«Κατεβαίνει» το Corpus Christi

«Κατεβαίνει» το Corpus Christi Facebook Twitter
9

Με επιστολή τους οι συντελεστές της θεατρικής παράστασης Corpus Christi ανακοινώνουν  το πρόωρο τέλος  της παράστασης στο Θέατρο Χυτήριο, μετά τις ακραίες αντιδράσεις φανατικών και τις απειλές χρυσαυγιτών . Οι συντελεστές αναφέρουν μεταξύ άλλων ότι λυπούνται για ανθρώπους που άθελα τους ξυλοκοπήθηκαν και απαξιώθηκαν και σημειώνουν ότι δεν στάθηκε δυνατό επί τρεις εβδομάδες να παίξουν γιατί δεν τους το επέτρεψαν. «Δεν είναι λύση να συνεχίζουμε σα να μη συμβαίνει τίποτα… Γιατί αυτό που συνέβη είναι υπαρκτό, εφιαλτικό και μεγάλη ντροπή», σημειώνουν Λαέρτης Βασιλείου και Βάσια Παναγοπούλου.

Ολόκληρη η επιστολή:

«Οι παραστάσεις του  Corpus Christi, στο θέατρο Χυτήριο, ολοκληρώνονται. Δεν ήταν πρόθεσή μας ούτε να προκαλέσουμε το “θρησκευτικό συναίσθημα” ούτε να δημιουργήσουμε εντάσεις και πολύ περισσότερο να ζήσουμε εικόνες αστυνομοκρατούμενου χώρου θεάτρου.

Λυπούμαστε που άθελά μας, άνθρωποι ξυλοκοπήθηκαν, προπηλακίστηκαν, απαξιώθηκαν…

Μας προκάλεσε θλίψη το γεγονός ότι το Χυτήριο έκανε το γύρο του κόσμου με απαξιωτικά σχόλια για τη Δημοκρατία μας.

Και βάζοντας πάνω απ’ όλα το καθήκον μας ως Έλληνες πολίτες να προστατέψουμε τη φήμη της χώρας μας αλλά και τη βαθιά πίστη μας στην Ορθοδοξία και τον Χριστιανισμό που είναι η πίστη της αγάπης και της αποδοχής, δεν γίνεται να επιτρέψουμε την παγκόσμια δυσφήμηση που συντελείται με αφορμή την παράστασή μας.

Παλέψαμε σε αίθουσες δικαστηρίων και δικαιωθήκαμε. Αλλά… Δεν ήταν αρκετό. Συνέχισαν να μας διασύρουν και να βάζουν σε κίνδυνο τους συναδέλφους μας ηθοποιούς αλλά και το σύνολο των εργαζομένων στο θέατρό μας.

Με τη σκέψη στο κοινό μας που σεβόμαστε, προσπαθήσαμε να παίξουμε την παράσταση επί 3 εβδομάδες. Δεν στάθηκε δυνατόν, γιατί δεν μας το επέτρεψαν. Και φυσικά δεν είναι λύση να συνεχίζουμε σα να μη συμβαίνει τίποτα… Γιατί αυτό που συνέβη είναι υπαρκτό, εφιαλτικό και μεγάλη ντροπή.

Το μήνυμα που μας απέστειλε ο συγγραφέας του έργου, Τέρενς ΜακΝάλλυ μας προβλημάτισε… “άλλο θέατρο δεν θα είχε αντέξει τόσο… μήπως όμως με όλα αυτά που προσδίδουν στην παράσταση περί “βλασφημίας” χάνεται το πραγματικό μήνυμα του έργου; είναι δυνατόν ένα έργο που γράφτηκε για να μιλήσει για την αγάπη, να καταλήγει να προκαλεί τόσο μίσος;”

Βέβαια, τέτοιες εκδηλώσεις βίας σαν αυτές που εκτυλίχθηκαν μπροστά στην πόρτα του θεάτρου μας στις 11/10, δεν έλαβαν χώρα σε κανένα μέρος του κόσμου, όπου κι αν παίχτηκε το Corpus Christi… παρά μόνο… από φανατικούς Μουσουλμάνους (!) που θεώρησαν ότι έπρεπε να εκδώσουν διάταγμα θανάτου για τον συγγραφέα.

Ευχαριστούμε όσους μας στήριξαν στην προσπάθειά μας για την ελευθερία της τέχνης και τη μη φίμωση του θεατρικού λόγου. Όμως εμείς δεν κάνουμε θέατρο για να υποκαταστήσουμε τους θεσμούς.. Δεν λιποψυχούμε και θα δώσουμε τον αγώνα όπου και αν χρειαστεί. Ας προβληματιστούμε όμως, για το Κράτος που παρακολουθεί μουδιασμένο τις δυνάμεις του σκοταδισμού να ασχημονούν.

