Για πάντα νέος

Για πάντα νέος Facebook Twitter
0

Υπάρχει κάτι που νοσταλγείτε από τους Φατμέ;

Το σφριγηλό μου σώμα και τα μαύρα μου μαλλιά. Συνήθως όταν νοσταλγούμε το παρελθόν, νοσταλγούμε τα νιάτα μας, αλλά εγώ δεν έχω μεγάλη έφεση στη νοσταλγία. Δεν ασχολούμαι με το σπορ. Συνήθως νοσταλγία αισθάνεσαι όταν έχεις χάσει κάτι, όταν υπάρχει απώλεια, έχεις χάσει κάτι σπουδαίο, την πατρίδα σου, τα νιάτα σου. Παραδόξως, δεν αισθάνομαι ότι έχω χάσει τα νιάτα μου, οπότε τα μόνα που μου λείπουν είναι οι πλάκες και οι περιπέτειες με το συγκρότημα, οι περιοδείες. Ήμασταν ένα παράξενο φρούτο τότε. Ήμασταν λίγο ούφο μέσα σε αυτό που λέμε μουσική πραγματικότητα. Ήμασταν ένα συγκρότημα που οι λαϊκοί το βλέπανε σαν ροκ και οι ροκάδες το βλέπανε σαν κάτι με ύποπτες λαϊκές καταβολές. Ήμασταν ένα γκρουπ που είχε επιρροές από το λαϊκό τραγούδι. Δεν είναι τυχαίο που οι συνεργασίες μας ήταν με την Αλεξίου, τον Τάκη Σούκα ή με τη Βιτάλη. Εκείνη την εποχή το σκληροπυρηνικό κοινό των ροκάδων δεν τα γούσταρε αυτά. Και τώρα υπάρχουν φυλές, όμως στη μουσική δεν είναι τόσο ξεκάθαρες πια και χαίρομαι που παίξαμε ένα ρόλο σε αυτό και μεις. Στο να διαλυθούνε ας πούμε τα στρατόπεδα συγκέντρωσης.

Ποιο ήταν το κίνητρό σας όταν ξεκινήσατε να κάνετε μουσική;

Το κίνητρο μου πάντως δεν ήταν η διασημότητα. Ήταν περισσότερο η δημιουργία και η περιπέτεια. Αυτό που ονειρευόμουν καταρχάς, από τα χρόνια του σχολείου ακόμα, ήταν να τα καταφέρω να ζήσω μέσα από τη μουσική, να ζήσω από τη μουσική, να είναι αυτή η δουλειά μου, να ασχολούμαι με αυτό μόνο, και πάλεψα για χρόνια ώστε να μπορώ και να επιβιώσω από τη μουσική. Φυσικά χαιρόμουνα όταν είχαμε επιτυχία, αλλά, πώς να το πω, δεν είναι ότι χαιρόμουνα που μ' αναγνωρίζανε στο δρόμο, αλλά χαιρόμουνα που μου λέγανε ότι αυτό το τραγούδι σου με άγγιξε, με ενθουσίασε, με συγκίνησε. Ακόμη έτσι είμαι.

Αν θα αλλάζατε κάτι από το παρελθόν, τι θα ήταν αυτό;

Θα ήθελα να δείξω πιο φανερά την τρέλα μου. Επειδή ήμουνα εσωστρεφές και ντροπαλό παιδί, την κάλυπτα πίσω από ένα ήρεμο πρόσωπο, αλλά χωρίς αυτή την τρέλα δεν θα είχα καταφέρει τίποτα. Θα άλλαζα ίσως λίγο το κούρεμά μου.

Τι σας εμπνέει να γράφετε τραγούδια;

Αυτά που συμβαίνουνε γύρω μου και αυτά που συμβαίνουνε μέσα μου. Γι' αυτό και όταν είμαι καλά συντονισμένος με αυτό που λέμε ζωή, αυτό που συμβαίνει έξω από μένα, μιλώντας για μένα μιλάω και για λογαριασμό των άλλων. Ποτέ δεν σκεφτόμουνα τι θέλει ο κόσμος, να γράψω κάτι που ν' αρέσει στον κόσμο και αν καμιά φορά το έκανα, ήταν πάντα χάλια το αποτέλεσμα, όσες φορές και αν προσπάθησα παλιότερα.

Τι νομίζετε ότι κάνει ένα τραγούδι διαχρονικό και επιτυχία; Την περιμένατε τόση επιτυχία με το «Θάλασσά μου»;

