Deaf Radio: «Προσπαθούμε πάντα η μουσική που κάνουμε να είναι ένας καθρέφτης της ψυχής μας»

Deaf Radio: «Προσπαθούμε πάντα η μουσική που κάνουμε να είναι ένας καθρέφτης της ψυχής μας» Facebook Twitter
0

Κάνοντας την εμφάνισή τους στην underground ελληνική μουσική σκηνή το 2015, οι Deaf Radio απέδειξαν από πολύ νωρίς πως δεν επρόκειτο για ένα ακόμη «one-hit-wonder». Από τις πρώτες τους μουσικές κυκλοφορίες, μέχρι τα πρώτα live gigs, έγινε εμφανές πως είναι ένα συγκρότημα που είναι αφοσιωμένο τόσο στη δημιουργία, όσο και στον πειραματισμό και την εξέλιξη.

Απόδειξη αποτελούν οι δύο εξαιρετικά επιτυχημένες κυκλοφορίες τους, Alarm (2017) και Modern Panic (2019), που εμφανίζουν αρκετά διαφορετικά στοιχεία μεταξύ τους όσον αφορά τον ήχο, αλλά διατηρούν μία κοινή ταυτότητα: την επιθυμία τους για αλλαγή και για αυθεντική, προσωπική έκφραση.

Φέτος, οι Deaf Radio πρόκειται να εκπροσωπήσουν την Ελλάδα στα Hemi Music Awards 2021, μαζί με ανερχόμενες μπάντες και μουσικούς από την Κεντρική και Νοτιοανατολική Ευρώπη, όπως τον Thom Artway από την Τσεχία, τους I Wear* Experiment από την Εσθονία, τους Woodstock
Barbie από την Ουγγαρία, τους Funk Shui από τη Βόρεια Μακεδονία, τους Dogs in Kavala από τη Σερβία, τους Izzy and the Black Trees από την Πολωνία, την Lucia από τη Ρουμανία και τέλος, τους Koala Voice από τη Σλοβενία.

Με αφορμή την συμμετοχή τους και την ανάδειξή τους ανάμεσα στους 9 φιναλίστ των βραβείων, που διοργανώνει η Τεχνόπολη Δήμου Αθηναίων μαζί με ακόμα 9 εταίρους του HEMI (Hub for the Exchange of Music Innovation), μας μίλησαν για την πορεία τους μέχρι σήμερα, την δημιουργική τους «αναζήτηση» κατά τη διάρκεια της πανδημίας, αλλά και για το τι πρόκειται να δούμε στο άμεσο μέλλον.

Deaf Radio: «Προσπαθούμε πάντα η μουσική που κάνουμε να είναι ένας καθρέφτης της ψυχής μας» Facebook Twitter

—Πώς θα χαρακτηρίζατε τον ήχο σας σε κάποιον που δεν σας έχει ακούσει ποτέ;

Συνήθως ξεκινάμε από το προφανές: rock. Έπειτα, ανάλογα με την εξοικείωση του καθενός με το είδος, το συγκεκριμενοποιούμε σε alternative, desert και, αισίως, αυτό που εμείς ονομάζουμε modern rock. Ούτως ή άλλως, έχει υπάρξει μία έντονη αλλαγή του ήχου μας, μιας και ξεκινήσαμε από τον σκληρό ήχο και έχουμε καταλήξει να προσθέτουμε πολλά ηλεκτρονικά στοιχεία στο τρίτο μας άλμπουμ, το οποίο ηχογραφούμε τώρα.

—Ο πρώτος σας δίσκος, Alarm, είχε εξαιρετική επιτυχία – όπως και ο δεύτερος, το Modern Panic. Πώς διαφέρουν μουσικά και ποια θεωρείτε πως ήταν η εξέλιξή σας μέσα από τις δύο αυτές κυκλοφορίες;

Πράγματι, το Alarm πήγε πολύ καλά το μακρινό πλέον (με όσα έχουν μεσολαβήσει) 2017. Βοήθησε και ο τρόπος που ανέβηκε στο YouTube, μέσω ενός καναλιού που πλέον έχουμε αποφασίσει να μην συνεργαζόμαστε. Ήταν ένας σχετικά σκληρός rock δίσκος, με μία underground αισθητική.  Έπειτα, στα τελειώματα του '19 κυκλοφορήσαμε το Modern Panic, στο οποίο φροντίσαμε πολύ παραπάνω την παραγωγή και δοκιμάσαμε να χρησιμοποιήσουμε πιο πληθωρικά στοιχεία, synths και χορωδιακά σημεία.

