Sam Ryder: Από το TikTok και τη Eurovision στην κορυφή των τσαρτ Facebook Twitter
Αυτή η αφοπλιστική του ειλικρίνεια είναι που κάνει τον Sam Ryder τόσο γοητευτικό.

Sam Ryder: Από το TikTok και τη Eurovision στην κορυφή των τσαρτ

0

Tα TikTok του Sam Ryder είναι από τα πιο διασκεδαστικά που πετυχαίνεις στην κινέζικη πλατφόρμα. Βλέπεις έναν χαμογελαστό νεο-χίπη με ξανθό μακρύ μαλλί (ό,τι πρέπει για διαφήμιση σαμπουάν), κάτασπρα δόντια και κάμποσα τατουάζ που προσπαθεί να τραγουδήσει κομμάτια όπως το «Say my name» των Destiny’s Child με φωνή καμπάνα.

Στην αρχή δεν θα πετύχει ακριβώς στον τόνο και θα διακόψει το κομμάτι για λίγα δευτερόλεπτα μέχρι να το πιάσει από την αρχή. Η προσπάθειά του σε κάνει κι εσένα να χαμογελάς. Μετά περνάς στα σχόλια και στην απορία ενός φαν του, που τον ρωτά πού έμαθε να τραγουδάει τόσο καλά και ο Ryder του απαντά ότι οφείλει τα πάντα στους Iron Maiden, και πραγματικά ξεκαρδίζεσαι. Έτσι εξηγείται και η κατάξανθη μακριά χαίτη, υποθέτω. 

Αυτή η αφοπλιστική του ειλικρίνεια είναι που κάνει τον Sam Ryder τόσο γοητευτικό. Μπορεί η Ουκρανία να κέρδισε τη φετινή Eurovision για λόγους άσχετους με τον διαγωνισμό, όμως ο Sam από το Έσεξ είναι ο νικητής της καρδιάς αρκετών, μόνο και μόνο χάρη στην εμφάνισή του, ακόμα κι αν πήρε τη δεύτερη θέση. Καταρχάς, απάλλαξε τη Βρετανία από την κατάρα των τελευταίων θέσεων που την κυνηγούσε για δεκαετίες και κάπως απέδειξε ότι δεν τους μισεί η μισή Ευρώπη – για να μην πούμε όλη. 

Μετά τη Eurovision, το «Spaceman» ανέβηκε στη δεύτερη θέση των βρετανικών τσαρτ, εκτοπίζοντας μέχρι και τον Kendrick Lamar, και κυνηγάει επικίνδυνα την πρωτιά από τον Harry Styles.

Και το τραγούδι του, όμως, το «Spaceman», μια μείξη David Bowie και Elton John, δεν ήταν καθόλου κακό, αντίθετα ήταν ιδανικό για τον συγκεκριμένο διαγωνισμό. Όχι ότι στενοχωρήθηκε που δεν κέρδισε. Τουναντίον, δήλωσε ότι η ανακοίνωση της νίκης των Kalush Orchestra τον έκανε να νιώσει περήφανος. 

Spaceman

Γενικά, ο Sam Ryder φαίνεται να ξεχειλίζει από αισιοδοξία. Είναι σπάνιο και φαίνεται κάπως παράξενο. Δεν παίρνει καθόλου τον εαυτό του στα σοβαρά και δεν τον ενδιαφέρει να φαίνεται κουλ. Μάλιστα, άνετα μπορεί να θεωρηθεί η επιτομή του αντι-κούλ. Στην πρόσφατη συνέντευξή του στην «Guardian», π.χ., δεν διστάζει να παρομοιάσει τον εαυτό του με γκόλντεν ριτρίβερ.

