Ένα ταξίδι του Fluxion στη Βαρκελώνη υπήρξε καταλύτης στη δημιουργία του νέου του άλμπουμ

Ένα ταξίδι του Fluxion στη Βαρκελώνη υπήρξε καταλύτης στη δημιουργία του νέου του άλμπουμ Facebook Twitter
Νομίζω ότι άφησα στον εαυτό μου μεγαλύτερα περιθώρια συναισθηματικής έκφρασης απ' ό,τι σε άλλες κυκλοφορίες. Φωτό: Elvira Nisman
0

Ο Kωνσταντίνος Σουμπλής aka Fluxion κυκλοφορεί τη νέα του δουλειά «Perspectives» στις 22 Μαΐου. Ήταν να κυκλοφορήσει νωρίτερα τον Απρίλη, πριν χτυπήσει η πανδημία, η οποία τον ανάγκασε να τo αναβάλει για τον επόμενο μήνα. Αν και το έργο του δεν είναι τόσο γνωστό στην Ελλάδα όσο στο εξωτερικό, κυκλοφορεί μουσική από το 1998 σε διάφορα ηλεκτρονικά labels. Μάλιστα, θεωρείται, και παραμένει, μία από τις κορυφαίες φιγούρες τoυ minimal dub techno με ένα από τα σημαντικότερα άλμπουμ που έχουν βγει στο είδος, το «Vibrant Forms».

Το «Perspectives» είναι το όγδοο άλμπουμ του και είναι πιο κινηματογραφικό, με την ίδια αφηγηματική διάθεση – κάθε κομμάτι χτίζεται σταδιακά για να αποδώσει ένα συναίσθημα και μια ιστορία. Ταυτόχρονα, δείχνει μια εξέλιξη στις συνθέσεις του, που ακούγονται πιο ελεύθερες, απογυμνωμένες από την αυστηρότητα που τις χαρακτήριζε παλιότερα. Η καραντίνα τον βρήκε στην Αθήνα. Ήταν από τους μουσικούς που έπαιζαν live από το σαλόνι του σπιτιού τους και έκαναν streaming σε ζωντανό χρόνο στο Facebook. Μιλήσαμε στη φάση χαλάρωσης των μέτρων απομόνωσης για μια όχι πολύ ευοίωνη κατάσταση, το μέλλον της κλαμπ σκηνής διεθνώς.


— Πώς έχεις αντιμετωπίσει όλην αυτή την κατάσταση με την πανδημία;

Προσπαθώ με ψυχραιμία. Σπίτι σχεδόν 2 μήνες, με περιορισμένες μετακινήσεις, βιντεοκλήσεις εντός και εκτός Ελλάδας. Νομίζω πως το γεγονός ότι υπάρχει επικοινωνία μεταξύ των ανθρώπων μέσω όλων αυτών των διαφορετικών τρόπων έδειξε ότι όλοι μας έχουμε την ανάγκη της επαφής και όταν τη στερηθούμε, βρίσκουμε νέους τρόπους και τεχνολογίες. Τίποτα δεν υποκαθιστά την προσωπική επαφή όμως.

Θεωρώ ότι αυτή η υγειονομική κρίση και η μετεξέλιξή της σε παγκόσμια οικονομική ύφεση έβγαλε στην επιφάνεια πιο ουσιαστικά πράγματα, όπως ότι όλα τα κράτη είναι συνδεδεμένα και ότι δεν υπάρχει μεμονωμένη στάση σε τέτοιες προκλήσεις. Όλοι εξαρτόμαστε από τους άλλους. Επίσης, έδειξε ότι οπουδήποτε υπήρχαν πολιτικές λαϊκισμού, μεγαλομανίας και εθελοτυφλίας, δεν μπόρεσαν να βρουν ακροατήριο. Αυτό με κάνει αισιόδοξο, λοιπόν, γιατί θέλω να πιστεύω ότι, παρ' όλες τις προκλήσεις που έχουμε να αντιμετωπίσουμε, αρχίζουμε να ωριμάζουμε και να βλέπουμε τα πράγματα λίγο πιο αποστασιοποιημένα και να μη λειτουργούμε μόνο με το θυμικό.

