Η Lana Del Ray παραλίγο να ξεκινήσει φυλετικό πόλεμο στο Instagram

Η Lana Del Ray παραλίγο να ξεκινήσει φυλετικό πόλεμο στο Instagram Facebook Twitter
0

Όλα ξεκίνησαν την περασμένη Πέμπτη με μια ανάρτηση της Lana Del Ray στο Instagram, στην οποία η ανακοίνωση του νέου άλμπουμ της που θα κυκλοφορήσει τον Σεπτέμβρη, επισκιάστηκε από μια μακροσκελή εισαγωγή-διακήρυξη στην οποία «τα χώνει» χοντρά σε όσους/ες έχουν επιφυλάξει μόνο στην ίδια κατηγορίες για «ωραιοποίηση της κακοποίησης» μέσω των τραγουδιών της.

Στο κείμενο που είχε τίτλο "Questions for the culture" («Ερωτήματα για την κουλτούρα»), αναφέρονταν μεταξύ άλλων τα εξής:

«Doja Cat, Ariana [Grande], Camila [Cabello], Cardi B, Kehlani και Nicki Minaj και Beyoncé: Όλες τους είχαν νούμερο ένα επιτυχίες με τραγούδια που λένε για το να είσαι σέξι, να μη φοράς ρούχα...να απατάς κλπ. Έχω βαρεθεί να ακούω γυναίκες, είτε συγγραφείς είτε εναλλακτικές τραγουδίστριες, να λένε ότι εξιδανικεύω την κακοποίηση ενώ στην πραγματικότητα είμαι ένα άτομο που τραγουδά για την πραγματικότητα των σχέσεων συναισθηματικής κακοποίησης που φαίνονται να κυριαρχούν σε ολόκληρο τον πλανήτη...».

Η Lana Del Ray παραλίγο να ξεκινήσει φυλετικό πόλεμο στο Instagram Facebook Twitter

Οι αντιδράσεις υπήρξαν άμεσες, εξαιτίας κυρίως της παρέλασης ενός ρόστερ μαύρων κυρίως καλλιτεχνών στην αρχή της ανάρτησης, σε συνδυασμό με την δήλωσή της στη συνέχεια του κειμένου ότι «θα πρέπει να υπάρχει μια θέση στον φεμινισμό για γυναίκες που μοιάζουν και συμπεριφέρονται σαν εμένα». Ήταν σα να ισχυρίζεται ότι επικρατούν δύο μέτρα και δύο σταθμά και ότι οι καλλιτέχνιδες που ανέφερε δεν έχουν να αντιμετωπίσουν τις ίδιες επικρίσεις που κατά καιρούς στρέφονται εναντίον της.

Μετά τον καταιγισμό αρνητικών σχολίων που δέχτηκε η ανάρτηση, μπήκε και η ίδια αργότερα να σχολιάσει, γράφοντας:

«Είναι θλιβερό να ανακινείται [φυλετικό] ζήτημα σχετικά με WOC [woman of color] όταν εγώ απλά αναφέρω μερικές από τις αγαπημένες μου τραγουδίστριες...Όταν έκανα λόγο για άτομα που μοιάζουν με μένα, εννοούσα τα άτομα εκείνα που δεν μοιάζουν ισχυρά ή έξυπνα απαραίτητα ή σα να έχουν τον έλεγχο κλπ. Στόχος μου ήταν να υπερασπιστώ τα άτομα με ευάλωτη προσωπικότητα, όχι τις λευκές γυναίκες».

