ΑΠΕΡΓΙΑ ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑ

Έτσι θα είναι η νέα Εθνική Πινακοθήκη - Μουσείο Αλέξανδρου Σούτζου

Έτσι θα είναι η νέα Εθνική Πινακοθήκη - Μουσείο Αλέξανδρου Σούτζου Facebook Twitter
Φωτορεαλιστική απεικόνιση αίθουσας της «νέας» Εθνικής Πινακοθήκης (Πηγή: ΥΠΠΟΑ)
0

Μια πρώτη εικόνα από τη νέα Εθνική Πινακοθήκη - Μουσείο Αλεξάνδρου Σούτζου, που τα τελευταία χρόνια βρίσκεται στη φάση της επέκτασης των κτιρίων της, μπόρεσαν να πάρουν χθες τα μέλη του Συμβουλίου Μουσείων. Με την ευκαιρία της παρουσίασης, από τη διευθύντρια της Πινακοθήκης, Μαρίνα Λαμπράκη-Πλάκα και από τον αρχιτέκτονα Γιώργο Παρμενίδη, της μουσειολογικής - μουσειογραφικής προμελέτης, γνωστοποιήθηκαν κάποια ενδιαφέροντα σχέδια των επικεφαλής της Πινακοθήκης για το προσεχές διάστημα.

Το πρώτο αφορά την άμεση έκθεση του μεγαλειώδους έργου του Παναγιώτη Τέτση, «Λαϊκή Αγορά». Το έργο αναμένεται να εκτεθεί στον χώρο της υποδοχής, τον ξεχωριστό χώρο των περιοδικών εκθέσεων στο υπόγειο με την τζαμένια οροφή, τη θεαματική ράμπα στο εσωτερικό του πίσω κτιρίου, που θα «ανεβαίνει» τους τρεις ορόφους, δίπλα στην τζαμωτή επιφάνεια, ενώ για πρώτη φορά παρουσιάζεται το σύνολο των χαρακτικών της συλλογής της Πινακοθήκης.

Όπως επίσης έγινε γνωστό έως το τέλος του 2018 θα έχει ολοκληρωθεί το έργο της επέκτασης, προσθέτοντας στο υφιστάμενο κτήριο των 9.720 τμ, άλλα 11.040 τμ, υπερδιπλασιάζοντας τους λειτουργικούς του χώρους (σύνολο 20.760 τμ). 


Στα πλεονεκτήματα των αναβαθμισμένων χώρων συγκαταλέγονται το εστιατόριο, που θα λειτουργεί στον γ΄ όροφο (με δυνατότητα αυτόνομης εισόδου και απεριόριστη θέα στην Ακρόπολη και στον Λυκαβηττό), το καφέ στο ισόγειο και στον κήπο, η ψηφιακή και διαδραστική παρουσίαση των πληροφοριών (πιθανόν ακόμα και δράσεων άλλων μουσείων στην πόλη και στην Ελλάδα).

• Κάποιες καινοτομίες «μουσειογραφικής» φύσης που διαφοροποιούν σημαντικά τη «νέα» Εθνική Πινακοθήκη από την προηγούμενη κατάσταση. Για παράδειγμα, κάθε κεντρική αίθουσα θα έχει δυο εισόδους, έτσι δεν θα χρειάζεται να επιστρέφει κανείς από την ίδια διαδρομή. Επιπλέον, με την είσοδό του σε κάθε μία από αυτές, ο επισκέπτης θα μπορεί να έχει μια συνολική εικόνα (πανοραμική θέα των εκθεμάτων), ενώ η διαδρομή του δεν θα είναι μόνο γραμμική. Σε αυτό θα βοηθούν πανό που θα παρεμβάλλονται (θα εκτείνονται από το πάτωμα ως το ταβάνι), με εμβληματικά, μεγάλων διαστάσεων έργα, πολλά από τα οποία θα εκτεθούν για πρώτη φορά, καθώς δεν έβρισκαν χώρο στην προηγούμενη έκθεση. Μάλιστα, η οργάνωσή τους σε θεματικές νησίδες, που θα συμπαρασύρει εκείνη των πινάκων στους τοίχους, θα κάνουν πιο περίπλοκη τη σύνθεση από μια γραμμική παράθεση, εξασφαλίζοντας στον κάθε επισκέπτη τη χάραξη της δικής του διαδρομής.

• Οι ενότητες της μόνιμης έκθεσης, με τίτλους που προδιαθέτουν για τα έργα τα οποία θα θαυμάσουμε: Μεταβυζαντινή τέχνη και Δομήνικος Θεοτοκόπουλος (με τα τρία αυθεντικά έργα του «Η Ταφή του Χριστού», «'Αγιος Πέτρος», «Συναυλία των Αγγέλων»), Επτανησιακή Σχολή, Ζωγραφική του Ελεύθερου Ελληνικού Κράτους: 19ος αιώνας (τα Χρόνια της Βασιλείας του Όθωνα: 1830-1862, η Αστική Τάξη και οι Ζωγράφοι της: 1862-1900), 20ός αιώνας προς έναν Ελληνικό Μοντερνισμό (Συνύπαρξη διαφόρων τάσεων: νέα ρεύματα από τη Βιέννη, το Μόναχο και το Παρίσι, Προς έναν Ελληνικό Υπαιθριστικό Μοντερνισμό), 20ός αιώνας: Μεσοπόλεμος (Η Μικρασιατική Καταστροφή, Μοντερνισμός και Παράδοση), Μεταπολεμική Τέχνη (Αφαίρεση από τις δεκαετίες 1950-1960, Νέες Τάσεις), Δυτικοευρωπαϊκή Ζωγραφική, Μόνιμη έκθεση χαρακτικών και σχεδίων, Δυτικοευρωπαϊκή Χαρακτική, Ελληνική Χαρακτική του 19ου αιώνα, Ελληνική Χαρακτική και Σχέδια του 20ού αιώνα.

• Η έκθεση χαρακτικών και σχεδίων σε ειδικά σημεία-κόμβους των αιθουσών σε συνάρτηση με την εποχή των εκθεμάτων, η προβολή πολλών και σημαντικών έργων της δυτικοευρωπαϊκής τέχνης, η παρουσίαση για πρώτη φορά, μαζί με το εμβληματικό έργο του Ντελακρουά Εζέν «Επεισόδιο του Ελληνικού Αγώνα» (1856), της μνημειακής σύνθεσης (8,5 μ. μήκους) «30ή Μαρτίου» του Σαρλ Λουί Λουσιέν Μίλερ, αλλά και η «υπόσχεση», από την κ. Πλάκα, ότι «δεν σταματάμε στο 2000, συνεχίζουμε να παρακολουθούμε την παραγωγή», ήταν πληροφορίες που έκλεισαν με τον πιο ελπιδοφόρο τρόπο τη συνεδρίαση.

0

ΑΠΕΡΓΙΑ ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
ΕΛΕΝΗ ΤΖΑΝΝΑΤΟΥ
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Culture / Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Η συναυλία του βραβευμένου αθηναϊκού συνόλου, το οποίο φημίζεται για τις ιστορικές πρακτικές ερμηνείας του σε όργανα εποχής, αποτελεί συμπαραγωγή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών και των Μουσικών της Καμεράτας.