ΦΩΤΙΕΣ ΤΩΡΑ

Ποιοι είναι οι ARTéfacts ;

Ποιοι είναι οι ARTéfacts ; Facebook Twitter
0

-"Τι ακριβώς θα κάνετε στον Κ.Βήτα;", ήταν η πρώτη ερώτηση.

-"Στον Κωνσταντίνο τον ίδιο τίποτα, στα τραγούδια του κάτι κάνουμε", λέει γελώντας ο Θοδωρής Βαζάκας.

Μέλος των ARTéfacts από την πρώτη μέρα της δημιουργίας τους, ο δεξιοτέχνης των κρουστών μαζί με τους υπόλοιπους 19 της παρέας παίζουν το Σάββατο 28 & την Κυριακή 29 Σεπτεμβρίου στη Στέγη προσπαθώντας να "απαλλάξουν" τις συνθέσεις του Κωνσταντίνου Βήτα από bits, bytes και οτιδήποτε έχει σχέση με το... ρεύμα.

Τη θέση, λοιπόν, των υπολογιστών παίρνουν 20 κορυφαίοι σολίστ, που μοιράζονται το ίδιο πάθος για τη μουσική και με την άδειά του να αναδημιουργούν, αναδιατυπώνουν και μετασχηματίζουν ελεύθερα τις δικές του συνθέσεις. Ο φυσικός ήχος των ακουστικών οργάνων, απελευθερώνει τις ηλεκτρονικές μουσικές που αγαπήσαμε.

Αλλωστε, όταν πριν από μερικά χρόνια ο Θοδωρής Βαζάκας (κρουστά) και ο Σπύρος Τζέκος (κλαρινέτο) άρχισαν να φτιάχνουν τους ARTéfacts αυτό ακριβώς είχαν στο μυαλό τους: "Μας άρεσε η σύγχρονη μουσική αλλά θέλαμε να δημιουργήσουμε ένα σύνολο που θα έρθει κοντά στο κοινό χωρίς τον συνήθη ακαδημαϊκό τρόπο".

Μην πάει το μυαλό σας σε ευκολίες. Στις συναυλίες στη Στέγη δεν πρόκειται να ακούσουμε απλώς κάποια κομμάτια του Κ. Βήτα διασκευασμένα για φυσικά όργανα. Περιμένουμε μια μεγάλη μουσική ρετροσπεκτίβα, με απόλυτη ενορχηστρωτική ελευθερία, έξω από κάθε υποψία συμβατικότητας. "Μας ιντριγκάρει πολύ η ιδέα να παίξουμε με φυσικά όργανα ηλεκτρονικές συνθέσεις διότι αυτομάτως προσθέτουμε στο εγχείρημα τον παράγοντα του λάθους. Ως γνωστόν οι υπολογιστές σπανίως κάνουν λάθη".

Το σύνολο ARTéfacts ensemble από το 2007 κάνει αισθητή την παρουσία του με αξιόλογες εμφανίσεις σε φεστιβάλ, πολυχώρους, θέατρα και ωδεία. Ολοι οι σολίστ του, ανήκουν στη γενιά των «τριάντα-κάτι» ετών.

Τα τραγούδια που έχουν επιλέξει προέρχονται από το σύνολο της δισκογραφίας του Κ.Βήτα: από τα πρώτα του βήματα μέχρι δίσκους του 2011.

Τίτλος της παράστασης είναι: "Συγκατοίκηση".

"Περί αυτού πρόκειται. Θέλουμε να δούμε πως συνυπάρχουν τα ηχοχρώματα των φυσικών οργάνων με την ευγενέστερη pop – dance. Η σύγχρονη μουσική με την ποπ -electronica. Το σήμερα με το χθες", λέει ο Θ.Βαζάκας.

Την πρώτη τους συναυλία την έδωσαν στον Παρνασσό το 2008 παρόλο που το συγκρότημα το έφτιαχναν ήδη 3-4 χρόνια πριν. "Ειδικά για την πρώτη βραδιά ο Κορνήλιος (Σελαμσής) μας είχε γράψει ένα έργο. Το κοινό ήταν μεν περιορισμένο τότε αλλά φάνηκε πως του άρεσε αυτό που κάνουμε γιατί ανεξάρτητα από το πόσο τολμάμε αντιμετωπίζουμε τις συναυλίες μας με απίστευτη σοβαρότητα, προβλέπουμε και την παραμικρή λεπτομέρεια, σκηνοθετούμε τα πάντα -ακόμα και τις εναλλαγές των οργάνων στη σκηνή-, ντύνουμε πάντα τις δουλειές μας με βίντεο ενίοτε και με χορό. Ετσι, ο θεατής βρίσκεται μπροστά σε μια πλήρη παράσταση, με διαρκή ροή σαν ενιαίο έργο και όχι σε μια τυπική εκτέλεση μουσικών έργων".

Η ιδέα να "μεταμορφώσουν" τις δημιουργίες του Κ.Βήτα προϋπήρχε στο μυαλό τους από χρόνια. "Πριν καν υπάρξουμε σαν σύνολο ξέραμε πως οι αγαπημένες μουσικές της γενιάς μας, σαν αυτές του Κωνσταντίνου, θα έπρεπε με κάποιο τρόπο να μας απασχολήσουν. Κάναμε την πρόταση στον Κορνήλιο Σελαμσή, εκείνος ετοίμασε δύο τραγούδια και τα στείλαμε δειλά στον Κ.Βήτα. Δεν ξέραμε αν θα του φανούν ενδιαφέροντα ή αν θα μας βρίσει. Τελικά του άρεσαν".