—Τα κομμάτια σας – και ειδικότερα το Animals -  θίγουν σημαντικά ζητήματα του σήμερα, τόσο στους στίχους όσο και στο βίντεο. Πώς επηρεάζεστε από τις κοινωνικοπολιτικές συνθήκες και τι είδους μηνύματα θέλετε να στείλετε;

Προσπαθούμε να περιγράψουμε το πώς βλέπουμε τον κόσμο. Με αναφορές σε ταινίες που αγαπάμε, γωνίες της πόλης που σημαίνουν κάτι για εμάς, ιστορίες που ίσως έχουν κάποια σχέση με την πραγματικότητα (ίσως και όχι). Στο μυαλό μας όλα συγκλίνουν σε έναν κόσμο χωρίς ανισότητες και διακρίσεις. Ακόμα και όταν μιλάμε για συναισθηματικά αδιέξοδα, έχουμε στο νου μας το κοινωνικό περιβάλλον που τα δημιούργησε και τα συντηρεί, τα ή τα μεγεθύνει.

Ειδικά για το «Animals», που αναφέρεις, νιώθουμε ότι ο Έβαν ( Ε. Μαραγκουδάκης, σκηνοθέτης του βίντεο) μπόρεσε να μιλήσει λίγο για τον κρυφό ρατσισμό και την ομοφοβία στην ελληνική κοινωνία.

—Πώς σας επηρέασαν ως μουσικούς, ξεχωριστά και συνολικά, οι συνθήκες της πανδημίας;

Όλη αυτή η πρωτόγνωρη κατάσταση αναπόφευκτα μας επηρέασε σημαντικά όπως και όλο τον καλλιτεχνικό κόσμο. Παρόλα αυτά, προσπαθήσαμε να παραμείνουμε δημιουργικοί και να κρατήσουμε την επαφή μας με τον κόσμο με εναλλακτικούς τρόπους. Μουσικά διανύουμε έτσι κι αλλιώς μια περίοδο μεταβατική, προσθέτοντας νέα στοιχεία στον ήχο μας, ενώ η μοναχικότητα ειδικά του πρώτου lockdown μας έδωσε τη δυνατότητα να εκφράσουμε στιχουργικά τις ανησυχίες μας με ιδιαίτερο τρόπο και να δοκιμάσουμε κάποια εντελώς πρωτόγνωρα για εμάς μονοπάτια τα οποία θα δυσκολευόμασταν να εντάξουμε υπό άλλες συνθήκες στο μουσικό μας στυλ.

—Αντιμετωπίσατε αυτόν τον χρόνο ως μία περίοδο δημιουργίας;

Απόλυτα. Ήταν κρίσιμο για εμάς για να παραμείνουμε και ψυχικά ισορροπημένοι. Το καλοκαίρι ηχογραφήσαμε και βιντεοσκοπήσαμε το live session «Reworked», το οποίο είναι διαθέσιμο στο Youtube, έπειτα τον χειμώνα συμμετείχαμε με ένα «κανονικό» session στο Eurosonic 2021 (ESNS), ένα από τα μεγαλύτερα ευρωπαϊκά showcases και τώρα με το HEMI, όπου έχουμε τη χαρά να είμαστε στην τελική φάση, εκπροσωπώντας την Ελλάδα. Παράλληλα σε όλα αυτά συνθέταμε και ηχογραφούμε το τρίτο μας άλμπουμ, από το οποίο σύντομα θα παρουσιάσουμε τα πρώτα δείγματα.

