Saint Etienne

Saint Etienne Facebook Twitter
0

Οι Times του Λονδίνου χαρακτήρισαν τη μουσική τους «ένα επιδέξιο χαρμάνι του "swinging" λονδρέζικου ήχου των 60s και του απόηχου της μετα-άσιντ εποχής». Όταν εμφανίστηκαν τα media μιλούσαν για «Δεύτερο Καλοκαίρι της Αγάπης», ο ήχος του «Madchester» μεσουρανούσε και η ηλεκτρονική σκηνή άρχιζε να γίνεται πιο δυνατή από ποτέ. Αρχές της δεκαετίας του ‘90, το συγκρότημα από το Essex που δανείστηκε το όνομά του από την ομώνυμη γαλλική ομάδα γίνεται ένα από τα σημαντικότερα ανεξάρτητα συγκροτήματα χορευτικής ποπ των 90s, με δύο [τουλάχιστον] άλμπουμ που σημάδεψαν την προηγούμενη δεκαετία: το Foxbase Alpha και το So Tough, δύο από τα ποπ διαμάντια της αγγλικής σκηνής. «Είναι αλήθεια ότι μόνο η αγάπη μπορεί να ραγίσει την καρδιά σου;». Η Sarah Cracknell γελάει από την άλλη άκρη της γραμμής, «αλήθεια είναι, αλλά δεν τραγουδούσα εγώ στο συγκεκριμένο κομμάτι»... «Δεν ζω στο Λονδίνο πια», λέει. «Ζω στην εξοχή με τα δυο παιδιά μου. Το Λονδίνο ήταν σημαντικό για μένα όταν ήμουν 17. Και τώρα όμως έχω αυτή την παιδιάστικη αίσθηση ότι αν δεν είμαι κοντά στο Λονδίνο, ίσως να χάσω κάτι πολιτιστικά σημαντικό. Το χωριουδάκι που ζω δεν είναι μακριά απ' αυτό.

Όταν ήμουν μικρή ήθελα να γίνω ηθοποιός. Στα 15 μου άρχισα να παίζω σ' ένα γκρουπ, μετά συνάντησα τον Bob και τον Pete και έγινε όλο αυτό που ξέρεις. Είχα πολλές διαφορετικές φιλοδοξίες σαν παιδί και μια πολύ ευτυχισμένη παιδική ηλικία. Το Southern Windsor ήταν ένα πολύ ωραίο μέρος για να μεγαλώνει κανείς, κι ας μην είχες να κάνεις και πολλά πράγματα, πέρα απ' το να πηγαίνεις στις παμπ και να τραγουδάς σε κάποιο γκρουπ. Ήταν λίγο βαρετά, γι' αυτό και μετακόμισα στο Λονδίνο μόλις μου δόθηκε η ευκαιρία.

Οι γονείς μου δεν ήθελαν να ασχοληθώ με την τέχνη και όλη αυτή τη βιομηχανία γύρω απ' αυτή, επειδή ήξεραν πώς είναι. Ασχολούνταν κι οι δύο με το σινεμά κι έτσι ήταν λίγο διστακτικοί στην αρχή. Όταν κατάλαβαν ότι το είχα πάρει στα σοβαρά με στήριξαν όσο μπορούσαν.

Αυτό που θυμάμαι πιο έντονα απ' όλα τα χρόνια με το συγκρότημα είναι τα ταξίδια μας στην Αμερική. Δεν μου αρέσει καθόλου η πολιτική της Αμερικής, τη μισώ. Νομίζω ότι είναι τραμπούκοι. Σαν μέρος όμως είναι γοητευτικό και μου αρέσει πραγματικά, είναι τεράστια και διαφορετική από πολιτεία σε πολιτεία, από τη μια ακτή μέχρι την άλλη.

Αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει αγγλικό γκρουπ που να μπορεί να επαναλάβει την επιτυχία των Stones ή των Beatles στην Αμερική, ή των Police και των Dire Straits πιο πρόσφατα. Είναι πολύ δύσκολο τώρα πια, είναι πολύ περίεργο. Δεν ξέρω γιατί συμβαίνει αυτό...

Δεν έχω σκεφτεί τι θα κάνω όταν σταματήσω να τραγουδάω. Θεέ μου, δεν θέλω να το σκεφτώ! Δεν θα μπορούσα να σκεφτώ τίποτα διαφορετικό αυτή τη στιγμή, έχω ακόμη ιδέες απραγματοποίητες.