Μπορεί οι συνθήκες να άλλαξαν απότομα και να έχουν δημιουργήσει ανασφάλεια στην παγκόσμια μουσική σκηνή, αλλά για όλους τους καλλιτέχνες, που το επίκεντρο της δουλειάς τους δεν ήταν μόνο το περφόρμανς, είναι business as usual.


— Αναγκάστηκες να αναβάλεις την κυκλοφορία του άλμπουμ. Γιατί;

Ναι, έπρεπε να γίνει, γιατί εν μέσω αυτής της κατάστασης έπεσαν οι ρυθμοί παραγωγής του εργοστασίου στη Γερμανία καθώς λειτουργούσε με μειωμένο προσωπικό, οπότε επηρεάστηκαν πολλές κυκλοφορίες που βγαίνουν και σε αναλογική μορφή βινυλίου, σε CD.


— Αρκετοί καλλιτέχνες κάνουν το αντίθετο, σπεύδουν να τα κυκλοφορήσουν πιο γρήγορα. Πώς το σχολιάζεις;

Μια σκέψη είναι ότι μπορεί να έγινε στο ψηφιακό κομμάτι των κυκλοφοριών, που είναι πιο ευέλικτο, γιατί υπάρχει κοινό στο σπίτι με περισσότερο χρόνο για να ακούσει μουσική.


— Γιατί ονόμασες το καινούργιο σου άλμπουμ «Perspectives»;

Επειδή για μένα το επίκεντρό του είναι η οπτική και η προοπτική.


— Ποια ήταν η ιδέα στην οποία στηρίχτηκες; Είχες κάποιο κεντρικό θέμα όταν το ξεκίνησες ή ήρθε στην πορεία;

Όταν ξεκίνησα να το δουλεύω, δεν είχα ξεκάθαρη εικόνα. Κάποια στιγμή άρχισα να καταπιάνομαι με την ιδέα ότι δεν μπορεί κανείς να έχει καθαρή οπτική μιας νέας, προσωπικής επιλογής παρά μόνο αν την κάνεις πράξη. Μπορεί να έχεις μια θεώρηση ή μια εκτίμηση βασισμένη στα διαθέσιμα στοιχεία. Πάνω σε αυτόν τον άξονα άρχισα να ολοκληρώνω κάποια κομμάτια και σιγά-σιγά όλο αυτό άρχισε να βγάζει νόημα για μένα.


— Σε τι διαφέρει από τις προηγούμενες δουλειές σου;

Νιώθω ότι είναι διαφορετική στην προσέγγιση. Νομίζω ότι άφησα στον εαυτό μου μεγαλύτερα περιθώρια συναισθηματικής έκφρασης απ' ό,τι σε άλλες κυκλοφορίες που καταπιάνονταν με μια ιδέα ή μια έννοια.


— Απομακρύνεσαι λίγο από τα στοιχεία που σε καθιέρωσαν;

Κοίτα, όπως όλοι οι δημιουργοί, έτσι κι εγώ θέλω να έχω την αίσθηση ότι κινούμαι προς τα εμπρός, αλλά παράλληλα στον χώρο όπου νιώθω ότι μου επιτρέπεται να κινηθώ ελεύθερα, είτε αυτό λέγεται τεχνοτροπία, είτε προσέγγιση, είτε μέθοδος, σε αυτό που εγώ έχω ορίσει ως χώρο. Συνεπώς, από τις πρώτες μου κυκλοφορίες 20 χρόνια πριν, κάθε φόρα προσπαθώ να το κάνω μια ενδιαφέρουσα εμπειρία για μένα. Όταν αυτό συμβεί και νιώθω ότι υπάρχει κάτι που με αντιπροσωπεύει και όχι απαραίτητα αυτό πού πιστεύει κάποιος στο ακροατήριο ότι με αντιπροσωπεύει, τότε προχωρώ. Με αυτόν τον τρόπο δεν απομακρύνομαι αλλά εμπλουτίζω τη μουσική μου κατεύθυνση και θεωρώ ότι, παρόλο το όποιο εύρος, υπάρχει συνοχή. Αλλά είναι σημαντικό να μην επαναλαμβάνεται κανείς.

