Το «Ουρλιαχτό» (Howl), το ποίημα-σταθμό του Άλεν Γκίνσμπεργκ που τάραξε την κοινωνία της Αμερικής τη δεκαετία του '60 και ανέβηκε στο θέατρο Faust, παρουσιάζει διαδικτυακά ο Στέφανος Κακαβούλης.

 

Ο ηθοποιός και θεατρικός συγγραφέας έστησε μια θεατρική περφόρμανς με τη μορφή μονολόγου. Μαζί του στη σκηνή ο μουσικός κρουστών Μάνος Βεζύρης που με τους ρυθμικούς χτύπους απαντά, συνοδεύει, σχολιάζει, τονίζει συνδιαλέγεται με τον ποιητικό λόγο.

 

O Γκίνσμπεργκ ανήκει στους βασικούς εκπροσώπους του beat κινήματος μαζί με τον Κέρουακ και τον Μπάροουζ. Η πρώτη ανάγνωση του έργου από τον ίδιο, στις 7 Οκτωβρίου του 1955, στη Six Gallery του Σαν Φρανσίσκο έφερε πολλές αντιδράσεις από τη συντηρητική αμερικανική κοινωνία αλλά και την άμεση έκδοσή του από τον Lawrence Ferlinghetti, ο οποίος οδηγήθηκε σε δίκη επειδή εξέδωσε ένα «αιρετικό, χυδαίο και προσβλητικό σύγγραμμα».

 

Η δίκη κερδήθηκε υπέρ του ευτυχώς και το ποίημα κυκλοφόρησε ελεύθερα σε όλη τη χώρα και την Ευρώπη. Η γλώσσα του αιχμηρή παραληρηματική, άκρως ποιητική και σκληρή.

 

Η πολιτική, η θρησκεία, η κοινωνία, το σεξ, ο θάνατος τα ναρκωτικά, το παράλογο της ανθρώπινης μοίρας μπαίνουν στο μικροσκόπιο και θίγονται με το πιο ωμό και ταυτόχρονα συναισθηματικό τρόπο.

 

Κάθε φράση ουρλιάζει προσπαθώντας να ακουστεί από κάποιον εκεί έξω. Προσπαθώντας να ξυπνήσει, να αφυπνίσει, να σταματήσει τη ροή της καθημερινής ψεύτικης ζωής. Να αλλάξει την κοινωνία, τον τρόπο σκέψης, να αλλάξει τον κόσμο όπως είναι.