Η παράσταση «Ουρλιαχτό» ανέβηκε στο διαδίκτυο

Η παράσταση «Ουρλιαχτό» ανέβηκε στο διαδίκτυο Facebook Twitter
Στέφανος Κακαβούλης
1

Το «Ουρλιαχτό» (Howl), το ποίημα-σταθμό του Άλεν Γκίνσμπεργκ που τάραξε την κοινωνία της Αμερικής τη δεκαετία του '60 και ανέβηκε στο θέατρο Faust, παρουσιάζει διαδικτυακά ο Στέφανος Κακαβούλης.

Ο ηθοποιός και θεατρικός συγγραφέας έστησε μια θεατρική περφόρμανς με τη μορφή μονολόγου. Μαζί του στη σκηνή ο μουσικός κρουστών Μάνος Βεζύρης που με τους ρυθμικούς χτύπους απαντά, συνοδεύει, σχολιάζει, τονίζει συνδιαλέγεται με τον ποιητικό λόγο.

O Γκίνσμπεργκ ανήκει στους βασικούς εκπροσώπους του beat κινήματος μαζί με τον Κέρουακ και τον Μπάροουζ. Η πρώτη ανάγνωση του έργου από τον ίδιο, στις 7 Οκτωβρίου του 1955, στη Six Gallery του Σαν Φρανσίσκο έφερε πολλές αντιδράσεις από τη συντηρητική αμερικανική κοινωνία αλλά και την άμεση έκδοσή του από τον Lawrence Ferlinghetti, ο οποίος οδηγήθηκε σε δίκη επειδή εξέδωσε ένα «αιρετικό, χυδαίο και προσβλητικό σύγγραμμα».

Η δίκη κερδήθηκε υπέρ του ευτυχώς και το ποίημα κυκλοφόρησε ελεύθερα σε όλη τη χώρα και την Ευρώπη. Η γλώσσα του αιχμηρή παραληρηματική, άκρως ποιητική και σκληρή.

Η πολιτική, η θρησκεία, η κοινωνία, το σεξ, ο θάνατος τα ναρκωτικά, το παράλογο της ανθρώπινης μοίρας μπαίνουν στο μικροσκόπιο και θίγονται με το πιο ωμό και ταυτόχρονα συναισθηματικό τρόπο.

Κάθε φράση ουρλιάζει προσπαθώντας να ακουστεί από κάποιον εκεί έξω. Προσπαθώντας να ξυπνήσει, να αφυπνίσει, να σταματήσει τη ροή της καθημερινής ψεύτικης ζωής. Να αλλάξει την κοινωνία, τον τρόπο σκέψης, να αλλάξει τον κόσμο όπως είναι.

 
Culture
1

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
ΕΛΕΝΗ ΤΖΑΝΝΑΤΟΥ
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Culture / Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Η συναυλία του βραβευμένου αθηναϊκού συνόλου, το οποίο φημίζεται για τις ιστορικές πρακτικές ερμηνείας του σε όργανα εποχής, αποτελεί συμπαραγωγή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών και των Μουσικών της Καμεράτας.

σχόλια

1 σχόλια