Τροφή για DJs

Τροφή για DJs Facebook Twitter
0

«Οι DJ Food είναι ένα project που ξεκίνησε αρχικά από τους Coldcut ως μια διέξοδος για τη μουσική τους» λέει ο Strickly Kev, που τώρα πια κρύβεται πίσω απ' το συγκεκριμένο όνομα. «Αυτοί έδωσαν και το όνομα στο project, για να επισημάνουν ότι η μουσική είναι "τροφή για DJs", καθώς τα αρχικά άλμπουμ ήταν πιο πολύ κάτι σαν εργαλεία για να μιξάρουν και να κάνουν scratch. Είχαν δεσμευτεί απ' το συμβόλαιο μιας μεγάλης δισκογραφικής εταιρείας και δεν μπορούσαν να κυκλοφορήσουν υλικό ως "Coldcut". Ήταν αρχές των ‘90s, ήταν ανοιχτοί στις συνεργασίες και υπήρχαν πολλοί άνθρωποι που συμμετείχαν στο στούντιο. Μεταξύ τους κι εγώ. Κάποια στιγμή οι διοργανωτές ήθελαν να κλείσουν τους DJ Food για εμφανίσεις με τους Coldcut, έτσι μαζί με τον Patrick Carpenter (ο οποίος δεν συμμετέχει πια) υιοθετήσαμε το όνομα και συνεχίσαμε ως DJ Food. Μαζί με το όνομα αναλάβαμε τις υποχρεώσεις στην παραγωγή». «Δεν παίζω κάποιο όργανο, όχι» λέει, «αλλά ασχολούμαι σοβαρά με τη μουσική από 10 χρονών και είμαι DJ από τα 15 μου, πάνω από 20 χρόνια τώρα». «Σπούδασα γραφιστική και εικονογράφηση στο Camberwell School of Art στο Λονδίνο κι έχω σχεδιάσει εκατοντάδες εξώφυλλα, flyer, αφίσες και άλλα αντικείμενα που σχετίζονται με τη μουσική βιομηχανία» εξηγεί, μιλώντας για τις παράλληλες ασχολίες του. Τα mix του Strickly Kev είναι υποδειγματικά, με διαφορετικά μουσικά είδη να μπλέκονται μεταξύ τους σε ένα υβρίδιο χαρακτηριστικά «δικό του». Εκτός από το Journey by DJs, που συνεχίζει να θεωρείται ένα από τα σημαντικότερα που έχουν γίνει ποτέ, είναι υπεύθυνος και για ένα από τα πιο δημοφιλή mix των τελευταίων χρόνων, το Raiding the 20thCentury-A History of the Cut-Up mix. «Ήταν κάτι που έφτιαξα πριν από μερικά χρόνια» εξηγεί, «όταν μου ζήτησαν να δώσω ένα mix για κάποιο δημοφιλή ραδιοφωνικό σταθμό. Ήταν ένα πρόγραμμα με mash ups ή "bastard pop", όπως ονομάζεται μερικές φορές. Σκέφτηκα να κάνω κάτι σαν μάθημα ιστορίας. Η ανταπόκριση που είχε ήταν τρομερή και το κατέβασαν εκατοντάδες χιλιάδες άτομα. Τελικά η ΕΜΙ το πήρε είδηση. Μου παρήγγειλε να σβήσω τα link και δυστυχώς αναγκάστηκα να το κάνω. Αυτήν τη στιγμή πάντως το φιλοξενούν δεκάδες site. Αν κάνεις Google το βρίσκεις πολύ εύκολα.

Στο Bios θα παρουσιάσω μια version του καινούργιου μου AV DJ set, το οποίο είναι μια ανάμειξη από όλα τα στυλ της χορευτικής μουσικής με επιπλέον visual, τα οποία κάνω mix ταυτόχρονα. Η τεχνολογία με βοηθάει να το πετύχω αρκετά εύκολα, χωρίς να κουβαλάω κουτιά με μηχανήματα. Χωράνε όλα σε ένα σακίδιο και μια μικρή βαλίτσα. Τα πράγματα σήμερα είναι πιο εύκολα για έναν DJ από ό,τι ήταν τις προηγούμενες δεκαετίες, κατά πολλούς τρόπους. Η πληροφορία και η μουσική είναι δωρεάν στο Internet. Η τεχνολογία σε βοηθάει να κάνεις mix και να φτιάξεις μουσική πανεύκολα, χωρίς να χρειαστούν αιματηρές οικονομίες για μηχανήματα. Όλα είναι προγράμματα. Ακόμα και οι δίσκοι που κάποτε ήταν σπάνιοι βρίσκονται πιο εύκολα γιατί γίνονται ανατυπώσεις. Θυμάμαι πριν από 15-20 χρόνια κάποιους δίσκους που ήταν πανάκριβοι, τους πλήρωνες χρυσάφι. Το μειονέκτημα είναι ότι οποιοσδήποτε μπορεί να γίνει DJ κι έτσι υπάρχει μια χιονοστιβάδα από παραγωγούς και DJ που αγωνίζονται να επιβληθούν. Ο ανταγωνισμός είναι τεράστιος. Επειδή υπάρχει τόσο πολλή μουσική διαθέσιμη, υπάρχει και πολύ κακή μουσική. Είναι δύσκολο πια να ακούς τα πάντα και πρέπει να είσαι πραγματικά μοναδικός για να ξεχωρίσεις. Επειδή δεν βασίζεσαι πια στις πωλήσεις των δίσκων για να ζήσεις, θα είναι δύσκολη η επόμενη περίοδος της "κρίσης". Δεν το έχω νιώσει ακόμα, αλλά όλοι βλέπουν ότι του χρόνου τα πράγματα θα δυσκολέψουν. Αν οι άνθρωποι μένουν στο σπίτι για να μη χαλάσουν λεφτά, τότε οι διοργανωτές δεν θα κλείνουν καλλιτέχνες να παίξουν - κι αυτός είναι ο μοναδικός τρόπος που εξοικονομούμε τα προς το ζην. Κάποιοι επίσης θα πρέπει να προετοιμαστούν να περικόψουν τις αμοιβές που ζητάνε. Oι DJ έχουν φτάσει στο σημείο να χρεώνουν τεράστια ποσά για τις υπηρεσίες τους...».

