Αmy Winehouse / Πέρασαν σχεδόν δυο χρόνια

Αmy Winehouse / Πέρασαν σχεδόν δυο χρόνια Facebook Twitter
0

 

 

πρώτα ένα τραγούδι, να παίζει όταν διαβάζετε...

τα δάκρυα θα στεγνώσουν μόνα τους...

 

 

Η Έιμι Γουαϊνχάουζ πέθανε στις 27 Ιουλίου 2011 από υπερβολική κατανάλωση αλκοόλ. Kαι όχι εμείς δεν θα τη θυμόμαστε να σέρνεται τύφλα στο μεθύσι στους δρόμους του Λονδίνου με ματωμένα γόνατα από τις απανωτές τούμπες. Δεν θα ξαναδούμε το βιντεάκι που τρεκλίζει ανάμεσα στον κιθαρίστα και τον ντράμερ της αδυνατώντας να κρατηθεί όρθια έστω και για λίγα λεπτά. Δεν μας ενδιαφέρει καθόλου αν μπέρδεψε την Αθήνα με το Βελιγράδι. Στο κάτω κάτω δεν όφειλε να ξέρει γεωγραφία. Άλλωστε Έλληνες πολιτικοί έχουν κάνει πιο τραγικά λάθη. Δεν μας νοιάζει ο διασυρμός της.

Μας αρκεί που δεν θα ξεχάσουμε ποτέ το πρώτο εκείνο μούδιασμα όταν σκίσαμε τη ζελατίνα του cd και ακούσαμε για πρώτη φορά το "Back to black".

Και θα θέλαμε πολύ να περιπλανηθούμε σε αυτήν την έκθεση που έχει τίτλο "Amy Winehouse: a Family Portrait" κι η οποία θα εγκαινιαστεί στο Εβραϊκό Μουσείο του Λονδίνου στις 3 Ιουλίου -με επιμέλεια της οικογένειας της.

 

Αmy Winehouse / Πέρασαν σχεδόν δυο χρόνια Facebook Twitter


Τα αντικείμενα που θα εκτεθούν θυμίζουν φωτογραφικό άλμπουμ ή και παιδικό λεύκωμα: Η Έιμι σε φωτογραφίες με την μαμά, το μπαμπά και τη γιαγιά. Η Έιμι στο μπαλέτο. Η Έιμι με την πρώτη της κιθάρα, τη συλλογή των δίσκων της, τα πιο γνώριμά της ρούχα. Η Έιμι με το μπλε αγαπημένο πουλόβερ.

Αmy Winehouse / Πέρασαν σχεδόν δυο χρόνια Facebook Twitter

Η έκθεση αυτή, όμως, όπως όλες οι οικογενειακές διαδικασίες έφερε ξανά στο προσκήνιο και τις μεταξύ τους σχέσεις. Με μια αποκαλυπτική συνέντευξή του στη Guardian ο αδερφός της Έιμι, Άλεξ Γουαϊνχάουζ μιλά για όλα και για να είμαστε ειλικρινείς σε πολλά ακούγεται ενοχλητικός. Εκείνος, σύμφωνα με τα όσα δηλώνει είναι ένας "μαχητής της ζωής". Εκείνη ένα "κορίτσι που δεν είχε όρια και το οποίο δεν μπορούσε να διαχεριστεί την αστραπιαία επιτυχία της".

Αmy Winehouse / Πέρασαν σχεδόν δυο χρόνια Facebook Twitter

Η πηγή του κακού για τον "καλό αδερφό" ήταν η βουλιμία η οποία της χτύπησε την πόρτα λίγο μετά την εφηβεία. "Έκτοτε οι διατροφικές διαταραχές δεν την εγκατέλειψαν ποτέ", λέει. "Στα 17 της είχε μπλέξει με κάποια κορίτσια που όλες τους έκαναν το ίδιο πράγμα: έτρωγαν μέχρι σκασμού και μετά προκαλούσαν εμετό. Οι υπόλοιπες καποια στιγμή το σταμάτησαν. Η Έιμι ποτέ. Το γνωρίζαμε όλοι αλλά κανείς δεν μιλούσε γι'αυτό. Ηταν σαν σκοτεινό μυστικό. Υπέφερε από αυτό πολύ. Δεν χρειαζόταν να το ψάξει κανείς. Το αντιλαμβανόταν από την πρώτη στιγμή που την έβλεπε. Η βουλίμια την σκότωσε. Την έκανε αδύναμη κι ευάλωτη. Αν δεν αντιμετώπιζε αυτό το τραγικό πρόβλημα θα ήταν σίγουρα πιο δυνατή να αντιμετωπίζει ό,τι τη βασάνιζε".