Και η μεγαλύτερη δυσκολία, ποια ήταν; "Ηταν κυρίως τεχνικής φύσεως. Για παράδειγμα το να παίξεις μουσική δωματίου (δηλαδή χωρίς μαέστρο να σε κατευθύνει) με είκοσι άτομα επί σκηνής απαιτεί τέλεια ενδοεπικοινωνία, άπειρες πρόβες και λίγα περιθώρια λάθους", σχολιάζει ο Θοδωρής Βαζάκας.

"Μια επίσης μεγάλη δυσκολία ήταν να καταφέρουμε να βρούμε τον τρόπο που οι άνθρωποι θα αντικαταστήσουν στα κομμάτια τον ήχο των υπολογιστών. Καταλαβαίνετε πως όταν μιλάμε για ηλεκτρονική μουσική οι ήχοι που ακούγονται δεν αναπαράγονται με νότες αλλά με υπολογιστές. Εμείς βρήκαμε τις αντιστοιχίες".


Και μια τελευταία ερώτηση: θυμίζει το αποτέλεσμα τα τραγούδια του Κ.Βήτα που ξέρουμε ή θα σπάσουμε το κεφάλι μας να τα αναγνωρίσουμε; "Είναι πλήρως αναγνωρίσιμα, μην ανησυχείτε".

Info:

Κεντρική Σκηνή- Ώρα έναρξης: 20:30

Τιμές εισιτηρίων: 15 – 18 – 28 €

Μειωμ. 10 - 12 - 15 € |

Άνεργοι 5 €

Φίλοι της Στέγης: 20 - 14 - 8 €

Αποκτήστε το εισιτήριό σας ηλεκτρονικά, τηλεφωνικά ή από τα εκδοτήρια εισιτηρίων της Στέγης.

Πληροφορίες παραστάσεων και τηλεφωνική πώληση εισιτηρίων: Tηλ.: 210 900 5 800 (Δε-Κυρ: 9:00-21:00) Ηλεκτρονική πώληση εισιτηρίων: www.sgt.gr

*****

Μουσική
0

ΦΩΤΙΕΣ ΤΩΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Love to love you baby»: Αυτό είναι το τραγούδι που γέννησε τη Disco

Μουσική / «Love to love you baby»: Το τραγούδι των 23 οργασμών που γέννησε τη Disco

Με 23 οργασμούς και τη βοήθεια του μάγου Τζόρτζιο Μορόντερ, η Ντόνα Σάμερ, μισό αιώνα πριν, εγκαινίασε επίσημα, με το επικό και ατελείωτα ερωτικό «Love to love you baby», την ντίσκο μουσική, ένα είδος που πολεμήθηκε λυσσαλέα λίγα χρόνια μετά την επέλασή του και κρατάει γερά μέχρι σήμερα.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Στην αρχή με ενοχλούσαν τα σχόλια για το Ozempic, όχι όμως πια»

Lifo Videos / «Στην αρχή με ενοχλούσαν τα σχόλια για το Ozempic, όχι όμως πια»

Η Marseaux, μια από τις πιο αναγνωρίσιμες φωνές της σύγχρονης ελληνικής ποπ σκηνής μιλά για την τυχαία της συνάντηση με το τραγούδι αλλά και για τις προσωπικές δυσκολίες που έχει αντιμετωπίσει και την έφεραν μέχρι το σήμερα.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
 Φεστιβάλ Ελάτειας: Κι αν έβρεξε μια μέρα, ποιος σταματάει τη μουσική;

Μουσική / Φεστιβάλ Ελάτειας: Κι αν έβρεξε μια μέρα, ποιος σταματάει τη μουσική;

Παρά την ακύρωση της πρώτης βραδιάς λόγω έντονης κακοκαιρίας, το 12ο Μουσικό Φεστιβάλ Ελάτειας επέστρεψε δυναμικά, με τριήμερο ζωντανών εμφανίσεων, γεμάτο ενέργεια, συγκίνηση και αυθεντικές στιγμές κάτω από τα δέντρα του Αλωνιού.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Deadly Festivals

Μουσική / 9 φορές που το πάρτι μετατράπηκε σε εφιάλτη

Πάμε σε συναυλίες και φεστιβάλ για να περάσουμε καλά - δυστυχώς, αυτό δεν συμβαίνει πάντα. Πράξεις βίας που έχουν σημειωθεί σε διοργανώσεις σε όλο τον κόσμο αποδεικνύουν πως η ασφάλεια των συμμετεχόντων δεν μπορεί να είναι μια τεχνική υποσημείωση αλλά το θεμέλιο κάθε πολιτιστικής συγκέντρωσης.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η ηλεκτρονική μουσική δεν είναι απολιτίκ - ή τουλάχιστον δεν ήταν

Μουσική / Η ηλεκτρονική μουσική δεν είναι απολιτίκ - ή τουλάχιστον δεν ήταν

Μέσα σε ένα παγκόσμιο σκηνικό βίας, πολέμων και γενοκτονιών, η ηλεκτρονική μουσική καλείται να ξαναβρεί τη χαμένη της τιμή, ανακτώντας τον άμεσο, ενωτικό και απελευθερωτικό της χαρακτήρα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
«Έπαθα νευρολογική διαταραχή, είχα αυτοκτονικές σκέψεις» - Κι εκεί γεννήθηκε ο Ivy Robins

Μουσική / Πέτρος Βεντουρής: «Έγραψα τραγούδια για να μην πεθάνω»

Όταν ο Πέτρος Βεντουρής βυθίστηκε στη σιωπή της κατάθλιψης λόγω μιας νευρολογικής ασθένειας, γεννήθηκε ένας άλλος εαυτός, ο Ivy Robins. Περνώντας μέσα από το σκοτάδι, την απώλεια και την ψυχοθεραπεία, βρήκε στη μουσική τον τρόπο να ξανασταθεί στα πόδια του.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