Μυρσίνη Ζορμπά: H πρόκληση για την ΕΛΣ σήμερα είναι το μεγάλο κοινό, χωρίς αποκλεισμούς και κοινωνικές διακρίσεις

Μυρσίνη Ζορμπά: H πρόκληση για την ΕΛΣ σήμερα είναι το μεγάλο κοινό, χωρίς αποκλεισμούς και κοινωνικές διακρίσεις Facebook Twitter
0

Για συνάντηση με το μεγάλο κοινό, χωρίς αποκλεισμούς και κοινωνικές διακρίσεις κάνει λόγο η Υπουργός Πολιτισμού Μυρσίνη Ζορμπά με αφορμή την επίσημη πρεμιέρα της Εθνικής Λυρικής Σκηνής

«H μεγάλη πρόκληση που έχουν να αντιμετωπίσουν θεσμοί, όπως η Εθνική Λυρική Σκηνή, είναι πώς θα συναντηθούν με το μεγάλο κοινό, σε μια εποχή κατακλυσμού εικόνων και αναπαραστάσεων», αναφέρει το σημείωμα από την Υπουργό.

«Πώς θα συναντηθούν και θα συνδεθούν με τη σύγχρονη λαϊκή κουλτούρα στην οποία πάντες μετέχουμε. Πώς θα πάψουν να είναι αιχμάλωτοι του δίπολου υψηλή και χαμηλή κουλτούρα. Δεν θα είναι η πρώτη συνάντηση άλλωστε. Γιατί η όπερα ξεκίνησε ως λαϊκή ψυχαγωγία. Σταδιακά μόνο, και καθώς προχωρούσε ο 19ος αιώνας, επινοήθηκε ως η κατεξοχήν έκφραση της υψηλής κουλτούρας, στοιχείο κοινωνικής διάκρισης, αποκλείοντας το λαϊκό κοινό. Τελευταία ωστόσο, τα πράγματα αλλάζουν. Γίνονται προσπάθειες επανεγγραφής της όπερας στην λαϊκή κουλτούρα. Εκπαιδευτικά προγράμματα για παιδιά και νέους, όσμωση της όπερας με άλλα είδη της σύγχρονης pop κουλτούρας, ψηφιακά μέσα αναπαραγωγής. Το τελευταίο προπύργιο που μένει να κατακτηθεί είναι η είσοδος του μεγάλου κοινού στον ναό της όπερας. Και αυτό δεν σχετίζεται μόνο με φτηνά εισιτήρια, αλλά με μια γενικότερη πολιτική ανοίγματος σε μια όπερα σύγχρονη, που χρησιμοποιεί μια νέα γλώσσα, με διάθεση να συνομιλήσει με νεανικά κοινά. Όπου βραδινές τουαλέτες και σκισμένα τζινς παρακολουθούν δίπλα-δίπλα», αναφέρει η Μυρσίνη Ζορμπά.


«Αυτή η εισαγωγή δεν θα χρειαζόταν αν δεν μιλούσαμε για τη Γενούφα του Λέος Γιάνατσεκ. Γιατί είναι κάτι περισσότερο από μια αποτύπωση της εποχής της. Είναι παράδειγμα για τον τρόπο που επικοινωνούν και αλληλοδιαμορφώνονται οι πολιτισμικές εκφράσεις ανάμεσα στις διαφορετικές ομάδες μιας κοινωνίας. Δείχνει πώς ο λαϊκός πολιτισμός ενυπάρχει μέσα στην όπερα και πώς η όπερα, ακολουθώντας αντίστροφη πορεία, αγκαλιάζεται από τα λαϊκά στρώματα. Με άλλα λόγια, δείχνει ότι η τέχνη δεν έχει διαχωριστικές γραμμές ούτε πορείες μονής κατεύθυνσης, όσο επώδυνες και αν είναι οι θυελλώδεις συγκρούσεις και οι ματαιώσεις που οδηγούν σε αυτήν την συμφιλίωση», προσθέτει.


«Η Εθνική Λυρική Σκηνή, ακόμη και σε εποχές δύσκολες, ή εξαιτίας τους, μας λέει ότι η συνάντηση με τα μεγάλα έργα της παγκόσμιας κληρονομιάς δεν είναι σχέση πομπού-δέκτη, αλλά πολιτισμική μετάφραση, αναπαράσταση, αναδιατύπωση, μεταφορά, εγκλιματισμός, συμμετοχή στην παραγωγή του νοήματος και της απόλαυσης. Συγχαρητήρια σε όλες και όλους στη σκηνή και στα παρασκήνια!», καταλήγει η ανακοίνωση.


* Το σημείωμα της Υπουργού Πολιτισμού και Αθλητισμού Μυρσίνης Ζορμπά περιέχεται στο έντυπο πρόγραμμα της παράστασης «Γενούφα». Η όπερα «Γενούφα» του τσέχου συνθέτη Λέος Γιάνατσεκ παρουσιάζεται σε πανελλήνια πρώτη, στην επίσημη έναρξη της καλλιτεχνικής περιόδου 2018/19 της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, που πραγματοποιείται σήμερα, Κυριακή 14 Οκτωβρίου, στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος.

Culture
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
ΕΛΕΝΗ ΤΖΑΝΝΑΤΟΥ
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Culture / Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Η συναυλία του βραβευμένου αθηναϊκού συνόλου, το οποίο φημίζεται για τις ιστορικές πρακτικές ερμηνείας του σε όργανα εποχής, αποτελεί συμπαραγωγή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών και των Μουσικών της Καμεράτας.