Deaf Radio: «Προσπαθούμε πάντα η μουσική που κάνουμε να είναι ένας καθρέφτης της ψυχής μας» Facebook Twitter

—Πώς νιώθετε για την ανάδειξή σας στους 9 φιναλίστ των Hemi Music Awards 2021; Τι σημαίνει για εσάς η διάκριση αυτή;

Είναι σημαντική τιμή από πολλές απόψεις. Κατ’ αρχάς, πρακτικά μας δίνει τη δυνατότητα να γνωρίσουμε εξαιρετικό κόσμο, τόσο μουσικούς όσο και ανθρώπους της βιομηχανίας. Το φανταστικό με τα HEMI Music Awards είναι ότι οι άνθρωποι που τα τρέχουν έχουν πραγματική θέληση να βοηθήσουν τις μπάντες να εξελιχθούν και έχουν εστιάσει στην εκπαίδευση. Έχεις λοιπόν τη δυνατότητα με πολλά online sessions να επικοινωνήσεις, ακούσεις και ρωτήσεις έμπειρο κόσμο για ζητήματα που απασχολούν τους σύγχρονους μουσικούς και αλλιώς δεν θα συζητούσες καν, όπως πχ τα δικαιώματα τραγουδιών στη σύγχρονη εποχή, το πώς ένας ερασιτέχνης μουσικός μπορεί να προωθήσει τη μουσική του διαδικτυακά και να βγάζει τα προς το ζην κ.ο.κ.

—Πόσο εύκολο είναι να είναι κανείς μουσικός στην Ελλάδα αυτή την εποχή;

Αν μιλάμε κυρίως για την non-mainstream σκηνή δεν είναι καθόλου εύκολο. Δυστυχώς οι καλλιτέχνες δεν αμειβόμαστε με τον τρόπο που θα έπρεπε γεγονός που έχει πολλές επιπτώσεις. Αρχικά, αναγκαζόμαστε να αναλαμβάνουμε πράγματα που δεν θα έπρεπε όπως το PR της μπάντας, το booking και πολλά άλλα διαδικαστικά και οργανωτικά θέματα που τελικά σου αποσπούν την προσοχή από αυτό που πραγματικά πρέπει να κάνεις δηλαδή να γράφεις και να παίζεις μουσική. Αναγκαστικά οι περισσότεροι από μας έχουν και άλλες δουλειές ταυτόχρονα ώστε να τα βγάζουν πέρα οικονομικά με αποτέλεσμα επίσης να μην δίνεις την ενέργεια που χρειάζεται στη μουσική σου.

—Τι συμβουλή θα δίνατε σε ένα μουσικό συγκρότημα που κάνει τώρα τα πρώτα του βήματα στον χώρο;

Κατ’ αρχάς, δεν νιώθουμε ότι έχουμε καταφέρει και τίποτα συγκλονιστικό, ώστε να δίνουμε συμβουλές. Για εμάς, κάτι που δεν θέλαμε τότε (και ακόμη εν μέρει) να ακούμε, αλλά ξέρουμε ότι είναι αλήθεια, είναι η υπομονή. Τα πράγματα στον χώρο κυλάνε αργά. Πολύ αργά. Ειδικά αν μιλάμε για την underground, μερικώς DIY σκηνή της Ελλάδας, όπου δεν υπάρχουν ραδιόφωνα, βιομηχανία προώθησης κλπ. Αυτό σημαίνει ότι θα πάρει πολύ χρόνο ο κόσμος να σε μάθει, γιατί δουλεύει πολύ το «word of mouth» και επίσης ο κόσμος εδώ εκτιμά πολύ την συνέπεια.

—Τι είναι αυτό το οποίο ευελπιστείτε να καταφέρετε στο μέλλον μουσικά και ως συγκρότημα;

Σε πρώτη φάση προσπαθούμε πάντα η μουσική που κάνουμε να είναι ένας καθρέφτης της ψυχής μας. Για τον λόγο αυτό θα παρατηρήσετε μεγάλες αλλαγές από δίσκο σε δίσκο - δεν φοβόμαστε την αλλαγή. Σημασία για μας έχει αυτό που βγαίνει να είναι κάτι που να μας εκφράζει την συγκεκριμένη περίοδο. Πέραν αυτού θέλουμε ο κόσμος που μας ακούει να βρίσκει τρόπο έκφρασης μέσα από αυτά που λέμε, έστω και τμηματικά. Είναι το πιο σημαντικό για εμάς και είναι και ένας από τους λόγους που τα live shows είναι το αγαπημένο μας κομμάτι. Αναφορικά με τους στόχους μας σαν συγκρότημα σίγουρα ελπίζουμε ο τρίτος δίσκος που γράφουμε τώρα να πάει ακόμα καλύτερα από τους δύο πρώτους και να μας φέρει να παίξουμε μεγάλα και ωραία shows ανά την Ευρώπη.

