Επέστρεψε στο HBO το «Όσα παίρνει ο Άνεμος» - Με αντιρατσιστικές επεξηγήσεις

Επέστρεψε στο HBO το «Όσα παίρνει ο Άνεμος» - Με αντιρατσιστικές επεξηγήσεις Facebook Twitter
Επέστρεψε στο HBO το «Όσα παίρνει ο Άνεμος» - Με αντιρατσιστικές επεξηγήσεις
0

Το «Όσα παίρνει ο Άνεμος», η βραβευμένη με Όσκαρ ταινία του 1939 επέστρεψε χθες στον κατάλογο της πλατφόρμας HBO Max αλλά με αντιρατσιστικές διευκρινίσεις, που εντάσσει το έργο στην εποχή του.

Η ταινία αποσύρθηκε πριν από δύο εβδομάδες από την πλατφόρμα εν μέσω των διαδηλώσεων κατά του συστημικού ρατσισμού και της αστυνομικής βίας στις ΗΠΑ, που πυροδότησε η δολοφονία του Τζορτζ Φλόιντ.

Η HBO Max, που ανήκει στην WarnerMedia, ανακοίνωσε τότε ότι θα επαναφέρει την ταινία στον κατάλογό της με μια προσθήκη για το ιστορικό της πλαίσιο.

Χθες, η ταινία 3 ωρών και 58 λεπτών, συνοδευόταν από μια τετράλεπτη εισαγωγή και από την ηχογραφημένη συζήτηση ενός πάνελ στο φεστιβάλ Turner Classic Movie (TCM), το 2019.

Στην εισαγωγή που συνοδεύει την ταινία, η παρουσιάστρια του TCM και καθηγήτρια Κινηματογραφικών Σπουδών και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης του πανεπιστημίου του Σικάγου, η Ζακλίν Στιούαρτ, εξηγεί ότι «η ταινία παρουσιάζει τον προπολεμικό Νότο ως έναν όμορφο κόσμο χωρίς να αναγνωρίζει τη βαρβαρότητα της δουλοκτησίας στην οποία αυτός ο κόσμος βασιζόταν».

«Ογδόντα χρόνια μετά την αρχική της κυκλοφορία η ταινία έχει αναμφισβήτητη πολιτιστική βαρύτητα. Δεν είναι μόνο μια σημαντική καταγραφή των ρατσιστικών πρακτικών του Χόλιγουντ στο παρελθόν, αλλά και ένα έργο μαζικής κουλτούρας με διάρκεια στον χρόνο που μιλά απευθείας στις ρατσιστικές ανισότητες που εξακολουθούν σήμερα να υφίστανται στα μέσα ενημέρωσης και στην κοινωνία», πρόσθεσε η ίδια.

Η Στιούαρτ επισήμανε ότι η ταινία απέσπασε οκτώ βραβεία Όσκαρ, περιλαμβανομένου εκείνου της καλύτερης ταινίας, και έγραψε ιστορία όταν η Χάτι ΜακΝτάνιελ, η οποία υποδυόταν την υπηρέτρια, έγινε η πρώτη Αφροαμερικανίδα που απέσπασε το πολύτιμο αγαλματίδιο.

Με πληροφορίες του Reuters

Culture
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
ΕΛΕΝΗ ΤΖΑΝΝΑΤΟΥ
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Culture / Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Η συναυλία του βραβευμένου αθηναϊκού συνόλου, το οποίο φημίζεται για τις ιστορικές πρακτικές ερμηνείας του σε όργανα εποχής, αποτελεί συμπαραγωγή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών και των Μουσικών της Καμεράτας.