Την επόμενη μέρα, και ενώ ο θόρυβος δεν έλεγε να κοπάσει, επανήλθε με νέο μακροσκελές μήνυμα, το οποίο περιέγραφε ως «κάποιες συμπληρωματικές σημειώσεις για την 'αμφιλεγόμενη' μου ανάρτηση, που μόνο αμφιλεγόμενη δεν ήταν». Στο νέο της σημείωμα χρησιμοποίησε ακόμα οξύτερο ύφος, γράφοντας ότι αυτοί που προσβλήθηκαν από την αρχική ανάρτηση είναι «φανατικοί υποστηρικτές του Τραμπ και του Πενς ή υπερφίαλοι φιλελεύθεροι ή ύπουλοι κριτές που δεν ξέρουν να διαβάσουν και επιδιώκουν να προσελκύσουν την προσοχή και να κάνουν το ζήτημα να μοιάζει με φυλετικό πόλεμο».

Η Lana Del Ray παραλίγο να ξεκινήσει φυλετικό πόλεμο στο Instagram Facebook Twitter

Τα ξημερώματα της Δευτέρας, τέλος, εμφανίστηκε στη σελίδα της ένα βίντεο – προάγγελος της δουλειάς της που πρόκειται να κυκλοφορήσει με τίτλο "Behind the Iron Gates — Insights From an Institution", και θα αποτελείται από κομμάτια ποιητικής πρόζας με μουσική υπόκρουση από τον συνεργάτη της, Jack Antonoff. Θα είναι το ένα από τα δύο άλμπουμ 'spoken word' που θα κυκλοφορήσει φέτος (το άλλο θα λέγεται "Violet Bent Backwards Over the Grass"). Στο κομμάτι που ακούγεται στο βίντεο και έχει τίτλο "Patent Leather Do-Over" συμμετέχει και η FKA Twigs, ενώ η Lana Del Ray απευθύνεται στην διάσημη αυτόχειρα ποιήτρια Σύλβια Πλαθ, λέγοντάς της:

«Σύλβια, ήξερα τι εννοούσες όταν έλεγες ότι θέλεις να κολυμπήσεις στον ωκεανό αφήνοντας τα μαύρα δερμάτινα παπούτσια σου στην ακτή να δείχνουν προς το νερό την ώρα που κολυμπούσες... Γι' αυτό κι εγώ περπατώ ξυπόλητη δίπλα στη θάλασσα. Γι' αυτό κι αφήνω τα παπούτσια μου στα σκαλιά. Το κάνω για σένα και το κάνω και για μένα... Δεν πρέπει να ερωτεύεσαι έναν άντρα σαν τον Τεντ [ο ποιητής Τεντ Χιουζ, σύζυγος της Πλαθ] ούτε έναν μουσικό που τραγουδά ότι θέλει να είναι ελεύθερος».

Με στοιχεία από την Washington Post και το Variety

Μουσική
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

105’ με τον Rack

Μουσική / Rack: «Έχω φάει σφαλιάρες γιατί τις ζήταγα, αλλά η ζωή μου πλέον έχει αλλάξει»

Γιος του Λεκτικού Επεξεργαστή και με καριέρα που εκτοξεύτηκε νωρίς, ο δημοφιλής ράπερ έχει αλλάξει ρότα. Στα 25 του, πιο ήρεμος από ποτέ, απολαμβάνει μια φήμη που έφτασε μέχρι το Χόλιγουντ.
M. HULOT
Στην Κόνιτσα, σε ένα τριήμερο γλέντι με ρουμανικό fusion, ποντιακά και ηπειρώτικα

Μουσική / Στην Κόνιτσα, σε ένα τριήμερο γλέντι με ρουμανικό fusion, ποντιακά και ηπειρώτικα

Το ακριτικό διαβαλκανικό φεστιβάλ του Christopher King και της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση ξεσήκωσε για άλλη μια χρονιά άτομα κάθε ηλικίας και καταγωγής με παραδοσιακή μουσική απρόσμενη και συναρπαστική.
M. HULOT
Η ποίηση του Οδυσσέα Ελύτη που έγινε λαϊκό ορατόριο από τον Μίκη Θεοδωράκη

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Η ποίηση του Οδυσσέα Ελύτη που έγινε λαϊκό ορατόριο από τον Μίκη Θεοδωράκη

