Η Όλια Λαζαρίδου διαβάζει το «Καπλάνι της Βιτρίνας» σε ένα πρότζεκτ με υπέροχους συντελεστές

Η Όλια Λαζαρίδου διαβάζει το «Καπλάνι της Βιτρίνας» σε ένα πρότζεκτ με υπέροχους συντελεστές Facebook Twitter
Όλια Λαζαρίδου, Φωτο: Σπύρος Στάβερης
0

Οι ενότητα «Αναγνώσεις» του Κέντρου Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (ΚΠΙΣΝ) συνεχίζονται online με το κλασικό βιβλίο της ελληνικής λογοτεχνίας, Το καπλάνι της βιτρίνας της Άλκης Ζέη.

 

Από την Τρίτη 28 Απριλίου στις 18.00, η Όλια Λαζαρίδου, μια από τις πιο σημαντικές ηθοποιούς του θεάτρου λόγου, διαβάζει το εμβληματικό παιδικό μυθιστόρημα της Άλκης Ζέη, «Το καπλάνι της βιτρίνας» σε σκηνοθετική επιμέλεια του Γιώργου Νανούρη. Η σειρά θα μεταδίδεται Τρίτη, Τετάρτη και Πέμπτη στις 18:00.

 

Την ανάγνωση θα συνοδεύσουν πρωτότυπα ζωγραφικά έργα που δημιούργησε, ειδικά για τη σειρά, ο εικαστικός Αλέκος Λεβίδης, καθώς και πρωτότυπη μουσική του καταξιωμένου συνθέτη Δημήτρη Μαραγκόπουλου.

 

Η Άλκη Ζέη είναι, αδιαμφισβήτητα, μία από τις κορυφαίες Ελληνίδες συγγραφείς της σύγχρονης ελληνικής παιδικής και νεανικής λογοτεχνίας. Έφυγε απ' τη ζωή τον περασμένο Φεβρουάριο, σε ηλικία 97 ετών, προκαλώντας πάνδημη συγκίνηση, αλλά η λογοτεχνική παρακαταθήκη της θα συνεχίσει να γαλουχεί πολλές γενιές αναγνωστών.

 

Τα βιβλία της απευθύνονται κυρίως στα παιδιά και τους εφήβους, πάντα, όμως, διαβάζονται με μεγάλη ευχαρίστηση και από τους ενήλικες. Ενταγμένη από νεαρή ηλικία στην αριστερά, υφαίνει στη διήγησή της τις προσωπικές της εμπειρίες με ιστορικά γεγονότα. Με χιούμορ, καθαρή γραφή και διεισδυτική ματιά απέναντι σε πρόσωπα και γεγονότα, τα έργα της έχουν αγαπηθεί τόσο από το ελληνικό όσο και από το ξένο αναγνωστικό κοινό.

 

Η Όλια Λαζαρίδου διαβάζει το «Καπλάνι της Βιτρίνας» σε ένα πρότζεκτ με υπέροχους συντελεστές Facebook Twitter
Το καπλάνι της βιτρίνας, Αλέκος Λεβίδης

 

Το καπλάνι της βιτρίνας, το πρώτο της μυθιστόρημα, γραμμένο το 1963 στη Μόσχα και εμπνευσμένο από τα παιδικά της χρόνια στη Σάμο, υπήρξε έργο - σταθμός για την ελληνική παιδική λογοτεχνία. Θεωρείται πλέον ένα κλασικό έργο της παγκόσμιας λογοτεχνίας για παιδιά, πολυβραβευμένο και μεταφρασμένο σε 23 γλώσσες. Στο Καπλάνι της βιτρίνας η Ζέη αφηγείται την ιστορία δύο μικρών αδερφών, της Μέλιας και της Μυρτώς, που ζουν σ’ ένα νησί του Αιγαίου την ταραγμένη περίοδο του 1936.

 

Η ηχογράφηση του μυθιστορήματος από την Όλια Λαζαρίδου έγινε σ’ ένα εξοχικό σπίτι στην Αίγινα την περίοδο του αναγκαστικού «εγκλεισμού» μας. Με την ευαίσθητη σκηνοθετική ματιά του Γιώργου Νανούρη, η αγαπημένη και πολυβραβευμένη ηθοποιός ζωντανεύει τους ήρωες της Ζέη με χιούμορ, ζεστασιά και γλυκύτητα.


Παράλληλα, ο Αλέκος Λεβίδης, ένας από τους σημαντικότερους νεοέλληνες ζωγράφους, δημιούργησε ένα μοναδικό σκηνικό για το ακουστικό βιβλίο μέσα από πέντε πρωτότυπους πίνακες. Τέλος, ο  Δημήτρης Μαραγκόπουλος, ένας από τους πιο διακεκριμένους συνθέτες μας, συναντά για άλλη μια φορά τα παιδιά μετά τη μουσική που έγραψε για τη θρυλική εκπομπή του Τρίτου Προγράμματος «Εδώ Λιλιπούπολη», συνθέτοντας το μουσικό σήμα των επεισοδίων καθώς και μουσικές γέφυρες.

 

Στην ίδια σειρά του ΚΠΙΣΝ, από τα μέσα Μαΐου, θα ακολουθήσει Ο Τρελαντώνης της Πηνελόπης Σ. Δέλτα σε ανάγνωση του Δημήτρη Πιατά και σκηνοθετική επιμέλεια του Βίκτωρα Αρδίττη.

 

Συντελεστές:

Διαβάζει η Όλια Λαζαρίδου

 

Ζωγραφικά έργα: Αλέκος Λεβίδης

Σκηνοθετική επιμέλεια: Γιώργος Νανούρης

Σύνθεση πρωτότυπης μουσικής: Δημήτρης Μαραγκόπουλος

Sound Design - Επεξεργασία ήχου – Mastering: Γιώργος Μαντάς

 

Το καπλάνι της βιτρίνας κυκλοφορεί από τις εκδόσεις ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ.

 

Περισσότερες πληροφορίες για όλο το πρόγραμμα του #snfccAtHome μπορείτε να βρείτε στην ιστοσελίδα SNFCC.org και στα social media @SNFCC.

Culture
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 - ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Culture / Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Η συναυλία του βραβευμένου αθηναϊκού συνόλου, το οποίο φημίζεται για τις ιστορικές πρακτικές ερμηνείας του σε όργανα εποχής, αποτελεί συμπαραγωγή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών και των Μουσικών της Καμεράτας.