Σεμέλη Παπαβασιλείου: «Το ρεμπέτικο είναι για τον λαό» Facebook Twitter
«Άντε να παίξουμε πάλι!». Φωτο: Ηλιάνα Bennet.

Σεμέλη Παπαβασιλείου: «Το ρεμπέτικο είναι για τον λαό»

0

Η Σεμέλη Παπαβασιλείου είναι ένα από τα πρόσωπα που στις μέρες μας ξεχωρίζουν στον χώρο της μουσικής. Μολονότι η ίδια ασχολείται με πολλά είδη, από το ρεμπέτικο μέχρι το ραπ και άλλα, θεωρεί ότι όλα συγκλίνουν προς ένα ευρύτερο είδος και αυτό δεν είναι άλλο από τη μουσική.

Με τη σχέση της όσον αφορά το ρεμπέτικο να ξεκινά από μικρή ηλικία και το ραπ που η ίδια γράφει εδώ και χρόνια, αλλά εμείς ακούσαμε πρόσφατα, να έχει εντυπωσιάσει τους fans της και τη σκηνή, μοιάζει να γράφει και να ερμηνεύει με μια γνησιότητα που τη χαρακτηρίζει σε κάθε της εμφάνιση, σε όλα τα είδη και τα πρότζεκτ με τα οποία έχει ασχοληθεί. Live, solo, μουσικά σχήματα ή video projects που κάνουν τον γύρο του διαδικτύου: με ό,τι κι αν καταπιαστεί, τα φώτα είναι στραμμένα πάνω της.

Ένα από τα τελευταία πρότζεκτ στα οποία συμμετείχε είναι το μικρού μήκους μουσικό ταινιάκι «Τα νέα της Αλεξάνδρας | reclaim», στο οποίο εμφανίζεται και τραγουδάει. 

«Η πιο συγκινητική συνεργασία που έχω κάνει ποτέ είναι στο μαγαζί του Κακούργου στο Δίστομο, γύρω στο 2006, που ανέβηκα να τραγουδήσω στη σκηνή μαζί με τον πατέρα, τη νονά μου (παίζει λαϊκή κιθάρα) και την κυρία Λένα Παπαδοπούλου, μεγάλη ντίβα του ρεμπέτικου και κάποτε συνάδελφος του Μάρκου Βαμβακάρη. Σπουδαία οργανοπαίχτρια και φωνή».

«Ήταν μια πολύ όμορφη εμπειρία και η Βάσια (σ.σ. σκηνοθεσία-concept) είναι εξαιρετική συνεργάτις» αναφέρει η Σεμέλη σχετικά. «Το φιλμ πραγματεύεται την αληθινή εκδοχή των παραπλανητικών στίχων του λαϊκού τραγουδιού “Tα νέα της Αλεξάνδρας”, που κρύβουν μια διαφορετική ιστορία. Θλιβερή, αλλά συχνή περίπτωση, όπου μια αθώα κοπέλα βιάζεται και μετά χλευάζεται από πάνω. Στη συγκεκριμένη περίπτωση διαπομπεύτηκε ακόμα περισσότερο, καθώς έγινε και λαϊκό άσμα. Θέλουμε να πάρουμε το αίμα της πίσω, όσα χρόνια κι αν έχουν περάσει» συμπληρώνει.

Τα νέα της Αλεξάνδρας

Το ρεμπέτικο για τη Σεμέλη είναι κάτι το οικείο και οι μνήμες της σχετικά με αυτό κρατούν από τότε που ήταν μικρή. Τι το κάνει ξεχωριστό; 

«Όλα τα είδη μουσικής είναι ξεχωριστά. Μου αρέσει γιατί το συνήθισα. Ο μπαμπάς μου παίζει μπουζούκι, οπότε για μένα ήταν ένα οικείο άκουσμα και από πολύ νωρίς άρχισα να αποστηθίζω και το ρεπερτόριο. Φαντάσου ότι όταν ήμουν τεσσάρων, παιδάκι ακόμα, ανέβαινα και έλεγα ως Quest μερικά τραγούδια, εκεί όπου έπαιζαν, στην Ικαρία. Εγώ, όπως και πολλοί άνθρωποι, σίγουρα ταυτιζόμαστε με τη μουσική που εκφράζει τον ανθρώπινο πόνο και όχι μόνο. Είναι για τον λαό»

