Οι Big Nose Attack δεν παίζουν μουσική για χόμπι

Οι Big Nose Attack δεν παίζουν μουσική για χόμπι Facebook Twitter
Είμαστε ρεαλιστές. Δεν θα έρθει κανείς να σου χτυπήσει την πόρτα για να σε κάνει πετυχημένο. Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
0

Τη μουσική των Big Nose Attack την έχεις πετύχει σίγουρα στο ραδιόφωνο – κι ας μην αναγνωρίζεις τι είναι. Δικό τους είναι αυτό το κομμάτι που λέει «yeah, that girl is the one for me». Έχουν έναν ευδιάκριτο, καθαρό ήχο που μπερδεύει τα μπλουζ με το ροκ, τις μουσικές δηλαδή που αγαπάνε. Το συγκρότημα αποτελείται από δύο αδέρφια, τον Γιώργο και τον Αντώνη (ή Τόνι), από το Μπραχάμι, μια περιοχή της Αθήνας που έχει βγάλει επίσης δύο αδέρφια στη μουσική, τους Κατσιμιχαίους – που κάποτε ζούσαν δύο στενά πάνω από το σπίτι τους. Οι Big Nose Attack ξεκίνησαν το γκρουπ από το 2011. Σε διάστημα 6 χρόνων έχουν κυκλοφορήσει 3 άλμπουμ κι έχουν καταφέρει να ζουν από τη μουσική τους. Δεν το λες και λίγο.

Όταν τους συναντάω σε μια καφετέρια στο κέντρο μιλάνε για τις θεωρίες συνωμοσίας που άκουσαν τελευταία σε ένα κανάλι στο YouTube. «Τελικά», μου λέει ο Αντώνης, «οι Αμερικανοί δεν πήγαν στο φεγγάρι το 1969. Μπορεί να πήγαν μερικούς μήνες μετά, αλλά τότε το θέμα ήταν να προλάβουν τους Ρώσους, οπότε είπαν "ας γυρίσουμε κάτι να το δείξουμε στην τηλεόραση, να τους προλάβουμε". Όλη η φάση ήταν Χόλιγουντ. Έχω δει κάτι τραγικά πράγματα στο YouTube. Από την άλλη, κυκλοφορεί τόση θεωρία συνωμοσίας στο Ίντερνετ, που δεν μπορείς να ξέρεις τίποτα».

Τα δυο αδέρφια ζουν από τη μουσική σε μια εποχή μεταιχμιακή. Είναι μια περίεργη περίοδος κατά την οποία τα πάντα σε σχέση με τη μουσική βιομηχανία δεν ισχύουν όπως τα ξέραμε και επαναπροσδιορίζονται. Οι μεγάλες εταιρείες έχουν πεθάνει πια ή προτιμούν τις digital πωλήσεις και είναι προτιμότερο να έχεις publisher για να ακουστεί ένα κομμάτι σου σε μια σειρά παρά να βγάζεις βινύλια.

Έχει πλάκα που συζητάμε τέτοια πράγματα, επειδή είναι το πρωινό που ο Βορειοκορεάτης ηγέτης απειλεί πάλι ότι θα καταστρέψει τον κόσμο. «Τον έχω ικανό να τη ρίξει» απαντάει ο Γιώργος. «Το θέμα είναι μετά από αυτόν τι πρόκειται να γίνει. Δεν λέει να ζήσουμε και παγκόσμιο πόλεμο. Έχουμε ζήσει τόσες αλλαγές. Άλλαξε το σύστημα εξέτασης στα φροντιστήρια αγγλικών όταν ήμουν μικρός, μετά άλλαξαν οι Πανελλήνιες, δηλαδή έχουν πέσει όλες οι αλλαγές μαζί. Οικονομική κρίση, πρώτη αριστερή κυβέρνηση, ναι - όχι. Κρίμα να κάνουμε συνεντεύξεις για το πώς είναι να είσαι μεταπολεμική μπάντα και να παίζεις με αυτοσχέδια όργανα».

