνοντας στιγμές απροκάλυπτου αισθησιασμού, χιούμορ και νωχελικότητας. «Η παραλία είναι το μέρος όπου αφήνεται όλη η αυτοσυνειδησία της καθημερινότητας», ισχυρίζεται. «Υπάρχει μια σωματική έκθεση χωρίς αναστολές και μια οικειότητα που οι άνθρωποι δεν θα επέτρεπαν σε κανένα άλλο δημόσιο χώρο. Είτε πρόκειται για το Ρίο, τη Τζαμάικα, το Σικάγο, το Λος Άντζελες ή τη Νέα Υόρκη, οι δημόσιες παραλίες είναι εξαιρετικά δημοκρατικές. Δεν ξέρεις ποιος είναι ποιος. Είναι όλα ελεύθερα. Είναι μια μεγάλη απόδραση και όλοι είναι παιχνιδιάρηδες. Βγάζουν τη μάσκα και ο ανθρωπισμός ξεχειλίζει προς τα έξω".

Παρόλο που ο Traub δεν σκόπευε να κάνει το συγκεκριμένο πρότζεκτ έργο ζωής, τελικά εξελίχθηκε ως τέτοιο – ειρωνεία για έναν άνθρωπο που δεν ενδιαφέρεται ιδιαίτερα να ξαπλώνει στην άμμο ή να πλατσουρίζει στο κύμα.

Σήμερα ο Traub επανεξετάζει τα ταξίδια του εδώ και μισό αιώνα στο νέο του βιβλίο, Remembrances of Summers' Past (Interlocutor Press), μια λαμπρή γιορτή της ελευθερίας που μπορεί να βρει κανείς μόνο όταν παίζει ημίγυμνος στην άκρη του νερού. 

Παιχνίδια στην άμμο Facebook Twitter
Φωτ.: Charles Traub
Παιχνίδια στην άμμο Facebook Twitter
Φωτ.: Charles Traub
Παιχνίδια στην άμμο Facebook Twitter
Φωτ.: Charles Traub
Παιχνίδια στην άμμο Facebook Twitter
Φωτ.: Charles Traub
Παιχνίδια στην άμμο Facebook Twitter
Φωτ.: Charles Traub
Παιχνίδια στην άμμο Facebook Twitter
Φωτ.: Charles Traub
Παιχνίδια στην άμμο Facebook Twitter
Φωτ.: Charles Traub
Παιχνίδια στην άμμο Facebook Twitter
Φωτ.: Charles Traub
Παιχνίδια στην άμμο Facebook Twitter
Φωτ.: Charles Traub
Παιχνίδια στην άμμο Facebook Twitter
Φωτ.: Charles Traub
Παιχνίδια στην άμμο Facebook Twitter
Φωτ.: Charles Traub

Το βιβλίο Remembrances of Summers' Past του Charles Traub κυκλοφορεί από τον εκδοτικό οίκο Interlocutor Press.


 

Φωτογραφία
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Η πρωτοποριακή λεσβιακή σκηνή του Σαν Φρανσίσκο της δεκαετίας του '90

Φωτογραφία / Η πρωτοποριακή λεσβιακή σκηνή του Σαν Φρανσίσκο της δεκαετίας του '90

Το νέο φωτογραφικό λεύκωμα και η έκθεση της Chloe Sherman στο Βερολίνο παρουσιάζουν τις ωμές ντοκιμαντερίστικες φωτογραφίες της από τη λεσβιακή σκηνή στην παλλόμενη καρδιά της queer υποκουλτούρας της πόλης.
THE LIFO TEAM

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Τράβηξα τη φωτογραφία ενώ λιμοκτονούσα κι ο ίδιος»: Η ιστορία της εικόνας-σύμβολο του λιμού στη Γάζα

Φωτογραφία / «Τράβηξα τη φωτογραφία ενώ λιμοκτονούσα κι ο ίδιος»: Η ιστορία της εικόνας-σύμβολο του λιμού στη Γάζα

Ο φωτορεπόρτερ Αχμέντ αλ-Αρίνι περιγράφει τις συνθήκες που οδήγησαν στην φωτογραφία που έχει κάνει το γύρο του κόσμου ως σύμβολο της ανθρωπιστικής καταστροφής που μαστίζει τη Λωρίδα.
THE LIFO TEAM
Spyros Rennt: «Το nightlife είναι καταφύγιο για τους queer ανθρώπους»

