Άλλος ένας λόγος που αποδεικνύει πόσο σπουδαίοι ήταν οι KLF

Άλλος ένας λόγος που αποδεικνύει πόσο σπουδαίοι ήταν οι KLF Facebook Twitter
0

AΠΟ ΤΟΝ ΓΙΩΡΓΟ ΚΑΡΑΚΑΣΙΔΗ

Άλλος ένας λόγος που αποδεικνύει πόσο σπουδαίοι ήταν οι KLF Facebook Twitter
Οι Jimmy Cauty & Alex Paterson μαζί ως Orb

Σε συνέχεια του ενδιαφέροντος άρθρου του Άρη Δημοκίδη, Η συναρπαστικά αλλόκοτη ιστορία των KLF - και η μελετημένη καταστροφή τους:

 

To 1986 o ένας εκ των δυο KLF, Jimmy Cauty, σχημάτισε με τον πρώην roadie των Killing Joke (γνωστοί για τον post-punk ύμνο: ‘Love Like Blood’) Alex Paterson τους The Orb. Τα δύο μέλη, προκειμένου να μην είναι εξαρτημένοι από κάποιο δισκογραφικό Label, δημιούργησαν τη WAU! Mr. Modo Records.

Η αρχή έγινε όταν το 1989 ο resident DJ του Λονδρέζικου club Heaven (το πρώτο gay-friendly club του Λονδίνου, γνωστό και ως η βρετανική απάντηση στο Studio 54) Paul Oakenfold τους κάλεσε ως guestsσ ε ένα από τα Land Of Ozsessions που λάμβαναν χώρα κάθε Δευτέρα. Οι Orb παρουσίασαν ένα ατμοσφαιρικό σετ αναμειγνύοντας στοιχεία από Brian Eno, Pink Floyd, ηχητικά εφέ του BBC και sci-fi ταινιών. Για τους επόμενους 6 μήνες η V.I.P. area του club (γνωστή και ως ‘White Room’ που αργότερα έγινε ο τίτλος τους 4ου albumτων KLF) γέμιζε από κόσμο που ήθελε να χαλαρώσει μετά την ένταση των γεμάτων ecstasy rave parties που προηγούνταν. 

Μέσα στην ίδια χρονιά, οι Orb ηχογράφησαν ένα session για την εκπομπή του John Peel στο BBC Radio 1. To κομμάτι αρχικά ονομάστηκε ‘Lovin' You’ (επειδή περιελάμβανε ένα sample από το ομώνυμο κομμάτι της Minnie Riperton) αλλά αργότερα μετονομάστηκε και κυκλοφόρησε ως ‘A Huge Ever Growing Pulsating Brain That Rules from the Centre of the Ultraworld’ (φθάνοντας το Νο 78 των βρετανικών singles charts).

Λίγο μετά τους ζητείται να κάνουν remix σε κομμάτια καλλιτεχνών όπως ο Dave Stewart & οι Erasure.

Το 1990, οι Orb ηχογραφούν στο studio Trancentral του Cauty το ‘ChillOut’ χωρίς edits (δηλαδή όποτε γινόταν κάποιο λάθος, ξεκινούσαν από την αρχή). Ο Cauty θέλει να το κυκλοφορήσουν  μέσω του δικού του label KLF Communications, αλλά ο Paterson πιστεύει ότι έτσι θα θεωρηθούν οι Orb side project των KLFCauty αποχωρεί αλλά κυκλοφορεί το ‘ChillOut’, ως album των KLF (αφήνοντας έξω από τα credits τον Paterson).

Το εξώφυλλο του ‘Chill Outalbum των KLF (1990) είναι εμπνευσμένο από το ‘Atom Heart Mother’ των Pink Floyd 

Παρά την αποχώρηση του Cauty, ο Paterson συνεχίζει τους Orb και σε συνεργασία με τον Kris "Thrash" Weston φθάνει το 1992 στην κορυφή των βρετανικών charts με το album ‘The Orb's Adventures Beyond The Ultraworld’.

Ο βρετανικός τύπος μόλις έχει βαφτίσει ένα νέο μουσικό είδος - το Ambient House…

 

Από το αφιέρωμα του ΠΟΠ+ΡΟΚ ‘Ηλεκτρονικοί Δορυφόροι’ (Φεβρουάριος 2011).

