Κάννες 2019: Ο Χρυσός Φοίνικας στο Parasite του Μπονγκ Τζουν Χο

Κάννες 2019: Ο Χρυσός Φοίνικας στο Parasite του Μπονγκ Τζουν Χο Facebook Twitter
EPA
0

Η ταινία Parasite σε σκηνοθεσία του Νοτιοκορεάτη Μπονγκ Τζουν Χο κατέκτησε τον «Χρυσό Φοίνικα» στο 72ο Φεστιβάλ Καννών. Πρόκειται για ταινία μυστηρίου, με θέμα έναν άνδρα και την οικογένειά του, στην οποία όλοι είναι άνεργοι και αρχίζουν να έχουν εμμονή με μια άλλη οικογένεια. 

Κάννες 2019: Ο Χρυσός Φοίνικας στο Parasite του Μπονγκ Τζουν Χο Facebook Twitter
Ο Μπονγκ Τζουν Χο

Οι αδελφοί Νταρντέν, μέλη ενός πολύ στενού «κλάμπ» σκηνοθετών που έχουν τιμηθεί δύο φορές με τον Χρυσό Φοίνικα στο Φεστιβάλ των Καννών κέρδισαν το βραβείο σκηνοθεσίας για τον «Νεαρό Αχμέντ», τη νέα τους ταινία για έναν έφηβο που ριζοσπαστικοποιείται.

«Ευχαριστούμε την επιτροπή για τη βράβευση αυτής της ταινίας, την οποία θέλαμε να παρουσιάσουμε ως ωδή στη ζωή», είπε ο Λικ Νταρντέν παραλαμβάνοντας το βραβείο μαζί με τον αδελφό του, Ζαν-Πιέρ, κάνοντας λόγο για «δύσκολές σκοτεινές εποχές, όπου οι λαϊκισμοί εντείνονται». «Θέλαμε να σκηνοθετήσουμε μια έκκληση για τη ζωή, για τη διαφορετικότητα, κάτι που εξάλλου είναι η αποστολή, η κλήση του κινηματογράφου», υπογράμμισε. 

Στην ταινία τους, οι δύο σκηνοθέτες παρακολουθούν την πορεία ενός 13χρονου αγοριού στο Βέλγιο, του μουσουλμάνου Αχμέντ που, γοητευμένος από το παράδειγμα ενός εξάδελφού του που σκοτώθηκε στον τζιχάντ, και υπό την επιρροή ενός ιμάμη, οδηγείται στη ριζοσπαστικοποίηση.

Η Γαλλίδα δημιουργός Σελίν Σιαμά, κέρδισε το βραβείο καλύτερου σεναρίου για την ταινία Portrait de la jeune fille en feu, μια ιστορία αγάπης μεταξύ δύο νεαρών γυναικών τον 18ο αιώνα. Παραλαμβάνοντας το βραβείο της, η Σιαμά έπλεξε το εγκώμιο των δύο πρωταγωνιστριών της, Αντέλ Ενέλ και Νοεμί Μερλάν, οι οποίες ήταν παρούσες στην αίθουσα και δεν έκρυβαν τη συγκίνησή τους. Το "Portrait de la jeune fille en feu" είναι η τέταρτη ταινία της Σιαμά, αλλά η πρώτη που διαγωνίστηκε στις Κάννες.

Κάννες 2019: Ο Χρυσός Φοίνικας στο Parasite του Μπονγκ Τζουν Χο Facebook Twitter
Η Σελίν Σιαμά

Χρυσός Φοίνικας στον Βασίλη Κεκάτο

Η ταινία «Η Απόσταση Αναμεσα στον Ουρανό κι Εμάς» του Βασίλη Κεκάτου κέρδισε τον Χρυσό Φοίνικα, αφού επιλέχθηκε ως η καλύτερη ανάμεσα σε 4.240 ταινίες από όλο τον κόσμο. Ο Αντόνιο Μπαντέρας αναδείχτηκε καλύτερος ηθοποιός για την ερμηνεία του στην ταινία «Pain and glory» ενώ τη Χρυσή Κάμερα για τα «ταλέντα του μέλλοντος», κέρδισε η ταινία «Our mothers» σε σκηνοθεσία Σεζάρ Ντιάζ.

Κάννες 2019: Ο Χρυσός Φοίνικας στο Parasite του Μπονγκ Τζουν Χο Facebook Twitter
Ο Βασίλης Κεκάτος
Κάννες 2019: Ο Χρυσός Φοίνικας στο Parasite του Μπονγκ Τζουν Χο Facebook Twitter
Ο Αντόνιο Μπαντέρας

Αναλυτικά τα βραβεία

Χρυσός Φοίνικας: «Parasite» του Μπονγκ Τζουν-χο

Μεγάλο Βραβείο: «Atlantique» της Ματί Ντιόπ

Βραβείο της Επιτροπής: Εξ ημισείας στα «Les Miserables» του Λατζ Λι και «Bacurau» των Κλέμπερ Μεντόντσα Φίλιου και Ζουλιάνο Ντορνέλες

Καλύτερη Ηθοποιός: Εμιλι Μπίτσαμ για το «Little Joe» της Τζέσικα Χάουσνερ

Καλύτερος Ηθοποιός: Αντόνιο Μπαντέρας για το «Πόνος και Δόξα» του Πέδρο Αλμοδόβαρ

Βραβείο Σκηνοθεσίας: Ζαν-Πιερ και Λικ Νταρντέν για το ο «Νεαρός Αχμεντ»

Βραβείο Σεναρίου: «Portrait of a Lady on Fire» της Σελίν Σιαμά

Ειδική Μνεια: «It Must Be Heaven» του Ελία Σουλεϊμάν

Camera d'Or: Nuestras Madres του Σεζάρ Ντίαζ

Χρυσός Φοίνικας Μικρού Μήκους: «Η Απόσταση Αναμεσα στον Ουρανό κι Εμάς» του Βασίλη Κεκάτου

Ειδικό Βραβείο Ταινίας Μικρού Μήκους: «Monstruo Dios» της Αγουστίνα Σαν Μαρτίν.

Κάννες 2019: Ο Χρυσός Φοίνικας στο Parasite του Μπονγκ Τζουν Χο Facebook Twitter
Η Ματί Ντιόπ
Κάννες 2019: Ο Χρυσός Φοίνικας στο Parasite του Μπονγκ Τζουν Χο Facebook Twitter
Οι αδελφοί Λικ και Ζαν-Πιερ Νταρντέν
Culture
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
ΕΛΕΝΗ ΤΖΑΝΝΑΤΟΥ
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Culture / Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Η συναυλία του βραβευμένου αθηναϊκού συνόλου, το οποίο φημίζεται για τις ιστορικές πρακτικές ερμηνείας του σε όργανα εποχής, αποτελεί συμπαραγωγή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών και των Μουσικών της Καμεράτας.