Τα δυο αδέρφια ζουν από τη μουσική σε μια εποχή μεταιχμιακή. Είναι μια περίεργη περίοδος κατά την οποία τα πάντα σε σχέση με τη μουσική βιομηχανία δεν ισχύουν όπως τα ξέραμε και επαναπροσδιορίζονται. Οι μεγάλες εταιρείες έχουν πεθάνει πια ή προτιμούν τις digital πωλήσεις και είναι προτιμότερο να έχεις publisher για να ακουστεί ένα κομμάτι σου σε μια σειρά παρά να βγάζεις βινύλια.

«Είναι όλα λίγο στον αέρα αυτήν τη στιγμή και όλοι ψάχνουν να βρουν τι λειτουργεί. Ακόμη κι εμείς, οι μπάντες, δεν ξέρουμε τι να κάνουμε. Βγάζουμε CD, καθόμαστε και το κοιτάμε. Βγάζουμε βινύλιο, επειδή ανέβηκε, αλλά μετά ξαναπερνάει η μόδα του. Τώρα βρισκόμαστε όλοι σε μια πειραματική φάση, που όμως δεν ξέρουμε πότε θα περάσει», λένε.

Οι Big Nose Attack δεν παίζουν μουσική για χόμπι Facebook Twitter
Οι Big Nose Attack ξεκίνησαν το γκρουπ από το 2011. Σε διάστημα 6 χρόνων έχουν κυκλοφορήσει 3 άλμπουμ κι έχουν καταφέρει να ζουν από τη μουσική τους. Δεν το λες και λίγο. Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO

—Στην Ελλάδα ποιο ήταν το κυριότερο πράγμα που άλλαξε;

«Η κρίση, με διαφορά. Έχει δημιουργηθεί μια σκηνή πιο ολοκληρωμένη. Το επίπεδο είναι αρκετά υψηλό από άποψη περφόρμανς και επαγγελματισμού. Αν πας στο εξωτερικό, σε χώρες όχι πολύ αναπτυγμένες μουσικά, θα καταλάβεις ότι οι local μπάντες τους είναι αρκετά πίσω σε σχέση με εδώ. Και νομίζω ότι έχει ξεκινήσει από τον ανταγωνισμό όλο αυτό. Είμαστε πολύ ανταγωνιστική χώρα. Πριν από 15 χρόνια που ξεκινήσαμε να παίζουμε, υπήρχε ακόμα η λογική της δεύτερης δουλειάς ή του χόμπι. Μετά άρχισες να βλέπεις αυτούς τους ανθρώπους να ζορίζονται οικονομικά και να κάνουν κάτι που δεν τους άρεσε. Δεν γίνεται πια αυτό. Προτιμούν να ρισκάρουν. Επίσης, ήταν δύσκολο να ακουστείς πέρα από τα σύνορα της χώρας σου, αλλά πλέον υπάρχουν και τα μέσα που σε βοηθούν να το κάνεις. Είναι πιο εύκολο να βρεις μουσικό εξοπλισμό που δεν μπορούσες πριν. Επειδή σου παίρνει λιγότερο χρόνο να τα ψάξεις λόγω Ίντερνετ, κάπου εξισορροπεί πάλι το πράγμα. Αλλάζει περισσότερο η αντίληψη του κόσμου πάνω στη μουσική».

Ξαφνιάζει το πόσο συνειδητοποιημένοι είναι γι' αυτό που κάνουν. Δεν το συναντάς συχνά αυτό σε σύγχρονους μουσικούς. Έχουν μάθει να παίζουν μόνοι τους μουσική από μικροί, λόγω της μητέρας τους, που τους αγόραζε μουσικά όργανα για παιχνίδια κι έχουν κρατήσει αυτήν τη φιλοσοφία του παιχνιδιού. «Σήμερα, είμαστε στην ευχάριστη θέση να μη χρειαζόμαστε άλλη δουλειά για να βιοποριστούμε. Βέβαια, δεν ζεις άνετα και σε άλλον μπορεί να φαίνεται εφιαλτικό. Δεν μπορείς να αγοράσεις σπίτι ή αυτοκίνητο από τη μουσική» όπως μου αναφέρουν, αλλά οι στερήσεις είναι μέσα στο παιχνίδι. «Δεν γίνεται αλλιώς. Χαλάει η ψυχολογία σου αν περιμένεις πολλά. Γυρίζει μπούμερανγκ».