Φωτογραφία / Spyros Rennt: «Το nightlife είναι καταφύγιο για τους queer ανθρώπους»

Ο Αθηναίος φωτογράφος που έχει καταγράψει την ξέφρενη –αλλά και τρυφερή– νυχτερινή ζωή του Βερολίνου μπορεί να άργησε να βρει τον δρόμο του, αλλά μέσα από τη φωτογραφία νιώθει ότι τελικά η διαδρομή του απέκτησε ένα νόημα.
M. HULOT
Μια έκθεση με φωτογραφίες του Α. Εμπειρίκου που δεν έχουν παρουσιαστεί ποτέ πριν 

Φωτογραφία / Φωτογραφίες του Ανδρέα Εμπειρίκου παρουσιάζονται για πρώτη φορά σε μια νέα έκθεση

54 φωτογραφίες από το πολύτιμο αρχείο του θα παρουσιαστούν από την Eleftheria Tseliou Gallery, στον χώρο της Τοσίτσα 3, σε μια έκθεση που επιχειρεί να αναδείξει πως υπήρξε εξίσου σημαντικός ως φωτογράφος, όσο και ως ποιητής και ψυχαναλυτής.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Ένας μύθος λέει πως αν χάσεις κάτι στην Αθήνα, θα το βρεις στον Ελαιώνα»

Βιβλίο / «Ένας μύθος λέει πως αν χάσεις κάτι στην Αθήνα, θα το βρεις στον Ελαιώνα»

Στο νέο του βιβλίο, «Lost Things Found», που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Hyper Hypo, ο εικαστικός φωτογράφος Αντώνης Θεοδωρίδης εξερευνά τον μαγικό κόσμο της υπαίθριας αγοράς του Ελαιώνα.
ΙΩΝΑΣ ΚΑΛΛΙΜΑΝΗΣ
Το φωτογραφικό έργο της Ανιές Βαρντά σε μια νέα έκθεση/ Το Παρίσι της Ανιές Βαρντά έχει χιούμορ/ Η Ανιές Βαρντά εκτός από το σινεμά αγάπησε με πάθος και τη φωτογραφία/ Το ανορθόδοξο και διψασμένο για ζωή βλέμμα της Ανιές Βαρντά

Φωτογραφία / Η Ανιές Βαρντά εκτός από το σινεμά αγάπησε με πάθος και τη φωτογραφία

Μία νέα έκθεση στο Μουσείο Καρναβαλέ στο Παρίσι παρουσιάζει το ελάχιστα γνωστό φωτογραφικό έργο της σπουδαίας Γαλλίδας σκηνοθέτριας της Νουβέλ Βαγκ, αναδεικνύοντας τη λοξή και χιουμοριστική ματιά της στην πόλη του Παρισιού.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Οι γονείς μου κρατιούνται χέρι-χέρι μετά τον υποβοηθούμενο θάνατό τους

Φωτογραφία / Οι γονείς μου κρατιούνται χέρι-χέρι μετά τον υποβοηθούμενο θάνατό τους

«Η ζωή τους γινόταν όλο και πιο δύσκολη. Δεν ήθελαν να πάνε σε οίκο ευγηρίας και κανένας από τους δύο δεν ήθελε να ζήσει χωρίς τον άλλον. Έτσι έφυγαν από τη ζωή μαζί». Η πιο προσωπική φωτογραφία του Martin Roemers
THE LIFO TEAM
Αποτυπώνοντας την ολοκληρωτική χαρά του ποδοσφαίρου σε μια και μόνο στιγμή

Φωτογραφία / Αποτυπώνοντας την έκσταση του ποδοσφαίρου σε μερικά κλικ

Ο φωτογράφος André Coelho βρέθηκε στο στάδιο Nilton Santos στο Ρίο ντε Τζανέιρο, που ήταν γεμάτο με χιλιάδες οπαδούς της Μποταφόγκο που δεν μπόρεσαν να ταξιδέψουν για να δουν την αγαπημένη τους ομάδα από κοντά.
THE LIFO TEAM