Το νέο άλμπουμ του Jimmyaiso είναι ένα απρόσμενο δώρο για τους fans του ψυχαγωγικού ραπ

JimmySick 2 review Facebook Twitter
Ο Jimmyaiso καταφέρνει σε κάθε του δουλειά να είναι ενδιαφέρων, παρουσιάζοντας ολοκληρωμένες ιδέες, παρά το μικρό μήκος των tapes του.
0

Η ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑ ΤΟΥ «JIMMY SICK, Pt. 2» από τον Jimmyaiso αποτελεί ένα απρόσμενο χριστουγεννιάτικο δώρο για τους fans του Detroit/Flint ήχου και του ψυχαγωγικού ραπ. Το προηγούμενο άλμπουμ του συγκαταλέγεται στις αγαπημένες μου δουλειές του 2023, γεμάτο ενδιαφέροντες ήχους, μοναδικά flows και αμέτρητες quotable μπάρες.

Γενικά, ο Jimmyaiso καταφέρνει σε κάθε του δουλειά να είναι ενδιαφέρων, παρουσιάζοντας ολοκληρωμένες ιδέες, παρά το μικρό μήκος των tapes του. Φαίνεται πως αυτή η επιλογή είναι συνειδητή, προκειμένου η «βιτρίνα» του στο Spotify να είναι πιο ελκυστική για τους περαστικούς ακροατές. Ωστόσο, μέχρι σήμερα δεν είχε αποδείξει ότι μπορεί να κυκλοφορήσει ένα full length άλμπουμ – μια πρόκληση στην οποία από το tracklist φαίνεται πως αποφάσισε να απαντήσει.

Αγαπημένο μου στοιχείο που χαρακτηρίζει το ραπ του Jimmyaiso –και σε όλο τον δίσκο το χρησιμοποιεί τέλεια– είναι σίγουρα το laid back flow του. Ακούγοντας τον δίσκο απλώς τον φαντάζεσαι να χώνει αβίαστα, ξέγνοιαστα, ξεκούραστα.

Ταυτόχρονα με την ακρόαση του δίσκου ξεκίνησα να γράφω ξεχωριστά για κάθε κομμάτι, αλλά σύντομα συνειδητοποίησα ότι είναι περιττό, καθώς δεν είχα αρκετές παρατηρήσεις. Ο δίσκος αποτελεί το τέλειο sequel, τη φυσική εξέλιξη του «JIMMY SICK, Pt. 1». Έχει τα ίδια βασικά στοιχεία με το πρώτο μέρος, αλλά η βελτίωση του Jimmyaiso είναι διάχυτη σε όλη τη διάρκειά του. Τα flows, η ακροβασία ανάμεσα σε ώριμες και shitpost-type μπάρες, το προσεκτικό beat selection, και γενικά η προσέγγισή του αναδεικνύουν έναν εξαιρετικά έμπειρο καλλιτέχνη. Ειλικρινά, δεν περίμενα ο δίσκος να είναι τόσο καλός. Είναι απίστευτο το πόσο γρήγορα έχει εξελιχθεί ο Jimmyaiso ως ράπερ.

Αγαπημένο μου στοιχείο που χαρακτηρίζει το ραπ του Jimmyaiso –και σε όλο τον δίσκο το χρησιμοποιεί τέλεια– είναι σίγουρα το laid back flow του. Ακούγοντας τον δίσκο απλώς τον φαντάζεσαι να χώνει αβίαστα, ξέγνοιαστα, ξεκούραστα. Το κάνει να φαίνεται εύκολο. Όταν παίζεις ποδόσφαιρο στο PlayStation με αντίπαλο το μικρό σου ξαδελφάκι και το νικάς 13-0, έχεις την ίδια στάση σώματος που φαντάζομαι να έχει ο Jimmy όταν ραπάρει.

Είναι αναζωογονητικό να ακούς έναν καλλιτέχνη με τέτοια άνεση στο ραπ, ειδικά τελευταία, που στην ελληνική σκηνή παρατηρούμε όλο και περισσότερα περιστατικά υπερπροσπάθειας.

Ξεχωριστή αναφορά αξίζει στο πόσο καλογραμμένος είναι ο δίσκος. Το έχω ξαναπεί αλλά είναι αξιοθαύμαστος ο τρόπος που ο Jimmyaiso (και όλα τα μέλη της $telthrecords), ενώ δεν ξεφεύγει από την «τυπική» θεματολογία του ραπ, καταφέρνει να είναι τρελά δημιουργικός στον στίχο του. Έχει ακραίες obscure και oddly specific αναφορές, σχηματίζει πολύ περίτεχνα bar schemes και το slang του διαφέρει κατά πολύ από αυτό που χρησιμοποιούν οι περισσότεροι ράπερ.

Χαρακτηριστικά παραδείγματα αποτελούν τα «tryhardάρεις για ένα ποστ ενώ στ’ αρχίδια μας το chain που φοράς/παρεμπιπτόντως φαίνεται fake», «πλήρωσα το plug μου με κάρτα, μπας και κόψει απόδειξη» και «το plug παίρνει τηλ., λέω “έλα μου”, σα τραγούδι του Σάκη». Οι συμμετοχές του δίσκου είναι άψογες, $ulee και ΧΑΤΖ δίνουν αέρα αλλαγής διατηρώντας την ταυτότητα του Jimmyaiso και της $telthrecords, αναφορικά με τη στιχουργική. Επιπλέον, νομίζω ότι έχει έρθει η ώρα να πω με σιγουριά ότι το να βλέπω τον ΧΑΤΖ σε tracklists just puts a smile on my face.

