Αποδομώντας τους ήχους

Αποδομώντας τους ήχους Facebook Twitter
0

Το Destroy Athens Live μελετάει διαδικασίες παραγωγής ήχου και μουσικής, ενταγμένες στο εικαστικό πλαίσιο της Μπιενάλε, που θα παρουσιαστούν ζωντανά στο Destroy Athens. «Δεν πρόκειται για "art bands" και προβολή κάποιας συγκεκριμένης "σκηνής" του Λονδίνου», αναφέρει η Χλόη Βαΐτσου, η οποία έχει επιμεληθεί τις εμφανίσεις των καλλιτεχνών (στο σύνολό τους πρωτοπόροι που πειραματίζονται με διάφορες μορφές ήχου - και όχι μόνο). «Τo Destroy Athens Live προσπαθεί να περιγράψει ένα φαινόμενο: καλλιτέχνες με βάση το Λονδίνο, που δουλεύουν με διαφορετικά μέσα (media artists, μουσικοί, κινηματογραφιστές, συγγραφείς, designers, σχεδιαστές κόμιξ και παιχνιδιών, circuit benders κ.λπ.) δημιουργώντας κολεκτίβες, συνεργασίες και πειράματα μέσων με ποικίλα ηχητικά αποτελέσματα. Από τον πειραματικό πολιτικοποιημένο avant-pop σχολιασμό μέχρι τους hip hop-jazz-electronica αυτοσχεδιασμούς, οι καλλιτέχνες πιστεύουν στην αμεσότητα και σε αυτό που ονομάζουν "αντι-δεξιοτεχνία". Το Destroy Athens Live, πιστό στη θεματολογία και το σκοπό της Μπιενάλε ("Destroy Athens", το rebranding της πόλης), χρησιμοποιεί την Αθήνα ως πηγή για ποικίλα ηχητικά σήματα, τα οποία στη συνέχεια σαμπλάρονται, λουπάρονται, φιλτράρονται, σχολιάζονται, αποδομούνται ή ενισχύονται ηχητικά σε ζωντανό χρόνο. Οι performers χρησιμοποιούν ήχους και εικόνες που έχουν απομονωθεί από στιγμιότυπα της πόλης, από παρεμβάσεις σε τοπικές ραδιοφωνικές μεταδόσεις και "ηχο-χειρουργικές" επεμβάσεις, και αντιδρούν στο υλικό που προκύπτει με διάφορους τρόπους. Οι ελεύθεροι και ανοιχτοί αυτοσχεδιασμοί αποτελούν ιδανική πλατφόρμα για εξέταση της δικής τους άγνοιας για πολλές από τις πτυχές του ηχητικού σήματος που λαμβάνουν: πολιτιστικές, γλωσσολογικές, ιστορικές, ενώ τους επιτρέπει να το συγκρίνουν με τις δικές τους εμπειρίες ως κάτοικοι μιας multi-branded πόλης».

Οι τρεις ομάδες των καλλιτεχνών που συμμετέχουν είναι οι Antifamily, Infinite Livez vs DJ Tendraw και οι 7000 Dirhams.

Antifamily:Λονδρέζικη κολεκτίβα, την οποία συγκρίνουν με τους Faust, τους Crass, τους Ex. Λίγο πριν την παράσταση, μέλη της ομάδας θα κάνουν μια σύντομη βόλτα σε μερικές περιοχές της πόλης για να μαζέψουν εικόνες και σημειώσεις, τις οποίες θα προβάλουν, θα απαγγείλουν ή θα τραγουδήσουν ταυτόχρονα με τη χαμηλών τόνων ζωντανά παιγμένη μουσική τους.

InfiniteLivezvsDJTendraw: Θα συνεργαστούν σε μια αυτοσχεδιαστική παράσταση ηλεκτρονικής μουσικής με στοιχεία χιπ χοπ που θα αναμείξουν με samples από εκπομπές του ελληνικού ραδιοφώνου, κιθάρες και λουπαρισμένους ήχους. Θα δημιουργήσουν ένα ιδανικό περιβάλλον για την... καταστροφή της Αθήνας!

7000 Dirhams[JoelCahen& MiloTaylor]:Θα επικεντρωθούν στην αναγεννητική πλευρά της καταστροφής -περισσότερο σαν διαδικασία μετάλλαξης παρά σαν μορφή αφανισμού. Tα υλικά που θα χρησιμοποιήσουν (αποσπάσματα από ταινίες γυρισμένες σε Super 8, αναμνηστικά σλάιντς και ηχογραφήσεις) θα κοπούν, θα καούν, θα λουπαριστούν ζωντανά στη σκηνή, παρουσιάζοντας το περιβάλλον της Αθήνας φιλτραρισμένο μέσα από τα μάτια δύο εκκεντρικών καλλιτεχνών από το Λονδίνο.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Lou: Πόσες ανοιχτά λεσβίες ξέρεις αυτήν τη στιγμή στην ελληνική μουσική σκηνή;

Μουσική / Lou: Πόσες ανοιχτά λεσβίες ξέρεις αυτήν τη στιγμή στην ελληνική μουσική σκηνή;

