Οταν η αστροφυσική συναντά τη τζαζ

Οταν η αστροφυσική συναντά τη τζαζ Facebook Twitter
0

ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ

Στις 16 Φεβρουαρίου στο Gazarte θα συναντηθούν επί σκηνής πέντε εξαιρετικοί μουσικοί.

Ο Ντέιβιντ Λιντς, ο Αντελέι Αντεντετζι, ο Βαγγέλης Στεφανόπουλος, ο Γιόελ Σότο και ο Γιάννης Αγγελόπουλος.

Οταν η αστροφυσική συναντά τη τζαζ Facebook Twitter

Στο πρόγραμμά τους θα ακούσουμε από τα spiritual της Αφρικής και της Κούβας μέχρι την μοντέρνα Ευρωπαϊκή τζαζ. Ο καθένας από τους ήδη καταξιωμένους μουσικούς, φέρνει τα δικά του μουσικά ιδιώματα και τον χαρακτήρα για να συμπληρωθεί αυτό το πολυεθνικό παζλ με τζαζ διάθεση.

Ο όρος Singularity προέρχεται από τον τομέα της αστροφυσικής και περιγράφει μια κατάσταση στην οποία τεράστια μάζα ύλης συσσωρεύεται σε ένα σημείο με σχεδόν μηδενικό όγκο.

Παρομοίως οι πέντε μουσικοί συναντιούνται για να δημιουργήσουν μια ουσιαστική μονάδα απαλλαγμένη οτιδήποτε περιττό. To κουιντέτο δημιουργεί εξαιρετικά μελωδική μουσική με εκρηκτικές πολυρυθμίες.

Για την μοναδική αυτή βραδιά μιλήσαμε με τον Βαγγέλη Στεφανόπουλο που είναι ο υπεύθυνος για τις πρωτότυπες συνθέσεις που πλαισιώνουν τους αυτοσχεδιασμούς του γκρουπ.

Οταν η αστροφυσική συναντά τη τζαζ Facebook Twitter

Τί διαφορετικό θα δούμε από το Βαγγέλη Στεφανόπουλο στο νέο του "singularity Project" ?

Αυτό το project δεν φέρει μόνο το όνομα μου αλλά και τα ονόματα άλλων τεσσάρων μουσικών που εκτιμώ και σέβομαι σε μεγάλο βαθμό. Το αποτέλεσμα είναι προϊόν συλλογικής προσπάθειας. Από τον συνδυασμό των οργάνων μπορεί κάποιος να συμπεράνει ότι το εύρος των δυναμικών είναι μεγαλύτερο και η παλέτα των χρωμάτων πιο εμπλουτισμένη σε σχέση με το προηγούμενο. Το μέγεθος του κάθε μουσικού που απαρτίζει την ομάδα αυτομάτως με καθιστά πιο πολύ οικοδεσπότη παρά αρχηγό και το που θα κατευθυνθεί η μουσική είναι πια στην συλλογική κρίση της ομάδας και όχι του ενός.

Από ποιά σκοπιά αντιμετωπίζετε τη Jazz? Θεωρείται πως η μουσική σας απευθύνεται στους σκληροπυρηνικούς ακροατές της Jazz ή μπορεί να αγαπηθεί από το πιο "mainstream" κοινό?

Προσπαθώ να κοιτάζω την μουσική από απόσταση. Με αυτό εννοώ ότι πρώτα την βλέπω σαν ένα σύνολο και αργότερα δουλεύω τις λεπτομέρειες. Συνήθως ξεκινάω από ένα μικρό εύρημα και ύστερα ακολουθεί πάρα πολύ πειραματισμός μέχρι να κάνω αυτό το πράγμα να έχει μια φυσική αβίαστη ροή. Η μουσική μου τελικά απευθύνεται σε αυτούς που αγαπούν την τέχνη και την διαφορετικότητα και αυτοί νομίζω ότι υπάγονται και στις δυο κατηγορίες του κοινού που προαναφέρατε.

Στα προσωπικά σας project είστε κάπως ακριβοθώρητος . Τί διαφορετικό έχει να πει η νέα σας δουλειά? Ποιό θα ήταν το πιο σημαντικό "δέλεαρ" για να έρθει κάποιος να σας ακούσει;

Είμαι οπλισμένος με πολύ υπομονή και πάντα αφήνω τον χρόνο που χρειάζεται για να ολοκληρώσει το οτιδήποτε τον κύκλο του. Πιστεύω ότι είναι καλύτερο για ένα καλλιτέχνη να κάνει σε βάθος χρόνου αρκετές και αξιοπρόσεκτες δουλείες παρά να αναλώνει την ενέργεια του δεξιά και αριστερά. Έτσι δείχνω των σεβασμό μου στην μουσική, στους μουσικούς, στο κοινό και στους ανθρώπους που με εμπιστεύονται. Εκτός αυτού απολαμβάνω περισσότερο την προσμονή μιας ιδιαίτερης βραδιάς που χτίζεται σιγά σιγά από την ασταμάτητη κίνηση που στο τέλος καταλήγει να χάνει τον δρόμο της. Το δέλεαρ δεν είναι τίποτα άλλο από την μουσική και η υψηλή αισθητική του χώρου που την φιλοξενεί.

Η επιλογή των μουσικών πόσο καταλυτική ήταν για την αισθητική του project?