Και όσον αφορά την επιτυχία: «Είμαστε ρεαλιστές. Δεν θα έρθει κανείς να σου χτυπήσει την πόρτα για να σε κάνει πετυχημένο. Δεν έχουμε όμως και τέτοια mainstream φοβία που έχουν άλλοι, ότι έπαιξες το κομμάτι μου στο ραδιόφωνο και κάτι θα γίνει. Ίσα-ίσα, γι' αυτό δεν παίζεις μουσική, για να ακούγεται; Καλό είναι και το underground σε κάποιες φάσεις, αλλά υποτίθεται ότι είσαι underground, δεν θέλεις να παίζει η μουσική σου στο ραδιόφωνο, δεν θέλεις να την πουλάς, αλλά κάνεις live με δύο άτομα και μετά γκρινιάζεις ότι δεν έχει κόσμο. Ε, λογικό είναι, οι φίλοι σου θα βαρεθούν κάποια στιγμή να έρχονται. Στα δικά μου τα live δεν έρχονται ούτε οι φίλοι μου, ούτε η μάνα μου, ούτε η κοπέλα μου πια. Βαρέθηκαν».

Οι Big Nose Attack δεν παίζουν μουσική για χόμπι Facebook Twitter
Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO

Οι Big Nose Attack θα εμφανιστούν στο Gagarin205 μαζί με τους Noise Figures, την Πέμπτη 28 Σεπτεμβρίου.

ΑΓΟΡΑ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Οι Hume Assine έφτιαξαν ένα dance κομμάτι που το διαμορφώνεις όπως θες!

Μουσική / Οι Hume Assine έφτιαξαν ένα dance κομμάτι που το διαμορφώνεις όπως θες!

Το «For those dancing alone in their apartment» είναι ένα μουσικό πείραμα για όσα άτομα ψάχνουν ευκαιρία να ξεφύγουν, χορεύοντας μόνα στο σαλόνι, στην κουζίνα, στο υπνοδωμάτιο, ανάλογα με τη διάθεσή τους και για όσο το επιθυμούν.
M. HULOT
Ody Icons Περφόρμερ, μουσικός, δραματουργός, συνθέτης 

Οι Αθηναίοι / Ody Icons: «Δεν γίνεται να μη διεκδικήσεις τον χώρο που σου αναλογεί»

Περφόρμερ, μουσικός. Μεγάλωσε σε περιβάλλον που αγαπούσε την Ανατολή, ήταν λαϊκό και καθόλου εστέτ, κι αυτό επηρέασε τη μουσική του. Γι' αυτό δεν καταλαβαίνει τι εννοούν στην Ελλάδα όταν τον ρωτούν «γιατί τόσο τουμπερλέκι;». Ο Ody Icons αφηγείται τη ζωή του στη LiFO.
M. HULOT
Παύλος Σιδηρόπουλος: «Είχε μια θλίψη για τα μακρινά αριστουργήματα»

Σεμίνα Διγενή / Παύλος Σιδηρόπουλος: «Είχε μια θλίψη για τα μακρινά αριστουργήματα»

Ένα ηχητικό ντοκιμαντέρ της Σεμίνας Διγενή για τον αγνό πρίγκηπα του rock and roll. Ακούγονται:  Δημήτρης Πουλικάκος, Μελίνα Σιδηροπούλου,  Δήμητρα Γαλάνη, Κώστας Φέρρης, Γιάννης Αγγελάκας κ.α.
THE LIFO TEAM
Οι νέοι λόκαλ DJs που ένα βράδυ θα σου «σώσουν τη ζωή»

Μουσική / Οι νέοι λόκαλ DJs που ένα βράδυ θα σου «σώσουν τη ζωή»

Σιχαίνονται τις πελατειακές σχέσεις, είναι unapologetic, αγαπούν τα συμπεριληπτικά dancefloors, αδιαφορούν για τον αλγόριθμο και προσπαθούν να επιβιώσουν σε μια πολύ ανταγωνιστική σκηνή. 7 νέοι λόκαλ DJs μιλούν στη LifO.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Γιώργος Χατζηνάσιος

Μουσική / Γιώργος Χατζηνάσιος: «Ότι τι; Είναι ηλίθιοι όσοι ακούνε ελαφρολαϊκά;»

