Πέθανε η Γαλλίδα δημοσιογράφος και λογοτέχνις Εντμόντ Σαρλ - Ρου

Πέθανε η Γαλλίδα δημοσιογράφος και λογοτέχνις Εντμόντ Σαρλ - Ρου Facebook Twitter
0

Πέθανε χθες το βράδυ στη Μασσαλία σε ηλικία 95 ετών η Γαλλίδα δημοσιογράφος, λογοτέχνις και σημαντική προσωπικότητα της γαλλικής αντίστασης Εντμόντ Σαρλ-Ρου όπως ανακοίνωσε η Ακαδημία Γκονκούρ, της οποίας διετέλεσε πρόεδρος.

Αντικονφορμίστρια, πολίτης του κόσμου και σημαντική προσωπικότητα των γαλλικών γραμμάτων, έλαβε ενεργά μέρος στη γαλλική αντίσταση κατά τη διάρκεια της γερμανικής κατοχής, πριν διορισθεί από τον στρατηγό Ζαν ντε Λατρ ντε Τασινί στο επιτελείο του κατά τη διάρκεια της απόβασης των γαλλικών δυνάμεων στην Προβηγκία.

Μετά την Απελευθέρωση, η Εντμόντ Σαρλ-Ρου εργάσθηκε στο περιοδικό «Elle» και στη συνέχεια έγινε διευθύντρια της γαλλικής έκδοσης του περιοδικού Vogue, όπου συνδέθηκε με τους μεγαλύτερους καλλιτέχνες της εποχής. Απολύθηκε το 1966 για το ότι επέβαλε την εμφάνιση ενός μαύρου μοντέλου στο εξώφυλλο του περιοδικού και για την καλλιέργεια σχέσεων φιλίας με προσωπικότητες της αριστεράς που δεν είχαν την έγκριση της αμερικανικής διεύθυνσης του περιοδικού.

Το 1966 τιμάται με το βραβείο Γκονκούρ, το πρώτο της μυθιστόρημα «Oublier Palerme», το 1983 γίνεται μέλος της Ακαδημίας, της οποίας εκλέγεται πρόεδρος το 2002. Θα παραδώσει την προεδρία δώδεκα χρόνια αργότερα , το 2014, στον Μπερνάρ Πιβό.

Τα έργα της, ανάμεσά τους τα «Elle, Adrienne» (1971), «L' Irreguliere» (Η Ατίθαση, βιογραφία της Κοκό Σανέλ, 1974) «Une enfance sicilienne» (1981), «Un desir d' Orient» (1989), «Nomade j' etais» (1995), έχουν μεταφρασθεί σε πολλές γλώσσες. Έγραψε επίσης σενάρια για έργα μπαλέτου του Ρολάν Πετί.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
ΕΛΕΝΗ ΤΖΑΝΝΑΤΟΥ
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Culture / Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Η συναυλία του βραβευμένου αθηναϊκού συνόλου, το οποίο φημίζεται για τις ιστορικές πρακτικές ερμηνείας του σε όργανα εποχής, αποτελεί συμπαραγωγή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών και των Μουσικών της Καμεράτας.