Ένα ταξίδι του Fluxion στη Βαρκελώνη υπήρξε καταλύτης στη δημιουργία του νέου του άλμπουμ Facebook Twitter
Kάθε φόρα προσπαθώ να το κάνω μια ενδιαφέρουσα εμπειρία για μένα. Φωτό: Elvira Nisman


— Υπάρχει κάποιος καλλιτέχνης/άλμπουμ/ταινία/έργο τέχνης που σε επηρέασε όταν έφτιαχνες το «Perspectives»;

Άκουσα αρκετά πράγματα σε τζαζ και μπόσα νόβα, κάποια σάουντρακ, αλλά δεν μου έρχεται κάτι συγκεκριμένο. Νομίζω, ως έναν βαθμό, καταλύτης ήταν για μένα ένα ταξίδι που έκανα πέρσι στη Βαρκελώνη, όπου και τράβηξα τη φωτογραφία της κυκλοφορίας.


— Πού βρίσκεσαι αυτήν τη στιγμή σε δημιουργικό επίπεδο;

Έχω αρχίσει να μαζεύω υλικό, ακούω και γράφω, περιμένοντας όλο αυτό να αρχίσει να βγάζει νόημα. Έχω ήδη κάποια remixes που θα βγουν, και κάποιες συνεργασίες.

— Πόσο δύσκολο είναι για έναν καλλιτέχνη να βγάλει άλμπουμ αυτήν τη στιγμή;

Δεν μπορώ να μιλήσω για άλλους, αλλά για μένα είναι καταρχάς σημαντικό. Δεν είναι πιο εύκολο ή δύσκολο απ' όσο ήταν πριν. Μπορεί οι συνθήκες να άλλαξαν απότομα και να έχουν δημιουργήσει ανασφάλεια στην παγκόσμια μουσική σκηνή, αλλά για όλους τους καλλιτέχνες, που το επίκεντρο της δουλειάς τους δεν ήταν μόνο το περφόρμανς, είναι business as usual. Ο πλανήτης δεν θα σταματήσει να γυρίζει, θα συνεχίσει να κυκλοφορεί καλή μουσική.


— Πώς βλέπεις την κατάσταση με τα live τους επόμενους μήνες; Πόσο ζημιογόνο είναι αυτό που συμβαίνει;

Για όσους εξαρτώνται ή εμπλέκονται στο κομμάτι των live, είναι πολύ ζημιογόνο. Για όσους εμπλέκονται και ασχολούνται στο κομμάτι της διασκέδασης (μπαρ, κλαμπ) είναι επίσης πολύ ζημιογόνο. Αυτές οι επιχειρήσεις, όπως και πολλές άλλες, δεν έχουν φτιαχτεί για να δέχονται το minimum capacity βάσει των πρωτοκόλλων που συζητιούνται για την τήρηση των αποστάσεων ασφαλείας. Πολλές, δε, από αυτές τις επιχειρήσεις έχουν ως πρακτική μια μεγίστη προσέλευση το Σ/Κ για να μπορέσουν να πληρώνουν το προσωπικό και τα έξοδά τους όλη την εβδομάδα. Κοινώς, θα υπάρξουν επιχειρήσεις που δεν θα ανοίξουν, ό,τι συνέπειες κι αν έχει αυτό... Το καλοκαίρι το βλέπω στην καλύτερη ως μια παύση ή επιβράδυνση του προβλήματος.


— Πιστεύεις ότι το Διαδίκτυο θα αντικαταστήσει τη ζωντανή εμπειρία;

Θεωρώ ότι στην παρούσα συγκυρία είναι ό,τι καλύτερο έχουμε, αλλά δεν πιστεύω ότι μπορεί να αντικαταστήσει τη ζωντανή εμπειρία ή τη διαπροσωπική επαφή.