Μάλιστα, η συντάκτρια του άρθρου αρχικά είναι τόσο καχύποπτη με τη φωτεινή του προσωπικότητα, που τον χαρακτηρίζει, όχι με κολακευτική διάθεση, ως έναν μοντέρνο Ιησού. Ο Sam Ryder, όμως, έχει τη στόφα των ανθρώπων που σου φτιάχνουν τη διάθεση με όσα λένε και δεν ακούγεται καθόλου ψεύτικος όταν αφηγείται τη ζωή του.

Γεννήθηκε το 1989 στο Έσεξ. Η μητέρα του είναι οδοντίατρος και ο πατέρας του ξυλουργός. Δεν προέρχεται από μουσικό περιβάλλον, αλλά άρχισε να τραγουδάει από μικρός. Στα έντεκα, όταν είδε live τους Sum 41, την καναδέζικη ποπ-πανκ μπάντα, αποφάσισε να ασχοληθεί με τη μουσική.

Οι γονείς του τον ενθάρρυναν από την αρχή, δεν ήθελαν να μπουν εμπόδιο στο όνειρο του γιου τους παρά τον φόβο τους ότι μάλλον δεν θα τα καταφέρει. Όλη του η οικογένεια ήταν φαν της Eurovision. Λόγω των Lordi, που κέρδισαν τον διαγωνισμό στην Ελλάδα το 2006, αποφάσισε να μάθει κιθάρα.

Στα δεκαεννιά του, το 2009, σχημάτισε την πρώτη του μπάντα, τους Morning After. Κατάφεραν να βγάλουν δύο άλμπουμ, που όμως δεν έκαναν επιτυχία. Χάρη στην αγάπη του για τη μουσική επέμεινε. Το γκρουπ διαλύθηκε το 2013 και ο ίδιος έκανε ένα πέρασμα από τους Καναδούς glam rockers Blessed by a Broken Heart.

Εν ολίγοις, η καριέρα του ήταν στάσιμη για αρκετό διάστημα. Το μυστικό της επιτυχίας του, όμως, όπως το χαρακτηρίζει ο ίδιος, ήταν το ότι έκανε άλλες δουλειές και δεν βιοποριζόταν από τη μουσική. Είναι πολύ βασικό, προσωπικά το έχω δει να συμβαίνει με νέους και ταλαντούχους μουσικούς που στο τέλος αναγκάζονται να τα παρατήσουν, επειδή κάπως πρέπει να ζήσουν.

Ο Ryder δούλεψε μέχρι και σε οικοδομές, βοηθώντας τον πατέρα του. Ταυτόχρονα, άνοιξαν με τη σύντροφό του –με την οποία διατηρεί μακροχρόνια σχέση– ένα vegan καφέ.

@samhairwolfryder Don’t eat a 🍦 before singing this! #yum #rihanna #singingchallenge #fyp ♬ original sound - Sam Ryder

Κάποια στιγμή οι γονείς του τον παρακίνησαν να αρχίσει να τραγουδάει σε γάμους, κάτι που θα τον βοηθούσε και οικονομικά και θα του επέτρεπε να διατηρήσει τη σχέση του με τη μουσική.

«Θυμάμαι, στον πρώτο γάμο που έπαιξα, έκλεισα τα μάτια μου και σκέφτηκα “τα πήγα υπέροχα, τους άρεσε”. Μόλις τα άνοιξα, είδα ότι κανείς δεν έδινε σημασία. Όλοι ήταν μαζί με τους φίλους τους και την οικογένειά τους, ήταν η καλύτερη μέρα της ζωής τους. Εγώ ήμουν εκεί για την ατμόσφαιρα. Το γκρουπ δεν ήταν το κέντρο της προσοχής. Αν κάποιος κλέβει την παράσταση, είναι οι σερβιτόροι. Εκεί κατάλαβα ότι η χαρά μου πρέπει να είναι εσωτερική και να μην εξαρτάται από εξωτερικούς παράγοντες. Αυτό μού άλλαξε τη ζωή, μου έδειξε πού πρέπει να αναζητώ την ευτυχία – όχι μέσα σε ένα δωμάτιο γεμάτο ανθρώπους».

