Κωνσταντίνος Βήτα - Ένωση

Κωνσταντίνος Βήτα - Ένωση Facebook Twitter
0

Κάπου διάβαζα, λίγο πριν κυκλοφορήσει ο νέος δίσκος του, ότι είναι «μία απ' τα ίδια, λίγο πιο χαμηλόφωνος από τον "Άργο", με περισσότερα φυσικά όργανα και λιγότερο ηλεκτρονικός». Ότι παραείναι μελωδικός, ότι δεν έχει και μεγάλη διαφορά από τις προηγούμενες δουλειές του, ότι δεν έχει αλλάξει τίποτα από τις μέρες που τραγούδαγε το «Παιδί». Το μεγαλύτερο προσόν του Κωνσταντίνου Βήτα όμως, πέρα από τους προσωπικούς στίχους, είναι ο καταδικός του, χαρακτηριστικός ήχος, αυτή η αναγνωρίσιμη φωνή που απαγγέλλει λέξεις που σχηματίζουν εικόνες και τραγουδάει για τον ήλιο, τα αστέρια, τον δρόμο και τις λεωφόρους, τα σύννεφα, τον ουρανό. Η μουσική και τα θέματα που από την πρώτη νότα είναι ξεκάθαρα Κωνσταντίνος Βήτα, ακόμα κι όταν τα συνοδεύει η φωνή του Βασιλικού. Το «μια απ' τα ίδια» μπορεί να είναι μειονέκτημα μόνο αν το αποτέλεσμα είναι κατώτερο απ' αυτό που περίμενες, αν σε απογοητεύει, κι αυτό θα ήταν άδικο να το πεις για την «Ένωση». Περιέχει κι ένα από τα πιο όμορφα τραγούδια που έχει γράψει ποτέ, το «Χρώμα του ήλιου».

Pan Sonic

Δεν υπάρχουν πολλά ευρωπαϊκά ονόματα των '90s που να μπορούν να συγκριθούν με την ακραία πρωτοπορία των Φινλανδών Pan Sonic - ή Panasonic, όταν πρωτοξεκίνησαν. O χαρακτηριστικός ήχος τους προέρχεται από τον ειδικά κατασκευασμένο εξοπλισμό που χρησιμοποιούν μαζί με σάμπλερς και ένα MPC2000 sequencer. Αποτελούμενοι από τον Mika Vainio και τον Ilpo Väisänen, οι Pan Sonic εντοπίζουν τις κοινές μουσικές επιρροές τους στους πρωτοπόρους της «βιομηχανικής» techno μουσικής, όπως οι Throbbing Gristle, Einstürzende Neubauten και Suicide, στην acid house, τη χιπ χοπ, τη ρέγγε, την παλιά τζαμαϊκανή dub, τη ska, τον Γάλλο συνθέτη Pierre Henry, αλλά και τον εκκεντρικό rockabilly μουσικό Hasil Adkins.Ο Vainio συχνά αναφέρει ότι η μουσική τους είναι ένα κράμα των σκληρών και καθαρών ήχων της βιομηχανικής techno μουσικής απλωμένων σε μακριά και συγκροτημένα ηχητικά τοπία, παρόμοια με αυτά της ορχηστρικής ρέγγε και της dub. Η εμφάνισή τους στο Bios την Παρασκευή το βράδυ είναι η τελευταία ζωντανή παγκοσμίως πριν την οριστική διάλυσή τους. Το ίδιο βράδυ, στα εγκαίνια του νέου βιβλιο-δισκοπωλείου, θα παίξει μία από τις θρυλικές μορφές της σκηνής του Mάντσεστερ και της παρέας των Autechre, o Rob Hall, ενώ θα ανοίξουν οι δικοί μας Parallel Worlds.

Ελληνική electronica

Οι τρεις αξιόλογες κυκλοφορίες της coorecords και το άλμπουμ του Melorman «Out in the field» έρχονται να προστεθούν στην εντυπωσιακή πια λίστα των ηλεκτρονικών άλμπουμ Ελλήνων δημιουργών που κυκλοφόρησαν μέσα σε μια χρονιά που μπορεί να μην είχε κάτι εντυπωσιακό, αλλά πολλές καλές στιγμές που στο τέλος αφήνουν μάλλον την ίδια καλή γεύση. Το «Flight Sessions» EP της Dalot, το πρώτο άλμπουμ της May Roosevelt με τίτλο «Panda» και εξαιρετικό artwork και το «Friendly Warning» του ντουέτου των Cloudcub είναι γεμάτα από στιγμιότυπα όμορφης electronica χαμηλών τόνων, από ambient με μελωδικές εξάρσεις και χαλαρά beat, μέχρι τη μελαγχολική ατμόσφαιρα των Boards of Canada, που όλοι τους φαίνεται να λατρεύουν. Ο ήχος τους έχει στοιχεία που συναντάς στους μουσικούς κάθε γωνιάς του πλανήτη, ονειρικές παλέτες εσωστρέφειας, και παρόλο που δεν φαίνεται, μάλλον είναι ο κυρίαρχος στα δωμάτια των μουσικών που ασχολούνται με την post electronica σε κάθε μεγαλούπολη του κόσμου. Ίσως να μην μπορείς να τον χαρακτηρίσεις πια «πρωτοποριακό», αλλά υπάρχει μια αφοπλιστική ειλικρίνεια που είναι αδύνατο να αγνοήσεις.