Περισσότερα νέα και πληροφορίες για τα Hemi Music Awards 2021 μπορείτε να βρείτε εδώ.

Μουσική
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Νίκος Ζιώγαλας

Μουσική / Νίκος Ζιώγαλας: «Δεν ξέρεις ποτέ πώς θα τα φέρει η ζωή, να είσαι ευγενικός, να παλεύεις για την καλοσύνη»

Aπό πολύ νωρίς, η μουσική τον χτύπησε στο δόξα πατρί, μπήκε σε αυτό το τριπ και δεν βγήκε ποτέ. «Σαν star του σινεμά», «Πάρε με απόψε πάρε με», «Βασιλική», «Βέροια, Θεσσαλονίκη, Αθήνα», «Πέρασε η μπόρα» και για πολλά ακόμα τραγούδια ευθύνεται ο τραγουδιστής και τραγουδοποιός που σήμερα αφηγείται τη ζωή του στη LifO
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μαντόνα: «Είμαι σκληρή, φιλόδοξη και ξέρω ακριβώς τι θέλω. Αν αυτό με κάνει σκύλα, δεν πειράζει»

Χρόνια Πολλά Μαντόνα! / «Είμαι σκληρή, φιλόδοξη και ξέρω τι θέλω. Αν αυτό με κάνει σκύλα, δεν πειράζει»

Pop icon, μίλησε για το woman empowerment πριν υπάρξει καν ο όρος, gay icon, fashion icon, η απόλυτη σταρ, η πιο πετυχημένη γυναίκα μουσικός όλων των εποχών, όπως και να τη χαρακτηρίσει κανείς, είναι μία και μοναδική και ήρθε για να αλλάξει τα πάντα.
M. HULOT
«Love to love you baby»: Αυτό είναι το τραγούδι που γέννησε τη Disco

Μουσική / «Love to love you baby»: Το τραγούδι των 23 οργασμών που γέννησε τη Disco

Με 23 οργασμούς και τη βοήθεια του μάγου Τζόρτζιο Μορόντερ, η Ντόνα Σάμερ, μισό αιώνα πριν, εγκαινίασε επίσημα, με το επικό και ατελείωτα ερωτικό «Love to love you baby», την ντίσκο μουσική, ένα είδος που πολεμήθηκε λυσσαλέα λίγα χρόνια μετά την επέλασή του και κρατάει γερά μέχρι σήμερα.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Στην αρχή με ενοχλούσαν τα σχόλια για το Ozempic, όχι όμως πια»

Lifo Videos / «Στην αρχή με ενοχλούσαν τα σχόλια για το Ozempic, όχι όμως πια»

Η Marseaux, μια από τις πιο αναγνωρίσιμες φωνές της σύγχρονης ελληνικής ποπ σκηνής μιλά για την τυχαία της συνάντηση με το τραγούδι αλλά και για τις προσωπικές δυσκολίες που έχει αντιμετωπίσει και την έφεραν μέχρι το σήμερα.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
 Φεστιβάλ Ελάτειας: Κι αν έβρεξε μια μέρα, ποιος σταματάει τη μουσική;

Μουσική / Φεστιβάλ Ελάτειας: Κι αν έβρεξε μια μέρα, ποιος σταματάει τη μουσική;

Παρά την ακύρωση της πρώτης βραδιάς λόγω έντονης κακοκαιρίας, το 12ο Μουσικό Φεστιβάλ Ελάτειας επέστρεψε δυναμικά, με τριήμερο ζωντανών εμφανίσεων, γεμάτο ενέργεια, συγκίνηση και αυθεντικές στιγμές κάτω από τα δέντρα του Αλωνιού.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Deadly Festivals

Μουσική / 9 φορές που το πάρτι μετατράπηκε σε εφιάλτη

Πάμε σε συναυλίες και φεστιβάλ για να περάσουμε καλά - δυστυχώς, αυτό δεν συμβαίνει πάντα. Πράξεις βίας που έχουν σημειωθεί σε διοργανώσεις σε όλο τον κόσμο αποδεικνύουν πως η ασφάλεια των συμμετεχόντων δεν μπορεί να είναι μια τεχνική υποσημείωση αλλά το θεμέλιο κάθε πολιτιστικής συγκέντρωσης.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