Η επιλογή των μουσικών είναι το project! Πρόκειται για ένα πολυεθνικό μείγμα που τα βασικά του συστατικά είναι η Ευρώπη, η Αμερική, η Κούβα και η Νιγηρία. Ο κάθε ένας από τους μουσικούς είναι βαθιά γειωμένος στην παράδοση της Jazz της χώρας του αλλά ταυτόχρονα και αρκετά τολμηρός για να δημιουργήσει κάτι καινούργιο και μοναδικό. Πιστεύω ότι ο David, ο Deji, o Yoel και ο Γιάννης είναι οι μόνοι που μπορούν να κάνουν τις παράτολμες ιδέες μου να ακούγονται εύκολες και απροβλημάτιστες και ταυτόχρονα να τις πάνε και ένα βήμα παραπέρα από τις προσδοκίες μου.

Πες μας την ιστορία για το αγαπημένο σου τραγούδι από το νέο σου ηχογράφημα.

Ύστερα από ένα γεμάτο με συναυλίες χειμώνα και καλοκαίρι αποφάσισα να κάνω ένα δώρο στον εαυτό μου. Το δώρο αυτό ήταν να βρεθώ με μερικούς φίλους, να πάμε στο καλύτερο στούντιο της πόλης και να γράψουμε ο,τι μας κατέβει στο κεφάλι εκείνη την ώρα. Χωρίς βλέψεις, απλά κάτι σαν μια φωτογραφία της στιγμής. Τα παιδιά που είναι τώρα τα μέλη του singularity ανταποκρίθηκαν θετικά στο κάλεσμα μου και έτσι ορίσαμε μια ημερομηνία. Το αποτέλεσμα είναι το ομώνυμο κομμάτι του project.

Μουσική
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Είναι true, έχει vibe: Γι’ αυτό ο νεαρόκοσμος αγαπάει τη Θώδη

Μουσική / «Είναι true, έχει vibe»: Αν δεν το έχετε καταλάβει, οι 20άρηδες αγαπούν τη Θώδη

Βρεθήκαμε σε ένα γλέντι στον Ταύρο όπου ακόμη και οι teenagers διασκέδαζαν, φύγαμε με καλτσάκια που έγραφαν «Με κλαρίνο στο Πεκίνο» και με την ευχή να βρούμε πάρκινγκ στο κέντρο.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ
ΖΟΡΝΤΙ ΣΑΒΑΛ: «Με αποκαλούν αρχαιολόγο της μουσικής, αλλά η μουσική δεν πεθαίνει ποτέ»         

Μουσική / Jordi Savall: «Με αποκαλούν αρχαιολόγο της μουσικής, αλλά η μουσική δεν πεθαίνει ποτέ»         

Ο διακεκριμένος μουσικός κάνει μουσική σαν να ανακαλύπτει νέα, όμορφα μέρη. Επιστρέφει στην Αθήνα και συμπράττει με τη Διαπολιτισμική Ορχήστρα της ΕΛΣ σε μια συναυλία που υμνεί την ενωτική φύση της Μεσογείου. 
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
REWORKS 2025 - Τα νέα / ανερχόμενα ονόματα του φετινού φεστιβάλ

Μουσική / Κρατήστε σημειώσεις: Αυτά είναι τα ανερχόμενα ονόματα του φετινού Reworks

Μέσα σε πέντε μέρες το κορυφαίο φεστιβάλ ηλεκτρονικής μουσικής φέρνει στη Θεσσαλονίκη πολυσυλλεκτικά, απρόβλεπτα και ατμοσφαιρικά sets που συνδυάζουν την εγκεφαλική με τη χορευτική διάσταση.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Δεν θα γεράσουμε ποτέ, κουφάλα νεκροθάφτη

Μουσική / Δεν θα γεράσουμε ποτέ, κουφάλα νεκροθάφτη

Ο Taki Tsan και ο DJ Alx έχουν γράψει μεγάλο μέρος της ιστορίας του ελληνικού χιπ χοπ. Τριάντα χρόνια μετά το ξεκίνημά τους είναι ακόμα εδώ, alive and kicking, με κοινό live στο Αγοραφοβικό Φεστιβάλ στο ΠΛΥΦΑ, καινούργια σεζόν για το Taki Tsan Show αλλά και νέο άλμπουμ.
M. HULOT
Αlex Kapranos : «Η κουζίνα και το rock 'n' roll είναι δυο κόσμοι που μοιάζουν»

Μουσική / Αlex Kapranos : «Η φήμη είναι πολύ γελοία. Όσο λιγότερο τη σκέφτεσαι, τόσο το καλύτερο»

Οι Franz Ferdinand έρχονται τον Σεπτέμβριο στην Αθήνα και ο Ελληνοβρετανός frontman τους, από την κορυφή ενός ελβετικού βουνού, βρίσκει χρόνο να μιλήσει για την ελληνικότητα, τις ανησυχίες του, το φαγητό και την αγάπη του για το ska.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Private Recordings»: Στο δωμάτιο του Μίκη

Μουσική / Σε πρόβα με τον Μίκη, ενώ το σταθερό κουδουνίζει μάταια

Τέσσερα χρόνια μετά τον θάνατο του μεγάλου Έλληνα συνθέτη, το διπλό άλμπουμ «Private Recordings» φέρνει στο φως ανέκδοτες ηχογραφήσεις του ίδιου του Μίκη Θεοδωράκη, που ξαναζωντανεύουν το αξεπέραστο μουσικό του αποτύπωμα.
ΧΑΡΙΛΑΟΣ ΤΡΟΥΒΑΣ