Η Ραψωδία ψ της Οδύσσειας σε μετάφραση Δημήτρη Μαρωνίτη διαδικτυακά από το ΚΘΒΕ

Η Ραψωδία ψ της Οδύσσειας σε μετάφραση Δημήτρη Μαρωνίτη διαδικτυακά από το ΚΘΒΕ Facebook Twitter
0

Σε μετάφραση Δημήτρη Μαρωνίτη και σκηνοθεσία Έφης Δρόσου, το ΚΘΒΕ παρουσιάζει δραματοποιημένη απ' τους ηθοποιούς του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος που συμμετέχουν στην παραγωγή που μεταδίδεται από την ιστοσελίδα (www.ntng.gr) και τα podcast του ΚΘΒΕ, τη ραψωδία ψ του Ομήρου και τα σημάδια της αποκάλυψης του Οδυσσέα από την Πηνελόπη.

Με τη ραψωδία ψ της Οδύσσειας, συντελείται συνοπτική ανακεφαλαίωση ολόκληρου του Ομηρικού μύθου πριν και μετά, ανακαλούνται κομβικές σκηνές του έργου, όπως η άφιξη στη χώρα των Φαιάκων κι αποτυπώνονται εμβληματικά μεγαθέματα του έπους, όπως ο πόλεμος, ο νόστος και ο οίκος.

Η ραψωδία ψ είναι διαθέσιμη δωρεάν για το κοινό από την Τετάρτη 24 Φεβρουαρίου.

Οδυσσέως υπό Πηνελόπης αναγνωρισμός

Η Ευρύκλεια, παραπατώντας από τη χαρά της, ειδοποίησε την Πηνελόπη για την επιστροφή του Οδυσσέα. Χρειάστηκε να της ιστορήσει όλα όσα έγιναν και να της μιλήσει για το σημάδι που είδε στο πόδι του ξένου, για να την πείσει ότι επέστρεψε ο άνδρας της. Όταν εκείνη βρέθηκε απέναντι στον Οδυσσέα, που ήταν ακόμα με κουρέλια, στάθηκε αμίλητη. Ο Τηλέμαχος την έψεξε που στεκόταν έτσι βουβή και απόμακρη κι εκείνη εξήγησε πως περίμενε να μείνουν μόνοι. Ο Οδυσσέας τη δικαιολόγησε και αμέσως άρχισε να οργανώνει ένα σχέδιο για να γλυτώσουν την αντεκδίκηση για τον χαμό των μνηστήρων. Ζήτησε από τον Τηλέμαχο να στηθεί γαμήλια γιορτή, ώστε να στρέψει εκεί την προσοχή του κόσμου και να κερδίσει χρόνο, για να σκεφτούν πώς θα τελειώσουν το έργο τους. Δέχτηκε τις περιποιήσεις της Ευρυνόμης, ακόμη και η θεά Αθηνά του στάλαξε περίσσια ομορφιά, φόρεσε χιτώνα και χλαμύδα και κάθισε δίπλα στην Πηνελόπη. Τότε έδειξε τη δυσαρέσκεια του για τη στάση της και ζήτησε να κοιμηθεί μόνος του. Η Πηνελόπη εκμεταλλεύτηκε τα λόγια του και, για να τον δοκιμάσει, ζήτησε να μεταφέρουν το κρεβάτι του έξω από την κάμαρα τους. Ο Οδυσσέας, όμως, της απάντησε, αποκαλύπτοντας αυτό που μόνο ο ίδιος θα μπορούσε να γνωρίζει. Με κάθε λεπτομέρεια της αφηγήθηκε, πώς έφτιαξε ο ίδιος το κρεβάτι που είναι ριζωμένο στην κάμαρα τους και θα ήταν αδύνατον να μεταφερθεί αλλού. Τότε, εκείνη έδιωξε κάθε αμφιβολία και, με δάκρυα χαράς, αγκαλιαστήκαν. Πλάγιασαν μαζί και αφού χόρτασαν ο ένας τον άλλο, αφηγήθηκαν όλα όσα είχαν ζήσει τα χρόνια που ήταν χώρια. Όταν ξημέρωσε, ο Οδυσσέας ξύπνησε τον Τηλέμαχο και τους δυο έμπιστους βοσκούς και, αφού ζωστήκαν τα όπλα, έφυγαν για τα κτήματα του Λαέρτη. Η Αθηνά έστειλε ομίχλη για να τους προφυλάξει.