Η Ματούλα Κουστένη διερευνά τη σχέση του ποιητή με τον συνθέτη, την αφετηρία της δημιουργίας του μεγάλου έργου «Άξιον Εστί» και την πορεία του μέχρι την πρώτη ηχογράφηση.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Κι όμως, πέρασε μισός αιώνας από την αυγή των Talking Heads

Βιβλίο / Κι όμως, πέρασε μισός αιώνας από την αυγή των Talking Heads

Τέτοιες μέρες πριν από πενήντα χρόνια, το γκρουπ έκανε το ντεμπούτο του στην σκηνή του θρυλικού κλαμπ CBGB στη Νέα Υόρκη, κι ένα νέο βιβλίο ακολουθεί την πορεία τους από τις πρώτες τους ημέρες μέχρι το είδος εκείνο της επιτυχίας που συνήθως έρχεται με τα δικά της προβλήματα
THE LIFO TEAM
Νανά Τράντου: «Οι συναυλίες δεν θα πεθάνουν ποτέ, είναι μια εμπειρία»

Μουσική / Νανά Τράντου: «Οι συναυλίες δεν θα πεθάνουν ποτέ, είναι μια εμπειρία»

Η artistic και managing director της High Priority Promotions, η μόνη γυναίκα με αυτήν τη θέση στην Ελλάδα, μιλά για τις συναυλίες, τη μουσική σήμερα, τις αλλαγές σε καλλιτέχνες και κοινό και το Memory Corner με τα ιδιαίτερα vintage ρούχα, την άλλη μεγάλη της αγάπη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Q Lazzarus: Tο τραγικό στόρι του θρυλικού κομματιού «Goodbye Horses».

Μουσική / Q Lazzarus: Tο τραγικό στόρι του θρυλικού κομματιού «Goodbye Horses»

Για χρόνια η Q Lazzarus του «Goodbye Horses», μία από τις πιο αδικημένες ερμηνεύτριες στην ιστορία της ποπ μουσικής, παρέμενε μια μυστηριώδης φιγούρα, τώρα όμως ένα μουσικό ντοκιμαντέρ φωτίζει τη ζωή της.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Eddie Dark: «Γράφω μουσική επειδή έχω σιχαθεί τα πάντα»

Μουσική / Eddie Dark: «Γράφω μουσική επειδή έχω σιχαθεί τα πάντα»

Από μικρός ένιωθε αποσυνάγωγος. Πιστεύει ότι τα κόμικς είναι η μόνη μορφή τέχνης που είναι τελείως αφιλτράριστη και πιστεύει ότι η γενιά του θα μείνει στην ιστορία ως η γενιά που έχασε τα καλά πράγματα στο τσακ. Ο μουσικός Eddie Dark είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
M. HULOT
Ερμής

Μουσική / Ermis: «Το τρέμολο του μπουζουκιού ήταν ο αγαπημένος μου ήχος από νιάνιαρο»

O περιζήτητος νέος συνθέτης που έχει συνεργαστεί με τον Good Job Nicky, τη Μαρίνα Σάττι, τη Χάρις Αλεξίου και τον Sidarta επαναπροσδιορίζει τον ήχο του μπουζουκιού και της κλασικής μουσικής με σεβασμό και τόλμη.
M. HULOT
Άξιζαν κάτι καλύτερο τα «100 Χρόνια Ελληνικής Δισκογραφίας»

Daily / Άξιζαν κάτι καλύτερο τα «100 Χρόνια Ελληνικής Δισκογραφίας»

Τα δώδεκα επεισόδια της ομώνυμης σειράς βρίσκονται στο Ertflix, η παρακολούθηση της σειράς όμως υπονομεύεται συχνά από την συμβατική και στεγνή προσέγγιση, και η στημένη παρουσία της Χάρις Αλεξίου στο ρόλο της παρουσιάστριας-αφηγήτριας δεν βοηθάει.  
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