Είναι ωραία η επιτυχία. Διάσημοι άνθρωποι σε προσκαλούν -υπήρξε μια περίοδος που μας καλούσαν σ' ένα σωρό πάρτυ, τα media ασχολούνταν μαζί μας συνέχεια, μας καλούσαν σε εγκαίνια. Ποτέ δεν πήγαινα σε όλα γιατί δεν μου αρέσει να με φωτογραφίζουν όταν είμαι με τους φίλους μου, όταν πίνω λίγο παραπάνω, όταν χορεύω. Τα απέφευγα, αλλά δεν σταμάτησα να κυκλοφορώ με τα μέσα μεταφοράς. Μερικές φορές οι άνθρωποι είναι πολύ εκδηλωτικοί, είναι πολύ καλοί μαζί σου. Οι πιο πολλοί θαυμαστές φέρονται νορμάλ και δεν με έχουν τρομάξει ποτέ.

Το πιο οδυνηρό πράγμα που έγραψαν για μένα; Μία κριτική για το άλμπουμ Trigger Bay που είχαν βάλει τίτλο "Cock Of the Bay" και έγραφαν απαίσια πράγματα. Το ίδιο και ο τίτλος από μία άλλη κριτική για το So Tough που είχε τίτλο "So What?" Ήταν αρκετά αγενείς, αλλά στο τέλος σου φαίνονται αστεία όλα αυτά και δεν μπορείς να μην γελάσεις.

Ήταν μεγάλη μου χαρά το ντουέτο μου με τον Mark Almond [στο single I Close My Eyes And Count To Ten απ' το νέο άλμπουμ του Stardom Road]. Είναι γοητευτικός και ενδιαφέρων και περάσαμε ωραία μαζί. Ήμουν θαυμάστριά του και ήταν συγκινητικό που τραγουδήσαμε μαζί.

Από την προηγούμενη επίσκεψή μας στην Ελλάδα θυμάμαι τον ήλιο κι ένα υπέροχο γεύμα που κράτησε πολλές ώρες σε μια παραλία της Θεσσαλονίκης. Χαζεύαμε τη θάλασσα και τον ήλιο, είχε πολύ πλάκα, αλλά δεν έχω να σου πω και πολλά πράγματα, γιατί στο τέλος έγινα ντέφι...»

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Lou: Πόσες ανοιχτά λεσβίες ξέρεις αυτήν τη στιγμή στην ελληνική μουσική σκηνή;

Μουσική / Lou: Πόσες ανοιχτά λεσβίες ξέρεις αυτήν τη στιγμή στην ελληνική μουσική σκηνή;

Αυτό που κάνει η Lou στην ελληνική μουσική σκηνή είναι μοναδικό και θαρραλέο: queer μουσική για κάγκουρες με εφόδιο τις μουσικές της γνώσεις και επίγνωση αυτού που εκπροσωπεί, κάνοντας το τραπ όχημα για να περάσει τα μηνύματά της.
M. HULOT
Σοπέν

Πέθανε Σαν Σήμερα / «Κύριοι, ιδού μια μεγαλοφυΐα!»: Πώς ο Σοπέν άνοιξε νέα εποχή στη μουσική για πιάνο

Σαν σήμερα, στις 17 Οκτωβρίου 1849, πεθαίνει από φυματίωση στο Παρίσι ο Πολωνός Φρεντερίκ Φρανσουά Σοπέν, ένας από τους σημαντικότερους εκπροσώπους του Ρομαντισμού και κορυφαίος πιανίστας.
ΚΟΡΙΝΑ ΦΑΡΜΑΚΟΡΗ
Νανά Μούσχουρη: «Τραγουδώ σαν να είμαι αρχάρια»

Οι Αθηναίοι / Νανά Μούσχουρη: «Τραγουδώ σαν να είμαι αρχάρια»

Θυμάται ακόμα τα καμιόνια με τους νεκρούς στην κατοχή. Της λείπει η καλοσύνη που είχαν οι παλιοί Αθηναίοι. Ο Μάνος Χατζιδάκις της άλλαξε τη ζωή, ενώ θυμάται ακόμα την παρέα του Φλόκα. Ο Μπομπ Ντίλαν είχε δηλώσει στο «Rolling Stone» ότι αυτή και η Ουμ Καλσούμ είναι οι αγαπημένες του τραγουδίστριες. Η Νανά Μούσχουρη αφηγείται τη ζωή της στη LiFO
ΦΩΤΗΣ ΒΑΛΛΑΤΟΣ
Αν γράψεις κακή κριτική για την Τέιλορ Σουίφτ, θα λάβεις απειλές για τη ζωή σου: Mέσα στον ψηφιακό πόλεμο που αντιμετωπίζουν οι μουσικοκριτικοί

Μουσική / Έγραψες αρνητική κριτική για την Τέιλορ Σουίφτ; Την έβαψες

Πέντε μουσικοί συντάκτες εξηγούν πώς ασκούν την κριτική τους σε μια εποχή όπου η γνώμη για μια σούπερ σταρ μπορεί να προκαλέσει διαδικτυακό εκφοβισμό, παρενόχληση ή ακόμα και αποκάλυψη προσωπικών στοιχείων.
THE LIFO TEAM
Ήταν η διασημότερη τραγουδίστρια της Γαλλίας. Όταν πέθανε, ο Αρχιεπίσκοπος αρνήθηκε να την κηδέψει

Σαν Σήμερα / Ήταν η διασημότερη τραγουδίστρια της Γαλλίας. Όταν πέθανε, ο Αρχιεπίσκοπος αρνήθηκε να την κηδέψει

Edith Piaf: «Το σπουργιτάκι» που ξεκίνησε από τους δρόμους του Παρισιού και δοξάστηκε όσο λίγοι. Αυτή είναι η ζωή της, το τέλος που της επιφύλασσε η Καθολική εκκλησία και ένα απόσπασμα από μία συνέντευξή της.
ΑΝΔΡΟΝΙΚΗ ΚΟΛΟΒΟΥ
«Mara Gibb»: Μια space όπερα για ένα non-binary εξωγήινο που ξεκινά ένα αυτογνωσίας

Μουσική / Μια ελληνική space όπερα για τη μυστική ζωή ενός non-binary εξωγήινου

Το «Secret life of Mara Gibb» του Prins Obi έχει για κεντρικό ήρωα ένα non-binary εξωγήινο που ξεκινά ένα αυτογνωσίας. Ο ήχος έχει ρίζες στην ψυχεδέλεια αλλά δεν μένει εκεί. Παίζει να είναι και η καλύτερη δουλειά του μετά τους Baby Guru.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
ΕΠΕΞ INDIRA PAGANOTTO INTERVIEW

Μουσική / H Ιndira Paganotto φέρνει στην Αθήνα την απίθανη psy-techno της και μια στρατιά νίντζα

Είναι περήφανη για τις ιταλικές και τις ισπανικές της ρίζες, και για τη μουσική της. Το στυλ της, χωρίς κανόνες ή κουτάκια, ανεβάζει τον πήχη, μαζί και τις προσδοκίες μας για την εμφάνισή της στο Techniques.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η μοιραία σχέση που ενέπνευσε ένα αριστούργημα του ρομαντισμού

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Η μοιραία σχέση που ενέπνευσε ένα αριστούργημα του ρομαντισμού

Το πρόγραμμα της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών στο Μέγαρο Μουσικής για τη νέα σεζόν περιλαμβάνει το Πρώτο Κοντσέρτο για πιάνο του Μπραμς με τον διεθνώς αναγνωρισμένο πιανίστα Αλεξέι Βολόντιν, και η Ματούλα Κουστένη μάς ξεναγεί στην ιστορία αυτού του αριστουργήματος που γεννήθηκε μέσα από τη μοιραία γνωριμία του συνθέτη με την Κλάρα Σούμαν.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Είναι true, έχει vibe: Γι’ αυτό ο νεαρόκοσμος αγαπάει τη Θώδη

Μουσική / «Είναι true, έχει vibe»: Αν δεν το έχετε καταλάβει, οι 20άρηδες αγαπούν τη Θώδη

Βρεθήκαμε σε ένα γλέντι στον Ταύρο όπου ακόμη και οι teenagers διασκέδαζαν, φύγαμε με καλτσάκια που έγραφαν «Με κλαρίνο στο Πεκίνο» και με την ευχή να βρούμε πάρκινγκ στο κέντρο.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ
ΖΟΡΝΤΙ ΣΑΒΑΛ: «Με αποκαλούν αρχαιολόγο της μουσικής, αλλά η μουσική δεν πεθαίνει ποτέ»         

Μουσική / Jordi Savall: «Με αποκαλούν αρχαιολόγο της μουσικής, αλλά η μουσική δεν πεθαίνει ποτέ»         

Ο διακεκριμένος μουσικός κάνει μουσική σαν να ανακαλύπτει νέα, όμορφα μέρη. Επιστρέφει στην Αθήνα και συμπράττει με τη Διαπολιτισμική Ορχήστρα της ΕΛΣ σε μια συναυλία που υμνεί την ενωτική φύση της Μεσογείου. 
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