Ergon Ensemble, Alternativa

Ergon Ensemble, Alternativa Facebook Twitter
0

Το Ergon Ensemble, σε ένα πρόγραμμα με πέντε πρώτες εκτελέσεις στην Ελλάδα, προτείνει συνθέτες και έργα που διαπερνούν στυλιστικά σύνορα και καθιερωμένες αντιλήψεις για τις σύγχρονες μορφές μουσικής σύνθεσης και εκτέλεσης. Ο διάσημος Αμερικανός Τζων Ζορν, που κινείται στα όρια μεταξύ jazz-fusion και σύγχρονης μουσικής, καταθέτει τη δική του οπτική στη σύγχρονη γαλλική αισθητική. Το Bateau Ivre είναι εμπνευσμένο από την ποίηση του συμβολιστή Arthur Rimbaud.

Ο Ολλανδός Μισέλ φαν ντερ Άα, από τους σπουδαιότερους συνθέτες της νέας γενιάς και κάτοχος του βαρυσήμαντου Grawemeyer Award (2013), είναι η επιτομή του «πολυμεσικού» συνθέτη. Στο Transit, η βιντεοπροβολή και η δεξιοτεχνική εκτέλεση του πιανίστα συνδυάζονται με τους προηχογραφημένους και επεξεργασμένους ήχους μιας ταινίας που έχει σκηνοθετήσει ο ίδιος ο συνθέτης.

Η πρωτοπόρος και πολυδιάστατη Αμερικανίδα Μέρεντιθ Μονκ (συνθέτης, τραγουδίστρια, χορογράφος, σκηνοθέτης, δημιουργός έργων όπερας και μουσικού θεάτρου) έχει αποσπάσει πολλές διεθνείς τιμητικές διακρίσεις για τη συνολική της προσφορά. Στο Realm Variations, οι βουδιστικές αντιλήψεις για τα στάδια της πραγματικότητας δίνουν την έμπνευση για μια πολυεπίπεδη συνδιαλλαγή φωνών και μουσικών οργάνων.

Ο Βρετανός Γκάβιν Μπράυαρς, που υπήρξε επαγγελματίας τζαζίστας και πρωτοπόρος του ελεύθερου αυτοσχεδιασμού, έγινε γνωστός ως συνθέτης όπερας και μουσικής δωματίου, αλλά και μέσα από τις σημαντικές συνεργασίες του με σκηνοθέτες και χορογράφους (Robert Wilson, William Forsythe, Lucinda Childs, Jiri Kylián, Merce Cunnigham). Το συναισθηματικά φορτισμένο Jesus' Blood Never Failed Me Yet είναι επεξεργασία του τραγουδιού ενός ανώνυμου αστέγου στο Λονδίνο το 1971 (στη δισκογραφημένη εκδοχή του συμμετέχει ο Tom Waits).

Τέλος, ο Αμερικανός Στηβ Ράιχ, από τους σημαντικότερους συνθέτες της εποχής μας, παρουσιάζεται με το πιο πρόσφατο έργο του. Στο Radio Rewrite, που έχει γίνει πολύ δημοφιλές, επεξεργάζεται για πρώτη φορά υλικό της ποπ μουσικής και, πιο συγκεκριμένα, εμπνέεται από δύο τραγούδια του συγκροτήματος Radiohead ("Jigsaw Falling into Place" και "Everything in its Right Place").

Μουσική
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μαντόνα: «Είμαι σκληρή, φιλόδοξη και ξέρω ακριβώς τι θέλω. Αν αυτό με κάνει σκύλα, δεν πειράζει»

Χρόνια Πολλά Μαντόνα! / «Είμαι σκληρή, φιλόδοξη και ξέρω τι θέλω. Αν αυτό με κάνει σκύλα, δεν πειράζει»

Pop icon, μίλησε για το woman empowerment πριν υπάρξει καν ο όρος, gay icon, fashion icon, η απόλυτη σταρ, η πιο πετυχημένη γυναίκα μουσικός όλων των εποχών, όπως και να τη χαρακτηρίσει κανείς, είναι μία και μοναδική και ήρθε για να αλλάξει τα πάντα.
M. HULOT
«Love to love you baby»: Αυτό είναι το τραγούδι που γέννησε τη Disco

Μουσική / «Love to love you baby»: Το τραγούδι των 23 οργασμών που γέννησε τη Disco

Με 23 οργασμούς και τη βοήθεια του μάγου Τζόρτζιο Μορόντερ, η Ντόνα Σάμερ, μισό αιώνα πριν, εγκαινίασε επίσημα, με το επικό και ατελείωτα ερωτικό «Love to love you baby», την ντίσκο μουσική, ένα είδος που πολεμήθηκε λυσσαλέα λίγα χρόνια μετά την επέλασή του και κρατάει γερά μέχρι σήμερα.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Στην αρχή με ενοχλούσαν τα σχόλια για το Ozempic, όχι όμως πια»

Lifo Videos / «Στην αρχή με ενοχλούσαν τα σχόλια για το Ozempic, όχι όμως πια»

Η Marseaux, μια από τις πιο αναγνωρίσιμες φωνές της σύγχρονης ελληνικής ποπ σκηνής μιλά για την τυχαία της συνάντηση με το τραγούδι αλλά και για τις προσωπικές δυσκολίες που έχει αντιμετωπίσει και την έφεραν μέχρι το σήμερα.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
 Φεστιβάλ Ελάτειας: Κι αν έβρεξε μια μέρα, ποιος σταματάει τη μουσική;

Μουσική / Φεστιβάλ Ελάτειας: Κι αν έβρεξε μια μέρα, ποιος σταματάει τη μουσική;

Παρά την ακύρωση της πρώτης βραδιάς λόγω έντονης κακοκαιρίας, το 12ο Μουσικό Φεστιβάλ Ελάτειας επέστρεψε δυναμικά, με τριήμερο ζωντανών εμφανίσεων, γεμάτο ενέργεια, συγκίνηση και αυθεντικές στιγμές κάτω από τα δέντρα του Αλωνιού.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Deadly Festivals

Μουσική / 9 φορές που το πάρτι μετατράπηκε σε εφιάλτη

Πάμε σε συναυλίες και φεστιβάλ για να περάσουμε καλά - δυστυχώς, αυτό δεν συμβαίνει πάντα. Πράξεις βίας που έχουν σημειωθεί σε διοργανώσεις σε όλο τον κόσμο αποδεικνύουν πως η ασφάλεια των συμμετεχόντων δεν μπορεί να είναι μια τεχνική υποσημείωση αλλά το θεμέλιο κάθε πολιτιστικής συγκέντρωσης.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η ηλεκτρονική μουσική δεν είναι απολιτίκ - ή τουλάχιστον δεν ήταν

Μουσική / Η ηλεκτρονική μουσική δεν είναι απολιτίκ - ή τουλάχιστον δεν ήταν

Μέσα σε ένα παγκόσμιο σκηνικό βίας, πολέμων και γενοκτονιών, η ηλεκτρονική μουσική καλείται να ξαναβρεί τη χαμένη της τιμή, ανακτώντας τον άμεσο, ενωτικό και απελευθερωτικό της χαρακτήρα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