Το συγκεκριμένο κομμάτι είχε γραφτεί κατά παραγγελία, με την έννοια ότι διάβασα το σενάριο με στόχο να γράψω μουσική. Εγώ έγραφα τραγούδια για το ψώνιο μου, εκτός της μουσικής επένδυσης. Διαβάζοντας το σενάριο έγραφα παράλληλα και στίχους, επειδή εργαλείο μου είναι το τραγούδι. Αυτό ξέρω καλύτερα. Οι στίχοι αυτοί γραφτήκανε για τον ήρωα της ταινίας, «τα είχα όλα μια φορά, μα ήθελα παραπάνω». Έτυχε εκείνη τη στιγμή για κάποιο λόγο όλοι οι άνθρωποι να αισθάνονται κάπως έτσι. Άλλες φορές πάλι, υπάρχουν τραγούδια που δεν γίνονται αμέσως επιτυχίες. Δεν υπάρχει αυτός ο άμεσος συντονισμός του κόσμου με ένα τραγούδι αλλά σιγά σιγά, με τα χρόνια. Τραγούδια που βγαίνουν περνάνε στην αφάνεια και με τα χρόνια βγαίνουν στην επιφάνεια σαν κάτι που έχεις πετάξει στη θάλασσα και νομίζεις ότι χάθηκε. Έχει συμβεί πολλές φορές παλιότερα με τραγούδια μου.

Τι πιστεύετε γι' αυτήν τη στροφή στο παρελθόν που υπάρχει στο εξωτερικό;

Είναι παγκόσμιο θέμα η νοσταλγία για το παρελθόν. Τώρα αυτό ή σημαίνει ότι δεν υπάρχουν δυνατά σημερινά πράγματα ή σημαίνει ότι οι άνθρωποι νοσταλγούνε μια άλλη εποχή. Πάντως βλέπω ότι και οι πιτσιρικάδες ακούνε γκρουπ του ‘70. Δεν ίσχυε πάντα αυτό. Όταν ξεκινούσαμε εμείς, την εποχή του new wave, δεν ακούγανε πολύ δεκαετία του ‘60. Βλέπω τώρα πιτσιρικάδες που δεν ακούνε καινούργια καθόλου. Ακούνε μόνο παλιά. Αυτό μου φαίνεται περίεργο. Εγώ ακούω καινούργια πράγματα. Οι Arctic Monkeys π.χ. και οι Coldplay μού αρέσουν πολύ.

Πώς βλέπετε τα πράγματα στην ελληνική μουσική;

Τα τελευταία χρόνια ήταν δύσκολα τα πράγματα. Έβλεπα νέα παιδιά που το παλεύανε, αλλά ήταν τόσο καταιγιστική αυτή η ιστορία με τα reality στην τηλεόραση και την αντίστοιχη παραγωγή δίσκων, που δεν βρίσκανε χώρο να σταθούν νέα πρόσωπα. Νομίζω τώρα γίνεται μια στροφή, ότι κάτι αλλάζει. Δεν είναι τυχαίο αυτό που γίνεται στην τηλεόραση, ότι δηλαδή από το 2000 και μετά κάθε χρόνο ήταν στην κορυφή κάποιο reality, ενώ φέτος νούμερο ένα είναι ο Λαζόπουλος. Εκτός του ότι ο Λαζόπουλος κάνει σάτιρα και σχολιάζει με ένα τρόπο έξυπνο και πνευματώδη, αυτό που προτείνει μουσικά είναι τελείως αντίθετο από αυτό που προτείνει γενικά η τηλεόραση και αυτό κάτι λέει. Η μουσική βλέπω ότι πάει καλά, δηλαδή έχω ακούσει τα τελευταία δύο χρόνια πολύ καλούς δίσκους, όπως τους δίσκους του Αγγελάκα, του Παυλίδη, του Θ. Παπακωνσταντίνου, ή πιο νέα πράγματα, όπως τον Δρογώση. Κάποια από αυτά πουλάνε πολύ. Ο δίσκος του Αγγελάκα με 15.000 αντίτυπα είναι χρυσός, έχει πουλήσει πολύ περισσότερο από άλλους που θεωρούνται σούπερ εμπορικοί. Αυτό είναι το ωραίο, ότι βλέπεις και ανατρέπονται τα κλισέ, τα στερεότυπα, και αυτό είναι καλό πάντα. Σημαίνει ότι κάτι ζωντανό συμβαίνει, ενώ τα προηγούμενα χρόνια ήταν πολύ ασφυκτικά, ήταν πολύ δυσάρεστο αυτό που συνέβαινε.

Πείτε μου για το νέο σας δίσκο.

ΤοΕκτός Σχεδίου είναι μια συλλογή από συνεργασίες και συμμετοχές που έχω κάνει τα τελευταία 20 χρόνια. Από σκόρπια πράγματα που είναι εκτός της δισκογραφίας μου και αποφάσισα να τα μαζέψω σε ένα CD. Μερικά από αυτά είναι σπάνια, άλλα είναι εξαφανισμένα, κάποιοι δίσκοι που δεν κυκλοφορούν πια. Είναι διπλό CD. Το πρώτο είναι τραγούδια άλλων κυρίως, που με κάλεσαν να τα τραγουδήσω είτε μόνος μου είτε ως ντουέτο και το δεύτερο CD είναι τραγούδια που τα έχω δώσει σε φίλους, σε τραγουδιστές που εκτιμώ.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τα Κατά Ματθαίον Πάθη: Το κορυφαίο θρησκευτικό έργο του Μπαχ

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Τα κατά Ματθαίον πάθη: Το κορυφαίο θρησκευτικό έργο του Μπαχ