Dozen Session

Τα ραπ κομμάτια της που είδαμε στο Dozen Session της, οι ρίμες γύρω από το λάπτοπ και το μπουφάν και τα ακυκλοφόρητά της ήταν κάτι ξαφνικό που τράβηξε αμέσως το ενδιαφέρον όσων αγαπούν το είδος. Μπορεί πολλοί να ανακάλυψαν τώρα αυτή την πλευρά της μουσικά, όμως εκείνη έγραψε το πρώτο της ραπ κομμάτι το 2006.

«Από πολύ μικρή ηλικία θυμάμαι τον εαυτό μου με ένα παιδικό μαγνητοφωνάκι και ένα μικρόφωνο να ηχογραφώ τα πάντα. Μετά έφτιαχνα αυτοσχέδια τραγούδια πάνω σε διάφορες συνθήκες» λέει. «Ραπ, ποπ, μπλακ-μέταλ, ηλεκτρονική μουσική, πέρασα από όλα τα είδη της μουσικής και έκανα δοκιμές πάνω σε διάφορα από αυτά. Μετά πήγαινα στο σχολείο και έβαζα μεγαλύτερους να τα ακούνε και να μου λένε γνώμες. Οι μεγαλύτεροι “ξέρουν”, έτσι ένιωθα» συνεχίζει αναφορικά με την πορεία της.

«Το πρώτο μου κομμάτι ραπ το έγραψα το 2006 για ένα σχολικό φεστιβάλ και είχε θέμα την καταστροφή του περιβάλλοντος από τον άνθρωπο. Στο Dozen ήταν να πάμε με ένα άλλο σχήμα και αφού μια, δυο, τρεις κάτι πήγε λάθος και δεν μπορούσαμε, αποφάσισα να πάω με κάποια παλιότερα ραπ κομμάτια μου, για να μην ξανακάψω τη συνάντηση. Πήγε απρόσμενα καλά και νιώθω ευγνώμων γι’ αυτό». 

Σωκράτης Μάλαμας - Σεμέλη Παπαβασιλείου - Ο κόσμος σου να είμαι εγώ #tasketa

Μάλαμας, Εισβολέας και πολλοί άλλοι. Οι συνεργασίες που έχει κάνει όλα αυτά τα χρόνια είναι πολλές. Πώς βιώνει η ίδια την καθεμία από αυτές; Υπάρχει κάποια που ξεχωρίζει; «Είναι συγκλονιστικό να συναναστρέφεσαι με δημιουργικά άτομα. Τους ευχαριστώ όλους μέσα από την καρδιά μου. Η πιο συγκινητική συνεργασία που έχω κάνει ποτέ είναι στο μαγαζί του Κακούργου στο Δίστομο, γύρω στο 2006, που ανέβηκα να τραγουδήσω στη σκηνή μαζί με τον πατέρα, τη νονά μου (παίζει λαϊκή κιθάρα) και την κυρία Λένα Παπαδοπούλου, μεγάλη ντίβα του ρεμπέτικου και κάποτε συνάδελφος του Μάρκου Βαμβακάρη. Σπουδαία οργανοπαίχτρια και φωνή».

Όσον αφορά τα live που ήταν «παγωμένα» τον τελευταίο χρόνο, η ίδια λέει πως η κατάσταση αυτή τη βοήθησε να ηρεμήσει, αφού δούλευε non stop από το 2012, που τελείωσε το σχολείο. Η ενέργειά τους, όμως, της λείπει όλο και περισσότερο. «Άντε να παίξουμε πάλι!» συμπληρώνει.