 

Αmy Winehouse / Πέρασαν σχεδόν δυο χρόνια Facebook Twitter

 

Ο Άλεξ Γουαϊνχαουζ είναι δημοσιογράφος. Ιδιότητα την οποία δεν εγκατέλειψε ούτε την περίοδο του θανάτου της Έιμι. "Ήταν σαν να φοράω δύο καπέλα. Ενα του αδερφού κι ένα του δημοσιογράφου. Από τη μια μονολογούσα "κρατήσου δυνατός, προσπάθησε να ανταπεξέλθεις στην κατάσταση, μην υποκύπτεις στο συναίσθημα. Κι από την άλλη δεν άντεχα να γράφω για τα λουλούδια, τα σημειώματα που άφηναν έξω από το σπίτι της, τις διαφορετικές εκφράσεις πένθους του καθενός".


H πιο σκληρή στιγμή για τον ίδιο ήταν το Shiva. Είναι η περίοδος θρήνου που τηρούν οι Εβραίοι. Διαρκεί επτά ημέρες και αφορά για έναν συγγενή πρώτου βαθμού.

"Δεν μπορείς να ξυριστείς, δεν μπορείς να αλλάξεις ρούχα . Απλώς προσεύχεσαι, Καθόμουν σε μια καρέκλα κι έβλεπα τον κόσμο να έρχεται και να συμμετέχει στο πένθος αλλά εμείς δεν επιτρέπεται να πολυμιλάμε. Νομίζω ότι αυτά τα πράγματα δεν ταιριάζουν στις ηλικίες μας. Ταιριάζουν σε ηλικιωμένους. Μπορώ να καταλάβω το Shiva για έναν 80χρονο αλλά όχι για έναν 31χρονο που θρηνεί την απώλεια της 27χρονης αδερφής του. Ειλικρινά δεν μπορώ να το περιγράψω. Ήταν ένα τρομακτικό συναίσθημα". 

Όσο για το τι θα έλεγε η ίδια για την έκθεση, ο αδερφός της είναι ξεκάθαρος: "Θα την σιχαινόταν. Πολύ απλά θα μας έλεγε: "Τι τις θέλετε τις εκθέσεις αφού έχετε εμένα"...

Άλλωστε, όπως παραδέχεται ο Άλεξ, η μουσική της δεν ήταν του γούστου του, ενώ, η Έιμι ήταν "σπαστική και εκνευριστική όπως όλες οι αδερφές". Διότι μεταξύ άλλων δεν ζήτησε ποτέ συγγνώμη για τίποτα και δεν απολογήθηκε ποτέ στην οικογένειά της για τις δοκιμασίες στις οποίες τους υπέβαλε. 

Να υποθέσουμε πως μία από αυτές ήταν και η εκτενέστατη συνέντευξη στην "Guardian"...

 

 

 

 

Μουσική
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Καλά, πάλι για τη ραπ θα λέμε;

Guest Editors / «Γιατί απαιτούμε από τη ραπ να είναι κάτι άλλο από αυτό που όντως είναι;»

Το μεγαλύτερο κομμάτι του κοινού που ήρθε σε επαφή με τη ραπ τα τελευταία χρόνια ξαφνικά ανακάλυψε, ομολογουμένως με άσχημο τρόπο, τι ήταν αυτό που προηγουμένως εκθείαζε ως ποίηση του περιθωρίου.
ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ
«Becoming Led Zeppelin»: Το χρονικό του βαρύτερου ροκ συγκροτήματος όλων των εποχών

Pulp Fiction / Led Zeppelin: Ένα ντοκιμαντέρ για το «βαρύτερο» ροκ συγκρότημα όλων των εποχών

Το ντοκιμαντέρ «Becoming Led Zeppelin» του Μπέρναρντ ΜακΜάχον παρουσιάζει την ιστορία του θρυλικού hard rock συγκροτήματος, φωτίζοντας το background των μελών του και τις περιστάσεις που οδήγησαν στην ίδρυσή του, φτάνοντας μέχρι και την κυκλοφορία του δεύτερου άλμπουμ τους και την απαρχή της απόλυτης δόξας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
ZOLA JESUS INTERVIEW

Μουσική / Η Zola Jesus δεν φοβάται το σκοτάδι, το κατοικεί

Λίγο πριν την εμφάνισή της στην Αθήνα, η Ρωσοαμερικανίδα καλλιτέχνιδα μιλά στη LIFO για το πώς δημιουργεί τη σκοτεινή και ατμοσφαιρική μουσική της, που ξεφεύγει από τα καθιερωμένα είδη, καθώς και για το πώς η ίδια αντιστέκεται στην επίθεση που δέχονται σήμερα οι θηλυκότητες.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Κ. Βήτα: «Στο ρεμπέτικο τραγουδούσαν κι έσπαγαν τα μάρμαρα στους τάφους»

Μουσική / Κ. Βήτα: «Στο ρεμπέτικο τραγουδούσαν κι έσπαγαν τα μάρμαρα στους τάφους»