Η Ματούλα Κουστένη εξερευνά τον συναρπαστικό κόσμο του μπαρόκ και ξεδιπλώνει τα μυστικά των Παθών του «σημαντικότερου μουσικού επιστήμονα», του Γιόχαν Σεμπάστιαν Μπαχ.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Γιατί σκοτώνονται μεταξύ τους ο Kendrick Lamar και ο Drake;

Μουσική / Γιατί σκοτώνονται μεταξύ τους ο Kendrick Lamar και ο Drake;

Ανταγωνισμός πάντοτε υπήρχε, αλλά ποτέ δεν σοβάρεψαν τόσο τα πράγματα όσο τώρα. Στον χορό μπήκε και ο Kanye West, το κερασάκι στην τούρτα όμως το έβαλε η Taylor Swift. Τα beefs έχουν επανέλθει επειδή μάλλον είναι κάτι που πουλάει.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Αναζητώντας την προφορική και μουσική παράδοση της Κέας

Μουσική / Αναζητώντας την προφορική και μουσική παράδοση της Κέας

Στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας «Cycladic Identity», ιστορίες και παραμύθια του νησιού, οι μελωδιές Τζιωτών μουσικών, η προφορική παράδοση και η μυθολογία συγκεντρώθηκαν σε μια σειρά podcast που θα μπορεί κάθε επισκέπτης της Κέας να ακούσει ενώ περιηγείται σε πλατείες, μονοπάτια, παραλίες, στα δρομάκια της Ιουλίδας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ο Αμαλία μάς ξανασυστήνεται χωρίς τους Architects

Μουσική / Ο Αμαλία μάς ξανασυστήνεται χωρίς τους Architects

Μετά από τέσσερα χρόνια καθυστερήσεων και αρκετά σκαμπανεβάσματα, ο νεαρός δημιουργός που γνωρίσαμε με το πρότζεκτ Amalia and the Architects κυκλοφορεί το ντεμπούτο του άλμπουμ με τίτλο «Amalia???», ξανασυστήνεται στο κοινό μέσα από 10 τραγούδια με υπαρξιακές αναζητήσεις, που λειτουργούν πέρα από τα όρια του φύλου.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Η underground δημιουργικότητα μέσα από τα μάτια του Deltah

Μουσική / Deltah: «Κανείς δεν πυροβόλησε επειδή του το είπε ένα ραπ τραγούδι»

Με αφορμή τη νέα κυκλοφορία του «Thorax», ο πολυσχιδής καλλιτέχνης της σύγχρονης underground σκηνής μιλά για τα στερεότυπα που ακολουθούν μέχρι σήμερα τη ραπ, η οποία «προφανώς και είναι μουσική για διασκέδαση, όπως κάποιος θα πάει στα μπουζούκια και θα διασκεδάσει χωρίς απαραίτητα να είναι καψούρης».
ΧΡΗΣΤΟΣ ΝΤΑΤΣΗΣ
Κρίστη Στασινοπούλου: «Έχω φάει τη νύχτα με το κουτάλι, προτιμώ πια να κάθομαι σπίτι»

Οι Αθηναίοι / Κρίστη Στασινοπούλου: «Έχω φάει τη νύχτα με το κουτάλι, προτιμώ πια να κάθομαι σπίτι»

Όλοι τη ρωτούν για τον Παύλο Σιδηρόπουλο όμως έχει ζήσει περισσότερα δίπλα στην Αλίκη Βουγιουκλάκη. Έχει εκπροσωπήσει την Ελλάδα στην Eurovision, αισθάνεται περήφανη που μεγαλώνοντας κατέληξε να κάνει μόνο πράγματα που της αρέσουν. Έχει γυρίσει τον κόσμο με τον Στάθη Καλυβιώτη και τη μουσική τους, μόλις κυκλοφόρησε ένα βιβλίο για τα ταξίδια τους που μετράνε πια 25 χρόνια.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
10 πράγματα για τον KAS:ST

Μουσική / Ο Manuel Sene και άλλα 9 πράγματα που διαμόρφωσαν τη μελωδική technο των KAS:ST

Πρόσφατα παρουσίασε την πιλοτική έκδοση του νέου και εντυπωσιακού οπτικοακουστικού του live πρότζεκτ στην Κωνσταντινούπολη, μπροστά σε ένα ενθουσιώδες κοινό χιλιάδων ατόμων. Η πρώτη παρουσίαση του KAS:ST AV SHOW στην Ευρώπη θα γίνει σε λίγες μέρες στην Αθήνα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Τι κρύβεται πίσω από τη στροφή της Beyoncé στην κάντρι; 

Μουσική / Τι κρύβεται πίσω από τη στροφή της Beyoncé στην κάντρι;

Τα μοντέλα στην πασαρέλα του Louis Vuitton φορούν καουμπόικες μπότες από δέρμα φιδιού, η Prada πουλάει λαιμοδέτες τύπου γουέστερν, σειρές όπως το «Yellowstone» προσελκύουν εκατομμύρια θεατές: Το στυλ Americana ανθίζει στην ποπ κουλτούρα.
THE LIFO TEAM