— Πώς βλέπεις το μέλλον της μουσικής;

Όπως πάντα, να συμβαδίζει με τους καιρούς. Νομίζω ότι το θέμα είναι τα είδη της μουσικής περισσότερο απ' όσο πριν από 50 χρόνια. Όλοι μας έχουμε πρόσβαση πια σε όποιο είδος μουσικής θέλουμε, όποτε θέλουμε. Αυτό το θεωρώ καλό, γιατί ψάχνουμε και βρίσκουμε πράγματα που δεν μπορούσαμε. Αυτό μας φέρνει σε επαφή και μας εκπαιδεύει όλους.

To «Perspectives» κυκλοφορεί στις 22 Μαΐου σε 2xLP vinyl, CD, download και stream.

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Subset Festival, η συναρπαστική σκηνή της σύγχρονης μουσικής δημιουργίας 

Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου / Subset Festival: Η συναρπαστική μουσική του μέλλοντος είναι ήδη εδώ

Το φεστιβάλ νέας μουσικής παρουσιάζει καταξιωμένους καλλιτέχνες της διεθνούς σκηνής που συνομιλούν με τα νέα μέσα, αποκαλύπτοντας τις άπειρες δυνατότητες της σύγχρονης δημιουργίας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ηρώδειο: Όπερα, θέατρο και πολλή μουσική

Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου / Ηρώδειο: Όπερα, θέατρο και πολλή μουσική

«Τουραντότ» και «Ριγολέττο» από την Εθνική Λυρική Σκηνή, συναυλίες των Raining Pleasure και Stranglers, καθώς και οι κορυφαίοι Max Richter και Youssou N’Dour, είναι μερικές μόνο από τις πολυαναμενόμενες εκδηλώσεις που θα παρουσιαστούν στο ρωμαϊκό ωδείο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
PinkPantheress: H απόλυτη ποπ σταρ της Gen Z

Μουσική / PinkPantheress: Από το παιδικό της δωμάτιο στo παγκόσμιo Billboard

Η καριέρα της γεννήθηκε μέσα από τα social media, αλλά είναι κάτι παραπάνω από αυτό. Το μόνο σίγουρο είναι ότι η μουσική της, μια lo-fi μείξη bedroom pop, drum ‘n’ bass και UK garage, δεν μπαίνει σε κανένα κουτάκι, είτε ηχητικό είτε αισθητικό.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Παύλος Παυλίδης: «Δεν ξέρω αν τελικά θα σώσει τον κόσμο η ομορφιά, θέλω όμως να την εμπιστευτώ»

Μουσική / Παύλος Παυλίδης: «Δεν ξέρω αν τελικά θα σώσει τον κόσμο η ομορφιά, θέλω όμως να την εμπιστευτώ»

Με αφορμή την εμφάνισή του στο φετινό Release Athens, ο δημοφιλής τραγουδοποιός μιλά στη LiFΟ για το νέο του άλμπουμ «Μπρανκαλεόνε», για την ποίηση, την τραπ και τον ΛΕΞ, τις ευκαιρίες που δίνει στους ανθρώπους, καθώς και για την ωμή, απρόκλητη βία που τον οδήγησε να γράψει το τραγούδι «Ένα αλλιώτικο παιδάκι» για τον Ζακ Κωστόπουλο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
13 λόγοι για να πάμε φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Θέατρο / 13 λόγοι για να πάμε φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Τέχνη με φαντασία, αστείρευτη δημιουργία, πρωτοποριακές προσεγγίσεις: ένα επετειακό, εορταστικό, πολυσυλλεκτικό πρόγραμμα για τα 70 χρόνια του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου μέσα από 83 επιλογές από το θέατρο, τη μουσική και τον χορό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Απλώνοντας ρούχα με τη Δανάη στο κέντρο του κόσμου

