Η Taylor Swift αποσύρεται από το Spotify

Η Taylor Swift αποσύρεται από το Spotify Facebook Twitter
3

 

Η Taylor Swift αρνήθηκε να συμπεριλάβει στην πλατφόρμα του Spotify το νέο της άλμπουμ "1989" και επίσης απέσυρε όλη την δισκογραφία της από αυτό.

Η ενέργεια αυτή είναι αποτέλεσμα διαμαρτυρίας σχετικά με τις απολαβές των καλλιτεχνών από αντίστοιχα μέσα.
Η ίδια το 2012 είχε αρνηθεί να συμπεριλάβει στο Spotify το άλμπουμ της "Red", αλλά αργότερα άλλαξε γνώμη.

Νωρίτερα το 2014, η Taylor Swift ασχολήθηκε και πάλι με το θέμα αναφέροντας στο Wall Street Journal ότι η πειρατεία, το file sharing και το streaming έχουν συρρικνώσει δραματικά τον όγκο των πωλήσεων. Η αλήθεια είναι ότι διαπιστώνω πως όντας χρήστης streaming μουσικής, προσωπικά έχω να αγοράσω άλμπουμ πάνω από 2 χρόνια.

To Spotify δηλώνει πως πληρώνει το 70% των εσόδων του στις δισκογραφικές εταιρίες, ποσό που υπολογίζεται στο 1 δισεκατομμύριο δολάρια το χρόνο. Πάραυτα οι περισσότεροι καλλιτέχνες υποστηρίζουν ότι δεν παίρνουν αρκετά.

The artist or their representatives have decided not to release this album on Spotify. We are working on it and hope they will change their mind soon 

Σύμφωνα με το Business Insider, το Spotify έκανε την εξής δήλωση:


«Αγαπάμε την Taylor Swift, και οι περισσότεροι από 40 εκατομμύρια χρήστες μας την αγαπάνε ακόμη περισσότερο – σχεδόν 16 εκατομμύρια από αυτούς ακούσανε κομμάτια της τις τελευταίες 30 ημέρες και η ίδια περιλαμβάνεται σε περισσότερες από 19 εκ. playlists.
Ελπίζουμε ότι θα αλλάξει την γνώμη της και θα μας βοηθήσει να κτίσουμε μια νέα μουσική πραγματικότητα που είναι για όλους. Πιστεύουμε ότι οι ακροατές θα πρέπει να είναι ελεύθεροι να ακούσουν μουσική όποτε και όπου θέλουν και ότι οι καλλιτέχνες έχουν το απόλυτο δικαίωμα να πληρώνονται για την δουλειά τους και να προστατεύονται από την πειρατεία. Για αυτό το λόγο πληρώνουμε σχεδόν το 70% των εσόδων μας στην μουσική κοινότητα.»

Η δήλωση τελειώνει έτσι:
«stay, stay, stay. It's a love story, baby, just say, Yes.»

 

#justsayyes

 

Η πραγματικότητα είναι ότι τα χρήματα που οι καλλιτέχνες δικαιούνται από πλατφόρμες streaming είναι ελάχιστα αλλά οι εποχές αλλάζουν όπως και ο τρόπος λειτουργίας της βιομηχανίας. Η εύκολη εναλλακτική του ακροατή μετά το streaming είναι το παράνομο κατέβασμα, απ' όπου ο καλλιτέχνης τελικά δεν θα έχει καθόλου απόλαβες. Ναι, ακούγεται κάπως εκβιαστικό.

Οι καλλιτέχνες δεν βγάζουν σχεδόν τίποτα από το Spotify σε σχέση με το να πουλάνε την μουσική τους μέσω υπηρεσίες σαν το iTunes, αφού πληρώνονται λιγότερο από ένα cent ανά ακρόαση.

Κάποιοι από αυτούς έχουν την δύναμη να επιβληθούν στα μέσα και να πάρουν το ρίσκο. Για παράδειγμα η Beyonce πριν από σχεδόν ένα χρόνο υπέγραψε συμφωνία με το iTunes για αποκλειστική διάθεση του άλμπουμ της. 'Αναγκάζοντας' τούς ακροατές της να το αγοράσουν σημαίνει μόνο ένα πράγμα: $$$.