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

KET: «Το γεγονός ότι έχουμε καταφέρει να υπάρχουμε τόσα χρόνια είναι ένα μικρό θαύμα»

Κέντρο Ελέγχου Τηλεοράσεων / KET: «Καταφέραμε να υπάρχουμε τόσα χρόνια, κι αυτό είναι ένα μικρό θαύμα»

Μια μεγάλη συζήτηση για την ιστορία του Κέντρου Ελέγχου Τηλεοράσεων, ενός από τους βασικούς πυρήνες της πειραματικής και ανεξάρτητης μουσικής σκηνής της πόλης και όχι μόνο.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
102΄ με την Tάμτα και την Ανίτα Ρατσβελισβίλι

Μουσική / Tάμτα - Ανίτα Ρατσβελισβίλι: «Μάθαμε να ζούμε με το τραύμα»

Δυο διάσημες και πετυχημένες Γεωργιανές συναντιούνται στην ΕΛΣ και μιλούν για τις δυσκολίες που τις διαμόρφωσαν και την κουλτούρα της χώρας τους, που την κουβαλάνε μαζί τους παντού, ακόμα και όταν τις πληγώνει.
M. HULOT
Η επιστροφή της Lily Allen

Μουσική / Η Lily Allen επιστρέφει με το πιο θεαματικό ξεκατίνιασμα στην ιστορία της ποπ

Το «West End Girl» της Lilly Allen και ένα αριστουργηματικό ραπ άλμπουμ από την CupcakKe αποτελούν τα πιο δυνατά και τολμηρά, από πλευράς στιχουργικής, άλμπουμ της χρονιάς. Μια καλή εβδομάδα για τη μουσική.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
BOYS’ SHORTS INTERVIEW

Μουσική / Boys’ Shorts: «Δεν φταίνε τα τρανς άτομα που έχει γίνει μίζερη η ζωή σου»

To eyeliner και το electroclash έφερε κοντά το ντουέτο των DJs, που εμπνεύστηκαν το όνομά τους από τον Boy George. Έπαιξαν στο Berghain, και η φήμη τους εκτοξεύτηκε. Πλέον το mantra τους είναι το «enjoy the moment».
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Παιδί Τραύμα: Τραγουδάκια λέω που αύριο θα ξεχαστούν, δεν κάνω καμία επανάσταση, δεν αλλάζω τον κόσμο

Μουσική / Παιδί Τραύμα: «Τραγουδάκια λέω, που αύριο θα ξεχαστούν, δεν αλλάζω τον κόσμο»

Στο νέο του άλμπουμ, το Παιδί Τραύμα χρησιμοποιεί τις έννοιες της φυγής και της συγχώρεσης για να μιλήσει για το αδιέξοδο του ψηφιακού κόσμου και την αναζήτηση της αλήθειας με τραγούδια που ξεφεύγουν από το mainstream.   
M. HULOT
Οι Tame Impala φτιάχνουν έναν δίσκο εμπνευσμένο από τα bush doofs της Αυστραλίας

Μουσική / «Deadbeat» των Tame Impala: Μια lo-fi ωδή στα rave πάρτι από ένα σπουδαίο συγκρότημα

Είναι η πρώτη του δουλειά που δεν περιέχει ούτε μια ροκ στιγμή. Σύμφωνα με τον Chris Deville: «Οι Tame Impala έχουν μεταμορφωθεί σταδιακά από ένα από τα σπουδαιότερα ροκ συγκροτήματα της γενιάς τους σε… κάτι άλλο».
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών τιμά τη μνήμη του Οδυσσέα Ελύτη με αφορμή τα τριάντα χρόνια από τον θάνατό του, παρουσιάζοντας το «Μονόγραμμα» του Γιώργου Κουρουπού, που βασίζεται στο ομότιτλο έργο του μεγάλου Έλληνα ποιητή, στις 24 Οκτωβρίου στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Λίγες λέξεις για τον Διονύση Σαββόπουλο

Οπτική Γωνία / Λίγες λέξεις για τον Διονύση Σαββόπουλο

«Ό,τι όμως και αν υπήρξε ο Διονύσης Σαββόπουλος, είχε τη δόνηση, τον λοξό τόνο, μια διάθεση μεταμόρφωσης και γιορτής. Επέστρεφε σε μια πάμφωτη αυλή, περιμένοντας τους φίλους, το νόημα της συνάθροισης».
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