Ένα ταξίδι του Fluxion στη Βαρκελώνη υπήρξε καταλύτης στη δημιουργία του νέου του άλμπουμ

Ένα ταξίδι του Fluxion στη Βαρκελώνη υπήρξε καταλύτης στη δημιουργία του νέου του άλμπουμ Facebook Twitter
Νομίζω ότι άφησα στον εαυτό μου μεγαλύτερα περιθώρια συναισθηματικής έκφρασης απ' ό,τι σε άλλες κυκλοφορίες. Φωτό: Elvira Nisman
0

Ο Kωνσταντίνος Σουμπλής aka Fluxion κυκλοφορεί τη νέα του δουλειά «Perspectives» στις 22 Μαΐου. Ήταν να κυκλοφορήσει νωρίτερα τον Απρίλη, πριν χτυπήσει η πανδημία, η οποία τον ανάγκασε να τo αναβάλει για τον επόμενο μήνα. Αν και το έργο του δεν είναι τόσο γνωστό στην Ελλάδα όσο στο εξωτερικό, κυκλοφορεί μουσική από το 1998 σε διάφορα ηλεκτρονικά labels. Μάλιστα, θεωρείται, και παραμένει, μία από τις κορυφαίες φιγούρες τoυ minimal dub techno με ένα από τα σημαντικότερα άλμπουμ που έχουν βγει στο είδος, το «Vibrant Forms».

Το «Perspectives» είναι το όγδοο άλμπουμ του και είναι πιο κινηματογραφικό, με την ίδια αφηγηματική διάθεση – κάθε κομμάτι χτίζεται σταδιακά για να αποδώσει ένα συναίσθημα και μια ιστορία. Ταυτόχρονα, δείχνει μια εξέλιξη στις συνθέσεις του, που ακούγονται πιο ελεύθερες, απογυμνωμένες από την αυστηρότητα που τις χαρακτήριζε παλιότερα. Η καραντίνα τον βρήκε στην Αθήνα. Ήταν από τους μουσικούς που έπαιζαν live από το σαλόνι του σπιτιού τους και έκαναν streaming σε ζωντανό χρόνο στο Facebook. Μιλήσαμε στη φάση χαλάρωσης των μέτρων απομόνωσης για μια όχι πολύ ευοίωνη κατάσταση, το μέλλον της κλαμπ σκηνής διεθνώς.


— Πώς έχεις αντιμετωπίσει όλην αυτή την κατάσταση με την πανδημία;

Προσπαθώ με ψυχραιμία. Σπίτι σχεδόν 2 μήνες, με περιορισμένες μετακινήσεις, βιντεοκλήσεις εντός και εκτός Ελλάδας. Νομίζω πως το γεγονός ότι υπάρχει επικοινωνία μεταξύ των ανθρώπων μέσω όλων αυτών των διαφορετικών τρόπων έδειξε ότι όλοι μας έχουμε την ανάγκη της επαφής και όταν τη στερηθούμε, βρίσκουμε νέους τρόπους και τεχνολογίες. Τίποτα δεν υποκαθιστά την προσωπική επαφή όμως.

Θεωρώ ότι αυτή η υγειονομική κρίση και η μετεξέλιξή της σε παγκόσμια οικονομική ύφεση έβγαλε στην επιφάνεια πιο ουσιαστικά πράγματα, όπως ότι όλα τα κράτη είναι συνδεδεμένα και ότι δεν υπάρχει μεμονωμένη στάση σε τέτοιες προκλήσεις. Όλοι εξαρτόμαστε από τους άλλους. Επίσης, έδειξε ότι οπουδήποτε υπήρχαν πολιτικές λαϊκισμού, μεγαλομανίας και εθελοτυφλίας, δεν μπόρεσαν να βρουν ακροατήριο. Αυτό με κάνει αισιόδοξο, λοιπόν, γιατί θέλω να πιστεύω ότι, παρ' όλες τις προκλήσεις που έχουμε να αντιμετωπίσουμε, αρχίζουμε να ωριμάζουμε και να βλέπουμε τα πράγματα λίγο πιο αποστασιοποιημένα και να μη λειτουργούμε μόνο με το θυμικό.

Μπορεί οι συνθήκες να άλλαξαν απότομα και να έχουν δημιουργήσει ανασφάλεια στην παγκόσμια μουσική σκηνή, αλλά για όλους τους καλλιτέχνες, που το επίκεντρο της δουλειάς τους δεν ήταν μόνο το περφόρμανς, είναι business as usual.


— Αναγκάστηκες να αναβάλεις την κυκλοφορία του άλμπουμ. Γιατί;

Ναι, έπρεπε να γίνει, γιατί εν μέσω αυτής της κατάστασης έπεσαν οι ρυθμοί παραγωγής του εργοστασίου στη Γερμανία καθώς λειτουργούσε με μειωμένο προσωπικό, οπότε επηρεάστηκαν πολλές κυκλοφορίες που βγαίνουν και σε αναλογική μορφή βινυλίου, σε CD.


— Αρκετοί καλλιτέχνες κάνουν το αντίθετο, σπεύδουν να τα κυκλοφορήσουν πιο γρήγορα. Πώς το σχολιάζεις;

Μια σκέψη είναι ότι μπορεί να έγινε στο ψηφιακό κομμάτι των κυκλοφοριών, που είναι πιο ευέλικτο, γιατί υπάρχει κοινό στο σπίτι με περισσότερο χρόνο για να ακούσει μουσική.


— Γιατί ονόμασες το καινούργιο σου άλμπουμ «Perspectives»;

Επειδή για μένα το επίκεντρό του είναι η οπτική και η προοπτική.


— Ποια ήταν η ιδέα στην οποία στηρίχτηκες; Είχες κάποιο κεντρικό θέμα όταν το ξεκίνησες ή ήρθε στην πορεία;

Όταν ξεκίνησα να το δουλεύω, δεν είχα ξεκάθαρη εικόνα. Κάποια στιγμή άρχισα να καταπιάνομαι με την ιδέα ότι δεν μπορεί κανείς να έχει καθαρή οπτική μιας νέας, προσωπικής επιλογής παρά μόνο αν την κάνεις πράξη. Μπορεί να έχεις μια θεώρηση ή μια εκτίμηση βασισμένη στα διαθέσιμα στοιχεία. Πάνω σε αυτόν τον άξονα άρχισα να ολοκληρώνω κάποια κομμάτια και σιγά-σιγά όλο αυτό άρχισε να βγάζει νόημα για μένα.


— Σε τι διαφέρει από τις προηγούμενες δουλειές σου;

Νιώθω ότι είναι διαφορετική στην προσέγγιση. Νομίζω ότι άφησα στον εαυτό μου μεγαλύτερα περιθώρια συναισθηματικής έκφρασης απ' ό,τι σε άλλες κυκλοφορίες που καταπιάνονταν με μια ιδέα ή μια έννοια.


— Απομακρύνεσαι λίγο από τα στοιχεία που σε καθιέρωσαν;

Κοίτα, όπως όλοι οι δημιουργοί, έτσι κι εγώ θέλω να έχω την αίσθηση ότι κινούμαι προς τα εμπρός, αλλά παράλληλα στον χώρο όπου νιώθω ότι μου επιτρέπεται να κινηθώ ελεύθερα, είτε αυτό λέγεται τεχνοτροπία, είτε προσέγγιση, είτε μέθοδος, σε αυτό που εγώ έχω ορίσει ως χώρο. Συνεπώς, από τις πρώτες μου κυκλοφορίες 20 χρόνια πριν, κάθε φόρα προσπαθώ να το κάνω μια ενδιαφέρουσα εμπειρία για μένα. Όταν αυτό συμβεί και νιώθω ότι υπάρχει κάτι που με αντιπροσωπεύει και όχι απαραίτητα αυτό πού πιστεύει κάποιος στο ακροατήριο ότι με αντιπροσωπεύει, τότε προχωρώ. Με αυτόν τον τρόπο δεν απομακρύνομαι αλλά εμπλουτίζω τη μουσική μου κατεύθυνση και θεωρώ ότι, παρόλο το όποιο εύρος, υπάρχει συνοχή. Αλλά είναι σημαντικό να μην επαναλαμβάνεται κανείς.

Ένα ταξίδι του Fluxion στη Βαρκελώνη υπήρξε καταλύτης στη δημιουργία του νέου του άλμπουμ Facebook Twitter
Kάθε φόρα προσπαθώ να το κάνω μια ενδιαφέρουσα εμπειρία για μένα. Φωτό: Elvira Nisman


— Υπάρχει κάποιος καλλιτέχνης/άλμπουμ/ταινία/έργο τέχνης που σε επηρέασε όταν έφτιαχνες το «Perspectives»;

Άκουσα αρκετά πράγματα σε τζαζ και μπόσα νόβα, κάποια σάουντρακ, αλλά δεν μου έρχεται κάτι συγκεκριμένο. Νομίζω, ως έναν βαθμό, καταλύτης ήταν για μένα ένα ταξίδι που έκανα πέρσι στη Βαρκελώνη, όπου και τράβηξα τη φωτογραφία της κυκλοφορίας.


— Πού βρίσκεσαι αυτήν τη στιγμή σε δημιουργικό επίπεδο;

Έχω αρχίσει να μαζεύω υλικό, ακούω και γράφω, περιμένοντας όλο αυτό να αρχίσει να βγάζει νόημα. Έχω ήδη κάποια remixes που θα βγουν, και κάποιες συνεργασίες.

— Πόσο δύσκολο είναι για έναν καλλιτέχνη να βγάλει άλμπουμ αυτήν τη στιγμή;

Δεν μπορώ να μιλήσω για άλλους, αλλά για μένα είναι καταρχάς σημαντικό. Δεν είναι πιο εύκολο ή δύσκολο απ' όσο ήταν πριν. Μπορεί οι συνθήκες να άλλαξαν απότομα και να έχουν δημιουργήσει ανασφάλεια στην παγκόσμια μουσική σκηνή, αλλά για όλους τους καλλιτέχνες, που το επίκεντρο της δουλειάς τους δεν ήταν μόνο το περφόρμανς, είναι business as usual. Ο πλανήτης δεν θα σταματήσει να γυρίζει, θα συνεχίσει να κυκλοφορεί καλή μουσική.


— Πώς βλέπεις την κατάσταση με τα live τους επόμενους μήνες; Πόσο ζημιογόνο είναι αυτό που συμβαίνει;

Για όσους εξαρτώνται ή εμπλέκονται στο κομμάτι των live, είναι πολύ ζημιογόνο. Για όσους εμπλέκονται και ασχολούνται στο κομμάτι της διασκέδασης (μπαρ, κλαμπ) είναι επίσης πολύ ζημιογόνο. Αυτές οι επιχειρήσεις, όπως και πολλές άλλες, δεν έχουν φτιαχτεί για να δέχονται το minimum capacity βάσει των πρωτοκόλλων που συζητιούνται για την τήρηση των αποστάσεων ασφαλείας. Πολλές, δε, από αυτές τις επιχειρήσεις έχουν ως πρακτική μια μεγίστη προσέλευση το Σ/Κ για να μπορέσουν να πληρώνουν το προσωπικό και τα έξοδά τους όλη την εβδομάδα. Κοινώς, θα υπάρξουν επιχειρήσεις που δεν θα ανοίξουν, ό,τι συνέπειες κι αν έχει αυτό... Το καλοκαίρι το βλέπω στην καλύτερη ως μια παύση ή επιβράδυνση του προβλήματος.


— Πιστεύεις ότι το Διαδίκτυο θα αντικαταστήσει τη ζωντανή εμπειρία;

Θεωρώ ότι στην παρούσα συγκυρία είναι ό,τι καλύτερο έχουμε, αλλά δεν πιστεύω ότι μπορεί να αντικαταστήσει τη ζωντανή εμπειρία ή τη διαπροσωπική επαφή.


— Πώς βλέπεις το μέλλον της μουσικής;

Όπως πάντα, να συμβαδίζει με τους καιρούς. Νομίζω ότι το θέμα είναι τα είδη της μουσικής περισσότερο απ' όσο πριν από 50 χρόνια. Όλοι μας έχουμε πρόσβαση πια σε όποιο είδος μουσικής θέλουμε, όποτε θέλουμε. Αυτό το θεωρώ καλό, γιατί ψάχνουμε και βρίσκουμε πράγματα που δεν μπορούσαμε. Αυτό μας φέρνει σε επαφή και μας εκπαιδεύει όλους.

To «Perspectives» κυκλοφορεί στις 22 Μαΐου σε 2xLP vinyl, CD, download και stream.

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Σοπέν

Πέθανε Σαν Σήμερα / «Κύριοι, ιδού μια μεγαλοφυΐα!»: Πώς ο Σοπέν άνοιξε νέα εποχή στη μουσική για πιάνο

Σαν σήμερα, στις 17 Οκτωβρίου 1849, πεθαίνει από φυματίωση στο Παρίσι ο Πολωνός Φρεντερίκ Φρανσουά Σοπέν, ένας από τους σημαντικότερους εκπροσώπους του Ρομαντισμού και κορυφαίος πιανίστας.
ΚΟΡΙΝΑ ΦΑΡΜΑΚΟΡΗ
Νανά Μούσχουρη: «Τραγουδώ σαν να είμαι αρχάρια»

Οι Αθηναίοι / Νανά Μούσχουρη: «Τραγουδώ σαν να είμαι αρχάρια»

Θυμάται ακόμα τα καμιόνια με τους νεκρούς στην κατοχή. Της λείπει η καλοσύνη που είχαν οι παλιοί Αθηναίοι. Ο Μάνος Χατζιδάκις της άλλαξε τη ζωή, ενώ θυμάται ακόμα την παρέα του Φλόκα. Ο Μπομπ Ντίλαν είχε δηλώσει στο «Rolling Stone» ότι αυτή και η Ουμ Καλσούμ είναι οι αγαπημένες του τραγουδίστριες. Η Νανά Μούσχουρη αφηγείται τη ζωή της στη LiFO
ΦΩΤΗΣ ΒΑΛΛΑΤΟΣ
Αν γράψεις κακή κριτική για την Τέιλορ Σουίφτ, θα λάβεις απειλές για τη ζωή σου: Mέσα στον ψηφιακό πόλεμο που αντιμετωπίζουν οι μουσικοκριτικοί

Μουσική / Έγραψες αρνητική κριτική για την Τέιλορ Σουίφτ; Την έβαψες

Πέντε μουσικοί συντάκτες εξηγούν πώς ασκούν την κριτική τους σε μια εποχή όπου η γνώμη για μια σούπερ σταρ μπορεί να προκαλέσει διαδικτυακό εκφοβισμό, παρενόχληση ή ακόμα και αποκάλυψη προσωπικών στοιχείων.
THE LIFO TEAM
Ήταν η διασημότερη τραγουδίστρια της Γαλλίας. Όταν πέθανε, ο Αρχιεπίσκοπος αρνήθηκε να την κηδέψει

Σαν Σήμερα / Ήταν η διασημότερη τραγουδίστρια της Γαλλίας. Όταν πέθανε, ο Αρχιεπίσκοπος αρνήθηκε να την κηδέψει

Edith Piaf: «Το σπουργιτάκι» που ξεκίνησε από τους δρόμους του Παρισιού και δοξάστηκε όσο λίγοι. Αυτή είναι η ζωή της, το τέλος που της επιφύλασσε η Καθολική εκκλησία και ένα απόσπασμα από μία συνέντευξή της.
ΑΝΔΡΟΝΙΚΗ ΚΟΛΟΒΟΥ
«Mara Gibb»: Μια space όπερα για ένα non-binary εξωγήινο που ξεκινά ένα αυτογνωσίας

Μουσική / Μια ελληνική space όπερα για τη μυστική ζωή ενός non-binary εξωγήινου

Το «Secret life of Mara Gibb» του Prins Obi έχει για κεντρικό ήρωα ένα non-binary εξωγήινο που ξεκινά ένα αυτογνωσίας. Ο ήχος έχει ρίζες στην ψυχεδέλεια αλλά δεν μένει εκεί. Παίζει να είναι και η καλύτερη δουλειά του μετά τους Baby Guru.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
ΕΠΕΞ INDIRA PAGANOTTO INTERVIEW

Μουσική / H Ιndira Paganotto φέρνει στην Αθήνα την απίθανη psy-techno της και μια στρατιά νίντζα

Είναι περήφανη για τις ιταλικές και τις ισπανικές της ρίζες, και για τη μουσική της. Το στυλ της, χωρίς κανόνες ή κουτάκια, ανεβάζει τον πήχη, μαζί και τις προσδοκίες μας για την εμφάνισή της στο Techniques.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η μοιραία σχέση που ενέπνευσε ένα αριστούργημα του ρομαντισμού

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Η μοιραία σχέση που ενέπνευσε ένα αριστούργημα του ρομαντισμού

Το πρόγραμμα της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών στο Μέγαρο Μουσικής για τη νέα σεζόν περιλαμβάνει το Πρώτο Κοντσέρτο για πιάνο του Μπραμς με τον διεθνώς αναγνωρισμένο πιανίστα Αλεξέι Βολόντιν, και η Ματούλα Κουστένη μάς ξεναγεί στην ιστορία αυτού του αριστουργήματος που γεννήθηκε μέσα από τη μοιραία γνωριμία του συνθέτη με την Κλάρα Σούμαν.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Είναι true, έχει vibe: Γι’ αυτό ο νεαρόκοσμος αγαπάει τη Θώδη

Μουσική / «Είναι true, έχει vibe»: Αν δεν το έχετε καταλάβει, οι 20άρηδες αγαπούν τη Θώδη

Βρεθήκαμε σε ένα γλέντι στον Ταύρο όπου ακόμη και οι teenagers διασκέδαζαν, φύγαμε με καλτσάκια που έγραφαν «Με κλαρίνο στο Πεκίνο» και με την ευχή να βρούμε πάρκινγκ στο κέντρο.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ
ΖΟΡΝΤΙ ΣΑΒΑΛ: «Με αποκαλούν αρχαιολόγο της μουσικής, αλλά η μουσική δεν πεθαίνει ποτέ»         

Μουσική / Jordi Savall: «Με αποκαλούν αρχαιολόγο της μουσικής, αλλά η μουσική δεν πεθαίνει ποτέ»         

Ο διακεκριμένος μουσικός κάνει μουσική σαν να ανακαλύπτει νέα, όμορφα μέρη. Επιστρέφει στην Αθήνα και συμπράττει με τη Διαπολιτισμική Ορχήστρα της ΕΛΣ σε μια συναυλία που υμνεί την ενωτική φύση της Μεσογείου. 
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
REWORKS 2025 - Τα νέα / ανερχόμενα ονόματα του φετινού φεστιβάλ

Μουσική / Κρατήστε σημειώσεις: Αυτά είναι τα ανερχόμενα ονόματα του φετινού Reworks

Μέσα σε πέντε μέρες το κορυφαίο φεστιβάλ ηλεκτρονικής μουσικής φέρνει στη Θεσσαλονίκη πολυσυλλεκτικά, απρόβλεπτα και ατμοσφαιρικά sets που συνδυάζουν την εγκεφαλική με τη χορευτική διάσταση.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