Saint Etienne

Saint Etienne Facebook Twitter
0

Οι Times του Λονδίνου χαρακτήρισαν τη μουσική τους «ένα επιδέξιο χαρμάνι του "swinging" λονδρέζικου ήχου των 60s και του απόηχου της μετα-άσιντ εποχής». Όταν εμφανίστηκαν τα media μιλούσαν για «Δεύτερο Καλοκαίρι της Αγάπης», ο ήχος του «Madchester» μεσουρανούσε και η ηλεκτρονική σκηνή άρχιζε να γίνεται πιο δυνατή από ποτέ. Αρχές της δεκαετίας του ‘90, το συγκρότημα από το Essex που δανείστηκε το όνομά του από την ομώνυμη γαλλική ομάδα γίνεται ένα από τα σημαντικότερα ανεξάρτητα συγκροτήματα χορευτικής ποπ των 90s, με δύο [τουλάχιστον] άλμπουμ που σημάδεψαν την προηγούμενη δεκαετία: το Foxbase Alpha και το So Tough, δύο από τα ποπ διαμάντια της αγγλικής σκηνής. «Είναι αλήθεια ότι μόνο η αγάπη μπορεί να ραγίσει την καρδιά σου;». Η Sarah Cracknell γελάει από την άλλη άκρη της γραμμής, «αλήθεια είναι, αλλά δεν τραγουδούσα εγώ στο συγκεκριμένο κομμάτι»... «Δεν ζω στο Λονδίνο πια», λέει. «Ζω στην εξοχή με τα δυο παιδιά μου. Το Λονδίνο ήταν σημαντικό για μένα όταν ήμουν 17. Και τώρα όμως έχω αυτή την παιδιάστικη αίσθηση ότι αν δεν είμαι κοντά στο Λονδίνο, ίσως να χάσω κάτι πολιτιστικά σημαντικό. Το χωριουδάκι που ζω δεν είναι μακριά απ' αυτό.

Όταν ήμουν μικρή ήθελα να γίνω ηθοποιός. Στα 15 μου άρχισα να παίζω σ' ένα γκρουπ, μετά συνάντησα τον Bob και τον Pete και έγινε όλο αυτό που ξέρεις. Είχα πολλές διαφορετικές φιλοδοξίες σαν παιδί και μια πολύ ευτυχισμένη παιδική ηλικία. Το Southern Windsor ήταν ένα πολύ ωραίο μέρος για να μεγαλώνει κανείς, κι ας μην είχες να κάνεις και πολλά πράγματα, πέρα απ' το να πηγαίνεις στις παμπ και να τραγουδάς σε κάποιο γκρουπ. Ήταν λίγο βαρετά, γι' αυτό και μετακόμισα στο Λονδίνο μόλις μου δόθηκε η ευκαιρία.

Οι γονείς μου δεν ήθελαν να ασχοληθώ με την τέχνη και όλη αυτή τη βιομηχανία γύρω απ' αυτή, επειδή ήξεραν πώς είναι. Ασχολούνταν κι οι δύο με το σινεμά κι έτσι ήταν λίγο διστακτικοί στην αρχή. Όταν κατάλαβαν ότι το είχα πάρει στα σοβαρά με στήριξαν όσο μπορούσαν.

Αυτό που θυμάμαι πιο έντονα απ' όλα τα χρόνια με το συγκρότημα είναι τα ταξίδια μας στην Αμερική. Δεν μου αρέσει καθόλου η πολιτική της Αμερικής, τη μισώ. Νομίζω ότι είναι τραμπούκοι. Σαν μέρος όμως είναι γοητευτικό και μου αρέσει πραγματικά, είναι τεράστια και διαφορετική από πολιτεία σε πολιτεία, από τη μια ακτή μέχρι την άλλη.

Αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει αγγλικό γκρουπ που να μπορεί να επαναλάβει την επιτυχία των Stones ή των Beatles στην Αμερική, ή των Police και των Dire Straits πιο πρόσφατα. Είναι πολύ δύσκολο τώρα πια, είναι πολύ περίεργο. Δεν ξέρω γιατί συμβαίνει αυτό...

Δεν έχω σκεφτεί τι θα κάνω όταν σταματήσω να τραγουδάω. Θεέ μου, δεν θέλω να το σκεφτώ! Δεν θα μπορούσα να σκεφτώ τίποτα διαφορετικό αυτή τη στιγμή, έχω ακόμη ιδέες απραγματοποίητες.

Είναι ωραία η επιτυχία. Διάσημοι άνθρωποι σε προσκαλούν -υπήρξε μια περίοδος που μας καλούσαν σ' ένα σωρό πάρτυ, τα media ασχολούνταν μαζί μας συνέχεια, μας καλούσαν σε εγκαίνια. Ποτέ δεν πήγαινα σε όλα γιατί δεν μου αρέσει να με φωτογραφίζουν όταν είμαι με τους φίλους μου, όταν πίνω λίγο παραπάνω, όταν χορεύω. Τα απέφευγα, αλλά δεν σταμάτησα να κυκλοφορώ με τα μέσα μεταφοράς. Μερικές φορές οι άνθρωποι είναι πολύ εκδηλωτικοί, είναι πολύ καλοί μαζί σου. Οι πιο πολλοί θαυμαστές φέρονται νορμάλ και δεν με έχουν τρομάξει ποτέ.

Το πιο οδυνηρό πράγμα που έγραψαν για μένα; Μία κριτική για το άλμπουμ Trigger Bay που είχαν βάλει τίτλο "Cock Of the Bay" και έγραφαν απαίσια πράγματα. Το ίδιο και ο τίτλος από μία άλλη κριτική για το So Tough που είχε τίτλο "So What?" Ήταν αρκετά αγενείς, αλλά στο τέλος σου φαίνονται αστεία όλα αυτά και δεν μπορείς να μην γελάσεις.

Ήταν μεγάλη μου χαρά το ντουέτο μου με τον Mark Almond [στο single I Close My Eyes And Count To Ten απ' το νέο άλμπουμ του Stardom Road]. Είναι γοητευτικός και ενδιαφέρων και περάσαμε ωραία μαζί. Ήμουν θαυμάστριά του και ήταν συγκινητικό που τραγουδήσαμε μαζί.

Από την προηγούμενη επίσκεψή μας στην Ελλάδα θυμάμαι τον ήλιο κι ένα υπέροχο γεύμα που κράτησε πολλές ώρες σε μια παραλία της Θεσσαλονίκης. Χαζεύαμε τη θάλασσα και τον ήλιο, είχε πολύ πλάκα, αλλά δεν έχω να σου πω και πολλά πράγματα, γιατί στο τέλος έγινα ντέφι...»

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

KET: «Το γεγονός ότι έχουμε καταφέρει να υπάρχουμε τόσα χρόνια είναι ένα μικρό θαύμα»

Κέντρο Ελέγχου Τηλεοράσεων / KET: «Καταφέραμε να υπάρχουμε τόσα χρόνια, κι αυτό είναι ένα μικρό θαύμα»

Μια μεγάλη συζήτηση για την ιστορία του Κέντρου Ελέγχου Τηλεοράσεων, ενός από τους βασικούς πυρήνες της πειραματικής και ανεξάρτητης μουσικής σκηνής της πόλης και όχι μόνο.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
102΄ με την Tάμτα και την Ανίτα Ρατσβελισβίλι

Μουσική / Tάμτα - Ανίτα Ρατσβελισβίλι: «Μάθαμε να ζούμε με το τραύμα»

Δυο διάσημες και πετυχημένες Γεωργιανές συναντιούνται στην ΕΛΣ και μιλούν για τις δυσκολίες που τις διαμόρφωσαν και την κουλτούρα της χώρας τους, που την κουβαλάνε μαζί τους παντού, ακόμα και όταν τις πληγώνει.
M. HULOT
Η επιστροφή της Lily Allen

Μουσική / Η Lily Allen επιστρέφει με το πιο θεαματικό ξεκατίνιασμα στην ιστορία της ποπ

Το «West End Girl» της Lilly Allen και ένα αριστουργηματικό ραπ άλμπουμ από την CupcakKe αποτελούν τα πιο δυνατά και τολμηρά, από πλευράς στιχουργικής, άλμπουμ της χρονιάς. Μια καλή εβδομάδα για τη μουσική.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
BOYS’ SHORTS INTERVIEW

Μουσική / Boys’ Shorts: «Δεν φταίνε τα τρανς άτομα που έχει γίνει μίζερη η ζωή σου»

To eyeliner και το electroclash έφερε κοντά το ντουέτο των DJs, που εμπνεύστηκαν το όνομά τους από τον Boy George. Έπαιξαν στο Berghain, και η φήμη τους εκτοξεύτηκε. Πλέον το mantra τους είναι το «enjoy the moment».
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Παιδί Τραύμα: Τραγουδάκια λέω που αύριο θα ξεχαστούν, δεν κάνω καμία επανάσταση, δεν αλλάζω τον κόσμο

Μουσική / Παιδί Τραύμα: «Τραγουδάκια λέω, που αύριο θα ξεχαστούν, δεν αλλάζω τον κόσμο»

Στο νέο του άλμπουμ, το Παιδί Τραύμα χρησιμοποιεί τις έννοιες της φυγής και της συγχώρεσης για να μιλήσει για το αδιέξοδο του ψηφιακού κόσμου και την αναζήτηση της αλήθειας με τραγούδια που ξεφεύγουν από το mainstream.   
M. HULOT
Οι Tame Impala φτιάχνουν έναν δίσκο εμπνευσμένο από τα bush doofs της Αυστραλίας

Μουσική / «Deadbeat» των Tame Impala: Μια lo-fi ωδή στα rave πάρτι από ένα σπουδαίο συγκρότημα

Είναι η πρώτη του δουλειά που δεν περιέχει ούτε μια ροκ στιγμή. Σύμφωνα με τον Chris Deville: «Οι Tame Impala έχουν μεταμορφωθεί σταδιακά από ένα από τα σπουδαιότερα ροκ συγκροτήματα της γενιάς τους σε… κάτι άλλο».
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών τιμά τη μνήμη του Οδυσσέα Ελύτη με αφορμή τα τριάντα χρόνια από τον θάνατό του, παρουσιάζοντας το «Μονόγραμμα» του Γιώργου Κουρουπού, που βασίζεται στο ομότιτλο έργο του μεγάλου Έλληνα ποιητή, στις 24 Οκτωβρίου στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Λίγες λέξεις για τον Διονύση Σαββόπουλο

Οπτική Γωνία / Λίγες λέξεις για τον Διονύση Σαββόπουλο

«Ό,τι όμως και αν υπήρξε ο Διονύσης Σαββόπουλος, είχε τη δόνηση, τον λοξό τόνο, μια διάθεση μεταμόρφωσης και γιορτής. Επέστρεφε σε μια πάμφωτη αυλή, περιμένοντας τους φίλους, το νόημα της συνάθροισης».
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