==

*Ο Γιώργος Καρακασίδης είναι παραγωγός του www.desertradio.gr

0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Παιδί Τραύμα: Τραγουδάκια λέω που αύριο θα ξεχαστούν, δεν κάνω καμία επανάσταση, δεν αλλάζω τον κόσμο

Μουσική / Παιδί Τραύμα: «Τραγουδάκια λέω, που αύριο θα ξεχαστούν, δεν αλλάζω τον κόσμο»

Στο νέο του άλμπουμ, το Παιδί Τραύμα χρησιμοποιεί τις έννοιες της φυγής και της συγχώρεσης για να μιλήσει για το αδιέξοδο του ψηφιακού κόσμου και την αναζήτηση της αλήθειας με τραγούδια που ξεφεύγουν από το mainstream.   
M. HULOT
Οι Tame Impala φτιάχνουν έναν δίσκο εμπνευσμένο από τα bush doofs της Αυστραλίας

Μουσική / «Deadbeat» των Tame Impala: Μια lo-fi ωδή στα rave πάρτι από ένα σπουδαίο συγκρότημα

Είναι η πρώτη του δουλειά που δεν περιέχει ούτε μια ροκ στιγμή. Σύμφωνα με τον Chris Deville: «Οι Tame Impala έχουν μεταμορφωθεί σταδιακά από ένα από τα σπουδαιότερα ροκ συγκροτήματα της γενιάς τους σε… κάτι άλλο».
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών τιμά τη μνήμη του Οδυσσέα Ελύτη με αφορμή τα τριάντα χρόνια από τον θάνατό του, παρουσιάζοντας το «Μονόγραμμα» του Γιώργου Κουρουπού, που βασίζεται στο ομότιτλο έργο του μεγάλου Έλληνα ποιητή, στις 24 Οκτωβρίου στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Λίγες λέξεις για τον Διονύση Σαββόπουλο

Οπτική Γωνία / Λίγες λέξεις για τον Διονύση Σαββόπουλο

«Ό,τι όμως και αν υπήρξε ο Διονύσης Σαββόπουλος, είχε τη δόνηση, τον λοξό τόνο, μια διάθεση μεταμόρφωσης και γιορτής. Επέστρεφε σε μια πάμφωτη αυλή, περιμένοντας τους φίλους, το νόημα της συνάθροισης».
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Lou: Πόσες ανοιχτά λεσβίες ξέρεις αυτήν τη στιγμή στην ελληνική μουσική σκηνή;

Μουσική / Lou: Πόσες ανοιχτά λεσβίες ξέρεις αυτήν τη στιγμή στην ελληνική μουσική σκηνή;

Αυτό που κάνει η Lou στην ελληνική μουσική σκηνή είναι μοναδικό και θαρραλέο: queer μουσική για κάγκουρες με εφόδιο τις μουσικές της γνώσεις και επίγνωση αυτού που εκπροσωπεί, κάνοντας το τραπ όχημα για να περάσει τα μηνύματά της.
M. HULOT
Σοπέν

Πέθανε Σαν Σήμερα / «Κύριοι, ιδού μια μεγαλοφυΐα!»: Πώς ο Σοπέν άνοιξε νέα εποχή στη μουσική για πιάνο

Σαν σήμερα, στις 17 Οκτωβρίου 1849, πεθαίνει από φυματίωση στο Παρίσι ο Πολωνός Φρεντερίκ Φρανσουά Σοπέν, ένας από τους σημαντικότερους εκπροσώπους του Ρομαντισμού και κορυφαίος πιανίστας.
ΚΟΡΙΝΑ ΦΑΡΜΑΚΟΡΗ
Νανά Μούσχουρη: «Τραγουδώ σαν να είμαι αρχάρια»

Οι Αθηναίοι / Νανά Μούσχουρη: «Τραγουδώ σαν να είμαι αρχάρια»

Θυμάται ακόμα τα καμιόνια με τους νεκρούς στην κατοχή. Της λείπει η καλοσύνη που είχαν οι παλιοί Αθηναίοι. Ο Μάνος Χατζιδάκις της άλλαξε τη ζωή, ενώ θυμάται ακόμα την παρέα του Φλόκα. Ο Μπομπ Ντίλαν είχε δηλώσει στο «Rolling Stone» ότι αυτή και η Ουμ Καλσούμ είναι οι αγαπημένες του τραγουδίστριες. Η Νανά Μούσχουρη αφηγείται τη ζωή της στη LiFO
ΦΩΤΗΣ ΒΑΛΛΑΤΟΣ
Αν γράψεις κακή κριτική για την Τέιλορ Σουίφτ, θα λάβεις απειλές για τη ζωή σου: Mέσα στον ψηφιακό πόλεμο που αντιμετωπίζουν οι μουσικοκριτικοί

Μουσική / Έγραψες αρνητική κριτική για την Τέιλορ Σουίφτ; Την έβαψες

Πέντε μουσικοί συντάκτες εξηγούν πώς ασκούν την κριτική τους σε μια εποχή όπου η γνώμη για μια σούπερ σταρ μπορεί να προκαλέσει διαδικτυακό εκφοβισμό, παρενόχληση ή ακόμα και αποκάλυψη προσωπικών στοιχείων.
THE LIFO TEAM