Μουσική / Απλώνοντας ρούχα με τη Δανάη στο κέντρο του κόσμου

Η Δανάη Δέδε γιορτάζει τα 20 της στην Αθήνα με μια κιθάρα στο χέρι και πολλά λουλούδια γύρω της. Της αρέσει η θάλασσα της πόλης, αλλά προτιμά αυτήν της Ρόδου, όπου και μεγάλωσε. Το κομμάτι της «Αύριο» την έκανε γνωστή, αλλά σίγουρα δεν την τρομάζει ‒ μάλλον την ενθουσιάζει. Η μαμά της πιστεύει πως θα ήταν πολύ καλή ως ψυχολόγος.
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΣΑΡΑΝΤΗΣ
Όταν ο Τσαϊκόφσκι περιέγραφε τη μοίρα του με μια Συμφωνία

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Όταν ο Τσαϊκόφσκι περιέγραφε τη μοίρα του με μια Συμφωνία

Την Παρασκευή 30 Μαΐου, ο αρχιμουσικός Διονύσης Γραμμένος και η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών φέρνουν στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών το δράμα της Πέμπτης Συμφωνίας του Τσαϊκόφσκι, ενός έργου που περιγράφει την ένταση ανάμεσα στις προσταγές της μοίρας και την προσωπική ελευθερία τού συνθέτη.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
AEON: Η «ντίβα από την Κρήτη» που παντρεύει τη ραπ με τη λύρα

Μουσική / AEON: Η «ντίβα από την Κρήτη» που παντρεύει τη ραπ με τη λύρα

Ξεκίνησε από την παραδοσιακή μουσική, όμως, η ανάγκη της για κοινωνικοποίηση την οδήγησε στη ραπ. Με αφορμή το τελευταίο της άλμπουμ, «Χαϊμαλίνα», η 25χρονη AEON μιλά για τον σεξισμό που αντιμετώπισε στα πρώτα της βήματα και για το πώς συνδύασε την κρητική μπουκόλυρα με ραπ ρυθμούς.
M. HULOT
56’ με τον Degear0001

Μουσική / Το νέο διαστημικό άλμπουμ του Degear0001 έχει ήχους από παιδικά παιχνίδια

Ο νεαρός μουσικός, που πειραματίζεται με παιδικά πλήκτρα και «χακαρισμένα» αντικείμενα, μόλις κυκλοφόρησε ένα spacey άλμπουμ με weird pop, που σίγουρα θα ήθελες να χορέψεις σε ένα παραληρηματικό πάρτι με χαμόγελα και φλούο χρώματα.
M. HULOT
Νέγρος του Μοριά: «Mιλάω για τη σκοτεινή πλευρά της Ελλάδας»

Μουσική / Νέγρος του Μοριά: «Mιλάω για τη σκοτεινή πλευρά της Ελλάδας»

Ο ταλαντούχος μουσικός κυκλοφόρησε ένα από τα καλύτερα ραπ άλμπουμ της χρονιάς, στο οποίο εξερευνά την εμπειρία του να είσαι μαύρος στην Ελλάδα του 2025 και το οποίο αποθέωσε η Guardian. Μιλά αποκλειστικά στη LiFO, λίγο πριν τη συναυλία του στις 31 Μαΐου στο Universe Multivenue Open Air.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Οι γονείς της Αγγελίνας κάποια στιγμή κουράστηκαν να παρακολουθούν τις παραστάσεις που οργάνωνε ως παιδί

Μουσική / Οι γονείς της Αγγελίνας κάποια στιγμή κουράστηκαν να παρακολουθούν τις παραστάσεις που οργάνωνε ως παιδί

Η Aγγελίνα είναι μια τραγουδοποιός 22 ετών που μεγάλωσε στην Αθήνα. Όταν ήταν μικρή ήθελε να γίνει ηθοποιός και συγγραφέας, αλλά ο δρόμος την πήγε στη μουσική κι έτσι έβγαλε το πρώτο της τραγούδι το 2023, που λέγεται «Sta Riha». Αγοράζει ακόμη μπουρμπουλήθρες από τα περίπτερα και της αρέσει να οδηγάει το σαράβαλό της. Κοιμάται καλά τα βράδια, αν δεν σκέφτεται πολύ. Όταν ανεβαίνει στην σκηνή, λέει μέσα της πως το άγχος της είναι ενθουσιασμός.
ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΚΑΚΟΥΛΑΚΗ