Egyptian Lover: Ο ηγέτης του old-school χιπ χοπ απόψε στην Αθήνα

Egyptian Lover: Ο ηγέτης του old-school χιπ χοπ απόψε στην Αθήνα Facebook Twitter
0

O Egyptian Lover είναι ο Gregg Broussard. Για τους φαν του old-school χιπ χοπ, όποτε αναφέρεται το όνομά του, είναι σαν να μιλάς για έναν ζωντανό θρύλο. Έδρασε κυρίως τη δεκαετία του '80 και ήταν υπεύθυνος για μια σειρά από φοβερά σινγκλ που κυκλοφόρησαν εκείνη την περίοδο και επέδρασαν καταλυτικά στον ήχο της ραπ με την πάροδο των χρόνων.


Στα χνάρια του Afrika Bambaata, o Broussard, χρησιμοποιώντας αναλογικά όργανα και κυρίως το Roland TR-808, θεωρείται υπεύθυνος για τη διαμόρφωση του electro ήχου της Δυτικής Ακτής της Αμερικής.


Το συγκεκριμένο στυλ του, που βασίζοταν κυρίως στην ηλεκτρονική μουσική, αποδείχτηκε καθοριστικό για την επιρροή του σε καλλιτέχνες όπως ο Dr. Dre και, φυσικά, υπήρχε πολύ πριν το δανειστεί ο Kanye West και εκτοξευτεί στα ύψη.

Τα περισσότερα άλμπουμ του ήταν εμπορικές αποτυχίες μετά το ντεμπούτο του «On the Nile» που κατάφερε να ανέβει στα «μαύρα» τσαρτ της εποχής.

 
Για πολλά χρόνια ήταν περισσότερο γνωστός για τα υποδειγματικά DJ sets του που πραγματικά σε μεταφέρουν στα '80s σαν σε χρονοκάψουλα. Πρόσφατα, στην Ευρώπη άρχισαν να ανακαλύπτουν εκ νέου το έργο του από τα τέλη των '00s.


O ίδιος είναι ένας πληθωρικός τύπος με μεγάλη αίσθηση του χιούμορ και ακόμη μεγαλύτερη αγάπη για τη μουσική.

Egyptian Lover: Ο ηγέτης του old-school χιπ χοπ απόψε στην Αθήνα Facebook Twitter
Ο Broussard ερωτεύτηκε το μυθικό Roland TR-808 από την πρώτη στιγμή που το έπιασε στα χέρια του, στις αρχές των '80s.

Αυτά είναι μερικά πράγματα που πρέπει να γνωρίζει κάποιος γι' αυτόν πριν από την εμφάνισή στο Temple το Σάββατο, στις 3 Φεβρουαρίου.


• Ο Gregg Broussard γεννήθηκε στο Λος Άντζελες το 1963. Είναι 55 ετών.


• Ξεκίνησε ως χορευτής και σύχναζε στα κλαμπ μόνο για να χορεύει. Aυτή του η ιδιότητα αποδείχτηκε ιδιαίτερα ωφέλιμη όταν ανέλαβε τα decks ως DJ. Διαμόρφωνε τον ρυθμό και τα beats ανάλογα με το αν ήθελε να τα χορέψει. Στην αρχή δεν χρησιμοποιούσε φωνητικά, αλλά αποφάσισε να βάλει στίχους στα κομμάτια του έτσι ώστε ο κόσμος να ξέρει τον τίτλο του κομματιού που έπαιζε.


• Ο Broussard ερωτεύτηκε το μυθικό Roland TR-808 από την πρώτη στιγμή που το έπιασε στα χέρια του, στις αρχές των '80s. Παρά την εξέλιξη των ψηφιακών προγραμμάτων ανά τα χρόνια, ακόμη το χρησιμοποιεί στις ηχογραφήσεις του και θεωρείται μάστερ του συγκεκριμένου μοντέλου drum machine, του οποίου η κατασκευή σταμάτησε το 1983.

• Ανήκε στη δεύτερη γενιά ενός από τα θρυλικότερα crews του Λος Άντζελες, των Uncle Jamm's Army. Από το ίδιο σχήμα ξεκίνησε την καριέρα του και ο Ice-T.Και οι δυο τους έγιναν μέλη του γκρουπ την ίδια περίοδο γύρω στο 1983.


Αν και δεν είχαν μεγάλη δισκογραφία, διοργάνωναν τεράστια πάρτι που μάζευαν χιλιάδες κόσμο εκείνη την εποχή. Με τον Ice-T έχουν χαθεί τελευταία, αλλά τον αγαπάει πολύ και πάντα τον θαυμάζει όταν τον βλέπει στην τηλεόραση.


• Εμπνεύστηκε τον χαρακτήρα του Αιγύπτιου εραστή από τη sci-fi αισθητική των Earth Wind & Fire με τις έντονες αιγυπτιακές αναφορές και από μια επίσκεψή του σε ένα μουσείο, όταν περιόδευαν οι θησαυροί του τάφου του Τουταγχαμών στην Αμερική στα τέλη του '70 – μία από τις πιο ιστορικές εκθέσεις που έγιναν ποτέ στη χώρα.


Η μεγαλύτερη επιρροή του όμως για την περσόνα του Egyptian Lover ήταν ο Dean Martin, που, όπως λέει, «ήταν αυτός ο σέξι τύπος που ρίχνει πάντα τις γυναίκες».

Egyptian Lover: Ο ηγέτης του old-school χιπ χοπ απόψε στην Αθήνα Facebook Twitter
O ίδιος είναι ένας πληθωρικός τύπος με μεγάλη αίσθηση του χιούμορ και ακόμη μεγαλύτερη αγάπη για τη μουσική.


• O Dean Martin ήταν και ο μουσικός του ήρωας. Ο πατέρας του είχε μια συλλογή από δίσκους του και όταν ήταν μικρός άκουγε επιλεκτικά δίσκους από την πρώτη, τη μεσαία και τελευταία φάση της καριέρας του και έπαιρνε ιδέες.


«Σε όλα τα άλμπουμ ακουγόταν το ίδιο κι έτσι είπα στον εαυτό μου ότι αν ποτέ γίνω τραγουδιστής θα κάνω ακριβώς έτσι ‒ ήταν πριν από το ραπ. Εξάλλου, όταν αγοράζεις ένα άλμπουμ του Dean Martin, το κάνεις γι' αυτόν το λόγο. Έτσι, δεν θα άλλαζα ποτέ το στυλ μου».


• Στα φωνητικά, πάντως, η μεγαλύτερη επιρροή του ήταν ο Prince και συγκεκριμένα το κομμάτι του «Controversy». Μουσικά, το «Number» των Kraftwerk τού άλλαξε τη ζωή. Συχνά τονίζει σε συνεντεύξεις το γεγονός ότι έζησε σε μια εποχή που δεν υπήρχαν κινητά τηλέφωνα και ότι στους δίσκους ήθελε να παραποιεί τη φωνή του σαν να μιλάει μέσα από ένα κανονικό τηλέφωνο, ώστε να ακούγεται πιο αισθησιακή.


«Σήμερα μπορεί να μιλάς σαν τον Μίκι Μάους και να βρεις κοπέλα στέλνοντας από μηνύματα στο κινητό».

• Είχε δηλώσει παλιότερα ότι σε όποιο κλαμπ πήγαινε, κατάφερνε να αναγνωρίζει αν οι ήχοι που έπαιζαν οι μουσικοί παραγωγοί ήταν δικοί του, ακόμα κι όταν τους χρησιμοποιούσαν σε καθαρά techno βραδιές.


• Τα περισσότερα άλμπουμ του ήταν εμπορικές αποτυχίες μετά το ντεμπούτο του «On the Nile» που κατάφερε να ανέβει στα «μαύρα» τσαρτ της εποχής. Το γεγονός αυτό δεν τον εμπόδισε να κυκλοφορήσει άλλα εννέα προσωπικά άλμπουμ και να φτιάξει την Egyptian Empire Records, τη δική του ανεξάρτητη δισκογραφική εταιρεία.


Αντίθετα, τον βοήθησαν να διατηρήσει την καριέρα του ως DJ και να παίζει μουσική, γυρνώντας όλο τον κόσμο τα τελευταία 30 χρόνια. To 2016 η Stones Throw Records και ο Peanut Butter Wolf αποφάσισαν να τιμήσουν το έργο του, κυκλοφορώντας μια ανθολογία με τα καλύτερα κομμάτια του, με τίτλο «1983-1988».


• Η πρώτη φορά που ήρθε στην Αθήνα ήταν το 2009 για μια εμφάνιση στο Βios, την οποία κάποιος φαν κατάφερε να βιντεοσκόπησει ολόκληρη και μπορείς να τη δεις εδώ:

 

Ο Egyptian Lover θα εμφανιστεί στο Temple Athens (Ιάκχου 17, Γκάζι) ως καλεσμένος της Lower Parts, το Σάββατο 3 Φεβρουαρίου, με είσοδο 8-10 ευρώ.

ΑΓΟΡΑ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Πώς ο Drake αλλάζει τη μουσική βιομηχανία με τα mixtapes του

Μουσική / Πώς ο Drake αλλάζει τη μουσική βιομηχανία με τα mixtapes του

Το «More Life» του Καναδού ράπερ ήταν το πιο «πολυ-ακουσμένο» άλμπουμ, βάσει του συνδυασμού φυσικών πωλήσεων, streams και downloads. Κι όλα αυτά χωρίς να είναι καν ένα επίσημο άλμπουμ αλλά ένα mixtape. O ίδιος ο Drake το χαρακτήρισε απλώς «μια playlist».
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ήταν η διασημότερη τραγουδίστρια της Γαλλίας. Όταν πέθανε, ο Αρχιεπίσκοπος αρνήθηκε να την κηδέψει

Σαν Σήμερα / Ήταν η διασημότερη τραγουδίστρια της Γαλλίας. Όταν πέθανε, ο Αρχιεπίσκοπος αρνήθηκε να την κηδέψει

Φεύγει σαν σήμερα από τη ζωή η Edith Piaf. «Το σπουργιτάκι» που ξεκίνησε από τους δρόμους του Παρισιού και δοξάστηκε όσο λίγοι. Αυτή είναι η ζωή της, το τέλος που της επιφύλασσε η Καθολική εκκλησία και ένα απόσπασμα από μία συνέντευξή της.
ΑΝΔΡΟΝΙΚΗ ΚΟΛΟΒΟΥ
«Mara Gibb»: Μια space όπερα για ένα non-binary εξωγήινο που ξεκινά ένα αυτογνωσίας

Μουσική / Μια ελληνική space όπερα για τη μυστική ζωή ενός non-binary εξωγήινου

Το «Secret life of Mara Gibb» του Prins Obi έχει για κεντρικό ήρωα ένα non-binary εξωγήινο που ξεκινά ένα αυτογνωσίας. Ο ήχος έχει ρίζες στην ψυχεδέλεια αλλά δεν μένει εκεί. Παίζει να είναι και η καλύτερη δουλειά του μετά τους Baby Guru.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
ΕΠΕΞ INDIRA PAGANOTTO INTERVIEW

Μουσική / H Ιndira Paganotto φέρνει στην Αθήνα την απίθανη psy-techno της και μια στρατιά νίντζα

Είναι περήφανη για τις ιταλικές και τις ισπανικές της ρίζες, και για τη μουσική της. Το στυλ της, χωρίς κανόνες ή κουτάκια, ανεβάζει τον πήχη, μαζί και τις προσδοκίες μας για την εμφάνισή της στο Techniques.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η μοιραία σχέση που ενέπνευσε ένα αριστούργημα του ρομαντισμού

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Η μοιραία σχέση που ενέπνευσε ένα αριστούργημα του ρομαντισμού

Το πρόγραμμα της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών στο Μέγαρο Μουσικής για τη νέα σεζόν περιλαμβάνει το Πρώτο Κοντσέρτο για πιάνο του Μπραμς με τον διεθνώς αναγνωρισμένο πιανίστα Αλεξέι Βολόντιν, και η Ματούλα Κουστένη μάς ξεναγεί στην ιστορία αυτού του αριστουργήματος που γεννήθηκε μέσα από τη μοιραία γνωριμία του συνθέτη με την Κλάρα Σούμαν.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Είναι true, έχει vibe: Γι’ αυτό ο νεαρόκοσμος αγαπάει τη Θώδη

Μουσική / «Είναι true, έχει vibe»: Αν δεν το έχετε καταλάβει, οι 20άρηδες αγαπούν τη Θώδη

Βρεθήκαμε σε ένα γλέντι στον Ταύρο όπου ακόμη και οι teenagers διασκέδαζαν, φύγαμε με καλτσάκια που έγραφαν «Με κλαρίνο στο Πεκίνο» και με την ευχή να βρούμε πάρκινγκ στο κέντρο.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ
ΖΟΡΝΤΙ ΣΑΒΑΛ: «Με αποκαλούν αρχαιολόγο της μουσικής, αλλά η μουσική δεν πεθαίνει ποτέ»         

Μουσική / Jordi Savall: «Με αποκαλούν αρχαιολόγο της μουσικής, αλλά η μουσική δεν πεθαίνει ποτέ»         

Ο διακεκριμένος μουσικός κάνει μουσική σαν να ανακαλύπτει νέα, όμορφα μέρη. Επιστρέφει στην Αθήνα και συμπράττει με τη Διαπολιτισμική Ορχήστρα της ΕΛΣ σε μια συναυλία που υμνεί την ενωτική φύση της Μεσογείου. 
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
REWORKS 2025 - Τα νέα / ανερχόμενα ονόματα του φετινού φεστιβάλ

Μουσική / Κρατήστε σημειώσεις: Αυτά είναι τα ανερχόμενα ονόματα του φετινού Reworks

Μέσα σε πέντε μέρες το κορυφαίο φεστιβάλ ηλεκτρονικής μουσικής φέρνει στη Θεσσαλονίκη πολυσυλλεκτικά, απρόβλεπτα και ατμοσφαιρικά sets που συνδυάζουν την εγκεφαλική με τη χορευτική διάσταση.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