Τι ετοιμάζει το επόμενο διάστημα; «Έχω τρία παράλληλα πράγματα που δουλεύω. Μια ραπ ανθολογία με παλιά κομμάτια, μια συνεργασία με άτομα του ρεμπέτικου πάνω σε συνθέσεις μου αλλά και έναν προσωπικό δίσκο με διάφορα μέσα. Είναι πολλά, όμως, και παίρνουν χρόνο».

Σεμέλη Παπαβασιλείου: «Το ρεμπέτικο είναι για τον λαό» Facebook Twitter
Φωτο: Ηλιάνα Bennet. Εμφανίζονται: Σεμέλη Παπαβασιλείου και Ελένη Μάρτου. Backstage από τα «Νέα της Αλεξάνδρας | reclaim», short film/music video της Βάσιας Ντούλια.

Instagram: @semeli.re

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO.

Το νέο τεύχος της δωρεάν στην πόρτα σας με ένα κλικ.




 

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Φιλιώ Πυργάκη (1939-2021) : «Το δημοτικό, παιδί μου, δεν είναι τραγούδι για να πλένεις τα πιάτα…»

Μουσική / Φιλιώ Πυργάκη: «Το δημοτικό, παιδί μου, δεν είναι τραγούδι για να πλένεις τα πιάτα…»

«Λέω κουράστηκα, αλλά μόλις ανέβω εκεί πάνω στο παλκοσένικο γίνομαι αλλιώτικος άνθρωπος». Η κορυφαία των Ελληνικών πανηγυριών, που πέθανε σαν σήμερα το 2021, είχε μιλήσει στη LIFO για μιαν Ελλάδα που υπνοβατεί στο DNA μας.
M. HULOT
Fotis Benardo: «Εξάγουμε πολιτισμό, αλλά στην Ελλάδα δεν μας το αναγνωρίζουν»

Μουσική / Fotis Benardo: «Κανένα ΑΙ δεν μπορεί να εκφράσει αυτά που νιώθω, ούτε αυτά που έχω περάσει»

Είναι ο ντράμερ των Septicflesh και των Nightfall. Έκανε τη μουσική όχημα για τα ταξιδέψει σε ολόκληρο τον κόσμο. Μοιράστηκε τη σκηνή με θρύλους της μουσικής όπως οι Black Sabbath, οι Iron Maiden οι Kiss και οι Motorhead. Πιστεύει πολύ στη νέα μουσική σκηνή της Ελλάδας και ότι ο άνθρωπος θέλει άνθρωπο και όχι ΑΙ. Είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
M. HULOT
Πόσο τελικά έχει ακυρωθεί ο Morrissey;

Μουσική / Morrissey: Η συναυλία ακυρώθηκε, το beef συνεχίζεται

Η πορεία ενός από τους πιο δημοφιλείς μουσικούς της εποχής μας έχει έχει στιγματιστεί από τις πολιτικές του τοποθετήσεις υπέρ ενός ακροδεξιού κόμματος, καθώς και από τις προκλητικές δηλώσεις του για ζητήματα όπως η μετανάστευση, η ισλαμοφοβία και η πολιτική ορθότητα. Το κοινό χωρίζεται στα δύο. Τι πιστεύει η κάθε πλευρά;
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Νταϊάνα Ρος, η βασίλισσα της μουσικής 

Μουσική / Νταϊάνα Ρος: «Θέλει χρόνο και δουλειά για να γίνεις Diva, δεν είναι τόσο απλό»

Μια από τις πιο μεγάλες τραγουδίστριες του πλανήτη, η ακαταπόνητη ερμηνεύτρια που με τη μαγνητική της παρουσία μαγεύει το κοινό, είναι ένα φαινόμενο πιο ασυνήθιστο από όσο νομίζετε. Έρχεται σε λίγες μέρες στην Αθήνα για μια μοναδική συναυλία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
105’ με τον Rack

Μουσική / Rack: «Έχω φάει σφαλιάρες γιατί τις ζήταγα, αλλά η ζωή μου πλέον έχει αλλάξει»

Γιος του Λεκτικού Επεξεργαστή και με καριέρα που εκτοξεύτηκε νωρίς, ο δημοφιλής ράπερ έχει αλλάξει ρότα. Στα 25 του, πιο ήρεμος από ποτέ, απολαμβάνει μια φήμη που έφτασε μέχρι το Χόλιγουντ.
M. HULOT
Στην Κόνιτσα, σε ένα τριήμερο γλέντι με ρουμανικό fusion, ποντιακά και ηπειρώτικα

Μουσική / Στην Κόνιτσα, σε ένα τριήμερο γλέντι με ρουμανικό fusion, ποντιακά και ηπειρώτικα

Το ακριτικό διαβαλκανικό φεστιβάλ του Christopher King και της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση ξεσήκωσε για άλλη μια χρονιά άτομα κάθε ηλικίας και καταγωγής με παραδοσιακή μουσική απρόσμενη και συναρπαστική.
M. HULOT
Η ποίηση του Οδυσσέα Ελύτη που έγινε λαϊκό ορατόριο από τον Μίκη Θεοδωράκη

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Η ποίηση του Οδυσσέα Ελύτη που έγινε λαϊκό ορατόριο από τον Μίκη Θεοδωράκη

Η Ματούλα Κουστένη διερευνά τη σχέση του ποιητή με τον συνθέτη, την αφετηρία της δημιουργίας του μεγάλου έργου «Άξιον Εστί» και την πορεία του μέχρι την πρώτη ηχογράφηση.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Κι όμως, πέρασε μισός αιώνας από την αυγή των Talking Heads

Βιβλίο / Κι όμως, πέρασε μισός αιώνας από την αυγή των Talking Heads

Τέτοιες μέρες πριν από πενήντα χρόνια, το γκρουπ έκανε το ντεμπούτο του στην σκηνή του θρυλικού κλαμπ CBGB στη Νέα Υόρκη, κι ένα νέο βιβλίο ακολουθεί την πορεία τους από τις πρώτες τους ημέρες μέχρι το είδος εκείνο της επιτυχίας που συνήθως έρχεται με τα δικά της προβλήματα
THE LIFO TEAM
Νανά Τράντου: «Οι συναυλίες δεν θα πεθάνουν ποτέ, είναι μια εμπειρία»

Μουσική / Νανά Τράντου: «Οι συναυλίες δεν θα πεθάνουν ποτέ, είναι μια εμπειρία»

Η artistic και managing director της High Priority Promotions, η μόνη γυναίκα με αυτήν τη θέση στην Ελλάδα, μιλά για τις συναυλίες, τη μουσική σήμερα, τις αλλαγές σε καλλιτέχνες και κοινό και το Memory Corner με τα ιδιαίτερα vintage ρούχα, την άλλη μεγάλη της αγάπη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Q Lazzarus: Tο τραγικό στόρι του θρυλικού κομματιού «Goodbye Horses».

Μουσική / Q Lazzarus: Tο τραγικό στόρι του θρυλικού κομματιού «Goodbye Horses»

Για χρόνια η Q Lazzarus του «Goodbye Horses», μία από τις πιο αδικημένες ερμηνεύτριες στην ιστορία της ποπ μουσικής, παρέμενε μια μυστηριώδης φιγούρα, τώρα όμως ένα μουσικό ντοκιμαντέρ φωτίζει τη ζωή της.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Eddie Dark: «Γράφω μουσική επειδή έχω σιχαθεί τα πάντα»

Μουσική / Eddie Dark: «Γράφω μουσική επειδή έχω σιχαθεί τα πάντα»

Από μικρός ένιωθε αποσυνάγωγος. Πιστεύει ότι τα κόμικς είναι η μόνη μορφή τέχνης που είναι τελείως αφιλτράριστη και πιστεύει ότι η γενιά του θα μείνει στην ιστορία ως η γενιά που έχασε τα καλά πράγματα στο τσακ. Ο μουσικός Eddie Dark είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
M. HULOT