Xώροι άδειοι, χωρίς καλλιτέχνες, χωρίς θεατές, που παραμένουν κλειστοί. Τα θέατρα απεικονίζονται ως «Χώροι σε αναμονή» στο φωτογραφικό λεύκωμα του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου που κυκλοφορεί εντός της εβδομάδας και στα βιβλιοπωλεία κι αποτυπώνει τα θέατρα του Φεστιβάλ στην εποχή της πανδημίας.

 

Στη συλλεκτική έκδοση του Ελληνικού Φεστιβάλ η Πειραιώς 260, το Ηρώδειο, η Μικρή και Μεγάλη Επίδαυρος με τον φακό του Μιχάλη Κλουκίνα συνομιλούν δραματουργικά με επιλεγμένα αποσπάσματα θεατρικών έργων του παγκόσμιου ρεπερτορίου από παραστάσεις του αρχικού καλλιτεχνικού προγραμματισμού του 2020, που δεν υλοποιήθηκαν. Ένα απτό και πολύτιμο ίχνος της έλλειψης του ζωντανού θεάματος, που η πανδημία μάς έχει στερήσει βιώνοντας «μια εποχή αφύσικης ακινησίας», σημειώνει στον πρόλογο της έκδοσης η καλλιτεχνική διευθύντρια του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου, Κατερίνα Ευαγγελάτου.

 

«Από τον Μάρτιο και μετά, η εορταστική ατμόσφαιρα στα γραφεία του Φεστιβάλ πέρασε από τόσες διακυμάνσεις, που ούτε η πιο πλούσια φαντασία δεν θα οραματιζόταν» σημειώνει η Κατερίνα Ευαγγελάτου. «Ακόμα και αν κατορθώσαμε να διασώσουμε ένα θραύσμα, ένα μικρό υποσύνολο από τον συνολικό μας προγραμματισμό, το όλον είχε πια χαθεί. Μέσα σε αυτή την ατμόσφαιρα, η εικόνα των άδειων θεάτρων βασάνιζε τον νου μας, ως σύμβολο μιας εποχής αφύσικης ακινησίας. Χωρίς καλλιτέχνες, χωρίς λόγια, δίχως εικόνες. Μια αίσθηση «ανοίκειου» αναδύεται σε κάθε σελίδα, αλλά, ταυτόχρονα, γινόμαστε μάρτυρες μιας ιερής βεβαιότητας: τα θέατρά μας, αρχαία και σύγχρονα, μας κοιτάζουν από τις σελίδες του λευκώματος διαμηνύοντας, μέσα απ' την εύγλωττη σιωπή τους, ότι θα είναι πάντα εκεί».