Εκτός από 3-4 κομμάτια, το ομότιτλο άλμπουμ της δεν έγινε ποτέ διαθέσιμο στο Spotify.

 

Επίσης, η πλειοψηφία των καλλιτεχνών, τουλάχιστον στην Βρετανία, πληρώνονται από τις δισκογραφικές εταιρίες με σταθερό μηνιαίο μισθό, οπότε αυτό είναι ένα θέμα που απασχολεί περισσότερο τις εταιρίες παρά τους ίδιους τους καλλιτέχνες, τους λιγότερο δημοφιλής.

cross sell στο spotify

Τέλος, το Spotify έχει εισάγει πρόσφατα μια επιπλέον στρατηγική αύξησης εσόδων, κάνοντας διαθέσιμα επιπλέον προϊόντα. Μέσα από στρατηγικές συνεργασίες με άλλες εταιρίες, πλέον είναι διαθέσιμα εισιτήρια συναυλιών, προϊόντα καλλιτεχνών και άλλα καλούδια, τα οποία προωθούνται ως cross sell με την μουσική. Όλα αυτά υπάρχουν διαθέσιμα εδώ και καιρό, αλλά φαίνεται να είναι μια δοκιμαστική φάση πριν το roll out στο 100% της λειτουργίας του.

3

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Οι νέοι λόκαλ DJs που ένα βράδυ θα σου «σώσουν τη ζωή»

Μουσική / Οι νέοι λόκαλ DJs που ένα βράδυ θα σου «σώσουν τη ζωή»

Σιχαίνονται τις πελατειακές σχέσεις, είναι unapologetic, αγαπούν τα συμπεριληπτικά dancefloors, αδιαφορούν για τον αλγόριθμο και προσπαθούν να επιβιώσουν σε μια πολύ ανταγωνιστική σκηνή. 7 νέοι λόκαλ DJs μιλούν στη LifO.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Γιώργος Χατζηνάσιος

Μουσική / Γιώργος Χατζηνάσιος: «Ότι τι; Είναι ηλίθιοι όσοι ακούνε ελαφρολαϊκά;»

Έγινε συνθέτης για να μπορέσει να παντρευτεί τη γυναίκα του. Πιστεύει πως όποιος λέξη «ελαφρός» είναι απαίσια. Πρόλαβε την εποχή που τους τραγουδιστές τούς καταλάβαινες από τον ήχο της φωνής τους - τώρα δεν τους ξεχωρίζει. Ο Γιώργος Χατζηνάσιος αφηγείται τη ζωή του στη LiFO.
M. HULOT
Dievers Party: Πώς δυο φίλες έφτιαξαν τα πιο viral χορευτικά πάρτι της χρονιάς

Μουσική / Dievers Party: Πώς δυο φίλες έφτιαξαν τα πιο viral πάρτι της χρονιάς

Η Βάσω Καζαντζίδου και η Μαρινέλα Αμπντουραχμάνι γνωρίστηκαν τυχαία σε ένα αθηναϊκό κλαμπ. Δύο χρόνια μετά, αυτή η συνάντηση γέννησε ένα από τα πιο δημοφιλή mobile queer events σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ
Η τριπλή δύναμη του Μπετόβεν

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Η τριπλή δύναμη του Μπετόβεν

Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών παρουσιάζει το Τριπλό Κοντσέρτο του Λούντβιχ βαν Μπετόβεν με τρεις λαμπερούς σολίστ: ο Μαξίμ Βενγκέροφ, ο Στίβεν Ίσερλις και η Θεοδοσία Ντόκου ενώνονται υπό την μπαγκέτα του Φίνεγκαν Ντάουνι Ντίαρ την Παρασκευή 5 Δεκεμβρίου στο Μέγαρο Μουσικής.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
MARCEL DETTMANN INTERVIEW

Μουσική / Marcel Dettmann: «Η τέκνο δεν γεννήθηκε για VIP τραπέζια»

Ένας από τους επιδραστικότερους εκπροσώπους της τέκνο, λίγες μέρες πριν από την εμφάνισή του στο Ωδείο Αθηνών, μιλάει για την αγαπημένη του μουσική ως έναν τρόπο να σχετίζεται με τον κόσμο και την πολιτική του nightlife.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Τίνα Τέρνερ (1939-2023): Ένας αληθινός θρύλος