Οι γάμοι πήγαιναν καλά, μέχρι που ήρθε ο Covid-19, οπότε έφτιαξε ένα προφίλ στο TikTok για να περνάει τον χρόνο του. 

Δεν χρειαζόταν τη Eurovision για να γίνει διάσημος. Ήταν ήδη σταρ από τις μουσικές αναρτήσεις του με περίπου δώδεκα εκατομμύρια followers . Μετά τη Eurovision, το «Spaceman» ανέβηκε στη δεύτερη θέση των βρετανικών τσαρτ, εκτοπίζοντας μέχρι και τον Kendrick Lamar, και κυνηγάει επικίνδυνα την πρωτιά από τον Harry Styles. Ο τελευταίος Βρετανός που είχε καταφέρει κάτι ανάλογο ήταν ο Johnny Logan τη δεκαετία του ’80 – ο οποίος ήταν Ιρλανδός. 

Φαίνεται ότι ο Sam Ryder και η θετική του ενέργεια ήταν κάτι που είχε ανάγκη όλος ο κόσμος ή η Βρετανία στην προκειμένη περίπτωση.

Instagram

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO.

Το νέο τεύχος της LiFO δωρεάν στην πόρτα σας με ένα κλικ.

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ody Icons Περφόρμερ, μουσικός, δραματουργός, συνθέτης 

Οι Αθηναίοι / Ody Icons: «Δεν γίνεται να μη διεκδικήσεις τον χώρο που σου αναλογεί»

Περφόρμερ, μουσικός. Μεγάλωσε σε περιβάλλον που αγαπούσε την Ανατολή, ήταν λαϊκό και καθόλου εστέτ, κι αυτό επηρέασε τη μουσική του. Γι' αυτό δεν καταλαβαίνει τι εννοούν στην Ελλάδα όταν τον ρωτούν «γιατί τόσο τουμπερλέκι;». Ο Ody Icons αφηγείται τη ζωή του στη LiFO.
M. HULOT
Παύλος Σιδηρόπουλος: «Είχε μια θλίψη για τα μακρινά αριστουργήματα»

Σεμίνα Διγενή / Παύλος Σιδηρόπουλος: «Είχε μια θλίψη για τα μακρινά αριστουργήματα»

Ένα ηχητικό ντοκιμαντέρ της Σεμίνας Διγενή για τον αγνό πρίγκηπα του rock and roll. Ακούγονται:  Δημήτρης Πουλικάκος, Μελίνα Σιδηροπούλου,  Δήμητρα Γαλάνη, Κώστας Φέρρης, Γιάννης Αγγελάκας κ.α.
THE LIFO TEAM
Οι νέοι λόκαλ DJs που ένα βράδυ θα σου «σώσουν τη ζωή»

Μουσική / Οι νέοι λόκαλ DJs που ένα βράδυ θα σου «σώσουν τη ζωή»

Σιχαίνονται τις πελατειακές σχέσεις, είναι unapologetic, αγαπούν τα συμπεριληπτικά dancefloors, αδιαφορούν για τον αλγόριθμο και προσπαθούν να επιβιώσουν σε μια πολύ ανταγωνιστική σκηνή. 7 νέοι λόκαλ DJs μιλούν στη LifO.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Γιώργος Χατζηνάσιος

Μουσική / Γιώργος Χατζηνάσιος: «Ότι τι; Είναι ηλίθιοι όσοι ακούνε ελαφρολαϊκά;»

Έγινε συνθέτης για να μπορέσει να παντρευτεί τη γυναίκα του. Πιστεύει πως όποιος λέξη «ελαφρός» είναι απαίσια. Πρόλαβε την εποχή που τους τραγουδιστές τούς καταλάβαινες από τον ήχο της φωνής τους - τώρα δεν τους ξεχωρίζει. Ο Γιώργος Χατζηνάσιος αφηγείται τη ζωή του στη LiFO.
M. HULOT
Dievers Party: Πώς δυο φίλες έφτιαξαν τα πιο viral χορευτικά πάρτι της χρονιάς