Ενώ η νυχτερινή διασκέδαση φαίνεται να περνάει κρίση (τα μεγάλα μαγαζιά), οι μικροί μουσικο-θεατρικοί χώροι που λειτουργούν και ως γκαλερί αυξάνονται και πληθύνονται. Στη Μιχαλακοπούλου 206 και Αρκαδίας 44 ξεκινάει ο νέος πολυχώρος Knot με πληθώρα συναυλιών - ανοίγουν οι Acte Vida και οι Trio Mohammad και θεατρικές παραστάσεις. Τα εγκαίνια είναι στις 21/12.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

102΄ με την Tάμτα και την Ανίτα Ρατσβελισβίλι

Μουσική / Tάμτα - Ανίτα Ρατσβελισβίλι: «Μάθαμε να ζούμε με το τραύμα»

Δυο διάσημες και πετυχημένες Γεωργιανές συναντιούνται στην ΕΛΣ και μιλούν για τις δυσκολίες που τις διαμόρφωσαν και την κουλτούρα της χώρας τους, που την κουβαλάνε μαζί τους παντού, ακόμα και όταν τις πληγώνει.
M. HULOT
Η επιστροφή της Lily Allen

Μουσική / Η Lily Allen επιστρέφει με το πιο θεαματικό ξεκατίνιασμα στην ιστορία της ποπ

Το «West End Girl» της Lilly Allen και ένα αριστουργηματικό ραπ άλμπουμ από την CupcakKe αποτελούν τα πιο δυνατά και τολμηρά, από πλευράς στιχουργικής, άλμπουμ της χρονιάς. Μια καλή εβδομάδα για τη μουσική.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
BOYS’ SHORTS INTERVIEW

Μουσική / Boys’ Shorts: «Δεν φταίνε τα τρανς άτομα που έχει γίνει μίζερη η ζωή σου»

To eyeliner και το electroclash έφερε κοντά το ντουέτο των DJs, που εμπνεύστηκαν το όνομά τους από τον Boy George. Έπαιξαν στο Berghain, και η φήμη τους εκτοξεύτηκε. Πλέον το mantra τους είναι το «enjoy the moment».
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Παιδί Τραύμα: Τραγουδάκια λέω που αύριο θα ξεχαστούν, δεν κάνω καμία επανάσταση, δεν αλλάζω τον κόσμο

Μουσική / Παιδί Τραύμα: «Τραγουδάκια λέω, που αύριο θα ξεχαστούν, δεν αλλάζω τον κόσμο»

Στο νέο του άλμπουμ, το Παιδί Τραύμα χρησιμοποιεί τις έννοιες της φυγής και της συγχώρεσης για να μιλήσει για το αδιέξοδο του ψηφιακού κόσμου και την αναζήτηση της αλήθειας με τραγούδια που ξεφεύγουν από το mainstream.   
M. HULOT
Οι Tame Impala φτιάχνουν έναν δίσκο εμπνευσμένο από τα bush doofs της Αυστραλίας

Μουσική / «Deadbeat» των Tame Impala: Μια lo-fi ωδή στα rave πάρτι από ένα σπουδαίο συγκρότημα

Είναι η πρώτη του δουλειά που δεν περιέχει ούτε μια ροκ στιγμή. Σύμφωνα με τον Chris Deville: «Οι Tame Impala έχουν μεταμορφωθεί σταδιακά από ένα από τα σπουδαιότερα ροκ συγκροτήματα της γενιάς τους σε… κάτι άλλο».
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών τιμά τη μνήμη του Οδυσσέα Ελύτη με αφορμή τα τριάντα χρόνια από τον θάνατό του, παρουσιάζοντας το «Μονόγραμμα» του Γιώργου Κουρουπού, που βασίζεται στο ομότιτλο έργο του μεγάλου Έλληνα ποιητή, στις 24 Οκτωβρίου στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Λίγες λέξεις για τον Διονύση Σαββόπουλο

Οπτική Γωνία / Λίγες λέξεις για τον Διονύση Σαββόπουλο

«Ό,τι όμως και αν υπήρξε ο Διονύσης Σαββόπουλος, είχε τη δόνηση, τον λοξό τόνο, μια διάθεση μεταμόρφωσης και γιορτής. Επέστρεφε σε μια πάμφωτη αυλή, περιμένοντας τους φίλους, το νόημα της συνάθροισης».
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