Μουσική / Τίνα Τέρνερ: «Ούτε ένας δεν με αγάπησε στη ζωή μου, ούτε καν ο πατέρας και η μάνα μου»

Παρ’ όλες τις επιτυχίες και τις εκρηκτικές εμφανίσεις, η Τίνα Τέρνερ έζησε τα πρώτα σαράντα χρόνια της ζωής της με μοναξιά, κακοποίηση και στερημένη από αγάπη. Ο τρόπος που άφησε πίσω της τον τρόμο και την ενδοοικογενειακή βία και έγινε σύμβολο τόλμης και περηφάνιας και η πορεία της προς τη σαρωτική επιτυχία είναι είναι τα βασικά στοιχεία που συνθέτουν το παζλ της ζωής της.
M. HULOT
Το μέλλον που προφήτευσε το «Ghost in the shell» είναι εδώ

Μουσική / Το μέλλον που προφήτευσε το «Ghost in the shell» είναι εδώ

Το 1995, όταν βγήκε στους κινηματογράφους το διάσημο άνιμε του Mamoru Oshii, οι αναφορές του στην ΑΙ ακούγονταν εξωγήινες. Σήμερα, μοιάζει πιο επίκαιρο και σύγχρονο από ποτέ. Το ίδιο και το σάουντρακ του Kenji Kawai. Σε λίγες μέρες προβάλλεται ξανά στην Αθήνα.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Κορμί κι αλάτι, Μπέσσυ μου!

Οι Αθηναίοι / Κορμί κι αλάτι, Μπέσσυ μου!

Η καριέρα της μετράει πάνω από μισό αιώνα. Αν και έχει να βγάλει δίσκο από το 1983, τα τραγούδια που ηχογράφησε μέσα σε μια δεκαετία έχουν απήχηση σήμερα σε 17χρονα παιδιά, κι αυτό την κάνει να νιώθει έφηβη. Η Μπέσσυ Αργυράκη αφηγείται τη ζωή της στη LiFO.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Olivia Dean: Η νέα σταρ της βρετανικής ποπ

Μουσική / Mόνο η Olivia Dean κρατήθηκε απέναντι στην καταιγίδα των hits της Taylor Swift

Μια 26χρονη τραγουδοποιός από το Λονδίνο που καταφέρνει να κρατά γερά τις υψηλές θέσεις της στα charts, με έναν ήχο που ισορροπεί μεταξύ παρελθόντος και παρόντος. Bonus για σήμερα: ο νέος δίσκος των Dury Dava.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Στη Θεσσαλονίκη θα περάσεις τέλεια, όποιο κι αν είναι το vibe σου

Εικαστικά / Στη Θεσσαλονίκη θα περάσεις τέλεια, όποιο κι αν είναι το vibe σου

Από την έκθεση με τις φωτογραφίες της Φρίντα Κάλο μέχρι τις άπειρες συναυλίες: Αυτά τα 22 events αξίζουν την προσοχή σας στην αγαπημένη πόλη της Θεσσαλονίκης.
ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ, ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ & ΧΡΗΣΤΟ ΠΑΡΙΔΗ

σχόλια

3 σχόλια
Θυμίζει το επεισόδιο στο South Park που διαμαρτύρονται γιατί δεν έχουν λεφτά να αγοράσουν καινούριο αεροπλάνο και καινούρια βίλα.Λογικό να πληρώνεις ένα ποσό (λογικό και χαμηλό) και ανάλογα τις ακροάσεις να παίρνουν $$ και οι τραγουδιστές και όλοι πίσω απ το τραγούδι.Δεν παίρνουν και λίγα λεφτά όμως. Κι εδώ στην Ελλάδα είναι οι ΑΕΠΙ, η ερατώ και άλλες τόσες εταιρίες που "γδέρνουν" τα μαγαζιά. Ακόμη κι εγώ αν βάλω δωρεάν δικό μου τραγούδι στο soundcloud και να το παίζουν πρέπει να πληρώνουν. Ακόμη και δική τους μουσική να γράψουν. Απληστία.Κι ένα περίεργο: Μόνο στην Ιαπωνία αγοράζουν ακόμα CD, κι αυτό επειδή οι περισσότεροι είναι συλλέκτες