Μουσική / Dievers Party: Πώς δυο φίλες έφτιαξαν τα πιο viral πάρτι της χρονιάς

Η Βάσω Καζαντζίδου και η Μαρινέλα Αμπντουραχμάνι γνωρίστηκαν τυχαία σε ένα αθηναϊκό κλαμπ. Δύο χρόνια μετά, αυτή η συνάντηση γέννησε ένα από τα πιο δημοφιλή mobile queer events σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ
Η τριπλή δύναμη του Μπετόβεν

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Η τριπλή δύναμη του Μπετόβεν

Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών παρουσιάζει το Τριπλό Κοντσέρτο του Λούντβιχ βαν Μπετόβεν με τρεις λαμπερούς σολίστ: ο Μαξίμ Βενγκέροφ, ο Στίβεν Ίσερλις και η Θεοδοσία Ντόκου ενώνονται υπό την μπαγκέτα του Φίνεγκαν Ντάουνι Ντίαρ την Παρασκευή 5 Δεκεμβρίου στο Μέγαρο Μουσικής.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
MARCEL DETTMANN INTERVIEW

Μουσική / Marcel Dettmann: «Η τέκνο δεν γεννήθηκε για VIP τραπέζια»

Ένας από τους επιδραστικότερους εκπροσώπους της τέκνο, λίγες μέρες πριν από την εμφάνισή του στο Ωδείο Αθηνών, μιλάει για την αγαπημένη του μουσική ως έναν τρόπο να σχετίζεται με τον κόσμο και την πολιτική του nightlife.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Τίνα Τέρνερ (1939-2023): Ένας αληθινός θρύλος

Μουσική / Τίνα Τέρνερ: «Ούτε ένας δεν με αγάπησε στη ζωή μου, ούτε καν ο πατέρας και η μάνα μου»

Παρ’ όλες τις επιτυχίες και τις εκρηκτικές εμφανίσεις, η Τίνα Τέρνερ έζησε τα πρώτα σαράντα χρόνια της ζωής της με μοναξιά, κακοποίηση και στερημένη από αγάπη. Ο τρόπος που άφησε πίσω της τον τρόμο και την ενδοοικογενειακή βία και έγινε σύμβολο τόλμης και περηφάνιας και η πορεία της προς τη σαρωτική επιτυχία είναι είναι τα βασικά στοιχεία που συνθέτουν το παζλ της ζωής της.
M. HULOT
Το μέλλον που προφήτευσε το «Ghost in the shell» είναι εδώ

Μουσική / Το μέλλον που προφήτευσε το «Ghost in the shell» είναι εδώ

Το 1995, όταν βγήκε στους κινηματογράφους το διάσημο άνιμε του Mamoru Oshii, οι αναφορές του στην ΑΙ ακούγονταν εξωγήινες. Σήμερα, μοιάζει πιο επίκαιρο και σύγχρονο από ποτέ. Το ίδιο και το σάουντρακ του Kenji Kawai. Σε λίγες μέρες προβάλλεται ξανά στην Αθήνα.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Κορμί κι αλάτι, Μπέσσυ μου!

Οι Αθηναίοι / Κορμί κι αλάτι, Μπέσσυ μου!

Η καριέρα της μετράει πάνω από μισό αιώνα. Αν και έχει να βγάλει δίσκο από το 1983, τα τραγούδια που ηχογράφησε μέσα σε μια δεκαετία έχουν απήχηση σήμερα σε 17χρονα παιδιά, κι αυτό την κάνει να νιώθει έφηβη. Η Μπέσσυ Αργυράκη αφηγείται τη ζωή της στη LiFO.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