Το άλμπουμ θα κάνει πολλούς να μετανιώσουν για τις λίστες που ήδη μοιράστηκαν για τα καλύτερα του 2024. Είναι με διαφορά η καλύτερη δουλειά του Jimmyaiso και μαζί με το «Certified Shit Talker» το καλύτερο άλμπουμ που έχει βγει από τη $telthrecords.

Ακούστε όλο το άλμπουμ «JIMMY SICK, Pt. 2» του Jimmyaiso στο Spotify.

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

SANDWELL DISTRICT INTERVIEW

Μουσική / Οι Sandwell District φτιάχνουν τέκνο σαν να προσεύχονται

O Regis και ο Function, δύο από τους πρωτεργάτες του πρότζεκτ που εξελίχθηκε σε διεθνές underground δίκτυο, με αφορμή την εμφάνισή τους στην Αθήνα μιλούν στη LiFO για την επανένωσή τους, την τέκνο σήμερα και τον καινούργιο τους δίσκο.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
KET: «Το γεγονός ότι έχουμε καταφέρει να υπάρχουμε τόσα χρόνια είναι ένα μικρό θαύμα»

Κέντρο Ελέγχου Τηλεοράσεων / KET: «Καταφέραμε να υπάρχουμε τόσα χρόνια, κι αυτό είναι ένα μικρό θαύμα»

Μια μεγάλη συζήτηση για την ιστορία του Κέντρου Ελέγχου Τηλεοράσεων, ενός από τους βασικούς πυρήνες της πειραματικής και ανεξάρτητης μουσικής σκηνής της πόλης και όχι μόνο.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
102΄ με την Tάμτα και την Ανίτα Ρατσβελισβίλι

Μουσική / Tάμτα - Ανίτα Ρατσβελισβίλι: «Μάθαμε να ζούμε με το τραύμα»

Δυο διάσημες και πετυχημένες Γεωργιανές συναντιούνται στην ΕΛΣ και μιλούν για τις δυσκολίες που τις διαμόρφωσαν και την κουλτούρα της χώρας τους, που την κουβαλάνε μαζί τους παντού, ακόμα και όταν τις πληγώνει.
M. HULOT
Η επιστροφή της Lily Allen

Μουσική / Η Lily Allen επιστρέφει με το πιο θεαματικό ξεκατίνιασμα στην ιστορία της ποπ

Το «West End Girl» της Lilly Allen και ένα αριστουργηματικό ραπ άλμπουμ από την CupcakKe αποτελούν τα πιο δυνατά και τολμηρά, από πλευράς στιχουργικής, άλμπουμ της χρονιάς. Μια καλή εβδομάδα για τη μουσική.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
BOYS’ SHORTS INTERVIEW

Μουσική / Boys’ Shorts: «Δεν φταίνε τα τρανς άτομα που έχει γίνει μίζερη η ζωή σου»

To eyeliner και το electroclash έφερε κοντά το ντουέτο των DJs, που εμπνεύστηκαν το όνομά τους από τον Boy George. Έπαιξαν στο Berghain, και η φήμη τους εκτοξεύτηκε. Πλέον το mantra τους είναι το «enjoy the moment».
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Παιδί Τραύμα: Τραγουδάκια λέω που αύριο θα ξεχαστούν, δεν κάνω καμία επανάσταση, δεν αλλάζω τον κόσμο

Μουσική / Παιδί Τραύμα: «Τραγουδάκια λέω, που αύριο θα ξεχαστούν, δεν αλλάζω τον κόσμο»

Στο νέο του άλμπουμ, το Παιδί Τραύμα χρησιμοποιεί τις έννοιες της φυγής και της συγχώρεσης για να μιλήσει για το αδιέξοδο του ψηφιακού κόσμου και την αναζήτηση της αλήθειας με τραγούδια που ξεφεύγουν από το mainstream.   
M. HULOT
Οι Tame Impala φτιάχνουν έναν δίσκο εμπνευσμένο από τα bush doofs της Αυστραλίας

Μουσική / «Deadbeat» των Tame Impala: Μια lo-fi ωδή στα rave πάρτι από ένα σπουδαίο συγκρότημα

Είναι η πρώτη του δουλειά που δεν περιέχει ούτε μια ροκ στιγμή. Σύμφωνα με τον Chris Deville: «Οι Tame Impala έχουν μεταμορφωθεί σταδιακά από ένα από τα σπουδαιότερα ροκ συγκροτήματα της γενιάς τους σε… κάτι άλλο».
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών τιμά τη μνήμη του Οδυσσέα Ελύτη με αφορμή τα τριάντα χρόνια από τον θάνατό του, παρουσιάζοντας το «Μονόγραμμα» του Γιώργου Κουρουπού, που βασίζεται στο ομότιτλο έργο του μεγάλου Έλληνα ποιητή, στις 24 Οκτωβρίου στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