O Tosin Martyns κάνει τις ρίζες του καινούργια μουσική

O Tosin Martyns κάνει τις ρίζες του καινούργια μουσική Facebook Twitter
Φωτογραφία: Freddie F.
0

Αυτό που μου έκανε εντύπωση στη μουσική του Tosin Martyns είναι ότι δεν έχει σχέση με τον ήχο των περισσότερων Αφρικανών που φτιάχνουν μουσική στην Ελλάδα: Δεν κάνει χιπ χοπ, δεν ραπάρει, προτιμάει ένα μείγμα afrobeat και dancehall με στίχους που τραγουδάει ρυθμικά, φέρνοντας ένα urban αφρικάνικο αέρα στην dance σκηνή της Αθήνας -που αυτή τη στιγμή έχει γίνει πιο πολύχρωμη από ποτέ. Το EP του Ebony έχει έντονες αναφορές στις ρίζες του, την μουσική της Αφρικής που εκτίμησε όταν πήγε για πρώτη φορά επίσκεψη στην πατρίδα του.

 

«Είμαι από τη Νιγηρία», λέει, «από το Λάγος, το λιμάνι της, και στην Ελλάδα ήρθα στην ηλικία των 2 μαζί με τη μητέρα μου και μεγάλωσα στην Αθήνα. Ο πατέρας μου είχε έρθει ήδη εδώ. Το Tosin προέρχεται από το Οluwatosin. Σημαίνει «ο Θεός είναι αρκετός για μένα για να δοξάζω»». Το Martins είναι το δεύτερό του όνομα, -το «y» το έβαλε για να ξεχωρίζει από τον έτερο Νιγηριανό καλλιτέχνη με το ίδιο όνομα. Δηλώνει μουσικός, αλλά ασχολείται και με το βόλεϊ εδώ και 12 χρόνια. «Έχω παίξει σε επαγγελματικό επίπεδο, μέχρι Α2 στον Πανελλήνιο, και τώρα παίζω στην Β' εθνική, στον Αμάραντο. Έχω σπουδάσει και φυσιοθεραπεία σε ιδιωτική σχολή μετά το σχολείο, ασχολήθηκα λόγω τραυματισμού και μου άρεσε, αλλά η μεγάλη μου αγάπη είναι η μουσική». Λέει ότι ήταν στη μουσική από πάντα, αλλά πιο σοβαρά άρχισε να ασχολείται στα 16 του, όταν άρχισε να παίζει γκόσπελ στη Νιγηριανή εκκλησία. «Ξεκίνησα να παίζω ντραμς και keyboards, αλλά προτιμούσα να τραγουδάω. Πηγαίνω και τώρα όποιες Κυριακές προλαβαίνω, είναι αναπόσπαστο κομμάτι της ζωής μου αυτό.

Δείτε τη συνέχεια στο ΓΚΡΕΚΑ.

Μουσική
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

KET: «Το γεγονός ότι έχουμε καταφέρει να υπάρχουμε τόσα χρόνια είναι ένα μικρό θαύμα»

Κέντρο Ελέγχου Τηλεοράσεων / KET: «Καταφέραμε να υπάρχουμε τόσα χρόνια, κι αυτό είναι ένα μικρό θαύμα»

Μια μεγάλη συζήτηση για την ιστορία του Κέντρου Ελέγχου Τηλεοράσεων, ενός από τους βασικούς πυρήνες της πειραματικής και ανεξάρτητης μουσικής σκηνής της πόλης και όχι μόνο.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
102΄ με την Tάμτα και την Ανίτα Ρατσβελισβίλι

Μουσική / Tάμτα - Ανίτα Ρατσβελισβίλι: «Μάθαμε να ζούμε με το τραύμα»

Δυο διάσημες και πετυχημένες Γεωργιανές συναντιούνται στην ΕΛΣ και μιλούν για τις δυσκολίες που τις διαμόρφωσαν και την κουλτούρα της χώρας τους, που την κουβαλάνε μαζί τους παντού, ακόμα και όταν τις πληγώνει.
M. HULOT
Η επιστροφή της Lily Allen

Μουσική / Η Lily Allen επιστρέφει με το πιο θεαματικό ξεκατίνιασμα στην ιστορία της ποπ

Το «West End Girl» της Lilly Allen και ένα αριστουργηματικό ραπ άλμπουμ από την CupcakKe αποτελούν τα πιο δυνατά και τολμηρά, από πλευράς στιχουργικής, άλμπουμ της χρονιάς. Μια καλή εβδομάδα για τη μουσική.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
BOYS’ SHORTS INTERVIEW

Μουσική / Boys’ Shorts: «Δεν φταίνε τα τρανς άτομα που έχει γίνει μίζερη η ζωή σου»

To eyeliner και το electroclash έφερε κοντά το ντουέτο των DJs, που εμπνεύστηκαν το όνομά τους από τον Boy George. Έπαιξαν στο Berghain, και η φήμη τους εκτοξεύτηκε. Πλέον το mantra τους είναι το «enjoy the moment».
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Παιδί Τραύμα: Τραγουδάκια λέω που αύριο θα ξεχαστούν, δεν κάνω καμία επανάσταση, δεν αλλάζω τον κόσμο

Μουσική / Παιδί Τραύμα: «Τραγουδάκια λέω, που αύριο θα ξεχαστούν, δεν αλλάζω τον κόσμο»

Στο νέο του άλμπουμ, το Παιδί Τραύμα χρησιμοποιεί τις έννοιες της φυγής και της συγχώρεσης για να μιλήσει για το αδιέξοδο του ψηφιακού κόσμου και την αναζήτηση της αλήθειας με τραγούδια που ξεφεύγουν από το mainstream.   
M. HULOT
Οι Tame Impala φτιάχνουν έναν δίσκο εμπνευσμένο από τα bush doofs της Αυστραλίας

Μουσική / «Deadbeat» των Tame Impala: Μια lo-fi ωδή στα rave πάρτι από ένα σπουδαίο συγκρότημα

Είναι η πρώτη του δουλειά που δεν περιέχει ούτε μια ροκ στιγμή. Σύμφωνα με τον Chris Deville: «Οι Tame Impala έχουν μεταμορφωθεί σταδιακά από ένα από τα σπουδαιότερα ροκ συγκροτήματα της γενιάς τους σε… κάτι άλλο».
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών τιμά τη μνήμη του Οδυσσέα Ελύτη με αφορμή τα τριάντα χρόνια από τον θάνατό του, παρουσιάζοντας το «Μονόγραμμα» του Γιώργου Κουρουπού, που βασίζεται στο ομότιτλο έργο του μεγάλου Έλληνα ποιητή, στις 24 Οκτωβρίου στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Λίγες λέξεις για τον Διονύση Σαββόπουλο

Οπτική Γωνία / Λίγες λέξεις για τον Διονύση Σαββόπουλο

«Ό,τι όμως και αν υπήρξε ο Διονύσης Σαββόπουλος, είχε τη δόνηση, τον λοξό τόνο, μια διάθεση μεταμόρφωσης και γιορτής. Επέστρεφε σε μια πάμφωτη αυλή, περιμένοντας τους φίλους, το νόημα της συνάθροισης».
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