Έγινε συνθέτης για να μπορέσει να παντρευτεί τη γυναίκα του. Πιστεύει πως όποιος λέξη «ελαφρός» είναι απαίσια. Πρόλαβε την εποχή που τους τραγουδιστές τούς καταλάβαινες από τον ήχο της φωνής τους - τώρα δεν τους ξεχωρίζει. Ο Γιώργος Χατζηνάσιος αφηγείται τη ζωή του στη LiFO.
M. HULOT
Dievers Party: Πώς δυο φίλες έφτιαξαν τα πιο viral χορευτικά πάρτι της χρονιάς

Μουσική / Dievers Party: Πώς δυο φίλες έφτιαξαν τα πιο viral πάρτι της χρονιάς

Η Βάσω Καζαντζίδου και η Μαρινέλα Αμπντουραχμάνι γνωρίστηκαν τυχαία σε ένα αθηναϊκό κλαμπ. Δύο χρόνια μετά, αυτή η συνάντηση γέννησε ένα από τα πιο δημοφιλή mobile queer events σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ
Η τριπλή δύναμη του Μπετόβεν

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Η τριπλή δύναμη του Μπετόβεν

Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών παρουσιάζει το Τριπλό Κοντσέρτο του Λούντβιχ βαν Μπετόβεν με τρεις λαμπερούς σολίστ: ο Μαξίμ Βενγκέροφ, ο Στίβεν Ίσερλις και η Θεοδοσία Ντόκου ενώνονται υπό την μπαγκέτα του Φίνεγκαν Ντάουνι Ντίαρ την Παρασκευή 5 Δεκεμβρίου στο Μέγαρο Μουσικής.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
MARCEL DETTMANN INTERVIEW

Μουσική / Marcel Dettmann: «Η τέκνο δεν γεννήθηκε για VIP τραπέζια»

Ένας από τους επιδραστικότερους εκπροσώπους της τέκνο, λίγες μέρες πριν από την εμφάνισή του στο Ωδείο Αθηνών, μιλάει για την αγαπημένη του μουσική ως έναν τρόπο να σχετίζεται με τον κόσμο και την πολιτική του nightlife.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Τίνα Τέρνερ (1939-2023): Ένας αληθινός θρύλος

Μουσική / Τίνα Τέρνερ: «Ούτε ένας δεν με αγάπησε στη ζωή μου, ούτε καν ο πατέρας και η μάνα μου»

Παρ’ όλες τις επιτυχίες και τις εκρηκτικές εμφανίσεις, η Τίνα Τέρνερ έζησε τα πρώτα σαράντα χρόνια της ζωής της με μοναξιά, κακοποίηση και στερημένη από αγάπη. Ο τρόπος που άφησε πίσω της τον τρόμο και την ενδοοικογενειακή βία και έγινε σύμβολο τόλμης και περηφάνιας και η πορεία της προς τη σαρωτική επιτυχία είναι είναι τα βασικά στοιχεία που συνθέτουν το παζλ της ζωής της.
M. HULOT
Το μέλλον που προφήτευσε το «Ghost in the shell» είναι εδώ

Μουσική / Το μέλλον που προφήτευσε το «Ghost in the shell» είναι εδώ

Το 1995, όταν βγήκε στους κινηματογράφους το διάσημο άνιμε του Mamoru Oshii, οι αναφορές του στην ΑΙ ακούγονταν εξωγήινες. Σήμερα, μοιάζει πιο επίκαιρο και σύγχρονο από ποτέ. Το ίδιο και το σάουντρακ του Kenji Kawai. Σε λίγες μέρες προβάλλεται ξανά στην Αθήνα.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Κορμί κι αλάτι, Μπέσσυ μου!

Οι Αθηναίοι / Κορμί κι αλάτι, Μπέσσυ μου!

Η καριέρα της μετράει πάνω από μισό αιώνα. Αν και έχει να βγάλει δίσκο από το 1983, τα τραγούδια που ηχογράφησε μέσα σε μια δεκαετία έχουν απήχηση σήμερα σε 17χρονα παιδιά, κι αυτό την κάνει να νιώθει έφηβη. Η Μπέσσυ Αργυράκη αφηγείται τη ζωή της στη LiFO.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