Στον νέο του δίσκο «Εννιά νούφαρα απ’ τη νεκρή όχθη», ο Κ. Βήτα διασκευάζει εννιά τραγούδια της Μαρίκας Παπαγκίκα και της Σωτηρίας Μπέλλου, αναδεικνύοντας τη διαχρονική δυναμική του ρεμπέτικου, που συνεχίζει να συγκινεί βαθιά μέχρι και σήμερα.
M. HULOT
«Εικόνες από μια έκθεση»: Ένα μουσικό έργο-περιπλάνηση σε έκθεση ζωγραφικής

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / «Εικόνες από μια έκθεση»: Ένα μουσικό έργο-περιπλάνηση σε έκθεση ζωγραφικής

Η Ματούλα Κουστένη μιλά για το σαγηνευτικό αυτό έργο που απεικονίζει τους πίνακες μιας έκθεσης σε μια τεράστια παλέτα ηχοχρωμάτων, τα οποία πολλαπλασιάζονται στην ιδιοφυή ενορχήστρωση του Μορίς Ραβέλ.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
10 εξαιρετικά techno clubs στην Ευρώπη και στον κόσμο

Μουσική / 10 κορυφαία techno clubs για το 2025 που αξίζουν το ταξίδι

Το clubbing μπορεί να μην είναι πια αυτό που ήταν στα ’90s και πολλά θρυλικά clubs να αποτελούν παρελθόν, όμως, η techno μουσική γνωρίζει νέα άνθηση. Συγκεντρώσαμε μερικά από τα καλύτερα techno clubs για το 2025.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΒΟΥΡΛΑΚΟΣ
Οι Adriatique έρχονται για πρώτη φορά στην Ελλάδα / Οι Adriatique στα λατομεία Διονύσου: Η techno συναντά την αρχαία Ελλάδα / «Είμαστε ενθουσιασμένοι που τα λατομεία Διονύσου θα φιλοξενήσουν το σόου των Adriatique»

Μουσική / Ο άνθρωπος πίσω από τα πολυσυζητημένα events στο λατομείο Διονύσου (και των Adriatique)

O 23χρονος Hennes Alt, εμπνευστής του πρότζεκτ που θα φιλοξενήσει για πρώτη φορά στην Ελλάδα το διεθνούς φήμης μουσικό σόου «X» των Adriatique, μιλά στη LiFO για την ιστορική σημασία του χώρου, όπου μέχρι και σήμερα εξορύσσεται το περίφημο πεντελικό μάρμαρο.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Π.Ι.Ε.Β.: Πολλές φορές με τη δυστοπία αυνανιζόμαστε και λίγο

Μουσική / Π.Ι.Ε.Β.: «Φοβάμαι μη γίνει το spoken word η νέα Ντουμπάι»

Το «Detroit» είναι το νέο άκρως χορευτικό άλμπουμ του Π.Ι.Ε.Β., σε παραγωγή του Viktoras, που φέρνει την αστική ποίηση και το spoken word στα κλαμπ και ο ήχος του είναι βγαλμένος από «τα όνειρα που είδαμε μετά από ένα πάρτι μεθυσμένοι».
M. HULOT
Lola δώστα όλα: Η Μαρίνα Σάττι μας κερνάει χαρά και κάθεται σαν κόκαλο στο λαιμό

Μουσική / Lola, δώσ' τα όλα: Η Μαρίνα Σάττι μας κερνάει χαρά και κάθεται σαν κόκαλο στον λαιμό

Το νέο άλμπουμ POP TOO της Μαρίνας Σάττι κατορθώνει ένα εξαιρετικό ακομπλεξάριστο πάντρεμα, αποδεικνύοντας ακόμα μία φορά πως παίζει με τους δικούς της κανόνες και αποτελεί μία κατηγορία από μόνη της.
M. HULOT ΚΑΙ ΕΙΡΗΝΗ ΓΙΑΝΝΑΚΗ
Σαβίνα Γιαννάτου: «Μια καλή κριτική κινητοποιεί κι άλλους ανθρώπους, και μαζί τους κινητοποιείσαι κι εσύ»

Σαβίνα Γιαννάτου / Σαβίνα Γιαννάτου: «Μια καλή κριτική κινητοποιεί κι άλλους ανθρώπους, και μαζί τους κινητοποιείσαι κι εσύ»

Το νέο της άλμπουμ, που αποθέωσε η «Guardian», είναι άλλο ένα λιθαράκι στην αξιοζήλευτη μουσική πορεία της. Λίγες μέρες πριν τις εμφανίσεις της στην Ελλάδα, η «υπέροχη Ελληνίδα τραγουδίστρια» όπως την αποκάλεσαν μιλά για τη δουλειά της και το σημαντικότερο περιουσιακό στοιχείο που έχει, τη φωνή της.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