Αυτό που κάνει η Lou στην ελληνική μουσική σκηνή είναι μοναδικό και θαρραλέο: queer μουσική για κάγκουρες με εφόδιο τις μουσικές της γνώσεις και επίγνωση αυτού που εκπροσωπεί, κάνοντας το τραπ όχημα για να περάσει τα μηνύματά της.
M. HULOT
Σοπέν

Πέθανε Σαν Σήμερα / «Κύριοι, ιδού μια μεγαλοφυΐα!»: Πώς ο Σοπέν άνοιξε νέα εποχή στη μουσική για πιάνο

Σαν σήμερα, στις 17 Οκτωβρίου 1849, πεθαίνει από φυματίωση στο Παρίσι ο Πολωνός Φρεντερίκ Φρανσουά Σοπέν, ένας από τους σημαντικότερους εκπροσώπους του Ρομαντισμού και κορυφαίος πιανίστας.
ΚΟΡΙΝΑ ΦΑΡΜΑΚΟΡΗ
Νανά Μούσχουρη: «Τραγουδώ σαν να είμαι αρχάρια»

Οι Αθηναίοι / Νανά Μούσχουρη: «Τραγουδώ σαν να είμαι αρχάρια»

Θυμάται ακόμα τα καμιόνια με τους νεκρούς στην κατοχή. Της λείπει η καλοσύνη που είχαν οι παλιοί Αθηναίοι. Ο Μάνος Χατζιδάκις της άλλαξε τη ζωή, ενώ θυμάται ακόμα την παρέα του Φλόκα. Ο Μπομπ Ντίλαν είχε δηλώσει στο «Rolling Stone» ότι αυτή και η Ουμ Καλσούμ είναι οι αγαπημένες του τραγουδίστριες. Η Νανά Μούσχουρη αφηγείται τη ζωή της στη LiFO
ΦΩΤΗΣ ΒΑΛΛΑΤΟΣ
Αν γράψεις κακή κριτική για την Τέιλορ Σουίφτ, θα λάβεις απειλές για τη ζωή σου: Mέσα στον ψηφιακό πόλεμο που αντιμετωπίζουν οι μουσικοκριτικοί

Μουσική / Έγραψες αρνητική κριτική για την Τέιλορ Σουίφτ; Την έβαψες

Πέντε μουσικοί συντάκτες εξηγούν πώς ασκούν την κριτική τους σε μια εποχή όπου η γνώμη για μια σούπερ σταρ μπορεί να προκαλέσει διαδικτυακό εκφοβισμό, παρενόχληση ή ακόμα και αποκάλυψη προσωπικών στοιχείων.
THE LIFO TEAM
Ήταν η διασημότερη τραγουδίστρια της Γαλλίας. Όταν πέθανε, ο Αρχιεπίσκοπος αρνήθηκε να την κηδέψει

Σαν Σήμερα / Ήταν η διασημότερη τραγουδίστρια της Γαλλίας. Όταν πέθανε, ο Αρχιεπίσκοπος αρνήθηκε να την κηδέψει

Edith Piaf: «Το σπουργιτάκι» που ξεκίνησε από τους δρόμους του Παρισιού και δοξάστηκε όσο λίγοι. Αυτή είναι η ζωή της, το τέλος που της επιφύλασσε η Καθολική εκκλησία και ένα απόσπασμα από μία συνέντευξή της.
ΑΝΔΡΟΝΙΚΗ ΚΟΛΟΒΟΥ
«Mara Gibb»: Μια space όπερα για ένα non-binary εξωγήινο που ξεκινά ένα αυτογνωσίας

Μουσική / Μια ελληνική space όπερα για τη μυστική ζωή ενός non-binary εξωγήινου

Το «Secret life of Mara Gibb» του Prins Obi έχει για κεντρικό ήρωα ένα non-binary εξωγήινο που ξεκινά ένα αυτογνωσίας. Ο ήχος έχει ρίζες στην ψυχεδέλεια αλλά δεν μένει εκεί. Παίζει να είναι και η καλύτερη δουλειά του μετά τους Baby Guru.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
ΕΠΕΞ INDIRA PAGANOTTO INTERVIEW

Μουσική / H Ιndira Paganotto φέρνει στην Αθήνα την απίθανη psy-techno της και μια στρατιά νίντζα

Είναι περήφανη για τις ιταλικές και τις ισπανικές της ρίζες, και για τη μουσική της. Το στυλ της, χωρίς κανόνες ή κουτάκια, ανεβάζει τον πήχη, μαζί και τις προσδοκίες μας για την εμφάνισή της στο Techniques.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η μοιραία σχέση που ενέπνευσε ένα αριστούργημα του ρομαντισμού

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Η μοιραία σχέση που ενέπνευσε ένα αριστούργημα του ρομαντισμού

Το πρόγραμμα της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών στο Μέγαρο Μουσικής για τη νέα σεζόν περιλαμβάνει το Πρώτο Κοντσέρτο για πιάνο του Μπραμς με τον διεθνώς αναγνωρισμένο πιανίστα Αλεξέι Βολόντιν, και η Ματούλα Κουστένη μάς ξεναγεί στην ιστορία αυτού του αριστουργήματος που γεννήθηκε μέσα από τη μοιραία γνωριμία του συνθέτη με την Κλάρα Σούμαν.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