Αν μια θεατρική παράσταση μπορεί να θέσει θεμελιώδη ζητήματα όπως το δικαίωμα στη διαφορετικότητα και την ελευθερία της έκφρασης, τότε το Θέατρο είναι παρόν στην αληθινή ζωή..

Η παράσταση CORPUS CHRISTI έχει ήδη κληθεί να λάβει μέρος σε δύο διεθνή θεατρικά φεστιβάλ: στο International Theatre Festival MESS Sarajevo και στο Festival Iberoamericano de Teatro de Bogota.

Εκεί θα βρει και τη δικαίωσή της...

για το θέατρο Χυτήριο,

Βάσια Παναγοπούλου & Λαέρτης Βασιλείου»

9

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Λαέρτης Βασιλείου: «Δηλαδή είναι διαφήμιση να θέλουν να με σκοτώσουν και να φωνάζουν ''Αλβανέ εδώ θα γίνει ο τάφος σου'';»

Mικροπράγματα / Λαέρτης Βασιλείου: «Δηλαδή είναι διαφήμιση να θέλουν να με σκοτώσουν και να φωνάζουν ''Αλβανέ εδώ θα γίνει ο τάφος σου'';»

Ο σκηνοθέτης μιλά στο LIFO.gr για τα χτεσινά επεισόδια, για όσους του συμπαραστέκονται μόνο απ' τον καναπέ τους και όσους θεωρούν ότι προκαλεί επίτηδες για να κάνει ντόρο.
ΑΡΗΣ ΔΗΜΟΚΙΔΗΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
ΕΛΕΝΗ ΤΖΑΝΝΑΤΟΥ
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Culture / Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Η συναυλία του βραβευμένου αθηναϊκού συνόλου, το οποίο φημίζεται για τις ιστορικές πρακτικές ερμηνείας του σε όργανα εποχής, αποτελεί συμπαραγωγή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών και των Μουσικών της Καμεράτας.

σχόλια

7 σχόλια
Τα κατάφερε λοιπόν μια μειοψηφία αμόρφωτων πηθικοειδών να μας πάει άλλο ένα βήμα πίσω προς το μεσαίωνα. Ντροπή για τη σύγχρονη κοινωνία...
Πράγματι, δεν είναι δυνατόν να παίζουν οι άνθρωποι σε καθεστώς φετβάδων κατά της ζωής τους. Τρομοκρατία είναι η δημιουργία κλίματος φόβου στο σύνολο ή μέρος της κοινωνίας. Τρομονόμους έχουμε, αλλά δε βλέπω να κινούνται παρά μόνο όταν πρόκειται να προβληθεί το κλασικό εργάκι ότι συνδέεται ο ΣΥΡΙΖΑ με την Τρομοκρατία.
Φαντάζεστε να αντιδρούσαμε κι εμείς σαν κι αυτούς κάθε φορά που οι φανατισμένοι χριστιανο-ταλιμπάν προσέβαλαν τη νοημοσύνη και την αισθητική μας; Αλλά αυτές οι αντιδράσεις τούς κάνουν να είναι αυτό που είναι. Εμείς, η πλειοψηφία, παραμένουμε σιωπηλοί...Η μόνη μου ελπίδα είναι ότι οι φανατικοί χριστιανοί θα μειώνονται με κάθε γενιά. Όσο για τους χρυσαυγίτες... Δεν ξέρω.
Μάλλον ζούμε σε χώρα όπου οι "χριστιανο-ταλιμπάν" μαζί με εγκληματικές συμμορίες κατεβάζουν παραστάσεις που δεν είναι της αρεσκείας τους. Η πολιτεία στέκεται σε μιά άκρη και παρακολουθεί, σαν να μη ξέρει ότι πρέπει να διαφυλαχθεί η νομιμότητα. Αίσχος!!!
έλα βρε σάμοουαν -καθόλου ελληνοπρεπές, α,θα σε μαλώσω-την εμπεριστατωμένη σου επιχειρηματολογία και το καταπληκτικό σου επίπεδο να μας διαφωτίσεις.
Η σημαντικότερη φράση από το κείμενο είναι ότι ο αγώνας είχε κερδηθεί στα δικαστήρια, αλλά αυτό προφανώς στην Ελλάδα του 2012 δεν είναι αρκετό.Επί της ουσίας το έργο είναι βαθειά χριστιανικό, αφού περιλαμβάνει την προδοσία λόγω του φόβου των Ρωμαίων, που αφθονούν στην Ελλάδα του σήμερα, αλλά και της ανάληψης μιας περιφρονημένης φύσης από τον Ιησού, αλλά αυτά δε νομίζω ότι ενδιαφέρουν κάποιον που λέει "στα τσακίδια" για κάτι που μπορεί εφ' όσον δεν του αρέσει, να μην το δει.