Συντελεστές παραγωγής:

Σκηνοθεσία- Συντονισμός: Έφη Δρόσου

Πρωτότυπη μουσική σύνθεση, Ηχογράφηση, Μοντάζ και Μίξη ήχου: Διονύσης Κωνσταντινίδης

Μουσικοί: Κική Κριμιτζά (κλασική κιθάρα), Διονύσης Κωνσταντινίδης (πλήκτρα, ακουστική κιθάρα, συνθεσάιζερ, programming)

Φωτογραφικά εξώφυλλα: Τάσος Θώμογλου

Γραφικά: Σιμώνη Γρηγορούδη

Διανομή

Αφήγηση: Γιάννης Παλαμιώτης

Ευρύκλεια: Νεφέλη Ανθοπούλου

Πηνελόπη: Μαρία Καραμήτρη

Τηλέμαχος: Βασίλης Τρυφουλτσάνης

Οδυσσέας: Στέργιος Τζαφέρης

Περαστικός Α': Γιάννης Γκρέζιος

Περαστικός Β': Νίκος Μήλιας

Culture
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Δ.Ν. Μαρωνίτης: Είμαι πια ο γιος του πατέρα μου

Συνέντευξη: Χρήστος Αγγελάκος / Δ.Ν. Μαρωνίτης: Είμαι πια ο γιος του πατέρα μου

Η τελευταία συνέντευξη του κορυφαίου φιλόλογου και μεταφραστή που πέθανε σαν σήμερα το 2016, δόθηκε στη LiFO και στον συγγραφέα Χρήστο Αγγελάκο. Πρόκειται για ένα βαθύ, αυτοβιογραφικό κείμενο σε δύο μέρη.
Γιατί η Ομήρου «Οδύσσεια» θεωρείται η ωραιότερη ιστορία του κόσμου; ― Δυο καθηγητές απαντούν.

Λέσχη Ανάγνωσης / Γιατί η Ομήρου «Οδύσσεια» θεωρείται η ωραιότερη ιστορία του κόσμου; ― Δυο καθηγητές απαντούν.

Απαντούν στη LiFO o καθηγητής Αρχαίας Ελληνικής Φιλολογίας στο ΑΠΘ Χρήστος Τσαγγάλης και ο αναπληρωτής καθηγητής Ιστορίας και Αρχαιολογίας στο Πανεπιστήμιο της Νέας Υόρκης Αντώνης Κοτσώνας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Ρόζμαρι»: Μια παράσταση βασισμένη στην θρυλική ταινία του Ρόμαν Πολάνσκι

Culture / «Ρόζμαρι»: Μια παράσταση βασισμένη στην θρυλική ταινία του Ρόμαν Πολάνσκι

Ως η «μητέρα» όλων των δαιμονισμένων ταινιών εκεί έξω, «Το μωρό της Ρόζμαρι» (1968), ένα ορόσημο του σινεμά τρόμου, φαντάζει το ίδιο στοιχειωμένο και σατανικό ακόμα και σήμερα, 53 χρόνια μετά την πρώτη προβολή του.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
ΕΛΕΝΗ ΤΖΑΝΝΑΤΟΥ
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Culture / Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Η συναυλία του βραβευμένου αθηναϊκού συνόλου, το οποίο φημίζεται για τις ιστορικές πρακτικές ερμηνείας του σε όργανα εποχής, αποτελεί συμπαραγωγή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών και των Μουσικών της Καμεράτας.