Καλοκαίρι χωρίς ΜοΜΑ στη Νέα Υόρκη

Καλοκαίρι χωρίς ΜοΜΑ στη Νέα Υόρκη Facebook Twitter
0

Από χθες το Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης της Νέας Υόρκης έκλεισε τις πόρτες του λόγω έργων επέκτασης αλλά και ανακαίνισης. Θα τις ξανανοίξει στις 21 Οκτωβρίου για τα εκατομμύρια των επισκεπτών του.

Είτε πρόκειται για τις «Δεσποινίδες της Αβινιόν» του Πάμπλο Πικάσο είτε για τα «Νούφαρα» του Κλοντ Μονέ, στο Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης της Νέας Υόρκης (ΜοΜΑ) μπορεί κανείς να θαυμάσει μερικά από τα πιο σημαντικά έργα της σύγχρονης τέχνης. Το πρόβλημα όμως είναι ότι ο αριθμός των επισκεπτών είναι τόσο μεγάλος που είναι πολύ δύσκολο να τα δει κανείς με την άνεσή του. Σχεδόν τρία εκατομμύρια επισκέπτες κάθε χρόνο, από 150 χώρες του κόσμου, συνωστίζονται στις αίθουσες στην καρδιά του Μανχάταν. Σε σημείο που οι ουρές στα ταμεία να φτάνουν πολλά μέτρα μέχρι και έξω στο δρόμο.

Απογοητευμένοι οι τουρίστες

Πριν από 15 χρόνια ο Ιάπωνας αρχιτέκτονας Yoshio Taniguchi διπλασίασε την επιφάνεια του μουσείου αλλά και πάλι με το πέρασμα του χρόνου δεν επαρκεί για να καλύψει τις ανάγκες του. Έτσι, η επόμενη επέκταση του χώρου για τις εκθέσεις ήταν υπόθεση χρόνου. Υπό την αρχιτεκτονική επιμέλεια των Ricardo Scolfidio και Liz Diller αποφασίστηκε να ξεκινήσουν οι εργασίες επέκτασης. Για αυτό το λόγο μέχρι τις 21 Οκτωβρίου το μουσείο θα παραμείνει κλειστό. Με άλλα λόγια τέσσερις μήνες χωρίς ΜοΜΑ σε μια περίοδο τουριστικής αιχμής που για τους τουρίστες το μουσείο είναι κομμάτι του προγράμματός τους. «Τι ατυχία», παραπονιόταν γραπτώς στο Trip Advisor μια τουρίστρια από την Αυστραλία. «Έρχομαι στις 21 Ιουνίου στην πόλη και το μουσείο δεν θα είναι ανοιχτό, θα πρέπει να ξανάρθω», σχολίαζε άλλη τουρίστρια από τη Σουηδία.


Το γραφείο τουρισμού της Ν. Υόρκης ελπίζει ότι θα διασκεδάσουν τις αρνητικές εντυπώσεις άλλα μουσεία και θέλγητρα της μεγαλούπολης. «Η προσφορά φέτος είναι τόσο μεγάλη που δεν περιμένουμε αρνητική διάθεση από τους τουρίστες», λέει ο επικεφαλής του γραφείου Φρεντ Ντίξον. Ανοιχτό ωστόσο θα παραμείνει ένα τμήμα του ΜοΜΑ με έργα σύγχρονης τέχνης, το ΜοΜΑ PS 1, στο Κουίνς. «Το Μουσείο περιμένει μείωση των εσόδων και έχει προσαρμόσει ανάλογα τον προϋπολογισμό του» δήλωσε στους New York Times ο επικεφαλής του μουσείου Γκλέν Λόρι.

Επέκταση και ανακαίνιση μαζί
Δεν πρόκειται όμως μόνο για επέκταση κατά 3.700τμ. που θα κοστίσει 350 εκατομμύρια ευρώ αλλά και για μια γενική ανακαίνιση, έναν συνολικό αναπροσανατολισμό του μουσείου για να προβάλλει με νέο τρόπο τα έργα μοντέρνας και σύγχρονης τέχνης. Παράλληλα με ζωγραφικούς πίνακες θα ενισχυθεί η παρουσία άλλων ειδών, όπως ντιζάιν, φωτογραφίας, φιλμ και περφόρμανς, περισσότερη τέχνη από γυναίκες, από Αφροαμερικανούς, Λατινοαμερικανούς και Ασιάτες. «Η πραγματική αξία αυτής της επέκτασης δεν είναι μόνο χωροταξική αλλά και ουσιαστική και συνοψίζεται στην αλλαγή της εμπειρίας που έχουμε αντικρίζοντας την τέχνη» υποστηρίζει ο Λόρι.


Θα διατηρηθεί ωστόσο η χρονολογική αλληλουχία στους πάνω από 5 ορόφους του ΜοΜΑ. Στην καρδιά του μουσείου θα υπάρχει χώρος για ζωντανές περφόρμανς και πειραματική τέχνη. Κι όταν ξανανοίξουν οι πόρτες του μουσείου στις 21 Οκτωβρίου, τους επισκέπτες περιμένουν εκπλήξεις με δείγματα τέχνης μεταξύ άλλων από τη Λατινική Αμερική και μια έκθεση σε συνεργασία με το μουσείο The Studio του Χάρλεμ, όπου για πολλά χρόνια ζούσαν μόνο Αφροαμερικανοί. «Η κανονικότητα θα δίνει τη θέση της στο αναπάντεχο, κάθε φορά θα υπάρχει κάτι καινούργιο να δει ο επισκέπτης» υπόσχεται ο επικεφαλής του ΜοΜΑ.

Με πληροφορίες από Deutsche Welle

Culture
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
ΕΛΕΝΗ ΤΖΑΝΝΑΤΟΥ
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Culture / Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Η συναυλία του βραβευμένου αθηναϊκού συνόλου, το οποίο φημίζεται για τις ιστορικές πρακτικές ερμηνείας του σε όργανα εποχής, αποτελεί συμπαραγωγή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών και των Μουσικών της Καμεράτας.